Ghid Facebook Retargeting - STAR MARKETING TIMISOARA
Ghid Facebook Retargeting

Probabil ca stii ca o strategie buna de a readuce clienti potentiali pe site este sa te folosesti de Facebook Remarketing.

Daca nu ai dezvoltat pana acum o strategie de retargeting, in acest ghid poti afla pas cu pas cum sa dezvolti corect strategia de Facebook Remarketing pentru a readuce oamenii pe site.

Poate ca la inceput iti va parea super complicat dar nu trebuie sa fie asa.

Pentru asta ai aici o resursa constant updatata cu informatii la zi pentru ca tu sa poti implementa o strategie de Retargeting pe site folosind Facebook.

Cand te gandesti ca doar maxim 3% din oamenii de pe site vor sa cumpere la prima interactiune cu site-ul, vei incepe sa intelegi cat de important este retargetingul. Vei vedea cum aceasta tehnica iti poate rezolva multe probleme cu vizitatorii care nu cumpara si cum va afecta in mod direct vanzarile si vei invata cum sa implementezi corest campanii de remarketing pe site.

Acum a sosit vremea sa vedem cum facem acest lucru.

Esti gata sa iti duci nivelul de Facebook Marketing la o noua treapta de performanta?

Hai sa incepem!

CAPITOLUL 1 INTRODUCERE IN FACEBOOK RETARGETING

Nu cred ca aceasta platforma mai are nevoie de introducere iar probabil ca stii statisticle:

  • peste 2 miliarde de useri activi
  • 5 noi profiluri sunt create / secunda
  • 1 din 5 oameni intra pe Facebook prima data

Ce poate asta sa insemne?

Inseamna ca Facebook este un loc in care poti sa iti promovezi corect afacerea fara sa cheltui sume mari de bani daca stii cum.

ghid facebook ads remarketing

Facebook se pricepe de minune sa iti afiseze anunturile in fata oameniilor potriviti. Scopul final al promovarii pe aceasta platforma este sa arate useriilor ce vor sa vada, iar promovarea este atat mai facila cu cat stii mai bine obiectivele campaniei tale pentru ca FB sa stie ce anunturi sa afiseze in fata clientului potential.

Daca esti interesat sa ai mai multe clickuri spre site-ul tau, Facebook va afisa anunturi in fata oamenilor care au sanse mari de a da click pe anunt si de a ajunge pe site.

Daca vinzi un produs si vrei mai multe vanzari, poti alege ca obiectiv “Cresterea conversiilor” la campania de Ads. FAcebook va afisa anunturile tale catre oamenii care au cele mai mari sanse sa dea click pe anuntul tau si sa cumpere.

Cum Facebook detine Instagram – poti sa folosesti la maxim cele 2 platforme pentru a integra in strategia de marketing online. Asta inseamna ca cele 2 platforme vor utiliza acealeasi obiective, targetare, retargeting si newtwork aditionale.

Asta inseamna ca poti sa targetezi mai multe persoane care sunt potrivite pentru a cumpara de la tine.

De exemplu Facebook poate sa targeteze oamenii dupa

  • varsta, sex, limba, locatie, conexiuni, demografie, interese si multe altele.

Pentru a afla cum sa alegi potrivit audienta ta, iti recomandam sa citesti ghidul de Facebook Ads – Star Marketing.

Retargentingul este esential pentru a reatrage oamenii pe site-ul tau web dar si reprezinta o metoda buna de a creste vanzarile pe site.

CAPITOLUL 2 – DESPRE REMARKETING

Retargetingul este procesul prin care aduci oamenii inapoi pe site-ul tau web pentru a creste vanzarile.

Probabil ca si tu ai fost targetat de acele campanii de remarketing a site-urile pe care ai intrat dar nu ai facut o actiune concreta.

Poti sa dezvolti anunturi speciale pentru oamenii care au fost pe site-ul tau prin instalarea unui pixel format din ceva linii de cod care se vor introduce pe site-ul tau. Acest cod este numit si Facebook Pixel si se activeaza de fiecare data cand un vizitator face o actiune pe site.

