OPTIMIZAREA PENTRU RANKBRAIN - STAR MARKETING TIMISOARA
optimizare rankbrain
OPTIMIZAREA PENTRU RANKBRAIN

Dacă esti serios în legătură cu SEO, trebuie să optimizezi pentru RankBrain.

De ce?

Ei bine, Google a anunțat recent că RankBrain este al treilea cel mai important semnal de clasare al Google.

Și devine tot mai important în fiecare zi.

În ghidul de astăzi vei afla tot ce trebuie să stii despre algoritmul Google RankBrain.

Ce este Google RankBrain?

RankBrain este un algoritm de învățare automată (AI) folosit de Google pentru a sorta rezultatele căutării. De asemenea, Google ajută la procesarea și înțelegerea interogărilor de căutare.

Deci: ce face RankBrain diferit?

cum sa optimizezi site-ul pentru rankbrain

Înainte de RankBrain, 100% din algoritmul Google a fost codat manual. Deci procesul a mers astfel:

Inginerii umani lucrează încă la algoritm, desigur. Dar astăzi, RankBrain își face lucrul în fundal.

Pe scurt, RankBrain optimizează algoritmul pe cont propriu.

În funcție de cuvânt cheie, RankBrain va mări sau micșora importanța backlink-urilor, prospetimea conținutului , lungimiea conținutului, autoritatea domeniului etc.

Apoi, se analizează modul în care interogatorii Google interacționează cu noile rezultate ale căutării. Dacă utilizatorii preferă mai bine algoritmul nou, acesta rămâne. Dacă nu, RankBrain revine algoritmul vechi.

Iată cea mai nebună parte:

Google a cerut unui grup de ingineri Google să identifice cea mai bună pagină pentru o anumită căutare. Ei au cerut, acelasi lucru si de la RankBrain.

Și RankBrain a depășit inginerii Google inteligenți cu 10%!

Pe scurt, RankBrain funcționează. Și este aici să rămână.

Acum că ați văzut o prezentare generală a ceea ce este RankBrain, hai să vedem modul în care funcționează.

Cum funcționează RankBrain:

RankBrain are două joburi principale:

1. Înțelegerea interogărilor de căutare (cuvintele cheie)
2. Măsurarea modului în care oamenii interacționează cu rezultatele (satisfacția utilizatorilor)

Să le analziam pe fiecare.

ce este google rankbrain

Cum RankBrain înțelege orice cuvânt cheie pe care îl căutați

Acum câțiva ani, Google a avut o problemă:

15% dintre cuvintele cheie pe care le-au introdus persoanele pe Google nu au fost niciodată văzute anterior.

15% ar putea să nu pară prea mult. Dar atunci când procesați miliarde de căutări pe zi, cifra a ajuns la 450 de milioane de cuvinte cheie care au lovit Google în fiecare zi.

Înainte de RankBrain, Google scana paginile pentru a vedea dacă acestea conțin cuvântul cheie exact căutat de cineva.

Dar, deoarece aceste cuvinte cheie erau noi, Google nu avea nici o idee despre ceea ce căutătorul voia de fapt. Așa că au ghicit.

De exemplu, să presupunem că ați căutat “consolă gri dezvoltată de Sony”. Google ar căuta pagini care conțineau termenii “gri”, “consola”, “dezvoltat” și “Sony”.

Astăzi, RankBrain înțelege de fapt ceea ce întrebi. Și oferă un set de rezultate 100% precis:

Nu-i rău.

Ce sa schimbat? Înainte, Google ar încerca să potrivească cuvintele din interogarea dvs. de căutare cu cuvintele de pe o pagină.

Astăzi, RankBrain încearcă să-și dea seama ce vrei să spui. Știi, ca un om.

Cum? Prin potrivirea cu cuvintele cheie pe care Google le-a văzut înainte.

De exemplu, Google RankBrain poate a observat că o mulțime de oameni caută “consolă gri dezvoltată Nintendo”.

Și au aflat că oamenii care caută “consola gri dezvoltată de Nintendo” doresc să vadă un set de rezultate despre consolele de jocuri.

Deci, atunci când cineva caută “consola gri dezvoltată de Sony”, RankBrain aduce rezultate similare cu cele pe care le cunoaște deja (“consola gri dezvoltată de Nintendo”).

