SEO & Marketing

Cum sa optimizam campania de Facebook Ads

ghid-facebook-ads-timisoara-star-marketing
Cum optimizam campania de Facebook Ads?

Chiar daca ai dezvoltat sau rulat recent campanii de Facebook Ads, cu siguranta ti-ai dat seama ca au fost multe schimbari cand vine vorba de modul de functionare a platformei, plasamentelor si tipurilor de anunturi.

De ceva vreme, Facebook foloseste si implementeaza inteligenta artificiala pentru a usura munca voastra.

Asta rezulta ca puteti sa aveti rezultate mai bune si sa va eficientizati bugetul mai bine.

Cum crestem performanta campanilor?

Pentru a optimiza cat mai bine campania de Facebook Ads trebuie sa analizati anunturile voastre, daca oamenii dau click pe ele, daca audienta este potrivita si daca ajung oamenii sa faca actiunea dorita. Astfel veti vedea dupa date geografice si demografice care este audienta cea mai performanta.

 

 

Ce este faza de learning in Facebook?

Starea de learning este activa chiar din momentul in care se activeaza anunturile. Atunci, Facebook prin sistemul lui incepe practic sa invete mai multe despre audienta aleasa, istoricul de date din Facebook Pixel si care este rata de interactiune cu anunturile.

Pentru a iesi din faza de learning, recomandam sa nu faceti modificari la buget, la audienta de targetat sau la anunturi. Astfel orice fel de interventie trimite reclama in procesul de learning.

Dacă ați căutat informații complete despre optimizarea anunțurilor Facebook, vă aflați la locul potrivit.

Primul pas în optimizarea anunțurilor Facebook este configurarea corectă a acestora. Următorul este să vă perfecționați strategia prin testare și urmărire. Algoritmii publicitari Facebook realizează cea mai mare parte a lucrărilor de optimizare prin intermediul sistemului său sofisticat de licitație publicitară. Rolul tău este să poziționezi campaniile publicitare în mod strategic.

ghid facebook ads romania 2020
ghid facebook ads romania 2020

Facebook este una dintre cele mai mari platforme de publicitate online, cu peste trei milioane de companii la nivel mondial prezente pe platforma sa. În raportul de câștiguri al celui de-al patrulea trimestru al anului 2019, Facebook a generat venituri de 21,08 miliarde de dolari, anunțurile fiind cea mai mare sursă de venit. Acest lucru arată că publicitatea social media – în special pe Facebook – este indispensabilă marketingului digital modern.

Unii dintre cei mai mari agenți de publicitate Facebook sunt Procter & Gamble, Walmart și Microsoft. În 2018, aceste mărci au contribuit colectiv la Facebook mai mult de 550 de milioane de dolari în cheltuieli publicitare. Facebook are, în medie, 1,79 miliarde de utilizatori care se conectează zilnic și este unul dintre numeroasele motive pentru care agenții de publicitate investesc în marketing pe toată platforma.

Un alt motiv major este faptul că, din cauza numărului tot mai mare de utilizatori de pe Facebook, gigantul de socializare este capabil să colecteze date cantitative și calitative de consum fără egal, care să permită capacitatea de hiper-direcționare a Managerului de anunțuri Facebook. Dacă vă gândiți la caracteristicile specifice ale clientului dvs. ideal, este foarte probabil să puteți trimite un anunț către cineva care se potrivește acelui profil exact.

Nu trebuie să fii o companie de mai multe milioane de dolari pentru a face publicitate cu succes pe Facebook. Cu toate acestea, fără o echipă de anunțuri Facebook cu experiență, este mai dificil ca mărcile mai mici să ajungă la potențialul lor publicitar. De exemplu, o greșeală obișnuită cu care au început mulți începători în publicitate este creșterea unei postări în loc să creeze un anunț. Promovarea este o modalitate rapidă de a plăti pentru o acoperire mai largă a postării dvs. existente pe Facebook, cu doar câteva clicuri. Cu toate acestea, multe întreprinderi mici nu sunt conștiente de faptul că aceleași resurse ar fi mai bine cheltuite pentru a administra un anunț extrem de direcționat și cu scop în Facebook Ads Manager.

ghid de facebook ads marketing romania
ghid de facebook ads marketing romania

Algoritmii Facebook sunt proiectați pentru succesul publicitar, dar marca dvs. va beneficia numai dacă știți cum să vă optimizați campaniile și veți face un drum lung pentru a solicita consultanță pentru experți.

