Avem doar o mana de elemente prin care putem influenta piata tinta in online printre care gasim – cuvinte, imagini, video-uri, culori si compozitii.
Cyrus Highsmith, autor al cartii Inside Paragraphs spune ca fonturile folosite online sunt vocea prin care comunicam un mesaj. Daca vrei sa faci o buna impresie a mesajului tau trebuie sa ai o selectie de fonturi care 1. atrag atentia si 2. care fac mesajul sa fie usor de amintit.
Poate ai auzit ca in online oamenii nu citesc ci scaneaza textele. Asa este. In 2014 Harald Weinereich si Jackob Nelson au publicat in studiu de 45.000 pagini si au aflat ca doar 20% din ei dai scrol si doar 9% citesc tot textul de pe pagina.
Aceste pagini analizate au avut un text compus din gama de 200 si 1250 cuvinte.
Dupa cum poti vedea cu cat textul este mai lung cu atat mai putina lume il citeste.
Deci daca vrei ca pagina ta sa aiba mult text trebuie sa te asiguri ca el este aerisit, bine impartit, usor de citit.
Efectele tipografiei asupra citirii
Inainte de a prezenta cele mai bune fonturi de utilizat in online vreau sa intelegi ca sunt 3 elemente cheie pe care trebuie sa le iei in considerare cand alegi un font:
Marimea in px
Spatiul dintre linii
Varsta cititorului
Multe studii arata ca:
– fonturile mici si contrastul slab sunt daunatoare pentru citirea unui articol in online
– datorita varstei cititorului dar mai ales a timpului de care dispune el evita textele cu scris mic
In lucrarea Psihofizica Citirii, autorul, a aratat ca participantii la studiu au citit mai repede textele care au font SERIF decat textele cu text Georgia.
In Smashing Magazine a aparut un studiu a lui Michael Martin legat de impactul fontului asupra User Experience. Ce a aflat din studiu este incredibil. Chiar daca contul Serif este potrivit pentru copy, fontul potrivit de utilizat in Headline este Sans-Serif.
Poate tipografia unui text sa ne afecteze deciziile?
Clar ca DA.
Intr-un studiu din The New York Times, Errol Morris a vreu sa vada cum raspund oamenii cand sunt intrebati despre siguranta in momente de catastrofa.
S-au folosit urmatoarele fonturi pentru textul aratat participantilor – Georgia, Helvetica, Trebuchet, Comic Sans,Baskerville, Computer Modern.
Studiul a aratat ca Baskervile creaza un balans potrivit intre usurinta de citire si contrast.
Mai jos vei putea vedea un exemplu in care simpla schimbare a fontului a adus o crestere a ratei de conversie cu 12%.
Concluzie:
Realitatea arata ca nu exista fontul perfect de utilizat in online, el trebuie determinat de fiecare in parte in functie de afacere, produs, client si context. Dar avand informatiile din acest articol in minte poti avea cateva linii de ghidare bune.