Cum sa cresti rata de conversie in ecommerce -✔️ Star Marketing✔️
5 Jan
2019

Cum sa cresti rata de conversie in ecommerce

Category:Ecommerce

Site-ul tau de ecommerce ruleaza la parametrii pe care tu ii doresti?

Pana cand toti userii care iti viziteaza site-ul conversc, consideram ca mai ai mult de munca pentru a creste rata de conversie de pe site.

Daca nu stii de unde sa incepi, o poti face citind acest articol despre cresterea ratei de conversie din ecommerce.

Este important sa stii ca sfaturile de mai jos au fost riguros testate si puse in aplicare pe diverse magazine online de ecommerce din diverse industrii.

Ce este rata de conversie in ecommerce?

Inainte de a vedea despre procesul de CRO in ecommerce hai sa vedem ce ete mai exact rata de conversie si care este procentul ideal pentru ecommerce.

Tipic, o conversie inseamna atunci cand cineva a adaugat un produs in cos, a cumparat un produs, s-a inscris la newsletter, etc. Rata de conversie este procentul de oameni care au facut o actiune anume/ numarul de oameni care au vazut o pagina.

Potrivit Monetate, rata de conversie medie a unui magazin online este de 2.77%.

Totusi, aceasta rata difera de la tara la tara, de la industrie la industrie…de la sezon la sezon.

Iata cum poti creste rata de conversie de pe ecommerce:

1. Optimizare si imbunatatire pagina produs

Primul pas de care sa te asiguri este acela ca pagina de produs este destul de persuasiva si convinge vizitatorul sa cumpere de la tine. Iata cateva sfaturi ce te vor ajuta in acest sens:

– asigura-te ca navigarea pe site si pe pagina de produs se face usor. Poti utiliza in acest sens breadcrumbs pentru a arata ierarhia paginilor si istoricul de navigare.

– titluri SEO persuasive – pe paginile de produs trebuie sa ai titluri atat pentru SEO dar si pentru oameni – ele vor ajuta pagina sa se claseze mai bine in Google si va ajuta vizitatorii sa gasesaca mai usor ceea ce cauta.

– imaginile produselor sunt cheia in ecommerce – pentru ca vizitatorii magazinului online va vrea sa vada cat mai multe poze cu produsul. Treaba ta este sa te asiguri ca ai destule imagini de produs clare si din diverse unghiuri.

– video de produs – acestea ajuta vizitatorii sa vada in realitate produsul tau.

– descrierile de produs trebuie sa fie complete, sa ofere informatii utile, sa fie pline de beneficii.

– nu uita sa adaugi si recenzii de produs, testimoniale

cum sa cresti rata de conversie de pe site
2. Optimizare preturi

Este important sa stii ca in ecommerce oamenii cauta mereu cele mai bune preturi.

De aceea trebuie sa ai un pret cat mai mic la produsele tale fara sa reduci din marja de profit.

Iata cateva tehnici prin care poti optimiza preturile:

– compararea a doua produse – este important sa compari produsele intre ele si sa arati beneficiile produsului pe care tu vrei sa il vinzi.

– CTA CLAR – daca vrei ca oamenii sa cumpere de la tine este important sa le spui sa faca acest lucru – de aceea este important sa ai un CTA care sa foloseasca verbe si sa indemne userii sa faca o actiune anume.

– live chat – este important ca oamenii sa poata afla mai multe detalii despre pret prin suport live

– arata beneficiile produsului si cum il ajuta acesta pe clientul final

3. Personalizarea in ecommerce

In ultimii ani, personalizarea a devenit un topic in trend in ecommerce.

Personalizarea se refera la aratarea clientului de oferte/content relevant in functie de istoricul de cautare si de pagina pe care se afla.

Poti face asta daca ai date despre userul tau sau daca social analytics arata cine este, ce ii place, unde a mai fost pe site.

Studiile Garther arata ca personalizarea de calitate creste profitul cu 15%.

Ea trebuie sa fie relevanta – tine minte ca oamenii nu vor sa vada content irelevant.

Poti arata si content relevant – daca un user se uita la un produs dintr-o categorie anume poti sa ii afisezi produse asemenatoare.

4. Optimizarea pentru mobile

Un canal de ecommerce de care sa ti cont este mobile. Asta pentru ca multa lume foloseste device-uri mobile pentru a face research de produse, dar si pentru ca este un canal pentru informare.

