X

Despre optiunile de targetare in Facebook Ads

ghid facebook ads romania 2020

Adresează-te întregii lumi sau doar celor aleși de tine.
Facebook va afișa automat reclamele tale celor care prezintă cele mai mari șanse să le considere relevante. Poți să eficientizezi și mai mult țintirea reclamelor folosind trei instrumente de selectare a audienței.

Audiențe nucleu
Definește o audiență în funcție de criterii precum vârsta, interesele, regiunea geografică și altele.

Audiențe personalizate
Reia legătura cu persoanele care au interacționat cu afacerea ta online sau offline.

Audiențe asemănătoare
Adresează-te unor persoane noi, ale căror interese sunt similare cu cele ale clienților tăi cei mai buni.

Audiențe nucleu
Definește-ți audiența pentru țintire mai inteligentă a reclamelor.
Folosind audiențe nucleu, tu ești cel care stabilește regulile privind locurile în care sunt livrate reclamele tale. Ajustează-ți audiența țintă pentru a fi cât de generală sau de bine definită dorești, în funcție de următoarele criterii.

Locație
Fă publicitate în orașele, comunitățile și țările în care dorești să ai o activitate comercială.

Date demografice
Alege o audiență în funcție de vârstă, sex, studii, funcție și altele. Poți să ții evidența tipurilor de persoane la acre ajung reclamele tale, însă trebuie să reții că Facebook nu va pune niciodată la dispoziția altor entități informații privind identitatea acestora.

Interese
Adaugă interesele și hobby-urile persoanelor cărora dorești să le adresezi reclama (de la mâncare organică la filme de acțiune), sporind astfel relevanța reclamelor tale țintite.

Comportament
Țintește-ți reclamele în funcție de tiparele de comportament ale consumatorilor, de exemplu, înainte ca aceștia să facă achiziții sau atunci când folosesc un anumit dispozitiv.

Conexiuni
Include persoanele conectate la Pagina ta de Facebook sau la eveniment de pe aceasta sau exclude aceste persoane pentru a găsi audiențe noi.

Ghid targetare clienti prin Facebook ads in 2021

Cum anume îți ajuta afacerea remarketingul pe Facebook?


Ajungi la audiențe care deja de cunosc.
Fă publicitate persoanelor care ți-au vizitat site-ul web, aplicația, magazinul sau Pagina de Facebook.

Personalizează fiecare reclamă pentru fiecare client, în mod automat.
Folosește reclame dinamice care prezintă în mod automat persoanelor articolele de care sunt cele mai interesate.

Convinge-i pe clienții loiali să se reîntoarcă.
Construiește loialitatea față de marcă prezentând produse noi celor mai buni clienți ai tăi.

Rețintirea începe prin a găsi persoane care au interacționat cu afacerea ta.
Pregătește o listă, atunci când cunoști persoanele pe care dorești să le rețintești.
Dacă afacerea ta folosește rețintirea pentru a găsi persoane care ți-au vizitat magazinul fizic sau dacă ai colectat informații de contact de la clienți folosind un sistem CRM, atunci poți să creezi o listă pentru a te adresa acestor persoane cu reclamele tale. Această listă este întotdeauna codificată în browserul tău și nu este niciodată distribuită altor afaceri, cu excepția cazului în care tu le acorzi acces.

Instalează pixelul Facebook, dacă dorești să rețintești vizitatori ai site-ului web.
Pixelul Facebook este un mic fragment de cod pe care tu, inginerul site-ului web sau un Partener de marketing Facebook îl poate lipi în codul tău. El urmărește persoanele și tipurile de acțiuni pe care le efectuează atunci când interacționează cu marca ta, inclusiv reclamele Facebook pe care le-au văzut înainte de a-ți vizita site-ul web, paginile din site pe care le vizitează și articolele pe care le adaugă în coșurile lor.

