­čĆćCum sa optimizam campania de Facebook Ads - Star Marketing
SEO & Marketing

Cum sa optimizam campania de Facebook Ads

Dac─â a╚Ťi c─âutat informa╚Ťii complete despre optimizarea anun╚Ťurilor Facebook, v─â afla╚Ťi la locul potrivit.

Primul pas ├«n optimizarea anun╚Ťurilor Facebook este configurarea corect─â a acestora. Urm─âtorul este s─â v─â perfec╚Ťiona╚Ťi strategia prin testare ╚Öi urm─ârire. Algoritmii publicitari Facebook realizeaz─â cea mai mare parte a lucr─ârilor de optimizare prin intermediul sistemului s─âu sofisticat de licita╚Ťie publicitar─â. Rolul t─âu este s─â pozi╚Ťionezi campaniile publicitare ├«n mod strategic.

ghid facebook ads romania 2020
ghid facebook ads romania 2020

Facebook este una dintre cele mai mari platforme de publicitate online, cu peste trei milioane de companii la nivel mondial prezente pe platforma sa. ├Än raportul de c├ó╚Ötiguri al celui de-al patrulea trimestru al anului 2019, Facebook a generat venituri de 21,08 miliarde de dolari, anun╚Ťurile fiind cea mai mare surs─â de venit. Acest lucru arat─â c─â publicitatea social media – ├«n special pe Facebook – este indispensabil─â marketingului digital modern.

Unii dintre cei mai mari agen╚Ťi de publicitate Facebook sunt Procter & Gamble, Walmart ╚Öi Microsoft. ├Än 2018, aceste m─ârci au contribuit colectiv la Facebook mai mult de 550 de milioane de dolari ├«n cheltuieli publicitare. Facebook are, ├«n medie, 1,79 miliarde de utilizatori care se conecteaz─â zilnic ╚Öi este unul dintre numeroasele motive pentru care agen╚Ťii de publicitate investesc ├«n marketing pe toat─â platforma.

Un alt motiv major este faptul c─â, din cauza num─ârului tot mai mare de utilizatori de pe Facebook, gigantul de socializare este capabil s─â colecteze date cantitative ╚Öi calitative de consum f─âr─â egal, care s─â permit─â capacitatea de hiper-direc╚Ťionare a Managerului de anun╚Ťuri Facebook. Dac─â v─â g├óndi╚Ťi la caracteristicile specifice ale clientului dvs. ideal, este foarte probabil s─â pute╚Ťi trimite un anun╚Ť c─âtre cineva care se potrive╚Öte acelui profil exact.

Nu trebuie s─â fii o companie de mai multe milioane de dolari pentru a face publicitate cu succes pe Facebook. Cu toate acestea, f─âr─â o echip─â de anun╚Ťuri Facebook cu experien╚Ť─â, este mai dificil ca m─ârcile mai mici s─â ajung─â la poten╚Ťialul lor publicitar. De exemplu, o gre╚Öeal─â obi╚Önuit─â cu care au ├«nceput mul╚Ťi ├«ncep─âtori ├«n publicitate este cre╚Öterea unei post─âri ├«n loc s─â creeze un anun╚Ť. Promovarea este o modalitate rapid─â de a pl─âti pentru o acoperire mai larg─â a post─ârii dvs. existente pe Facebook, cu doar c├óteva clicuri. Cu toate acestea, multe ├«ntreprinderi mici nu sunt con╚Ötiente de faptul c─â acelea╚Öi resurse ar fi mai bine cheltuite pentru a administra un anun╚Ť extrem de direc╚Ťionat ╚Öi cu scop ├«n Facebook Ads Manager.

ghid de facebook ads marketing romania
ghid de facebook ads marketing romania

Algoritmii Facebook sunt proiecta╚Ťi pentru succesul publicitar, dar marca dvs. va beneficia numai dac─â ╚Öti╚Ťi cum s─â v─â optimiza╚Ťi campaniile ╚Öi ve╚Ťi face un drum lung pentru a solicita consultan╚Ť─â pentru exper╚Ťi.

