Ghid optimizare viteza site 2019 - STAR MARKETING TIMISOARA
Ghid optimizare viteza site 2019

Optimizarea performantei site-ului tau web, dar si asigurarea ca acesta sa incarca rapid, va ajuta site-ul tau sa ofere o experienta de utilizare placuta pentru useri. Pana la urma un site neperformant va scadea crediblitatea oamenilor in afacerea ta. Un site care se incarca mai greu va frustra vizitatorii de pe site si ii va indemna sa paraseasca site-ul tau.

Astfel, echipa Star Marketing a dezvoltat un ghid complet prin ca sa afli cum sa optimizezi viteza de incarcare a site-ului tau web

Am facut mult research si multe teste pentru a demonstra ca un site care se incarca rapid va duce la o mai buna experienta de utilizare si la o clasare mai buna in motoarele de cautare.

In acest ghid, vom incerca sa explicam atat detaliile tehnice dar si sa iti oferim cele mai bune instructiuni prin care poti implementa tehnici testate in mod corect.

Speram ca acest ghid sa va fie de ajutor si poate sa ne dati un share 🙂

Un site care se incarca rapid va amplifica engagementul vizitatorilor, retentia, dar si va creste vanzarile. Un site care se incarca rapid va duce la conversii mai mari, iar cu fiecare secunda de intarziere in incarcare rata de satisfactie va scadea cu 16%, iar rata de conversie de 7%.

CAPITOLUL 1 – DESPRE OPTIMIZAREA VITEZEI DE INCARCARE A SITE-ULUI

Ce este mai exact viteza de incarcare a unui site web?

Acest terment este utilizat pentru a face referire la durata de timp de care are nevoie un site pentru a incarca full o pagina si a o afisa in browser.

Durata de incarcare a paginii este distanta dintre click-ul pe un link spre site-ul tau si afisarea completa a continutului de pe pagina.

Sunt cateva aspecte cheie care sunt necesar de inteles pentru o experienta de utilizare cat mai placuta.

Cat timp dureaza pana intreg continutul de pe o pagina este afisat in browser

Browserul raspunde la cerintele de incarcare a elementelor

Stim ca deja Google pune mare accent pe cat de rapid se incarca o pagina si acesta este un factor important de clasare a site-ului in rezultatele de cautare Google, prin care algoritmii acestui motor de cautare analizeaza atat viteza de pe site dar si gradul de satisfactie a vizitatorilor.

Scopul principal este sa maximizezi performanta site-ului tau prin optimizarea corecta a vitezei de incarcare.

Trebuie sa reduci la minim plugin-urile de pe site, server-side scripts, alte elemente precum dimensiunile imaginilor – pentru a vedea o imbunatatire.

Cum analizezi viteza site-ului tau?

In primul rand trebuie sa stii ca orice intarziere chiar si de o secunde in incarcarea site-ului tau va duce la o crestere a sanselor ca userii sa il paraseasca.

1 din 4 vizitatori vor abandona site-ul daca dureaza mai mult de 4 secunde pentru a se incarca. 46% din useri nu vor revizita site-urile care se incarca greu. Website owners trebuie sa asigure ca site-ul lor se va incarca in maxim 5 secudne. 75% din userii care acceseaza site-ul de pe mobile il vor parasi daca acesta va dura mai mult de 5 secunde sa se incarce.

47% din oamenii care intra pe site-urile de ecommerce vor ca site-urile pe care le acceseaza sa se incarce in maxim 3 secunde inainte de a se gandi sa il paraseasca.

CAPITOLUL 2 – CUM IMPACTEAZA VITEZA – PERFORMANTA

Performanta unui site web este experienta de utilizare in general – puterea si rapiditatea de incarcare a site-ului va impacta direct modul in care se simt oamenii pe site.

Google a inceput sa introduca viteza de incarcare a unui site ca factor de clasare a acestuia si multe site-uri au simtit repercusiuni pentru ca se incarcau greu.

Motoarele de cautare a vazut ca 20% din traficul de pe site-uri le vor parasi daca site-urile accesate se incarca greu.

Studiile au aratat ca 88% din utilizatori de interene aleg sa cumpere de pe site-uri care se incarca rapid indiferent de device, iar aproape 50% din oameni vor abandona site-urile care se incarca in mai mult de 3 secunde.

