Targetarea locala in Adwords – setari , strategii
Exista un loc si un timp pentru orice in viata. Daca te-ai hotarat sa investesti in Adwords si daca afacerea ta este una locala precum un magazin, clinica, spalatorie auto atunci cu siguranta acest articol iti va fi de mare ajutor.
Ce este Geotargetarea?
Este procesul prin care alegi in ce locatii a celuri care face o cautare pe Google sa apara anuntul tau, sau daca cineva cauta un produs/serviciu + o locatie, anuntul tau sa apara.
De ce targetezi local?
Sa zicem ca ai un magazin in Bucuresti si vrei ca toti care cauta produsele tale (ex. biciclete) sa gaseasca anuntul tau. Astfel tu vrei sa cei care cauta biciclete in Bucuresti sa gaseasca anuntul tau si sa dea click pe anunt. Poti alege o raza de pana la 20 de km in care sa apara anuntul tau.
Care sunt tipurile de targetarea geografica?
Raza locatiei
Adauga un cod postal, nume al orasului, numele destinatiei sau o raza in care vrei ca anuntul tau sa fie afisat. Poti utiliza acesta raza cand ai o afacere locala.
Tara
Poti targeta o tara in functie de relevanta cu afacerea ta. Cand vinzi produse, poti targeta mesajul tau in diverse tari.
Zone geografice
Poti targeta judete in Romania, municipii, aeroporturi si zone comercialie pentru anuntul tau.
Cum poti vedea daca anuntul tau este afisat local
Daca ai un anunt in rulare, poti vedea daca acesta este afisat in functie de locatie. Aceasta tehnica te ajuta sa identifici unde sunt clientii tai si locatiile lor. Iata cum:
– click pe campanie
– click pe setari
– click pe locatie
– click pe vezi raport locatie
– click pe unde sunt userii mei
– click pe select View
Deschideți AdWords
Faceți clic pe Campanii
Selectați-vă campania
Faceți clic pe Setări
Faceți clic pe Editați
Introduceți numele căutării
Puteți introduce codul poștal sau numele țării
Când introduceți un nume de oraș, asigurați-vă că specificați și țara
Faceți clic pe adăugați
Faceți clic pe Salvați
Cum sa excluzi o locatie geografica?
Daca afacerea ta nu este activa intr-o anumita locatie atunci poti sa excluzi locatia respectiva.
Deschideți AdWords
Faceți clic pe Campanii
Selectați-vă campania
Faceți clic pe setări
Faceți clic pe Editați
Tastați zona pe care doriți să o excludeți în caseta de căutare sau faceți clic pe căutare avansată
Faceți clic pe Executare și faceți clic pe Salvați