Optimizați-vă anunțurile Facebook ca un profesionist de:

• Înțelegerea valorilor cheie
• Selectarea obiectivului publicitar potrivit
• Definirea publicului tău țintă
• Proiectarea și testarea anunțurilor
• Urmărirea și optimizarea campaniilor
• Crearea unei strategii de retargeting
• Să aruncăm o privire mai profundă asupra acestor tactici de optimizare.

Cum sa optimizam campania de Facebook Ads


Pentru a optimiza anunțurile Facebook înseamnă a lua o abordare bazată pe date pentru a îmbunătăți rezultatele campaniei. Trebuie să stăpâniți valorile critice pentru a evalua corect performanța anunțurilor și pentru a determina dacă eforturile dvs. de publicitate funcționează pentru atingerea obiectivelor dvs. de afaceri cu imagini mari.

Aceste valori cheie servesc drept repere în analiza performanței campaniei:

   1. Conversii

O conversie este atunci când publicul țintă interacționează cu anunțul dvs. și face clic pe apelul către acțiune (CTA). Dacă acțiunea dorită este o vizită a unui site web, veți calcula conversia dacă un utilizator a vizitat site-ul dvs. din cauza anunțului. Optimizarea ratei de conversie (CRO) este esențială pentru fiecare element al site-ului dvs. web, dar mai ales pentru reclamele dvs.

   2. Frecvența

Frecvența este numărul estimat de ocazii cu care un singur utilizator vede anunțul dvs., calculat prin împărțirea numărului de afișări la atingerea anunțurilor. Acest lucru vă ajută să evaluați cât de eficient este direcționarea dvs. și să evitați afișarea unui anunț către aceeași persoană prea des.

cum sa ne promovam afacerea prin facebook
   3. Cost pe clic (CPC) și Rata de clic (CTR)

CTR este procentul de utilizatori care fac clic pe anunțul dvs., ducându-i la formularul sau pagina de destinație atașată acestuia. Când valoarea CTR este scăzută, poate însemna că un număr mare de persoane nu sunt interesate de anunțurile dvs. CPC vă indică costul real al unui clic mediu – agenții de publicitate indicatori urmăresc să mențină cât mai scăzut posibil.

   4. Cost pe acțiune (CPA)

CPA permite agenților de publicitate să plătească numai pentru acțiuni specifice întreprinse din anunțul Facebook. De exemplu, o companie de aplicații nu este interesată să-și cunoască costul pe clic, ci este interesată de costul său pe instalarea aplicației. Facebook oferă flexibilitate în urmărirea și facturarea CPA.

   5. Returnarea cheltuielilor publicitare (ROAS)

Valoarea conversiei este venitul echivalent pe care îl obține afacerea dvs. pentru fiecare conversie. ROAS este valoarea totală a conversiei divizată la costurile dvs. de publicitate. Dacă aveți multe anunțuri care se convertesc cu succes, acestea vor reflecta un ROAS ridicat pentru marca dvs.

ghid facebook ads 2020
ghid facebook ads 2020

Etapele din canalul dvs. de marketing

• Conștientizare
Campaniile sub obiectivul de conștientizare sunt destinate, în mare parte, noilor mărci sau întreprinderi care se extind într-o nouă locație. Ați selecta conștientizarea sau atingerea drept obiective dacă obiectivul dvs. este de a genera interes și de a vă familiara marca pentru un public mai mare.

• Considerare
Obiectivele de considerație sunt orientate către încurajarea publicului dvs. pentru a se implica cu dvs. și pentru a afla mai multe despre marca dvs. De exemplu, obiectivul de generare a plumbului vă permite să creați reclame unice pe Facebook cu un formular încorporat de captare a plumbului.

• Conversii
Când publicul țintă se află deja în grupul principal, acțiunea dorită este de a le converti într-un client plătitor. Obiectivul de conversie vă permite să selectați între un site web, o aplicație, Facebook Messenger sau WhatsApp ca destinație pentru a urmări conversiile pe anunțul dvs.