Aceste actiuni vor avea un impact foarte mare asupra vanzarilor. 79% din clientii nemultumiti nu vor revizita site-ul web daca acesta se incarca greu.

46% din clientii nemultumiti vor dezvolta o impresie negativa si 44% din ei se vor plange mai departe.

In timp ce online produsul/serviciul vor avea un impact mare asupra vanzarilor, convertirea vizitatorilor de pe site in clienti in lumea online depinde de prima impresie lasata de un site web.

Astfel aici intra in actiune user experience prin viteza de incarcare a site-ului si procesul de checkout rapid, prin care sa oferi clientilor o experienta de utilizare cat mai placuta.

PERFORMANTA IMPACTEAZA CONVERSIILE

Ca un factor foarte important si puternic in lumea online, rata de conversie depinde de mai multi factori prin care sa stabilesti un avantaj competitiv.

In lumea digitala, este important sa oferi o experienta de utilizare cat mai placuta.

User experience in termeni de performanta a site-ului tau si responsive, devine un factor determinant al ratei de conversie in online.

In ecommerce este mult mai important sa oferi o experienta de utilizare placuta pentru useri – pentru ca trebuie sa oferi informatii complete despre produse.

Nu trebuie sa ignoram si viteza de incarcare a site-ului tau, mai ales ca multi vizitatori vor abandona site-ul tau daca el se va incarca greu.

analiza seo gratuita

PERFORMANTA IMPACTEAZA USER ENGAGEMENT

Statisticile despre user engagement arata ca orice vizitator a unui magazin online vrea ca acesta sa se incarce in maxim 3 secudne.

Afacerile online si-au stabilit foarte bine avantajele competitive si inteleg cat de important este sa aiba un site care sa ruleze rapid de pe orice device.

Pe langa user experience trebuie ca site-ul tau sa aiba o arhitectura a informatiilor cat mai buna si sa aiba imagini de produs cat mai calitative.

CAPITOLUL 3 – VITEZA MOBILE VS DESKTOP

Mobile este viitorul in mediul online. Adoptia unui smartphone ca device de a accesa un site este uimitoare – 2.32 miliarde de smartphone-uri sunt in lume la ora asta.

Astfel din ce in ce mai multa lume alege sa acceseze internetul de pe smartphone.

Succesul in lumea digitala debinde foarte mult de adoptarea mobile-first – abordarea prin care pui in primul rand in fata utilzatorul de mobile.

Era in care intram pe net doar de pe desktop apune incet, iar Google a vazut acest lucru. Ca urmare a inceput sa introduca diversi factori si abordari in algoritmul de clasare a site-urilor.

Printre acestea gasim mobile-first index – modul prin care se indexaza prima data varianta mobila a unui site, apoi varianta desktop.

In 2015 Yahoo a vazut ca peste 50% din oameni acceseaza site-urile web de pe mobile.

analiza gratuita seo

Astfel focusul trebuie sa fie sa tratam mobile si desktop ca 2 entitati diferite – mai ales ca web design. Fara o strategie dedicata pentru cele 2 entitati, experienta de utilizare va avea de suferit.

Trebuie sa ne focusam, cand vine vorba de mobile, de viteza de incarcare, usability, functionalitate.

Compromiterea acestor aspecte ale versiunii mobile a site-ului va avea impact negativ.

Scadearea vanzarilor de pe mobile – utilizatorii de mobile au o duratate de atentie mai mica decat cei de pe desktop

Competitie mare – protrivit studiilor – 75% din respondenti spune ca prefera sa reviziteze magazinele online care ofera un UX de calitate.

Pierderea valorii brandului – un site cu design aiurea pe mobile va da senzatia ca brandul nu este calitativ.

Atat varianta desktop cat si cea mobile au nevoie de resurse diferite – de la codul din spate pana la interfata cu userii – toate aceste elemente trebuie sa ia in considerare performanta oferita de site.

Fara sa optimizezi varianta mobile separat – vei avea multe batai de cap.

Sa nu uitam ca persoanele care acceasa site-urile web de pe mobile vor sa gaseasca un site care se incarca rapid, livrare rapida de content, download speed rapid, un format bun de design, navigare usoara.

Daca iei in considerare aceste elemente vei avea sanse mai mari de a te lupta cu brandurile mari si de a creste rata de conversie.

ghid seo 2019

Nu este de mirare ca toate companiile din Forbes 500 au un site web care se incarca rapid de pe mobile.