Optimiza╚Ťi-v─â anun╚Ťurile Facebook ca un profesionist de:

ÔÇó ├Än╚Ťelegerea valorilor cheie
ÔÇó Selectarea obiectivului publicitar potrivit
ÔÇó Definirea publicului t─âu ╚Ťint─â
ÔÇó Proiectarea ╚Öi testarea anun╚Ťurilor
ÔÇó Urm─ârirea ╚Öi optimizarea campaniilor
ÔÇó Crearea unei strategii de retargeting
ÔÇó S─â arunc─âm o privire mai profund─â asupra acestor tactici de optimizare.

Cum sa optimizam campania de Facebook Ads


Pentru a optimiza anun╚Ťurile Facebook ├«nseamn─â a lua o abordare bazat─â pe date pentru a ├«mbun─ât─â╚Ťi rezultatele campaniei. Trebuie s─â st─âp├óni╚Ťi valorile critice pentru a evalua corect performan╚Ťa anun╚Ťurilor ╚Öi pentru a determina dac─â eforturile dvs. de publicitate func╚Ťioneaz─â pentru atingerea obiectivelor dvs. de afaceri cu imagini mari.

Aceste valori cheie servesc drept repere ├«n analiza performan╚Ťei campaniei:

   1. Conversii

O conversie este atunci c├ónd publicul ╚Ťint─â interac╚Ťioneaz─â cu anun╚Ťul dvs. ╚Öi face clic pe apelul c─âtre ac╚Ťiune (CTA). Dac─â ac╚Ťiunea dorit─â este o vizit─â a unui site web, ve╚Ťi calcula conversia dac─â un utilizator a vizitat site-ul dvs. din cauza anun╚Ťului. Optimizarea ratei de conversie (CRO) este esen╚Ťial─â pentru fiecare element al site-ului dvs. web, dar mai ales pentru reclamele dvs.

   2. Frecven╚Ťa

Frecven╚Ťa este num─ârul estimat de ocazii cu care un singur utilizator vede anun╚Ťul dvs., calculat prin ├«mp─âr╚Ťirea num─ârului de afi╚Ö─âri la atingerea anun╚Ťurilor. Acest lucru v─â ajut─â s─â evalua╚Ťi c├ót de eficient este direc╚Ťionarea dvs. ╚Öi s─â evita╚Ťi afi╚Öarea unui anun╚Ť c─âtre aceea╚Öi persoan─â prea des.

cum sa ne promovam afacerea prin facebook
   3. Cost pe clic (CPC) și Rata de clic (CTR)

CTR este procentul de utilizatori care fac clic pe anun╚Ťul dvs., duc├óndu-i la formularul sau pagina de destina╚Ťie ata╚Öat─â acestuia. C├ónd valoarea CTR este sc─âzut─â, poate ├«nsemna c─â un num─âr mare de persoane nu sunt interesate de anun╚Ťurile dvs. CPC v─â indic─â costul real al unui clic mediu – agen╚Ťii de publicitate indicatori urm─âresc s─â men╚Ťin─â c├ót mai sc─âzut posibil.

   4. Cost pe ac╚Ťiune (CPA)

CPA permite agen╚Ťilor de publicitate s─â pl─âteasc─â numai pentru ac╚Ťiuni specifice ├«ntreprinse din anun╚Ťul Facebook. De exemplu, o companie de aplica╚Ťii nu este interesat─â s─â-╚Öi cunoasc─â costul pe clic, ci este interesat─â de costul s─âu pe instalarea aplica╚Ťiei. Facebook ofer─â flexibilitate ├«n urm─ârirea ╚Öi facturarea CPA.

   5. Returnarea cheltuielilor publicitare (ROAS)

Valoarea conversiei este venitul echivalent pe care ├«l ob╚Ťine afacerea dvs. pentru fiecare conversie. ROAS este valoarea total─â a conversiei divizat─â la costurile dvs. de publicitate. Dac─â ave╚Ťi multe anun╚Ťuri care se convertesc cu succes, acestea vor reflecta un ROAS ridicat pentru marca dvs.

ghid facebook ads 2020
ghid facebook ads 2020

Etapele din canalul dvs. de marketing

ÔÇó Con╚Ötientizare
Campaniile sub obiectivul de con╚Ötientizare sunt destinate, ├«n mare parte, noilor m─ârci sau ├«ntreprinderi care se extind ├«ntr-o nou─â loca╚Ťie. A╚Ťi selecta con╚Ötientizarea sau atingerea drept obiective dac─â obiectivul dvs. este de a genera interes ╚Öi de a v─â familiara marca pentru un public mai mare.

