Tipuri de plasamente a anunturilor in Facebook - STAR MARKETING TIMISOARA
ghid facebook ads
Tipuri de plasamente a anunturilor in Facebook

 

Promovarea prin Facebook Ads este nelimitata daca stam putin si analizam.

Putem dezvolta diverse tipuri de anunturi in formate care mai de care mai diverse si putem ajunge la mii de clienti potentiali. Acest lucru este minunat, dar poate sa fie uneori prea stresant.

In acest articol vei afla tot ce trebuie sa stii despre plasamentele in Facebook Ads, incluzand toate optiunile pe care le ai la dispozitie, ce inseamna fiecare, cum sa alegi optiunea potrivita pentru promovare.

Plasamanetele in Facebook ads sunt o parte directa care influenteaza randamentul campaniei tale de promovare si cat timp ai informatiile necesare la indemana, poti lua decizii inteligente fara riscuri mari.

Hai sa vedem cum poti avea mai mult control asupra plasamentelor anunturilor tale in Ads.

OPTIUNILE DE PLASARE A ANUNTURILOR FACEBOOK

Aceste plasamente vor determina unde vor fi afisate anunturile tale si pe ce platforme. Astfel, va afecta alti factori, precum formatul anunturilor pe diverse platforme, cat text poti include, dar si costurile.

Potrivit unui research realizat de AdEspresso, aceste plasamente pot afecta costul campaniei tale cu pana la 40%.

Hai sa vedem diverse tipuri de plasamente pe care le avem valabile in Facebook Ads.

PLASAMENTUL ANUNTURILOR FACEBOOK

Fiecare plasament valabil in Facebook este fie pe mobile fie pe desktop.

Dar nu toate plasamentele sunt valabile pe mobile, cum nu toate sunt valabile pe desktop.

Ele includ:

1. News Feed – aceste anunturi sunt cele pe care le vedem cel mai frecvent si apar in news feed persoanelor tintite. Ele au formatul standard, cu titluri, ad text, imagine si CTA. Cei care vad anunturile noastre de acest tip poti sa comenteze, sa dea like, share la postare.

Cand oamenii dau click pe anuntul nostru ei ajung pe un landing page.

2. Articole instante – Ele sunt similare cu anunturile care apar in newsfeed, dar sunt create pentru a ajunge la audienta care sa citeasca anunturile tale. Cand userii dau click pe ad, ei vor fi dusi la articolul tau.

3. In-stream videos – gandeste-te la acest tip de ad ca la niste reclame TV – userii privesc un content de calitate care ar avea o pauza in care apare un video. Ideea este ca audienta ta este engaged care va fi captivata si va privi anuntul tau. Aceste anunturi sunt mai putin populare, dar au sanse decente daca userii sunt cat de cat interesati de video.

4. Coloana din dreapta – aceste anunturi si format sunt prezente de cand lumea in Facebook – ele sunt mai mici ca dimensiuni, au doar un mic text + imagine. Ele de obicei costa mai mult decat alte formate de anunturi.

5. Suggested videos – cand un useri termina de vizualizat un video – ei vor vedea o lista de video-uri sugerate precum cele din Facebook, iar tu pot sa platesti pentru ca video-ul tau sa apara in sectiunea de video relevante.

Avantajul acestui plasament este ca userii deja sunt interesati de video-uri similare ca ale tale.

6. Marketplace – poti sa iti afisezi anunturile tale in Marketplace, care este un fel de OLX. a Facebookului. Oamenii care intra aici au intentia de a vinde//cumpara ceva. Acest plasament este relativ nou in Facebook.

7. Facebook Stories – ele sunt optimizate pentru mobile, avand imagini full-screen si video de maxim 15 secunde care vor fi afisate cand userii se uita la story-urile de pe Facebook. Aceste plasamente au un engagement destul de mare si sunt excelente pentru brand awareness.

PLASAMENTUL PE INSTAGRAM

Promovarea pe Instagram are 2 optiuni de plasare a anuturilor fie in feed fie in stories.

Iata ce trebuie sa intelegi despre acest tip de plasamente.

  • Instagram Feed – aceste plasamente iti vor permite sa afisezi anunturile tale in feed, pot include imagini, carousel ads si sau videos. Cand userii stau ceva vreme pe anuntul tau, va aparea CTA buton, incurajand userii sa dea click. Aceste anunturi sunt singura metoda de a adauga linkuri clickable in contentul din feed. Aceste plasamente te vor costa mai mult.
  • Instagram Stories – anunturile de tip stories iti dau optiunea sa afisezi ad-ul tau in stories. Trebuie sa ti minte ca ai doar 15 secunde la dispozitie pentru a afisa mesajul tau.

PLASAMENTUL IN AUDIENCE NETWORK

Audience network este locul ideal pentru a-ti promova site-ul. Iata cateva plasamente pe care la poti utiliza in Audience Network.

Native, banner, interstitial – acest anutnuri vor aparea in diverse locatii pe mobile sites sau alte apps.

In stream videos – acest plasament functioneaza la fel ca feed-ul, doar ca video-ul este afisat in afara Facebook-ului.

Rewarded videos – acest plasament nu este recomandat pentru orice anunt/afacere. Este realizat pentru aplicatii de gaming. Anuntul tau va aparea in aplicatia de jocuri a userului.

PLASAMENT IN MESSENGER

Ultimul dar nu cel din urma tip de plasament este cel pe messenger. Iata tipurile de plasamente pe care le putem vedea in Messenger:

  • 1. Plasament in Messenger

Userii care fac browsing prin Messenger inbox pot vedea anuntul tau. Daca userii sunt focusati pe conversatie, ei poate nu vor da click, dar vei creste notorietatea afacerii tale.

  • Stories – sunt la fel ce cele prezentate mai sus.
  • Mesaje sponsorizate – acest tip de plasament este valabil ca obiectiv de “mesaje” si incurajeaza oamenii care vad ad-ul tau sa te contacteze. Anunturile pot sa le apara in inbox, precum brandul te-a fi contactat.

CONCLUZIA ACESTUI ARTICOL

Cand dezvolti campanii de Facebook Ads, vei vedea multe plasamente valabile. Cateodata este bine sa testezi diverse plasamente si sa vezi care sunt cele mai potrivite pentru tipul de anunt si afacerea ta.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+