Bazat pe setarile pe care le ai in campania ta, Facebook determina daca acel vizitator este potrivit pentru a fi targetat. Vom vedea cum facem acest lucru in randurile de mai jos.

Astazi, prea multe site-uri au implementate acest Pixel pentru a face tracking vizitatorilor si actiunilor pe care ei le fac pe site.

Astfel, Facebook-ul se foloseste de aceste informatii si in efortul lor de a gasi cei mai potriviti oameni pentru a le afisa anunturile, el va face tracking la actiunile lor.

ghid facebook ads 2019

Toate marile platforme de social si nu numai precum Twitter, Google folosesc pixeli pentru a retargeta userii. Totusi, Pixelul Facebook este cel mai eficient in acest sens de remarketing si este cel mai capabil sa readuca oamenii pe site daca este setat corect in cadrul campaniei.

CAPITOLUL 3 – FACEBOOK RETARGETING

Acum ca intelegem ce este retargetingul, hai sa vedem de ce este o componenta vitala in dezvoltarea unei strategii de succes pe Facebook.

Orice campanie de Facebook Ads trebuie sa aiba in vedere un principiu important – eficienta.

In timp ce campaniile traditionale de promovare sunt importante pentru notorietate, remakretingul poate sa creasca dramatic eficienta unei campanii de promovare.

Multe afaceri care activeaza in mediul online arunca multi bani in diverse campanii fara sa fie atenti si la partea de remarketing. Daca aloci macar 30% din bugetul de FACEBOOK ADS in campanii de Remarketing vei avea cu siguranta mai mult de castigat – conversii, vanzari, ROI.

Sa zicem ca ai un magazin online de haine si este interesat sa atragi oameni pe site. Astfel targetezi oamenii dupa varsta, sex, locatie si interese.

Ok. Ai atras in 2 saptamani sa zicem 1000 de persoane pe site, dintre care doar 1% au cumparat de la tine, restul facand doar browsing. Astfel te poti folosi de remarketing pentru a readuce oamenii pe site, mai ales pe acei care au abandonat cosul de cumparaturi.

remarketingul pe facebook 2019

Poti astfel sa adaugi un cod de discount pentru persoanele care au fost pe site si nu au cumparat.

Astfel poti creste rapid vanzarile pe site pe acelasi numar de oameni.

Potrivit studiilor Wishpond:

75% din oamenii online abandoneaza cosul de cumparaturi.

fara retargeting, doar 8% din cei ce abandoneaza cosul de achzitie, vor completa achizitia.

Cei care sunt retargetati cu anunturi vor avea cu 70% mai multe sanse de a reconverti.

Astfel – ce vrem sa spunem este ca retargetingul functioneaza de minune daca este folosit in tandem cu celelalte medii de afisare si ajua la cresterea ratei de conversie si ROI.

DIFERENTA DINTRE REMARKETING SI ALTE TIPURI DE TARGETARE

Sunt cateva diferente cheie intre traficul din campanii de retargeting si cel din campanii de awareness cand vine vorba de Facebook Ads.

Ambele cad sub acelasi concept – cold vs hot traffic.

DAca nu esti familiar cu acest concept – cold trafic este acel tip de trafic care se adreseaza oameniilor care nu au auzit de tine. In schimb traficul hot este cel care a interactionat deja cu tine.

Traficul hot are mai multe sanse sa converteasca pentru ca deja te stie, are o experienta cu tine si stie ce faci.

CAPITLUL 4 – CUM UTILIZAM FACEBOOK PIXEL

Suntem mereu placut surprinsi sa vedem cate beneficii si cata plus valoare adauga acest pixel anunturilor noastre.

Cookie-urile sunt acele bucati de cod care ajung pe device-ul unui user si ajuta mult la retargetarea lui.

ghid-de-facebook-ads-star

Nimic din ce vorbim azi despre remarketing nu este posibil fara un pixel – linii de cod, deci sau sa vedem mai exact ce este cu cum il putem utiliza.

CUM FUNCTIONEAZA PIXELUL FACEBOOK

Este o bucata de cod care este instalata pe site si este adaugata prin javascript code care sa incarca automat pe toate paginile site-ului. Codul este realizat pentru a instala bucati mici de text si fisiere numite cookies care sa faca tracking la userii care ajung pe site.

