In ziua de azi in era digitala este mai usor ca oricand sa monitorizezi eforturile de marketing online. Astfel orice campanie de marketing de pe site trebuie sa fie monitorizata.
Dar ce trebuie sa monitorizezi? Depinde de site-ul tau web.
In acest articol vei afla care sunt cele mai importante metrici de monitorizat pe site-ul tau.
KPI – key performance indicators poate fi definit ca metrici de monitorizat pe site de care sa ti cont cand dezvolti o campanie de marketing online.
CARE SUNT METRICILE DE MONITORIZAT PE SITE?
In acest articol vom afla care sunt cele mai importante metrici de monitorizat in functie de site-ul tau web.
Avem 3 tipuri de site-uri – blog, ecommerce si lead gen.
Metrici de analizat pentru blog
Aceste bloguri vin in diverse forme si nuante.
Iata cateva obiective de care sa ti cont cand ai un blog – brand awareness, generare de leads, crestere vanzari pe ecommerce.
In functie de aceste obiective poti analiza urmatoarele metrici:
1 Rata de subscriberi
2 Lead/Vanzari
3 Vizite per pagina
Rata de subscriberi este o metrica important de analizat pe blog pentru ca astfel poti dezvolta o lista de clienti potentiali.
Astfel din numarul de vizitatori lunari imparte acest numar la cati subscriberi ai atras in aceasta luna.
METRICI DE SUCCES PENTRU ECOMMERCE
Daca ai un magazin online trebuie sa ti cont de urmatoarele metrici:
Numarul de clienti
Rata de conversie
Rata de abandon a cosului
Produse / comanda
Valoarea medie a comenzii
Toate aceste metrici trebuie urmarite cu atentie pentru a vedea daca magazinul tau online atrage clienti in mod constant.
METRICI DE SUCCES PENTRU LEAD GEN SITES
Daca ai un landing page trebuie sa urmaresti urmatoarele metrici:
Rata de lead-uri
Rata de abandon a formularului
Leaduri per saptamana/luna
Content download
Aceste metrici trebuie urmarite pentru a vedea daca landing page-ul are succes.
SETAREA DE EVENIMENTE IN GOOGLE ANALYTICS
Poti usura monitorizarea site-ului tau daca vei utiliza evenimentele in Google Analytics. Eventurile nu genereaza page views.
Ele pot monitoriza videoviews, interactiuni cu elemente de pe pagina, file download, click pe link outbound.
CONCLUZIE
Monitorizarea eforturilor de marketing de pe site te va ajuta sa ai mai multe informatii despre piata ta tinta si oamenii de pe site. De aceea recomand ca cel putin o data / luna sa monitorizezi eforturile de marketing de pe site.