ÔÇó Considerare
Obiectivele de considera╚Ťie sunt orientate c─âtre ├«ncurajarea publicului dvs. pentru a se implica cu dvs. ╚Öi pentru a afla mai multe despre marca dvs. De exemplu, obiectivul de generare a plumbului v─â permite s─â crea╚Ťi reclame unice pe Facebook cu un formular ├«ncorporat de captare a plumbului.

ÔÇó Conversii
C├ónd publicul ╚Ťint─â se afl─â deja ├«n grupul principal, ac╚Ťiunea dorit─â este de a le converti ├«ntr-un client pl─âtitor. Obiectivul de conversie v─â permite s─â selecta╚Ťi ├«ntre un site web, o aplica╚Ťie, Facebook Messenger sau WhatsApp ca destina╚Ťie pentru a urm─âri conversiile pe anun╚Ťul dvs.

Defini╚Ťi-v─â publicul ╚Ťint─â
Campania dvs. este setat─â pe un singur obiectiv, dar trebuie s─â personaliza╚Ťi exact cine v─â vede anun╚Ťurile.

Fiecare campanie are un singur obiectiv, dar trebuie s─â specifica╚Ťi fiecare segment de public pe care ├«ncerca╚Ťi s─â ├«l viza╚Ťi pentru a v─â alinia mai bine strategia de comunicare. A╚Öadar, este o idee bun─â s─â petreci timp personaliz├ónd publicul pentru fiecare campanie.

Pute╚Ťi optimiza anun╚Ťurile Facebook, astfel ├«nc├ót mai multe seturi de anun╚Ťuri s─â r─âspund─â diferitelor pie╚Ťe ╚Ťint─â sub umbrela campaniei dvs. De exemplu, o nou─â companie de aplica╚Ťii de fitness ar derula o campanie publicitar─â general─â de con╚Ötientizare a m─ârcii ╚Öi ar promova aplica╚Ťia c─âtre tinerii profesioni╚Öti ocupa╚Ťi, ├«n timp ce ar adopta o alt─â abordare pentru mamele care stau acas─â. Crearea setului dvs. de anun╚Ťuri ├«ncepe prin definirea clar─â a publicului la care va face apel.

cum sa iti promovezi afacerea in facebook Ads

Pentru a crea un public pe Facebook, include╚Ťi caracteristicile clien╚Ťilor dvs. ideali, iar utilizatorii care se potrivesc acestui profil devin parte a celor care v─â v─âd anun╚Ťul. ├Än mod similar, ad─âugarea parametrilor de excludere este esen╚Ťial─â pentru ca anun╚Ťul dvs. s─â cheltuiasc─â la minimum, prevenind suprapunerea publicului. De exemplu, dac─â viza╚Ťi un anumit set de vizitatori ai unui site web ├«ntr-un set de anun╚Ťuri, asigura╚Ťi-v─â c─â ├«i exclude╚Ťi ├«n toate celelalte categorii de public din aceea╚Öi campanie.

Pentru a optimiza folosirea parametrilor de excludere, exist─â tipuri generale de audien╚Ťe pe care trebuie s─â le exclude╚Ťi, precum angaja╚Ťii companiei, solicitan╚Ťii de locuri de munc─â ╚Öi vizitatorii care nu sunt angaja╚Ťi. Cheia pentru economisirea bugetului dvs. publicitar este evaluarea tuturor publicului de care nu vor beneficia anun╚Ťurile dvs. specifice ╚Öi excluderea acestora prin crearea de liste de audien╚Ťe personalizate.

De exemplu, ├«ntr-o nou─â campanie de instalare a aplica╚Ťiei, a╚Ťi crea o audien╚Ť─â personalizat─â a utilizatorilor care au instalat deja aplica╚Ťia, apoi indica╚Ťi acest lucru ├«n audien╚Ťe pentru a exclude. Pute╚Ťi optimiza fiecare public pentru fiecare anun╚Ť pe care ├«l crea╚Ťi, test├ónd mai multe versiuni ╚Öi examin├ónd datele campaniei pentru a vedea care genereaz─â cele mai multe oportunit─â╚Ťi ╚Öi v├ónz─âri. Ave╚Ťi op╚Ťiunea de a salva ╚Öi eticheta aceast─â audien╚Ť─â pentru o utilizare viitoare.

