Despre Scorul de Relevanta in Facebook Ads
Ce este Scorul de Relevanta in Facebook Ads
Scorul de relevanta in Facebook Ads estimeaza cat de bine vor rezona anunturile tale cu audienta ta tinta.
Pentru a determina acest scor, Facebook se va uita la ad draft, considerand potentialul pozitiv a audientei tale si feedback-ul, astfel se va obtine un scor de la 1 la 10. De indata ce anunturile Facebook sunt live si ruleaza, scorul tau isi va face update pe baza feedback-ului primit de la userii care vad anunturile tale.
In esenta cu cat mai mare este scorul de calitate, cu atat mai favorabil va fi FACEBOOK cu anunturile tale si cu plasamentul lor in fata useriilor ideali. Si pe langa asta, va scadea costurile de promovare.
in 2019, Facebook a dezvoltat un set de diagnostice de relevanta pentru a segmenta scorul de calitate pe baza de ranking, rata de engagement, conversion rate.
In acest articol vom afla cum influenteaza aceste metrici scorul tau de calitate si cum poti sa optimizezi campania si anunturile tale pentru a creste scorul de calitate.
DIAGNOSTICUL DE RELEVANTA – DE CE ESTE IMPORTANT
Pe langa alte metrici, Scorul de Relevanta in Facebook te ajuta sa intelegi ce nevoi si dorinte are audienta ta tinta si ce elemente trebuie sa imbunatasti pentru a creste rata de conversie/click.
Nu poti sa vezi diagnosticul de relevanta daca anunturile tale nu au mai mult de 500 de impresii.
Folosind informatiile din aceste impresii, Facebook va oferii date despre ranking, pe care le va categorisii in 5 nivele diferite:
Above Average (55th percentile and above)
Average (35th to 55th percentile)
Below Average (Bottom 35% of ads)
Below Average (Bottom 20% of ads)
Below Average (Bottom 10% of ads)
Daca vei creste aceste clasari vei avea sansa sa ai anunturi mai vizibile spre audienta tinta potrivita.
CLASAREA PE BAZA DE CALITATE
Aceasta clasare este perceputa din punctul de vedere al calitatii anunturilor tale pentru audienta ta tinta. Cu alte cuvinte, arata cat de bine se comporta audienta tinta cu anunturile tale in comparatie cu cele a concurentei tale.
Facebook calculeaza aceasta clasare bazata pe feedback-ul de la usreii care au vizualizat anunturile tale sau au dat click pe butonul de ascundere a anuturilor. Nu este la fel ca raportarea, in schimb Facebook foloseste aceste date din anunturile tale pentru a determina calitatea lor.
De fiecare data cand Facebook gaseste o experienta de utilizare neplacuta, un landing page slab ca si calitate, sau un brand inadecvat, va scadea scorul de calitate. Asigura-te doar ca urmezi regulile Facebook de promovare.
ENGAGEMENT RANKING
Acest clasament arata cat de mare este rata de engagement ale anunturilor tale fata de cele ale concurentilor tai. Cu alte cuvinte, arat cat de mult va reactiona audienta tinta la anunturile tale. Este o metrica buna pentru a vedea cat de bun este copy-ul, design-ul anunturilor tale.
Arata ca anuntul tau este afisat in 3 variante diferite spre aceleasi audiente. Vezi cum scorul de calitate creste de la 2 – 5- 8 cu cat targetarea devine mai specifica?
Anuntul are un copy bun, este clar, are design bun, deci targetarea audientei tinta este un factor de engagement ranking de care sa ti cont. Nu participa in engagement baiting, pentru ca va avea impact negativ asupra scorului de calitate in ultima instanta.
RANKING PE BAZA DE RATA DE CONVERSIE
Aceasta clasare iti arata cat de mare este rata de conversie petru anunturile tale in functie de audienta ta tinta.
In mare, masoara cat de mare este intentia userilor de a realiza o conversie, cu alte cuvinte de a atinge obiectivul anunturilor tale.