Dacă ești un dezvoltator de aplicații sau afacerea ta dorește să rețintească persoane pe baza activității lor în aplicație, atunci te interesează SDK-ul Facebook.

ghid facebook ads 2020


Asemenea pixelului Facebook, SDK-ul Facebook îți oferă statistici despre cine îți folosește aplicația și despre acțiunile pe care persoanele respective le efectuează în aplicația ta. Instalarea SDK-ului îți va permite să folosești rețintirea pentru a găsi persoane care au efectuat anumite acțiuni în aplicația ta, de exemplu, au adăugat articole în coș, dar nu au finalizat achiziția.

Creează o audiență personalizată
Următorul pas este să specifici persoanele pe care vrei să le rețintești.
Poți să creezi o audiență personalizată din lista date, din date provenind de la Pixelul Facebook sau de la SDK-ul Facebook, pentru a specifica persoanele cărora vrei să te adresezi prin campania ta de remarketing. Pixelul sau SDK-ul tău poate să adauge în mod automat persoane într-o audiență personalizată pe baza acțiunilor specifice de care ești cel mai interesat la rețintire, de exemplu, persoane care au vizitat pagina de pornire a site-ului sau persoane care au văzut un produs, dar nu au efectuat o achiziție. Acest lucru te poate ajuta să creezi reclame care sunt relevante pentru etapa în care se află persoanele în parcursul lor client.

Cum sa targetezi clientii prin Facebook Ads in 2021

Adresează-te audienței tale cu orice tip de reclamă sau alege unul care a fost conceput special pentru remarketing.
Creează reclame dinamice pentru a prezenta articole relevante din catalogul tău.
Reclamele dinamice afișează în mod automat fiecărui spectator produsele și componente creative ale reclamei care sunt cele mai relevante pe Facebook, Instagram, Audience Network or Messenger, în funcție de acțiunile efectuate de ele pe site-ul tău sau în aplicația ta. Atunci când îți încarci catalogul de produse, persoanele vor vedea articolele pe care le-au abandonat în coșurile lor sau recomandări de produse noi care sunt relevante pentru ele.

Repornește conversația folosind mesaje sponsorizate.
Dacă a trecut ceva vreme de când ai interacționat cu un client, poți să te adresezi folosind mesaje sponsorizate în Messenger. Ele îți permit să trimiți promovări țintite precis către utilizatorii care au interacționat deja cu afacerea ta.

ghid facebook ads romania 2020

Măsurarea rezultatelor pe Facebook


După ce a început campania de rețintire, poți afla ce rezultate înregistrează reclamele tale.
Măsurarea rezultatelor Facebook îți poate ajuta afacerea să înțeleagă ce tipuri de reclame și ce platforme obțin cele mai multe interacțiuni de la audiența acțiunii tale de remarketing. Găsește rapoarte de analiză și atribuire gratuite și descoperă ce avantaje poate oferi instrumentul Testează și află afacerii tale.

Despre audiențele personalizate bazate pe liste de clienți
O audiență personalizată creată dintr-o listă de clienți este un tip de audiență pe care o poți crea pentru a contribui la crearea impactului. Aceasta este alcătuită din informații, denumite „identificatori”, pe care le-ai colectat în legătură cu clienții tăi (de exemplu, adresa de e-mail, număr de telefon și adresa) și le-ai transmis către Facebook. Înainte de utilizare, Facebook codifică aceste informații.

Apoi, folosim un proces denumit potrivire pentru a corela informațiile codificate cu profilurile Facebook pentru a putea face publicitate către clienții tăi pe Facebook, Instagram și Audience Network. Cu cât furnizezi mai multe informații, rata de corelare este mai bună (și anume abilitatea noastră de a face corelări).

Reține: Facebook nu află nicio informație de identificare nouă despre clienții tăi.

Formatarea listelor de clienți
Înainte de a începe
Înainte de a-ți adăuga lista la începutul procesului de creare a audienței, trebuie să te asiguri că formatarea coloanei corespunde cu tipul de identificator acceptat de Facebook. Astfel, Facebook poate procesa coloanele codificate pentru a găsi ulterior potrivirile. De asemenea, informațiile clienților trebuie introduse folosindu-se tipurile de format corecte.

De exemplu, dacă ai avut un antet de coloană dedicat prenumelor, ar trebui să-l redenumești ca fn pentru a putea fi mapat corect.

Categories: SEO & Marketing
flavius:
Related Post