Fiecare advertiser pe Facebook primeste un pixel care este conectat la serverele Facebook. Astfel de fiecare data cand o pagina este incarcata, Facebook isi poate da seama care pagini de pe site sunt vizualizate.

O parte frumoasa si interesanta a Facebook pixel este ca are abilitatea de a transcende mai multe device-uri si IP-uri. DE fiecare data ca userul targetat intra pe Facebook sau Instagram, dupa caz, reteaua sociala isi va da seama ca este acelasi user, dar care se conecteaza de pe alt device si din alta locatie.

Bazat pe informatiile la nivel de pagina pe care le ofera Pixel-ul, FAcebook poate sa determine ce actiuni sunt luate de oameni si poate sa ofere o reprezentare a comportamentului lor.

UNDE ESTE UTILIZAT FACEBOOK PIXEL?

In primul rand acest pixel este utilizat in 3 mari arii:

  • tracking si monitorizare useri
  • optimizare campanii
  • monitorizare rezultate

CAnd implementezi cele 3 elemente de mai sus in strategia ta de Facebook Ads – te folosesti la maxim de potentialul acestei platforme.

Ce inseamna asta pentru tine?

Indiferent ce produs sau serviciu vinzi sau din ce industrie faci tu parte, este important – daca vrei sa ai succes sa implementezi aceste tehnici pe care le citesti din acest ghid pentru a sta in fata competitei tale si pentru a atrage clienti pe site.

Cu cat iti faci mai targetata campania de Ads pe Facebook cu atat mai multe sanse de succes ai. Cu ajutorul acestui pixel, Facebook iti da sansa sa arati anunturi foarte targetate pe diverse device-uri si in diverse locatii.

CUM INSTALAM FACEBOOK PIXEL

Este foarte usor acest proces, deci te invitam sa citesti in continuare.

Mergi in Facebook Ads account, deschide Ads Manager / Business manager dupa caz.

In stanga sus – da click pe AD MANAGER MENU -> apoi pe pixel.

cel mai complet ghid de facebook

Da click apoi pe “Create Pixel”.

OFera un nume pixelului.

Apoi da copy-paste la codul generat de catre Facebook si adauga acel cod in header-ul site-ului.

CAPITOLUL 5 – MONITORIZARE USERI SITE

Facebook Pixel are la baza o singura functie – aceea de a monitoriza actiunile userilor de pe site. Aceste actiuni, sunt in mod normal numite converii, iar ele sunt esentiale in functionarea corecta a pixelului pe site si exploatarea potentialului campaniilor tale de promovare online.

Aceste actiuni – numite si events/conversii sunt divizate in 2 categorii mari – standard + custom.

Hai sa vedem exact in detaliu ce inseamna fiecare.

Imaginea de mai jos iti va arata exact ce instalezi pe site prin codul Pixel.

Codul de baza – cu albastru – face tracking la pageviews – cel mai de baza nivel de monitorizare.
Codul de event standard – cel cu verde – este ce ii spui pixelului sa monitorizeze pe langa pageviews.

Evenimentele standard sunt dezvoltate de catre Facebook si ele face tracking la actiunile de baza a userilor.

Fiecare actiune de pe site poate sa fie monitorizata in 2 moduri – cand o pagina de incarca sau cand este activat un script.

Pentru a face tracking la actiunile userilor pe site – trebuie sa integrezi aceste actiuni in codul de baza a PIXELULUI. De exemplu, un site de ecommerce care vrea sa faca tracking la vanzari, va adauga un cod in pagina de thank-you pentru a sti ca userii au facut o comanda.

Evenimentele custom sunt cele mai avansate care te ajuta sa faci tracking la alte actiuni decat cele standard.

Spre exemplu vrei sa monitorizezi acele actiuni cum ar fi descarcare de ghid, PDF.

Scopul acestui pixel, pe langa retargeting, este sa optimizeze cat mai bine Facebook Ads campaign pentru anumite actiuni specifice.