In segmentul de ecommerce – unele site-uri web se deschid in maxim 2 secunde. Dar noi trebuie sa ne focusam pe borna de 3-5 secunde.

Dar pentru site-urile care vor sa vanda mai mult, ele trebuie sa imbine fluid grids cu imagini flexibile, media queries.

Clientii potentiali de pe site-urile de ecommerce vor reactiona pozitiv la site-urile care se incarca rapid si care prezinta bine produsele.

Astfel posesorii de site-uri ecommerce au inteles rapid cat de mult conteaza sa livreze rapid si facil informatii spre clienti. Astfel au inceput sa dezvolte variante mobile optimized a site-urilor lor si sa se focuseze pe acest lucru.

60% din clienti folosesc device-urile mobile pentru a cumpara produse. Mobile si desktop sunt importante in ciclul de achizitie.

CAPITOLUL 4 – GRESELI CARE DAUNEAZA PERFORMANTEI SITE-ULUI

Pietele online sunt parca niste arene din Roma Antica – in care competitia este acerba iar doar cei mai buni au de castigat. La fel ca in orice mediu competitiv – factorii umani joaca o contributie in succesul online a afacerii tale.

Totusi, cei care au site-uri web sunt responsabili de a mentine standardele ridicate si sa isi pastreze site-urile complet optimizate, dar si sa asigure un design de calitate fara sa afecteze viteza de incarcare.

Competitia in mediul online este foarte acerba, iar lupta pentru atentia clientilor potentiali este foarte acerba – pentru ca trebuie neaparat sa apari in prima pagina a rezultatelor de cautare Google, sa oferi produse de calitate, sa ai un site care sa incarca rapid, sa ai preturi competitive, avantaje competitive si multe altele.

Este cunoscut ca interval acceptat ca site-urile web sa se incarce intre 2-5 secunde inainte ca oamenii sa paraseasca site-ul tau web.

cursuri-adwords-star marketing

Contrar sentimentului popular, optimizarea vitezi de incarcare a site-ului tau este implementata in fiecare faza a dezvoltarii site-ului tau, nu doar dupa ce site-ul este finalizat, cand se chinuie sa se creasca performantele site-ului web.

Ultimele imbunatatiri ale vitezei site-ului prin add-onuri sau plugins vor ajuta la scaderea acestei viteze de incarcare, dar trebuie sa punem ca prioritate viteza de incarcare a site-ului web inca de la inceput,

Conversiile vor scadea cu 7 procente pentru fiecare secunda de intarziere a incarcarii site-ului dupa 2 secunde.

O mare greseala care se intampla des cand vine vorba de site-urile web si de performanta lor este alegerea unui pachet de hosting cu resurse limitate, pentru ca ne gandim sa facem economie de cativa lei.

Cresterea pentru web hosting performant este de explicat. Oamenii vor sa isi gazduiasca site-urile web in siguranta si sa se incarce rapid.

Companiile care ofera servicii de web hosting ieftine vor oferi pachete de hosting cu resurse mici, iar oamenii cred de multe ori ca nu au nevoie de resurse prea multe pentru a-si gazdui site-ul.

Serverele neoptimizate au in componenta zeci de site-uri pe un singur server stack si dauneaza site-urilor de ecommerce care au trafic mare.

GRESEALA 2 – PREA MULTE PLUGINS

Poate uneori este bine sa infloresti site-ul tau cu diverse plugins, dar ele ocupa spatiu pe disk si au nevoie de resurse pentru a fi accesate.

Chiar si cel mai mic widget precum butonul de share poate duce la o intarziere la viteza de incarcare.

Incerca pe cat poti de mult sa reduci la minim numarul de plugins necesare pe site-ul tau web. Pe langa asta, nu uita sa updatezi constant pluginurile tale.

timisoara-adwords curs
GRESEALA 3 – PREA MULTE ADS SAU SERVICII EXTERNE

Pe cat de tendat ar suna sa adaugi cat mai multe ad-uri pe site-ul tau pentru un venit in plus, trebuie sa te gandesti ca aceste aduri consuma resurse si au nevoie de timp pentru a se incarca.

Serviciile externe au 2 probleme majore – una pentru ca ocupa spatiu pe disk – si ai nevoie de timp pentru a se incarca full. Cu cat mai multe requesturi sunt cu atat mai mult timp este necesar.

Problema 2 este ca timpul de incarcare dintre transferul extern de date si cel de pe site este mare.