Deci, arată rezultatele despre console. În acest caz, PlayStation.

Pe scurt: Google RankBrain merge dincolo de simpla potrivire a cuvintelor cheie. Transformă termenul dvs. de căutare în concepte … și încearcă să găsească pagini care acoperă acest concept.

În capitolul 3 vă voi arăta cum se schimbă modul în care ar trebui să facem cercetarea cuvintelor cheie SEO. Dar mai întâi, să acoperim cel mai interesant element al ceea ce face RankBrain …

Cum RankBrain măsoară satisfacția utilizatorilor

Sigur, RankBrain poate ajuta la înțelegerea cuvintelor cheie noi. Și poate chiar alinia algoritmul pe cont propriu.

Dar întrebarea mare este:

Odată ce RankBrain prezintă un set de rezultate, cum știe dacă sunt de fapt bune?

Ei bine, observă:

Cu alte cuvinte, RankBrain vă arată un set de rezultate de căutare pe care le consideră că vă place. Dacă o mulțime de oameni preferă o anumită pagină în rezultate, aceștia vor oferi o creștere a clasamentului acelei pagini.

Și dacă au urât acea pagina? Ei vor lăsa acea pagină și o vor înlocui cu o altă pagină. Iar data viitoare când cineva caută acel cuvânt cheie (sau un termen similar), vor vedea cum funcționează defapt RankBrain.

Ce este RankBrain mai exact?

optimizarea pentru rankbrain

RankBrain este un algoritm care acordă o atenție deosebită interacțiunii cu rezultatele căutării. Mai exact, se uită la:

Rata de clic organic
Timpul petrecut pe site
Rata de respingere

Acestea sunt cunoscute sub numele de semnale de experiență ale utilizatorilor (semnale UX).

Cercetarea cuvintelor cheie intr-o lume RankBrain

După cum ați văzut, Google poate înțelege acum INTENTul în spatele unui cuvânt cheie.

Deci, înseamnă că cercetarea tradițională a cuvintelor cheie este moartă?

Nu!

Acestea fiind spuse, este posibil să trebuiască să optimizați procesul de cercetare al cuvintelor cheie, astfel încât acesta să fie mai prietenos cu RankBrain.

Iată cum:

Ignorați cuvintele cheie cu coadă lungă (sunt depășite)
Cuvintele cheie lungi sunt depasite.

In trecut a avut sens să creeze sute de pagini diferite … fiecare optimizata în jurul unui alt cuvânt cheie.

De exemplu, ați crea o pagină optimizată pentru “cel mai bun instrument de cercetare a cuvintelor cheie”. Și un altul optimizat pentru “cel mai bun instrument pentru cercetarea cuvintelor cheie”.

Și vechiul Google ar clasifica fiecare dintre ele pentru respectivele lor cuvinte cheie lungi.

Astăzi, RankBrain înțelege că acești termeni sunt în esență același lucru. Deci, ele arată rezultate aproape identice de căutare.

Pe scurt, optimizarea cuvintelor cheie cu coada lungă nu mai are sens.

Ce ar trebui să faceți în schimb?

Optimizați în jurul cuvintelor cheie medii

În loc de cozi lungi, vă recomand să optimizați conținutul în jurul cuvintelor cheie Medium Tail.

Cuvinte cheie medium Tail sunt termeni de mijloc. Ei obțin un volum mai mare de căutare decât cele long tail si nici nu sunt competitivi.

Când vă optimizați pagina în jurul unui cuvânt cheie mediu (și faceți această pagină de calitate ) RankBrain vă va clasifica în mod automat pentru termenul respectiv … și mii de cuvinte cheie similare.

Pe scurt, vă recomandăm să optimizați pagina în jurul unui singur cuvânt cheie.

(Doar asigurați-vă că este vorba de un cuvânt cheie mediu)

Apoi, lăsați RankBrain să vă clasifice singura pagină pentru multe cuvinte cheie diferite.

Cum să optimizați titlurile și Etichete de descriere pentru CTR

După cum ați văzut în capitolul 1, valoarea CTR organică este un semnal de clasare RankBrain important.

Întrebarea este: cum ii puteți face pe oameni să dea clic pe rezultatul dvs.?