Asta inseamna ca ceri Facebook-ului sa optimizeze anunturile cu scopul ca ele sa fie afisate in fata oamenilor care sunt mai calificati sa faca o actiune anume.

optimizarea in 2018

Dupa cum am scris mai sus, Facebook stie o gramada de inforamtii despre userii online care sunt pe platforma lor. Astfel, poti usor sa optimizezi campania de Ads pentru a afisa anunturi tragetate in fata oamenilor care au sanse mai mari sa faca o actiune pe care tu o doresti.

CAPITOLUL 6 – DESPRE AUDIENTELE FACEBOOK

Acum ca intelegm ce este retargetingul pe Facebook si cat de important este, a sosit vremea sa intram in tehnicile si strategiile mai puternice. Aici vom vedem mai multe despre o tehnica puternica precum Audiente Customizate.

Una din componentele importante a oricarei campanii de Facebook este AUDIENTA targetata. Nimic nu este mai important decat sa afisezi anunturile tale spre audienta potrivita.

O audienta customizata – este un grup de oameni care au avut contact cu afacerea ta, ei sunt clienti potentiali care au interactionat cu tine si afacerea ta.

Este un grup de oameni care pot sa fie targetati in campania ta, pe care ii poti exclude, sau ii poti utiliza pentru a dezvolta o noua audienta.

De exemplu poti sa dezvolti o audienta in functie de:

  • profilurile pe baza adresei de mail
  • oameni ce au interactionat cu site-ul
  • oamenii ce au interactionat cu brandul tau pe Facebook

Iata cateva avantaje ale retargetingului:

  • in primul rand creste eficienta campaniilor tale
  • nu ai nevoie de engagement pentru a incepe

Ai nevoie doar de un sie si vizitatori, totusi ai nevoie de cativa vizitatori pentru a incepe sa dezvolti audiente customizate.

CUM DEZVOLTAM AUDIENTA POTRIVITA

Pentru a dezvotla o audienta customizata trebuie sa intram in Ads manager si sa dam click pe Audienta.

Dupa care dam click pe Custom Audience.

Putem dezvolta una sau mai multe audiente, in functie de actiunile pe care vrem sa le monitorizam pe site prin pixelul Facebook. Aceasta platforma te ajuta sa dezvolti 5 tipuri de audiente custom precum:

  • Toti vizitatorii de pe site – aceasta optiune iti permite sa dezvolti o audienta care contine persoanele care au vizitat site-ul tau in ultimele 1-180 zile.
  • oamenii care au vizitat anumite pagini – cateotada nu vrei sa targetezi toti vizitatorii de pe site ci doar pe cei care au vizitat anumite pagini. Daca doresti sa targetezi omenii ce au vizitat anumite pagini alege “URL contains”. Asta iti permite sa afisezi anunturi Facebook catre persoanele care au vizitat anumite pagini.
  • oamenii ce au vizitat anumite pagini dar nu altele – aici poti include pagini sau exclude. Aceasta optiune este ideala pentru oamenii care deja au facut o actiune dorita de tine.
  • oamenii care nu au vizitat site-ul intr-o perioada
  • Combinatii de incluziuni excluziuni INCLUDEREA SI EXCLUDEREA UNOR AUDIENTE CUSTOM
facebook ads pentru ecommerce

O parte importanta a implementarii audientelor Facebook este sa intelegi cand sa incluzi si excluzi membrii unei audiente. Hai sa vedem un exemplu.

Sa zicem ca esti in cautarea unui laptop online si vizitezi un site de cateva ori in decursul a 3 zile – dar nu finalizezi o comanda. Este o decizie importanta si nu vrei sa te grabesti.

Eventual esti targetat cu anunturi de pe acel site si iti sunt afisate laptopuri potrivite pentru tine iar in final vei cumpara.

Dupa ceva zile – dupa ce iti ajunge produsul, esti din nou targetat cu alte anunturi de laptopuri. Astfel aceste anunturi ar trebuie sa fie pentru persoanele care nu au cumparat de la tine, deci tu va trebui sa fi exclus din aceasta audienta.

De ce nu este bine sa targetezi oamenii care deja au cumparat de la tine cu anunturi cu care i-ai targetat inainte de a cumpara?

Facebook se focuseaza pe afiseaza de content relevant pentru userii care sunt cei mai potriviti.