Definiți-vă publicul țintă
Campania dvs. este setată pe un singur obiectiv, dar trebuie să personalizați exact cine vă vede anunțurile.

Fiecare campanie are un singur obiectiv, dar trebuie să specificați fiecare segment de public pe care încercați să îl vizați pentru a vă alinia mai bine strategia de comunicare. Așadar, este o idee bună să petreci timp personalizând publicul pentru fiecare campanie.

Puteți optimiza anunțurile Facebook, astfel încât mai multe seturi de anunțuri să răspundă diferitelor piețe țintă sub umbrela campaniei dvs. De exemplu, o nouă companie de aplicații de fitness ar derula o campanie publicitară generală de conștientizare a mărcii și ar promova aplicația către tinerii profesioniști ocupați, în timp ce ar adopta o altă abordare pentru mamele care stau acasă. Crearea setului dvs. de anunțuri începe prin definirea clară a publicului la care va face apel.

cum sa iti promovezi afacerea in facebook Ads

Pentru a crea un public pe Facebook, includeți caracteristicile clienților dvs. ideali, iar utilizatorii care se potrivesc acestui profil devin parte a celor care vă văd anunțul. În mod similar, adăugarea parametrilor de excludere este esențială pentru ca anunțul dvs. să cheltuiască la minimum, prevenind suprapunerea publicului. De exemplu, dacă vizați un anumit set de vizitatori ai unui site web într-un set de anunțuri, asigurați-vă că îi excludeți în toate celelalte categorii de public din aceeași campanie.

Pentru a optimiza folosirea parametrilor de excludere, există tipuri generale de audiențe pe care trebuie să le excludeți, precum angajații companiei, solicitanții de locuri de muncă și vizitatorii care nu sunt angajați. Cheia pentru economisirea bugetului dvs. publicitar este evaluarea tuturor publicului de care nu vor beneficia anunțurile dvs. specifice și excluderea acestora prin crearea de liste de audiențe personalizate.

De exemplu, într-o nouă campanie de instalare a aplicației, ați crea o audiență personalizată a utilizatorilor care au instalat deja aplicația, apoi indicați acest lucru în audiențe pentru a exclude. Puteți optimiza fiecare public pentru fiecare anunț pe care îl creați, testând mai multe versiuni și examinând datele campaniei pentru a vedea care generează cele mai multe oportunități și vânzări. Aveți opțiunea de a salva și eticheta această audiență pentru o utilizare viitoare.

Date demografice
Puteți seta parametri pentru locația, vârsta și sexul publicului dvs., ținând cont de politicile stricte de combatere a discriminării Facebook. Facebook oferă un panou pentru a vizualiza rezultatele estimate și efectuarea modificărilor în funcție de demografie reflectă adesea modificări substanțiale în estimările de atingere a anunțurilor.

• Direcționare detaliată
Datorită profunzimii datelor personale de pe Facebook, algoritmii săi cunosc interesele și comportamentele utilizatorilor. De exemplu, Facebook poate identifica fanii sportului sau iubitorii de animale de companie. Orice agenție de anunțuri Facebook de încredere v-ar sfătui să vizați un grup de interese la un moment dat pentru a vă ajuta să evaluați mai bine performanța campaniei.

• Publicul personalizat
Puteți viza utilizatorii care au interacționat anterior cu marca dvs. selectând publicuri personalizate. Facebook înregistrează acest lucru prin instrumentul său de urmărire, Facebook Pixel. Acest lucru este relevant pentru campaniile de retargeting axate pe publicul dvs. cel mai probabil să se convertească.

Proiectați și testați-vă anunțurile
Fiecare element al anunțului are un impact și chiar ușoare diferențe în modul în care configurați anunțul pot afecta performanța acestuia. Utilizarea cuvintelor cheie direcționate în titlurile dvs. menține conținutul dvs. relevant pentru publicul dvs., contribuind în același timp la inițiativele dvs. de optimizare a motoarelor de căutare. Anunțurile optimizate sunt concepute cu atenție și sunt testate în mod consecvent.

facebook ads ghid flavius romania

Iată care sunt punctele cheie pe care nu trebuie să le ratați:

• Alegeți formatul adecvat
Puteți alege dintre formatele de anunțuri disponibile în funcție de cele mai bune produse sau servicii. Formatele includ fotografii, videoclipuri, carusele sau povești. Asigurați-vă că anunțul este complet cu un titlu și o descriere convingătoare. Vă recomandăm să includeți întotdeauna un buton CTA care să fie aliniat la acțiunea dorită, cum ar fi „Aflați mai multe” sau „Descărcați”.