Date demografice
Pute╚Ťi seta parametri pentru loca╚Ťia, v├órsta ╚Öi sexul publicului dvs., ╚Ťin├ónd cont de politicile stricte de combatere a discrimin─ârii Facebook. Facebook ofer─â un panou pentru a vizualiza rezultatele estimate ╚Öi efectuarea modific─ârilor ├«n func╚Ťie de demografie reflect─â adesea modific─âri substan╚Ťiale ├«n estim─ârile de atingere a anun╚Ťurilor.

ÔÇó Direc╚Ťionare detaliat─â
Datorit─â profunzimii datelor personale de pe Facebook, algoritmii s─âi cunosc interesele ╚Öi comportamentele utilizatorilor. De exemplu, Facebook poate identifica fanii sportului sau iubitorii de animale de companie. Orice agen╚Ťie de anun╚Ťuri Facebook de ├«ncredere v-ar sf─âtui s─â viza╚Ťi un grup de interese la un moment dat pentru a v─â ajuta s─â evalua╚Ťi mai bine performan╚Ťa campaniei.

ÔÇó Publicul personalizat
Pute╚Ťi viza utilizatorii care au interac╚Ťionat anterior cu marca dvs. select├ónd publicuri personalizate. Facebook ├«nregistreaz─â acest lucru prin instrumentul s─âu de urm─ârire, Facebook Pixel. Acest lucru este relevant pentru campaniile de retargeting axate pe publicul dvs. cel mai probabil s─â se converteasc─â.

Proiecta╚Ťi ╚Öi testa╚Ťi-v─â anun╚Ťurile
Fiecare element al anun╚Ťului are un impact ╚Öi chiar u╚Öoare diferen╚Ťe ├«n modul ├«n care configura╚Ťi anun╚Ťul pot afecta performan╚Ťa acestuia. Utilizarea cuvintelor cheie direc╚Ťionate ├«n titlurile dvs. men╚Ťine con╚Ťinutul dvs. relevant pentru publicul dvs., contribuind ├«n acela╚Öi timp la ini╚Ťiativele dvs. de optimizare a motoarelor de c─âutare. Anun╚Ťurile optimizate sunt concepute cu aten╚Ťie ╚Öi sunt testate ├«n mod consecvent.

facebook ads ghid flavius romania

Iat─â care sunt punctele cheie pe care nu trebuie s─â le rata╚Ťi:

ÔÇó Alege╚Ťi formatul adecvat
Pute╚Ťi alege dintre formatele de anun╚Ťuri disponibile ├«n func╚Ťie de cele mai bune produse sau servicii. Formatele includ fotografii, videoclipuri, carusele sau pove╚Öti. Asigura╚Ťi-v─â c─â anun╚Ťul este complet cu un titlu ╚Öi o descriere conving─âtoare. V─â recomand─âm s─â include╚Ťi ├«ntotdeauna un buton CTA care s─â fie aliniat la ac╚Ťiunea dorit─â, cum ar fi ÔÇ×Afla╚Ťi mai multeÔÇŁ sau ÔÇ×Desc─ârca╚ŤiÔÇŁ.

ÔÇó Planifica╚Ťi-v─â con╚Ťinutul
Se poate utiliza un buton ÔÇ×Desc─ârcareÔÇŁ pentru un anun╚Ť care ofer─â un ╚Öablon gratuit sau al╚Ťi magne╚Ťi de plumb similari. Anun╚Ťurile dvs. au cea mai bun─â ╚Öans─â de conversie cu con╚Ťinut bine planificat. ├Än alegerea suportului dvs., pute╚Ťi ├«nc─ârca una, selecta o imagine stoc sau utiliza instrumentul creativ dinamic Facebook care personalizeaz─â varia╚Ťiile creative ale componentelor dvs. publicitare.

ÔÇó Au destina╚Ťii de plasare publicitar─â strategic─â
Facebook v─â permite s─â alege╚Ťi destina╚Ťiile dvs. de plasare a anun╚Ťurilor ├«n re╚Ťeaua sa de audien╚Ť─â. Destina╚Ťiile de plasare disponibile, cum ar fi feedul Facebook, Instagram Stories ╚Öi Messenger Inbox, vor depinde de obiectivul dvs. Destina╚Ťiile de plasare a anun╚Ťurilor pot fi selectate manual sau automat printr-un sistem conceput pentru plasarea anun╚Ťurilor ├«n func╚Ťie de cel mai mic cost general.