Daca Facebook primeste Feedback negativ de la un ad, nu face tam-tam. Dar daca aceste recenzii negative se repeta – atunci analizeaza anunturile tale pentru a vedea ce este in neregula cu ele.

Deci ce se intampla? Iata:

  • rata de impresii scade
  • rata de relevanta scade
  • costurile cresc
  • enervezi clientii potentiali

Cum poti evita acest lucru?

Prin excluderea de audiente customizate care sunt compuse din oamenii ce au facut o actiune anume.

CAPTITOLUL 7 – CUM DEZVOLTAM CAMPANIA DE FACEBOOK RETARGETING

OK – este timpul sa alfam cum sa dezvoltam o campanie de remarketing pe Facebook – este important sa fim atentie la acest proces pentru a atinge succesul in promovarea online.

Procesul pas cu pas:

  1. Crearea si instalarea unui pixel Facebook

Folosind informatiile in capitolul 4, trebuie sa dezvoltam un pixel pe site si sa il instalam.

Asigura-te ca acest pixel este functional si face tracking la evenimentele pe care vrei sa le monitorizezi.

Daca iti doresti sa faci tracking la conversii diferite de cele standard, trebuie sa dezvolti conversii customizate.

  1. Crearea unei audiente customizate

Folosind instructiunile explicate in capitolul 5 trebuie sa dezvoltam diverse audiente. Putem alege sa includem oamenii care au fost pe site, care au vizitat anumite pagini, care nu au vizitat site-ul nostru intr-o perioada anume.

  1. Verificare stare audienta

Cand audienta este creata trebuie sa asteptam pana cand este valabila, ceea ce inseamna ca trebuie sa asteptam pana este populata indeajuns pentru a fi utilizata ca audienta de targetare.

Pe Facebook, o audienta este compusa din minim 20 de oameni pana sa fie valabila. Daca audienta ta nu este mare atunci nu vei putea afisa anunturile tale la o plaja mare de clienti.

  1. Este timpul sa dezvoltam campania noastra

Trebuie sa dam click pe create Ads in partea dreapta.
Apoi sa selectam obiectivul campaniei si sa ii dam un nume.
Dupa care sa dezvoltam un set de anunturi si audienta targetata.

lookalike audiente pe facebook ads

Trebuie sa selecam parametrii in functie de campanie – incluzand:

tipul de conversie
buget
program
plasament

  1. Acum trebuie sa dam continue

Dupa ce am parcurs pasii de mai sus trebuie sa dam click pe Continue.

Acum ca am aflat cum sa dezvoltam o campanie de retargeting standard in Facebook, hai sa vedem ce am invata in acest ghid.

Am introdus Facebook Pixel si am vazut ca are 3 functii mari precum:

  • monitorizarea actiunilor userilor pe site
  • includerea si excluderea oameniilor din campaniile de Advertising
  • optimizarea anunturilor din campanii

In acest punct suntem familiari cu primele 2 elemente de mai sus iar acum vom vedea cum sa sa optimizam anunturile de pe Facebook.

CUM OTPIMIZAM ANUNTURILE DE PE FACEBOOK

Putem foarte usor sa ne optimizam anunturile pentru anumite actiuni specifice – aici pot fi cele de pe Facebook – precum like, share, click, event response sau cele in afara Facebook-ului precum cele de pe site.

Poti configura usor Pixelul Facebook pentru a te asigura ca optimizezi anunturile pentru persoanele care au sanse mari sa completeze obiectivele tale.

Pentru un magazin de ecommerce poti sa optimizezi anunturile tale pentru:

Product views
Adding to cart
Search
Begin checkout process
Add payment information
Signing up for an account
Complete purchase process

In mare, poti sa optimizezi fiecare campanie pentru una din aceste actiuni.

ghid facebook ads - despre anunturi dinamice

Dupa cum am vazut in capitolul 5 – putem sa dezvoltam diverse conversii custom pentru orice actiune si sa optimizam fiecare ad group pentru aceste actiune.

Dupa cum am mentionat, Facebook optimizeaza si livreaza anunturile pe baza comportamentului, asta inseamna ca arata anunturile potrivite pentru oamenii care au sane mari sa interactioneze cu anunturile tale.