• Planificați-vă conținutul
Se poate utiliza un buton „Descărcare” pentru un anunț care oferă un șablon gratuit sau alți magneți de plumb similari. Anunțurile dvs. au cea mai bună șansă de conversie cu conținut bine planificat. În alegerea suportului dvs., puteți încărca una, selecta o imagine stoc sau utiliza instrumentul creativ dinamic Facebook care personalizează variațiile creative ale componentelor dvs. publicitare.

• Au destinații de plasare publicitară strategică
Facebook vă permite să alegeți destinațiile dvs. de plasare a anunțurilor în rețeaua sa de audiență. Destinațiile de plasare disponibile, cum ar fi feedul Facebook, Instagram Stories și Messenger Inbox, vor depinde de obiectivul dvs. Destinațiile de plasare a anunțurilor pot fi selectate manual sau automat printr-un sistem conceput pentru plasarea anunțurilor în funcție de cel mai mic cost general.

Testare A / B

În timp ce instrumentul creativ dinamic automatizează variațiile dvs. de anunțuri, acesta nu este încă un substitut pentru testele A / B care oferă comparații exacte ale performanței anunțului. Un test A / B pe Facebook vă permite să alegeți o variabilă de testat – creativitate, optimizare livrare, audiență sau plasare – pe două anunțuri ușor diferite. Anunțurile vor fi afișate unui segment al publicului țintă și sistemul oferă un câștigător pe baza datelor de performanță reale. După ce ați găsit anunțurile care funcționează cel mai bine prin testarea A / B, este recomandat să creați mai multe anunțuri similare cu cele.

• Controlați bugetul și planificarea anunțurilor
Este esențial să controlați bugetul și programul de livrare a seturilor de anunțuri. Când setați un buget zilnic sau pe viață, rămâneți în controlul alocării bugetului media. Aveți rezultate mai bune atunci când afișați anunțurile dvs. în timpul orelor de vârf Facebook sau ore specifice pe baza datelor culese din activitatea online a următorilor dvs. particulari. Facebook oferă optimizarea bugetului de campanie (CBO) pentru a vă ajuta să vă optimizați anunțurile.

ghid facebook ads

Urmăriți și optimizați campania de Facebook Ads


Singura modalitate de a măsura impactul real al eforturilor dvs. de optimizare este să analizați datele campaniei. Echipa dvs. trebuie să stabilească indicatori-cheie de performanță (KPI) în funcție de obiectivele dvs. de afaceri. Aceste valori relevante pentru obiectivul dvs. servesc drept bază pentru a ști dacă campania dvs. are succes.

Datele campaniei dvs. sunt esențiale pentru modul în care optimizați anunțurile Facebook în avantajul dvs. Vă ajută să faceți îmbunătățiri, cum ar fi alocarea unui buget mai mare pentru anunțurile dvs. cu cele mai bune performanțe și ajustarea programului de anunțuri pentru a afișa fiecare anunț la momentul cel mai oportun.

În cazul anunțurilor de plumb Facebook, datele dvs. ar putea arăta, de exemplu, că utilizatorii fac clic pe linkul dvs., dar nu procedează la trimiterea formularului de captare-plumb. Acesta poate fi un semn că anunțurile dvs. plumb Facebook au fost configurate cu prea multe întrebări de formă. Urmărirea strânsă a datelor, cum ar fi aceasta, permite brandului dvs. să vă optimizeze componentele și performanța generală.

Facebook Pixel este ceea ce permite urmărirea conversiilor pe site-ul dvs. web și în alte destinații publicitare. Puteți utiliza analiza Pixel pentru a evalua pâlnia de marketing și pentru a identifica oportunitățile de îmbunătățire a ratelor de conversie.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+