Ghid Optimizare SEO Site Local in 2021
Ghid Optimizare SEO Site Local in 2021
Optimizarea SEO locala a devenit un factor important in strategia de marketing a unei afaceri locale.Chiar daca ai o afacere locala sau nu trebuie sa stii cum o poti clasa mai bine in rezultatele de cautare Google. Probabil ca stii deja ca este important sa iti optimiezi site-ul pentru cautarile locale.
Afla mai multe despre ce inseamna SEO si care sunt beneficiile optimizarii site-ului tau citind articolul de mai jos:
Pasul 1 Optimizeaza-ti pagina de Google My Business
Daca ai o pagina de Google My Business bine optimizata atunci ai sanse mai mari sa iti clasezi mai bine site-ul in motoarele de cautare. Asigura-te ca toate informatiile sunt corecte si in concoordanta cu cele de pe site. Gaseste pagina ta de Google My Business. Apoi confirma url-ul.
Verifica Pagina
Pentru a continua trebuie sa te asiguri ca pagina de Google My Business este verificata. Pentru a verifica pagina trebuie sa solicti un plic cu un cod de la Google.
Foloseste corect Numele Afacerii
Trebuie sa pastrezi toate informatiile in mod corect si consistent peste tot in online. Aici ne referim la numele afacerii, numar de telefon, adesa, mail, etc. Atentie Google verifica pagina de My Business si site-ul tau pentru a vedea daca informatiile sunt corecte si consistente.
Foloeste adresa corecta
Asigura-te ca adresa de pe pagina este 100% corecta. Adauga strada, orasul, apartament bloc, judet si cod postal.
Foloeste adesa web corecta
Asigura-te ca site-ul adaugat este cel corect. Astfel vei da semnale Google-ului ca site-ul tau este legat cu pagina de Google My Business. Adauga url cu http:// la inceput in pagina de Google + si My Business.
Listeaza categoria corecta pentru afacerea ta
Acest pas este crucial pentru intreaga strategie de optimizare SEO locala. Daca iti listezi afacerea in categoria gresita pierzi sanse a te clasa mai bine in motoarele de cautare. Astfel tu trebuie sa alegi categoria din care sa faca parte afacerea ta.
Listeaza corect orarul de functionare
Este important sa afisezi orarul de functionare real si consistent cu cel de pe site.
Dezvolta o introducere
Este timpul sa stai si sa te gandesti cum iti poti prezenta afacerea catre cei care fac cautari in online. Google vrea ca tu sa adaugi o descriere coerenta a afacerii tale. Trebuie sa te asiguri ca ai o descriere unica. Adauga o descriere de min 150 – 300 caractere. Adauga link-uri catre pagini de pe site.
Adauga fotografii
Partea de fotografii este impartita in mai multe sectiuni – prima fiind fotografii de identitate. Aici sunt 3 poze de care te poti folosi pentru a aparea in rezultatele de cautare – Profil, Logo, Cover. Apoi mai sunt sectiunile cu pozele cu interior, exterior, echipa.
Pasul 2: Optimizarea on page
Optimizare SEO pe pagina este importanta pentru clasarea site-ului in motoarele de cautare. Detine o pondere de 21% din intreaga strategie de optimizare a unui site.
1. Google webmaster tools
Noua ne place sa incepem cu acest pas pentru ca ne ajuta sa descoperim ce probleme tehnice are site-ul si daca a fost indexat bine, dar si daca are erori de crawl.
Primul pas este sa verifici daca ai autoritatea de a utiliza web master tools pe site-ul tau.
2. Determina structura site-ului
Structura unui site web trebuie planificata dinainte de toate pentru ca are un impact mare asupra site-ului si pozitiei in Google. Trebuie sa alegi o structura cat mai simpla si usor de folosit.
3. Corecteaza NAP
Precum orice elemente de optimizare SEO local trebuie sa ai numele, adresa si numarul de telefon corect cu cel de pe site daca vrei sa ajungi in topul rezultatelor de cautare. Daca acest pas nu este dezvoltat corect atunci iti sabotezi succesul.