Testare A / B

├Än timp ce instrumentul creativ dinamic automatizeaz─â varia╚Ťiile dvs. de anun╚Ťuri, acesta nu este ├«nc─â un substitut pentru testele A / B care ofer─â compara╚Ťii exacte ale performan╚Ťei anun╚Ťului. Un test A / B pe Facebook v─â permite s─â alege╚Ťi o variabil─â de testat – creativitate, optimizare livrare, audien╚Ť─â sau plasare – pe dou─â anun╚Ťuri u╚Öor diferite. Anun╚Ťurile vor fi afi╚Öate unui segment al publicului ╚Ťint─â ╚Öi sistemul ofer─â un c├ó╚Ötig─âtor pe baza datelor de performan╚Ť─â reale. Dup─â ce a╚Ťi g─âsit anun╚Ťurile care func╚Ťioneaz─â cel mai bine prin testarea A / B, este recomandat s─â crea╚Ťi mai multe anun╚Ťuri similare cu cele.

ÔÇó Controla╚Ťi bugetul ╚Öi planificarea anun╚Ťurilor
Este esen╚Ťial s─â controla╚Ťi bugetul ╚Öi programul de livrare a seturilor de anun╚Ťuri. C├ónd seta╚Ťi un buget zilnic sau pe via╚Ť─â, r─âm├óne╚Ťi ├«n controlul aloc─ârii bugetului media. Ave╚Ťi rezultate mai bune atunci c├ónd afi╚Öa╚Ťi anun╚Ťurile dvs. ├«n timpul orelor de v├órf Facebook sau ore specifice pe baza datelor culese din activitatea online a urm─âtorilor dvs. particulari. Facebook ofer─â optimizarea bugetului de campanie (CBO) pentru a v─â ajuta s─â v─â optimiza╚Ťi anun╚Ťurile.

ghid facebook ads

Urm─âri╚Ťi ╚Öi optimiza╚Ťi campania de Facebook Ads


Singura modalitate de a m─âsura impactul real al eforturilor dvs. de optimizare este s─â analiza╚Ťi datele campaniei. Echipa dvs. trebuie s─â stabileasc─â indicatori-cheie de performan╚Ť─â (KPI) ├«n func╚Ťie de obiectivele dvs. de afaceri. Aceste valori relevante pentru obiectivul dvs. servesc drept baz─â pentru a ╚Öti dac─â campania dvs. are succes.

Datele campaniei dvs. sunt esen╚Ťiale pentru modul ├«n care optimiza╚Ťi anun╚Ťurile Facebook ├«n avantajul dvs. V─â ajut─â s─â face╚Ťi ├«mbun─ât─â╚Ťiri, cum ar fi alocarea unui buget mai mare pentru anun╚Ťurile dvs. cu cele mai bune performan╚Ťe ╚Öi ajustarea programului de anun╚Ťuri pentru a afi╚Öa fiecare anun╚Ť la momentul cel mai oportun.

├Än cazul anun╚Ťurilor de plumb Facebook, datele dvs. ar putea ar─âta, de exemplu, c─â utilizatorii fac clic pe linkul dvs., dar nu procedeaz─â la trimiterea formularului de captare-plumb. Acesta poate fi un semn c─â anun╚Ťurile dvs. plumb Facebook au fost configurate cu prea multe ├«ntreb─âri de form─â. Urm─ârirea str├óns─â a datelor, cum ar fi aceasta, permite brandului dvs. s─â v─â optimizeze componentele ╚Öi performan╚Ťa general─â.

Facebook Pixel este ceea ce permite urm─ârirea conversiilor pe site-ul dvs. web ╚Öi ├«n alte destina╚Ťii publicitare. Pute╚Ťi utiliza analiza Pixel pentru a evalua p├ólnia de marketing ╚Öi pentru a identifica oportunit─â╚Ťile de ├«mbun─ât─â╚Ťire a ratelor de conversie.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
analiza seo gratuita star marketing timisoara
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+