Ei bine, exact asta voi acoperi în acest capitol.

optimizare rankbrain

Scrieti titluri persuasive si emotive
Nu există nici o îndoială: titlurile emoționale obțin mai multe clicuri.

Aceasta este ceva ce copywriters-au cunoscut de ani de zile. Și în ultimii ani, această idee a fost susținută de date. De fapt, CoSchedule a găsit o corelație clară între titlurile extrem de emoționale și acțiunile sociale.

Valoare emoțională
De exemplu, iată o etichetă generică pentru optimizarea SEO:

Sfaturi privind productivitatea: Cum să obțineți mai mult

Nu-i rău. Dar îi lipsește emotia care îi împinge pe oameni să facă clic.

Iată cum ați putea transforma eticheta titlului într-o unitate emoțională (păstrând-o în același timp cu SEO):

Creste lista dvs. de rezolvat cu aceste 17 sfaturi de productivitate

Acum nu are întotdeauna sens să se creeze titluri extrem de emoționale. Dar ori de câte ori puteți, ar trebui.

Utilizați numere (și nu doar pe postările din listă)
Datele din mai multe surse (inclusiv BuzzSumo) sunt clare: cifrele îmbunătățesc valoarea CTR.

Cea mai bună parte?

Puteți utiliza numerele din titlu … chiar dacă conținutul dvs. nu este o postare în listă.

Nu uitați să optimizați eticheta de descriere pentru CTR
Da, etichetele descriptive nu ajută direct la SEO. Acestea fiind spuse, am descoperit că o descriere optimizată poate crește semnificativ valoarea CTR.

Iată cum să creați o etichetă de descriere care are rezultate:

În primul rând, utilizarea emotiei.
Ca și cu o etichetă de titlu, doriți ca eticheta descriptivă să transmită unele emoții.

Apoi, vindeți de ce cineva ar trebui să dea clic pe rezultatul dvs.
Conținutul dvs. este cuprinzător? Bazat pe cercetare? Amuzant? Aratati aceast lucru în descrierea dvs.:

În final, includeți cuvântul cheie țintă.

Daca este bine introdus, Google va evidentia acest cuvant cheie.

Cam despre asta e.

Cum să optimizați conținutul pentru rata de respingere și timpul de așteptare

Bine, deci ai folosit sfaturile mele pentru CTR. Și mai mulți oameni dau clic pe rezultatul dvs mai mult ca oricând.

Acum ce? Trebuie să arătați Google că rezultatul dvs. îi face pe utilizatori mulțumiți.

Și cel mai bun mod de a face asta? Îmbunătățiți timpul petrecut pe site.

Google foloseste cu adevarat timpul petrecut de oameni pe site? Da!

Timpul de așteptare este perioada de timp pe care un căutător Google o petrece pe site-ul dvs. după ce a dat clic pe rezultatul dvs.

Evident, cu cât cineva petrece mai mult pe pagina dvs., cu atât mai bine. Acest lucru spune Google: “Omule, oamenii iubesc acest rezultat. Hai să-i urcam cateva pozitii “.

Și dacă cineva paraseste pe site-ul dvs. după 2 secunde, asta îi spune lui Google: “Acest rezultat nu este ok! Să scadem cateva locuri “.

Deci este logic ca RankBrain să măsoare timpul de așteptare – și să amestece rezultatele pe baza acestui semnal.

De fapt, un angajat Google a spus recent că Google se bazează pe 100% pe semnale în afara paginii (în special backlink). Chiar dacă Google utilizează în continuare backlink, acest angajat a subliniat că:

Și datele susțin acest lucru. Când am analizat un set masiv de rezultate de căutare Google, am găsit o corelație între clasamentele înalte și rata scăzută de respingere:

Indicatori de performanta a site-ului web
Indicatori de performanta a site-ului web

Cum să reduceți rata de respingere și să măriți timpul de așteptare
Acum este timpul să împărtășesc câteva strategii simple pe care le puteți utiliza pentru a crește timpul petrecut de site-ul dvs..

Împingeți conținutul deasupra foldului

Când cineva face clic pe site-ul dvs prin Google, dorește ca întrebarea lor să fie răspunsă ACUM.

Cu alte cuvinte, ei nu vor să deruleze în jos pentru a vă citi conținutul.