Este calculata pe baza obiectivelor din anunturile tale, deci depinde de industrie si audienta.
CUM VERIFICAM DIAGNOSTICUL DE RELEVANTA
Poti sa vezi aceste metrici daca mergi la Customizare coloane si dari click pe Performanta.
CE ESTE SCORUL DE RELEVANTA IN FACEBOOK ADS?
Este un numar magic de la 1 la 10 care iti arata cat de relevante sunt anunturile tale pentru audienta ta tinta. Atentie – ne referim la RELEVANTA nu la calitate.
Acest scor are scopul in mare sa iti arate daca anunturile Facebook sunt relevante pentru audienta ta tinta.
Spre exemplu – un anunt pe Facebook care are un design decent, copy ok, dar cu o targetare cat mai buna – va avea scor de calitate ridicat.
Probabil ca te vei intreba de ce conteaza asa de mult acest scor de calitate, tinand cont ca este doar un numar. Ei bine, este mai mult decat un numar, iti arata sinteza mai multor metrici precum – rata de engagement, click-uri, conversii, rata de click, recenzii. Este un numar ce iti arata daca ai o campanie de Facebook ads va avea un succes mare sau un fail si mai mare.
Acest scor de relevanta este foarte legat si de costul de promovare. Cand Facebook trebuie sa decida ce anunt va afisa audientei tale tinta, el prefera sa arate anunturi relevante pentru userii care le vad. Daca anuntul tau nu este relevant indeajuns, atunci va creste costul de promovare.
CUM VERIFICAM SCORUL DE RELEVANTA IN FACEBOOK ADS
Este foarte simplu sa faci acest lucru. Mergi frumos in Ads Manager si selecteaza o campanie apoi un AdSet. In tabul de anunturi vei vedea o lista de anunturi si fiecare va avea propriul scor de relevanta.
FACTORI CARE DETERMINA SCORUL DE RELEVANTA
Acum ca am aflat mai multe detalii despre aceasta metrica, hai sa vedem cateva date despre ea.
Potrivit studiilor AdEspresso – ei au analizat peste 100 mii de anunturi si au aflat ca 64% din anunturile de pe Facebook au scor de relevanta intre 6-8.
Asta inseamna ca relevanta este ridicata cand ne raportam la anunturi si la audienta tinta.
Deja am aratat ca relevanta anunturilor din Facebook impacteaza afisarile, click-urile dar si costul campaniei.
Astfel cu cat mai mare este scorul de calitate cu atat mai mic va fi costul per click – CPC-ul, dar si cu atat mai mare va fi rata de click – CTR.
Este o diferenta mare dintre scorul de relevanta de nota 10 – si unul cu nota 3 – costul pe click va scadea proportional cu cat scorul de relevanta este mai mare.
Astfel scorul de relevanta nu este o metrica singulara, precum click-urile si impresiile – este o metrica unica – compusa din mai multe elemente calculate. Daca anunturile tale au un design frumos, sunt targetate bine spre audienta potrivita, atunci ai sanse mari sa ai ai o rata de click ridicata si engagement ridicat. Astfel poti avea un CPC mic si RS mare.
Iata metriciile care sunt in compozitia scorului de relevanta:
- Semnalele negative – arata cand un user da report, hide la anunturile tale – este un indicat mare care arata daca anunturile tale nu sunt bine targetate.
- Obiectivul campaniei tale – are un impact foarte puternic cand vine vorba de scorul de relevanta. Daca ai o campanie care are ca obiectiv – like-uri si ea primeste multe likes – atunci este un semn bun. La fel este si cu partea de conversii, website clicks, samd. Cu cat mai multe obiective sunt atinse cu atat mai mare va fi scorul de calitate.
- Rata de click – daca CTR-ul tau este mare, iar cu cat relevanta este mai mare – Facebook isi va da seama ca ai un anunt bine targetat.
- Share – un endorsment mare de calitate cand vine vorba de Facebook ads – este numarul de share-uri pe care un anunt il primeste.