Pentru a profita la maxim de aceste elemente trebuie sa dezvoltam o campanie de promovare pe Facebook si sa selectam ca obiectiv CONVERSIILE.

Sub meniul de conversii – selecteaza Website sau messenger.

Dupa care sa alegem un pixel pentru actiunea dorita a fi urmarita.

Dupa care sa alegem licitarea si preturile dar si sa selectam WEBSITE CONVERSIONS – pentru ca Facebook sa afiseze anunturile catre persoanele care au sanse mari sa converteasca.

Masurarea conversiilor

Dupa ce am dezvoltat anunturile noastre trebuie sa vedem cum ruleaza ele prin Ads Manager.

In acest display vei fi in stare sa vezi si sa monitorizezi conversiile, dar si costul per conversie si total costs.

Poti sa faci tracking la vanzari, sign-ups la formular, si sa poti masura aceste conversii pentru a da o valoare per conversie.

Rapoartele Facebook Ads sunt componente cruciale pentru a intelege cat de bine ruleaza campania ta dar si strategia de promovare in general. Poti seta obiective, iar prin rapoartele de pe Facebook poti sa monitorizezi cel mai bine aceste obiective si cat de bine ruleaza ele.

Facebook iti mai da sansa sa dezvolti diverse rapoarte customizate pe baza a mai multo date/metrici de care ai nevoie pentru a monitoriza campania ta.

ghid de facebook ads timisoara

CAPITOLUL 8 – STRATEGII DE RETARGETING PE FACEBOOK

Acum haide sa vedem cum putem folosi la maxim Facebook pentru a retargeta cat mai bine userii.

  1. Toti vizitatorii de pe site in ultimele 30 zile

Audienta de baza de pe Facebook este foarte mare pentru ca include multe industrii. Dupa cum ii spune numele, acest tip de audienta include persoanele care au vizitat site-ul tau in ultimele 30 zile

Aceasta audienta este ideala pentru ca:

  • va creste traficul pe site – daca cineva a vizitat site-ul tau recent, este mai indemnat sa il reviziteze daca ii este amintit acest lucru si daca este placut surprins de site-ul tau si de produsele/contentul de pe site. Poti sa afisezi anunturi specifice pentru diverse produse, articole si oferte pentru a-i face sa revina pe site si sa cumpere.
  • va creste lista de email – este important sa intelegi ca prin remarketing poti creste rapid lista de subscriberi la email pentru ca poti sa le oferi ceva de valoare daca se inscriu la newsletter.

Folosind un content de calitate poti sa oferi valoare pentru userii ai si sa folosesti retargetingul pentru a oferi content in fata oamenilor care sunt interesati de brandul tau.

  • poti sa cresti notorietatea brandului tau si sa indemni oamenii sa dea like la pagina ta – prin campanii de tip “like” in jurul audientei tale.

2 Testeaza diverse duratii

Facebook ofera optiunea de a creste sau descreste numarul de zile in legatura cu audienta ta. Este important sa profiti cat mai mult de marketingul tau.

Exemplu:

  • campanii cu oferte limitate de timp – incearca sa dezvolti campanii de tip oferte pe termen scurt – ex 48H.
  • campanii de tip LIKE – este o metoda eficienta si simpla de a creste numarul de followeri a paginii tale pentru campaniile tale.

3 RETARGETARE PE BAZA DE PRODUSE

Unele afaceri ofera doar o categorie de produse/servicii, dar pot sa vanda si alte categorii. Poti sa segmentezi usor vizitatorii de pe site pe baza de categorie si sa ii retargetezi cu produse specifice.

4 RETARGETING PE BAZA DE UPSELL SI CROSS-SELL

De indata ce o persoana a cumparat de la tine, poti sa il retargetezi cu campanii de upsell si cross-sell.

facebook-ads-ghid-timisoara

CONCLUZIE ARTICOL – REMARKETING PE FACEBOOK

WOW! Se pare ca am ajuns la finalul acestui ghid si speram ca ti-a fost de ajutor.

Mai este inca un lucru pe care tu sa il faci in continuare – sa pui in aplicare ceea ce ai citit mai sus pentru a dezvolta campanii de Facebook retargeting.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+