De aceea, recomand foarte mult eliminarea a tot ceea ce împinge conținutul dvs. sub fold

Utilizați scurte Intros (5-10 Voturi MAX)

Credeți sau nu, dar petrec mai mult timp pe intros decât pe titlurile mele.

Asta pentru că intro-ul tău este locul în care 90% dintre cititorii dvs decid să rămână … sau să plece.

Și după o mulțime de teste am constatat că intro-urile scurte funcționează cel mai bine.

De ce?

Când cineva caută ceva în Google, știu deja despre acest subiect. Deci nu este nevoie de o introducere masivă.

Publicați conținut lung, în adâncime

Am testat aceasta tehnica. Și vă pot spune cu încredere că:

Conținut mai lung = mai mult timp petrecut pe site.

Evident, este nevoie de mai mult timp pentru a citi un ghid de 2000 de cuvinte decât un post de blog de 400 de cuvinte. Dar asta e doar o parte a ecuației.

Celălalt motiv pentru care conținutul de formă lungă îmbunătățește timpul de așteptare este faptul că conținutul mai lung poate răspunde pe deplin interogării unui interogator.

Împărțiți-vă conținutul în bucăți mici

Hai sa recunoastem:

Citirea a 2.000 de cuvinte este grea.

Și este chiar mai greu dacă acele 2.000 de cuvinte sunt prezentate ca un zid gigantic de text.

Din fericire, există o modalitate simplă de a rezolva această problemă: subcategorii.

Subtitlurile vă împărtășesc conținutul în bucăți digerabile, de texr.Acest lucru îmbunătățește lizibilitatea și, prin urmare, timpul petrcut pe site.

CUM SA OPTIMIZEZI SITE-UL PENTRU RANKBRAIN

INTERNET SEO AND WEB OPTIMIZATION CONCEPT

Deja am vazut cu numerele, emotiile si cuvintele cheie persuasive pot ajuta la crestestera CTR.

Dar este o variabila de care nu am pomenit – brand awareness.

Nu mai este nevoie sa spun, ca daca cineva iti stie brandul, ei sunt mai tentati sa dea click pe rezultatul de cautare in care va aparea site-ul tau.

De fapt, datele de la WordStream au constatat că gradul de cunoaștere a mărcii poate crește CTR cu până la 342%!

Aveți o pagină pe site-ul dvs. care nu a făcut așa cum ați sperat?

Am vești bune: dacă te întorci și optimizezi acea pagină pentru RankBrain, poți să-i oferi o creștere semnificativă a clasamentului.

Utilizați cuvinte cheie LSI pentru a completa “Golurile de conținut”
LSI Cuvinte cheie sunt cuvinte și expresii legate de subiectul principal al conținutului dvs.

De ce sunt importante Cuvinte cheie LSI? Ei bine, ei oferă RankBrain contextul de care au nevoie pentru a înțelege pe deplin pagina dvs.

De exemplu, să spunem că scrieți un ghid despre construirea de link-uri.

Cuvinte cheie LSI sunt:

backlink
Autoritatea de domeniu
Trimiterea prin e-mail
Text ancorat

Si când RankBrain vede că conținutul dvs. include acești termeni, ei sunt convinși că pagina dvs. este legată de construirea de link-uri …

… ceea ce înseamnă că sunteți mai probabil să vă poziționați pentru cuvintele cheie legate de acel subiect.

Puteți descoperi cuvinte cheie LSI cu Instrumentul de înțelegere a limbajului natural Watson.

Acest instrument analizează conținutul pe care îl oferiți pentru concepte, entități și categorii.

Partea interesantă este că nu am menționat mulți dintre acești termeni în ghid. Ca și RankBrain, Watson înțelege ce înseamnă conținutul meu. Foarte tare.

Și atunci când presărați aceste cuvinte cheie LSI în postarea dvs., veți confirma la RankBrain că conținutul dvs. este cuprinzător.

Am pus efort de lucru în acest ghid. Deci, sper că ți-a plăcut.

Acum aș vrea să aud ce ai de spus.

Care este sfatul # 1 pe care îl veți implementa?

Vrei să te concentrezi pe CTR? Utilizați cuvintele cheie LSI? Sau să îmbunătățiți timpul de rezidență al conținutului dvs.?

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+