Deci este important sa imbunatatesti experienta de utilizare de pe mobile. Iata cateva sfaturi pentru a creste rata de conversie de pe mobile.

– imbunatateste viteza de rulare a site-ului

– foloseste video embeded

– optimizare titluri, imagini, links


5. Upsell si cross-sell

Aceste 2 tehnici ajuta foarte mult la cresterea conversilor si incurajeaza oamenii sa cumpere si alte produse fie mai scumpe fie complementare cu cele din cos.

6. Creaza urgenta prin campanii limitate

Este important sa intelegi ca oamenii nu vor sa piarda ofertele bune.

De aceea este important sa ai mereu in desfasurare campanii cu ofertele limitate de timp pe site.

Practic oamenii vor sa puna mana pe produsele care sunt la reducere pana nu este prea tarziu.

Poti intarii acest sentiment de urgenta daca folosesti CTA precum “Profita de ultimele X ore de promotie”.

7. Reducerea ratei de abandon a cosului de cumparaturi

Cea mai mare problema a magazinelor online este rata mare de abandon a cosului de cumparaturi. Institutul Baymard spune ca rata medie de abandon a cosului de cumparaturi este de ~69%.

Chiar daca accepti aceasta statistica fiind normala, fiecare afacere vrea sa vanda mai mult online nu-i asa?

De aceea este important sa optimizezi acest proces de checkout. Iata cum poti face acest lucru implementand tehnicile de mai jos:

1. User Exit-Intent

Poti folosi diverse softuri de pop-ups care sa apara cand oamenii vor sa paraseasca site-ul tau web.

Printre ele gasim Optinmonster, Hotjar, etc.

2. Elimina costurile ascunse

Oamenii urasc surprizele neplacute cand sunt gata sa finalizeze procesul de checkout, mai ales cand vine vorba de costuri. Defapt 60% din oameni abandoneaza cosul de cumparaturi pentru ca sunt costuri de livrare mari sau alte costuri surpriza.

Daca iti permiti, ofera transport gratuit. Este o miscare inteligenta in ecommerce.

firma-marketing-timisoara

3. Dezvolta mai multe optiuni de plata

Nu este nimic mai rau decat sa ai un client care este gata sa cumpere dar nu poate plati cu cardul sau ramburs.

De aceea trebuie sa adaugi pe magazinul online mai multe optiuni de plata.

4. Guest checkout

Multi oameni care cumpara online se plang ca trebuie sa isi faca un cont pentru a finaliza comanda. Este important sa ai optiunea de guest checkout pe site-ul tau pentru a face mai usor finalizarea comenzii.

Vezi mai multe despre optimizarea procesului de checkout aici.

8. Dezvolta o lista de email

Cea mai buna metoda de a crea o relatie de incredere cu clientii tai este sa te utilizezi de email marketing.

Acest canal de marketing arata un ROI pozitiv, ceea ce inseamna mai multe vanzari pentru magazinul tau.

Iata cateva metode prin care sa utilizezi email marketing in magazinul online:

1. Subject line persuasiv care sa atraga atentia

Primul lucru pe care oamenii il vand cand intra pe email este subject line si preview al textului mail-ului. Daca le place ceea ce vad atunci sunt motivati sa deschida email-ul.

De aceea trebuie sa le optimizezi pe amandoua – subject line + preview text.

Incepe sa dezvolti email-uri cu subject line care sa explice despre ce este vorba in mail.

2. Personalizare email

Am vorbit mai sus despre cat de importanta este personalizarea in optimizarea ratei de conversie in ecommerce.

Este important in seria de email marketing sa te folosesti de personalizare pentru a crea o relatie de incredere cu clientii tai.

3. Oferte pe email exclusive

Ofera ceva in schimbul adresei de email a oamenilor care intra pe magazinul tau online.

Poti spre exemplu sa transimiti prin email oferte exclusive, cupoane, discount-uri exclusive.

Astfel oamenii vor avea un motiv pentru care se vor inscrie la email.

CONCLUZIE

Acum ca ai aflat cum sa cresti rata de conversie a magazinului tau online te invit sa aplici tehnicile de mai sus pentru a vedea rezultate pozitive.

Citeste si articolul despre reducerea ratei de abandon a cosului.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+