GRESEALA 4 – DESIGN NEOPTIMIZAT + MULTIMEDIA

Sunt multe teme online pe care le poti cumpara, dar multe din ele nu sunt optimizate corect. Este important ca site-ul tau sa aiba un design frumos – eye-catching si sa aiba imagini+video de calitate dar si optimizate ca dimensiune pentru a se incarca rapid.

Totusi, site-urile care au grafici complexe nu sunt decisive in a dezvolta conversii. Este mult mai important sa ai imagini de produs de calitate, informatii complete si sa video-uri care sa arate si explice valoarea produsului.

Problemele de compatibilitate afecteaza multimedia si performanta.

CAPITOLUL 5 – CUM MASURAM VITEZA SITE-ULUI NOSTRU

Traficul de pe site si clasarea site-ului in motoarele de cautare sunt doar 2 din cele mai importante metrici de masurare a performantei site-ului nostru.

Pe cat de importante sunt ele, nu sunt metrici mai importante de masurat decat vanzarile si rata de conversie.

Dezbaterea pe subiectul optimizarii rate de conversie poate sa tina zile, iar pe net gasesti zeci de tehnici prin care poti optimiza rata de conversie de pe site.

curs-adwords-online-timisoara

Dar trebuie sa stim ca rata de conversie tine foarte mult de experienta de utilizare simtita de user pe site. In tot acest intreg de user experience gasim si un factor important precum viteza cu care se incarca un site web.

Aceasta viteza de incarcare a site-ului este unul din factorii care contribuie la formarea primei impresii.

Un raport realizat de O’Reilly a aratat ca imbunatatirea vitezei de rulare a site-ului tau va ajuta la imbunatatirea experientei de utilizare pe site, cresterea ratei de conversie si nu in ultimul rand la vanzari mai mari. Iata cateva statistici importante de tinut cont:

– +3% conversii per secunda datorate imbunatatirii vitezei de incarcare de la 15 la 7 secunde

– +2% cresteri de conversie per secunda pentru ca viteza de incarcare a fost optimizata de la 7 secunde la 5 secunde

– +1% conversii per secunda rezultate ca optimizare a vitezei de la 4 la 2 secunde.

Aceste statistici arata cat de mare impact are optimizarea vitezei de incarcare a site-ului in succesul online.

Pe cat de complicat suna, este important sa scazi cat poti de mult durata de asteptare pana cand pagina este incarcata complet.

Daca eforturile de SEO si de optimizare sunt indreptate corect spre viteza site-ului atunci cu siguranta vei vedea o crestere a traficului si a conversiilor.

Procesul acesta incepe cu identificarea elementelor problematice din front-end care sunt sub standarde.

Inginerul de performanta de la Google, Steve Shoulders dadea cateva sfaturi importante cand vine vremea de optimizare a vitezei de rulare spunand ca viteza este determinata in proportie de 80-90% de elementele din front end.

Inainte de a analiza viteza cu care site-ul tau ruleaza trebuie sa intelegi ce trebuie sa analizezi in primul rand.

curs-adwords-timisoara-star marekting

1. VITEZA DE RULARE INITIALA

Sa descarci zeci daca nu sute de elemente a unui site in cateva secunde este o treaba solicitanta pentru orice browser si device, iar acest lucru este imposibil fara sa optimizezi viteza de descarcare a elementelor.

In multe cazuri, vizitatorii unui site cauta sa gaseasca doar informatiile de baza sub forma de content sau info despre produs valabile pe o pagina web.

Alte elemente grafice complementare si website features vor ingreuna viteza de incarcare a site-ului.

Este important, astfel sa pastrezi viteza de rulare a paginii cat mai rapida pentru a pastra userii pe site cand ai continut divers pe pagina.

Monitorizarea vitezei de incarcare initiala iti va oferii parametrii de monitorizat precum Time To First Byte sau ping request – care influenteaza in final viteza.

Daca aceste elemente dureaza prea mult sa fie incarcate, trebuie sa lucrezi la optimizarea lor.

FULL PAGE LOAD TIME

Este important sa masuram cat timp dureaza pana intreaga pagina este incarcata complet – aici ne referim la toate elementele de pe pagina precum – content text, imagini, design, plugins, etc.

Aceasta informatie ne va da o directie strategica in optimizarea structurii site-ului.

