Ghid SEO 2019 - Crawling, Indexare si Clasare - Star Marketing
ghid seo 2019
Ghid SEO 2019 – Crawling, Indexare si Clasare
image_pdfimage_print

Acum ca ai aflat ce este mai exact procesul de SEO a unui site si cum ajuta acesta sa atragi clienti de calitate pe site, poti sa mergi mai departe si sa citesti in continuare acest ghid de SEO si capitolul 2 – Despre Crawling, Indexare si Clasare.

Acest articol este tot ce ai nevoie pentru a intelege mai bine cum vad motoarele de cautare site-urile web si cum poti sa faci ca site-ul tau sa apara mai bine in rezultatele de cautare Google.

CAPITOLUL 2 – CUM FUNCTIONEAZA MOTOARELE DE CAUTARE PRIN CRAWLING, INDEXARE SI CLASARE

Dupa cum spuneam in capitolul 1 – motoarele de cautare sunt masini virtuale care ofera raspunsuri la ceea ce tasteaza in bara de search oamenii. Aceste motoare de cautare exista pentru a descoperi, intelege si organiza tot continutul de pe net pentru a oferii cele mai relevante rezultate de cautare.

Pentru ca site-ul tau sa apara in rezultatele de cautare, trebuie sa ai un continut vizibil pentru motoarele de cautare.

Aceasta este doar o piesa a puzzlelului SEO. Daca site-ul tau nu poate fi descoperit, nu ai sanse sa apari in paginile rezultatelor de cautare.

ghid seo 2019
CUM FUNCTIONEAZA MOTOARELE DE CAUTARE

Aceste motoare de cautare au in mare 3 functii:

– crawl – cautare pe internet content, lini de cod pentru fiecare url gasit

– indexare – stocarea si organizarea continutului gasit in pasul de crawling.

– clasarea – oferirea de bucati de continut pentru fiecare cautare. Dar si clasarea site-urilor dupa relevanta.

CE ESTE CRAWLING

Crawling este procesul prin care motoarele de cautare trimit roboti cunoscuti ca si spiederi/crawlers pentru a gasi content nou sau updatat. Contentul poate varia si poate fi – pagina web, imagine, video, PDF. Indiferent de tip, contentul este descoperit prin linkuri.

Robotii Google incep sa intre pe site, dupa care urmaresc linkurile de pe fiecare pagina in parte pentru a gasi url noi.

CE ESTE INDEXAREA

Procesul prin care se stocheaza informatiile de pe un site. Practic este o baza de date cu tot continutul descoperit.

CE ESTE CLASAREA

Cand cineva face o cautare, motoarele de cautare fac o cautare in indexul lor pentru a afisa cel mai relevant continut si dupa aceae claseaza contentul pentru a servi cat mai bine la cautare facutra.

Aceasta clasare este cunoscuta ca ranking. Cu cat contentul de pe o pagina este mai relevant cu atat mai bine se va clasa.

 

CRAWLING – CUM GASESC MOTOARELE DE CAUTARE SITE-UL TAU?

Acum ca am aflat in mare despre aceste concepte, hai sa vedem mai in detaliu ce face fiecare in parte.

Este important ca site-ul nostru sa fie crawled si indexat pentru a avea sanse ca el sa apara in rezultatele de cautare.

Putem vedea asta in Google Search Console in tabul de Coverage.

Daca site-ul tau nu apare deloc in rezultatele de cautare sunt mai multe motive:

– este nou si a trecut prin crawling proces

– nu are backlinks

– navigarea pe site e grea

– contine cod blocat de crawling

– a fost penalizat de Google

Uneori motoarele de cautare sunt in stare sa gaseasca bucati de continut ale site-ului tau. Este treaba ta sa te asiguri ca site-ul tau este usor de accesat de robotii Google.

seo ghid 2019

Formatele de tip non-text precum imagini, video, GIFs pot fi optimizate pentru motoarele de cautare. Google si alte motoare de cautare nu vad aceste elemente cum le vedem noi oamenii. Ele vad doar codul din spate. De aceea este important sa investim timp in optimizarea acestor elemente.