4. Optimizare titlu/descriere
Asigura-te ca titlul include oras, judet si cuvantul cheie. De asemenea adauga orasul, adresa exacta in meta descriere + numar de telefon.
CAPITOLUL 3 Schema Markup pentru local SEO
Lansat in 2011 schema.org este un tool care ajuta motoarele de cautare sa isi dea seama despre ce este vorba pe site/pagina.
Local Business Markup
Dupa cum am prezentat in capitolul de mai sus este important sa ai nume, adresa si numar de telefon corect introduse pe site si in Google My Business. Daca marchezi aceste date si cu Schema esti cu un pas in fata.
Sa zicem ca ai un cabinet stomatologic iata cum ar arata schema markup:
<div itemscope itemtype=”http://schema.org/Dentist”>
<span itemprop=”name”>Squeaky Clean Dental</span>
<div itemprop=”address” itemscope itemtype=”http://schema.org/PostalAddress”>
<span itemprop=”streetAddress”>16 Smith Street</span>
<span itemprop=”addressLocality”>Chicago</span>,
<span itemprop=”addressRegion”>IL</span>
<span itemprop=”postalCode”>60290</span>
</div>
Phone: <span itemprop=”telephone”>555-423-2352</span>
<a href=”http://googlemapsurl.com” itemprop=”maps”>Get Directions</a>
</div>
Iar in forntend va arata asa:
Review markup:
Acest tip de markup ajuta la cresterea Click Throught Rate. Adauga de la 1-5 stele aurii sub rezultatele de cautare.
CAPITOLUL 4 CITATII CU AUTORITATE
Acum ca ai rezovat partea de SEO on page si ai optimizat contul de My Business este momentul sa trecem la urmatorul pas dezvoltarea de backlinks.
In aceasta parte vom atrage link-uri de pe domenii cu autoritate catre site-ul nostru.
1. Bing Places
La fel ca si Google My Business poti dezvolta o pagina de Business pe Bing . Ai nevoie sa introduci datele firmei, numar telefon, adresa , etc si vei primi prin posta un cod de confirmare.
2. Facebook
Poti dezvolta o pagina de companie pe Facebook unde poti introduce datele NAP. Poze cu afacerea ta, produse, servicii.
3. Youtube
Youtube este o tactica excelenta in strategia de Optimizare SEO locala. Multe persoane nu includ NAP in descrierea video-urilor.
4. Pagini aurii
Adauga site-ul tau/ afacerea ta in pagini aurii. Aici poti introduce NAP, site si logo.
5. Linkedin
Dezvolta o pagina de companie pe Linkedin. Este o sursa excelenta de citatie si o sursa de dezvolta de backlink.
6. Foursquare
Adauga afacerea ta pe Foursquare adaugand NAP, site, datele de contact.
CAPITOLUL 6 ANALIZA CONCURENTI
Daca vrei sa te clasezi mai bine in motoarele de cautare trebuie sa dezvolti o analiza a competitoriilor tai.
1. Identifica principalii competitori
Scrie in bara de cautare Google cuvintele cheie dupa care vrei sa te clasezi in rezultatele de cautare.
2. Identitifica backlinks
Dupa cum stii backlink-urile joaca un rol important in strategia de SEO a fiecarui site.De aceea este important sa stii ce backlink-uri au competitorii tai. Cand ai aflat lista de backlinks a concurentei tale este momentul sa “vanezi acele backlinks”.
3. Analiza citatii
Urmatorul pas este sa vezi de unde au competitorii tai citatii. Foloseste un tool numit www.brightlocal.com pentru a vedea de unde primesc citatii competitorii tai.
Ei bine am ajuns la finalul acesturi ghid de optimizare SEO local. Daca ai intrebari / nelamuriri sau vrei sa ai o echipa de profesionisti care sa te ajute sa iti clasezi site-ul cat mai bine in rezultatele de cautare Google contacteaza-ne pe mail pe office@star-marketing.ro
Vrei sa inveti cum sa iti optimizezi singur site-ul web? Ia parte la cursul de SEO one to one in Timisoara.