Daca vom monitoriza constant acest indicator de performanta a site-ului nostru, vor realiza cat de bine/rau ruleaza site-ul in comparatie cu alte site-uri concurente.

Cu aceste informatii la indemana, webmasterii pot face cache la contentul static in diverse locatii prin CDN.

ghid de facebook ads audiente

LOAD TOLERANCE

Performanta site-ului variaza in functie de cat trafic este pe site. Serverele de hosting shared pot sa faca fata la fluctuatii mici de trafic, dar isi pierd din control cand traficul depaseste o anumita limita.

Astfel trebuie sa facem teste de test, ramp test, load tests dar si alte teste de performanta pentru a vedea cum ruleaza site-ul cand este solicitat.

WEB SERVER CPU Load

Shared hosting ofera rularea pe servere singulare de Apache si astfel nu livreaza performante mari chiar si cand site-ul este bine construit ca design, cu cod bine scris.

Problemele de performanta se intensifica in timpul peak-ului de load time cu nu este suficienta putere pentru a procesa cererile de download.

Astfel este important sa monitorizam server CPU pentru a vedea daca lucreaza in parametrii normali cand traficul de pe site creste.

PERFORMANTA BAZEI DE DATE

Este critica pentru site-urile care au content dinamic care este accesat din baza de date. Trebuie sa avem astfel un mecanism prin care sa ne detectam eventualele inacuratateti ale transmiterii de date.

Vezi daca ai destul spatiu pe disk si pe server pentru a evita erorile.

CUM TREBUIE SA TESTAM

Din fericire avem online zeci de tool-uri de testat performanta si viteza site-ului printre care gasim Google Page Speed Insights, PingDom, Yslow si multe altele.

optimizare rankbrain
CAPITOLUL 6 CUM OPTIMIZAM VITEZA DE INCARCARE A SITE-ULUI

Dezvoltarea unui site de calitate necesita multa munca, dar si timp. Pentru asta trebuie sa alegem un provider de hosting de calitate care se ofere pachete cu resurse destule.

Daca stim in ce tooluri si metode de optimizare se investim putem se ne asiguram un bun start in crearea unui site web care sa ofere o experienta de utilizare placuta.

Deciziile strategice bazate de informatii vor avea un impact mare asupra site-ului nostru care ne va aduce vanzari mai multe, leads si conversii.

Optimizarea este un buzzword in lumea online si se refera la imbunatatirea performantelor unui site web.

Astfel si noi personal ne putem optimiza singuri viteza de rulare a site-ului daca urmam pasii de mai jos.

Optimizarea imaginilor – ca regula generala, dureaza mult mai mult sa incarcam imagini cu dimensiuni mari – de aceea timpul de incarcare a unui site este dependent de cat de mari sunt imaginile.

Putem astfel sa comprimam imaginile de pe site pentru a le reduce dimensiunea.

Putem de asemenea sa optimizam livrarea de cod CSS si sa minificam fisierele. Astfel putem comprima codul CSS intr-un singur fisier, pentru mai putine requesturi.

Putem de asemenea sa comprimam si codul HTML si Javascript in acelasi mod.

Pe langa asta trebuie sa permitem browser caching prin care informatiile de pe site sa fie stocate pe device-ul userului.

Ne mai putem folosi si de Content Delivery Network prin care sa crestem performanta site-ului nostru. CDN este o retea de servere care contine versiuni cached a site-ului nostru. Vizitatorii de pe site cer informatii iar cel mai apropiat server le va oferii aceste info in functie de locatia geografica.

CONCLUZIE – VITEZA DE INCARCARE A SITE-ULUI CONTEAZA MULT

Pfff, in sfarsit am ajuns la finalul acestui articol despre optimizarea vitezei de incarcaer. Am aflat cum masuram si optimizam viteza unui site, cat de importanta este aceasta si cum afecteaza succesul unui site in mediul online.

Te invitam acum sa pui in aplicare tot ce ai citit mai sus si sa incepi sa reduci viteza de rulare a site-ului tau.

SUCCES!

 

Ghid Optimizare SEO Off Page 2019

 

Ghid optimizare viteza site 2019

 

Ghid SEO 2019 – Capitolul 1 – Ce este SEO

 

Ghid SEO 2019 – Crawling, Indexare si Clasare

 

GHID SEO 2019 – CAPITOLUL 3 – KEYWORD RESEARCH

 

Ghid SEO 2019 – Cum optimizam linkurile interne

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+