Pe langa asta, trebuie pe site sa avem o arhitectura buna a linkurilor si informatiilor.

Arhitectura informatiei de pe site este focusata pe organizarea si etichetarea continutului de pe un site pentru a creste eficiente si usurinta de gasire.

Cele mai bune arhitecturi de informatii sunt intuitive, asta inseamna ca oamenii de pe site le gasesc foarte usor.

CUM SPUNEM GOOGLE-ULUI LA CE SA FACA CRAWLING

Pe langa faptul ca trebuie sa ne asiguram ca motoarele de cautare fac crawling pe site, trebuie sa aratam ce pagini nu vrem sa fie accesate de acesti roboti.

Acest lucru poate include url-uri vechi, pagini duplicate, promo pages, pagini de test.

Blocarea acestor pagini de la crawling poate sa ne ajute sa prioritizam cele mai importante pagini.

Putem face asta prin robots.txt – in care spunem ce pagini sa nu fie accesate.

Pe langa asta putem utiliza sitemaps prin care sa aratam motoarelor de cautare ce pagini avem pe site.

INDEXAREA – CUM VAD MOTOARELE DE CAUTARE SITE-UL NOSTRU

Dupa ce ne-am dat seama cum sa permitem motoarelor de cautare sa ne acceseze site-ul web, putem merge mai departe si sa ne asiguram ca site-ul nostru intra in indexul Google. Doar pentru ca site-ul nostru este descoperit si accesat de robotii motoarelor de cautare nu inseamna ca el va fi stocat.

Indexarea este partea in care paginile descoperite de robotii Google sunt stocate.

Dupa ce un crawler gaseste o pagina, motoarele de cautare le stocheaza ca un index.

optimizare rankbrain

Aici se analizeaza continutul, usurinta de accesare.

Pentru a fi 100% siguri ca o pagina este indexata de motoarele de cautare putem merge in Search Console si sa dam pe Submit URL.

CLASAREA – CUM SE FACE

Cum fac motoarele de cautare sigura clasarea site-urilor pentru ceea ce cautare anumite persoane? Procesul este cunoscut ca ranking – pentru a ordona si clasa site-urile dupa relevanta.

Pentru a determina relevanta unui site fata de anumite cautari, motoarele de cautare folosesc algoritmi puternici si formule + procese pentru a determina care sunt cele mai relevante site-uri.

Aceste algoritmuri si formule se schimba mereu.

ghid optimizare site in 2018

Nu pentru ca Google vrea sa ne dea batai de cap ci pentru a asigura faptul ca site-urile sunt relevante cu cautarile.

Recent s-a introdus inteligenta artificiala si machine learning in acest algoritm pentru ca Google sa isi dea seama cat mai bine ce vor sa gaseasca oamenii.

Motoarele de cautare au vrut mereu acelasi lucru – sa ofere informatii utile pentru cei care le folosesc.

Este astfel important sa avem pe site continut de calitate, relevant pe un anumit subiect, sa fie unic, sa fie cat mai dens si sa raspunda la intrebarile din mintea vizitatorilor.

Pe langa continut, trebuie ca site-ul nostru sa atraga linkuri de calitate de pe site-uri cu autoritate. Astfel va creste credibilitatea site-ului nostru.

Ghid Optimizare SEO Off Page 2019

 

Ghid optimizare viteza site 2019

 

Ghid SEO 2019 – Capitolul 1 – Ce este SEO

 

Ghid SEO 2019 – Crawling, Indexare si Clasare

 

GHID SEO 2019 – CAPITOLUL 3 – KEYWORD RESEARCH

 

Ghid SEO 2019 – Cum optimizam linkurile interne

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+