Acesta este un ghid complet de SEO pentru 2019 dezvoltat cu scopul ca tu sa inveti cum sa iti clasezi mai bine site-ul in motoarele de cautare pentru a atrage noi clienti pe site, a creste notorietatea brandului tau si a genera vanzari.

Hai sa incepem!

CAPITOLUL 1 – RESEARCH DE CUVINTE CHEIE

In acest prim capitol vom invata exact cum sa gasim cele mai bune cuvinte cheie pentru a optimiza site-ul nostru in concordanta cu ceea ce cauta clientii potentiali.

1. Google suggest

Este o metoda foarte simpla de a gasi cuvintele cheie potrivite pentru strategia de SEO.

Scrie in Google un cuvant cheie dupa care vrei sa optimizezi o pagina.

Exemplu – mobila Timisoara

Google iti vine in ajutor cu cateva sugestii legate de variatii ale acestui cuvant cheie.

Multa lume vrea sa se claseze pe prima pagina pentru cuvinte cheie foarte competitive – dar nu inteleg ca site-urile care sunt pe prima pagina au continut bogat, super linkuri catre ele si autoritate.

De aceea acest Google suggest e asa puternic = iti gaseste variatii cautate ale acelui cuvant cheie pe care tu il introduci in bara de cautare.

Asta inseamna ca Google sugereaza alte cautari asemanatoare cu ceea ce ai cautat tu.

2. Copiaza cuvintele cheie ale competitiei

Poti sa petreci cateva ore pana sa gasesti cuvintele cheie potrivite dar, poti sa petreci doar cateva minute folosind SEMRush – un tool care iti arata dupa ce cuvinte cheie se claseaza bine concurenta ta.

Cauta un site care se claseaza bine in SERPS dupa anumite cuvinte cheie – dupa care mergi fie in Ahrefs sau in SEMRush. Aici vei vedea clar dupa ce cuvinte cheie se claseaza bine acel site.

3. Google Search Console

Este un tool care noua personal ne place sa il folosm pentru ca daca mergem la raportul de performanta – in Search Console vom vedea cuvintele cheie dupa care site-ul nostru este cautat in functie de numarul de keywords. Faza este ca GSC ne sorteaza clar aceste cuvinte cheie dupa traficul pe care il atrage.

Putem vedea si tabul de impresii – unde site-ul nostru apare pentru anumite cautari.

Am dezvoltat pe blogul lui FLAVIUS NOJA un Ghid de Search Console care iti arata pas cu pas cum sa indexezi mai bine site-ul tau in motoarele de cautare.

CAPITOLUL 2 – CREAREA UNUI CONTINUT DE NOTA 10

Cand vine vorba de Strategia de SEO – continutul si crearea lui este cea mai importanta. Defapt, cand publici regulat continut de calitate pe site-ul tau care este accesat de persoane – Google te va rasplatii printr-o pozitie mai buna in rezultatele de cautare.

Din fericire publicarea unui content de calitate nu este asa greu daca stii regulile de baza. Trebuie sa te asiguri in primul rand ca fiecare continut publicat este:

1. DENS – acopera un subiect

Daca vrei in 2019 sa te clasezi bine in rezultatele de cautare Google trebuie sa publici un continut in jurul unui subiect intreg nu doar a unor cuvinte cheie – ex ” Cum sa” , “De ce sa”….

seo ghid 2019

De ce spunem asta?

Pentru ca studiile MOZ au aratat o corelatie mare intre factorii de clasare si densitatea unui continut.

Cu alte cuvinte – continutul de calitate se va clasa bine in 2018 daca va acoperii un subiect intreg pe o pagina. De exemplu – daca vrem sa ne optimizam pagina pentru cuvantul cheie ” ghid SEO” – putem sa creem un ghid SEO cu sfaturi si actiuni concrete care sa aiba peste 1000 cuvinte si care sa acopere intreg acest subiect.

Astftel cand oamenii vor cauta pe Google “ghid SEO 2019” ei vor gasi pagina mea si vor gasi pe ea tot ce au nevoie pentru a realiza o strategie de SEO in 2019.

2. Continutul trebuie sa satisfaca intentia de cautare

Google RankBrain foloseste Inteligenta Artificiala pentru a masura daca un user este multumit sau nu de ceea ce a gasit pe o pagina web.

Cu alte cuvinte – daca ai un continut care ofera informatii si raspunsuri la intrebarile vizitatoriilor, Google va clasa pagina ta mai bine in rezultatele de cautare.

Trebuie sa te intrebi cand creezi continut daca oamenii vor gasi contentul tau ca fiind interesant, util si usor de citit.

Raspunde la intrebarile din mintea clientului potential prin crearea unui continut care sa vina cu raspunsuri concrete.

Afla mai multe despre optimizarea pentru RankBrain in articolul de pe site.

3. Experienta de utilizare

Google pune foarte mare accent pe cum interactioneaza oamenii cu contentul tau si site in general.

De aceea este foarte important sa stii cat timp stau oamenii pe site-ul tau.

Google observa usor ca o persoana sta putin pe site-ul/pagina ta si te va declasa.

Deci cum poti sa faci vizitatorii sa stea mai mult pe site-ul tau?

Prima data – creeaza o prima fraza de continut care sa le atraga atentia.

Apoi – asigura-te ca ai un continut usor de citit/aerisit. – foloseste un font de minim 15px, multe subtitluri, paragrafe scurte de max 3 propozitii.

ghid facebook ads funnel

CAPITOLUL 3 – OPTIMIZAREA ON PAGE

In acest capitol vom vedea pas cu pas cum sa optimizam elementele On Page de pe site.

Sa ii dam drumul:

1. OPTIMIZARE URL-URI

Google va utiliza structura url-urilor de pe pagina pentru a-si da seama despre ce e vorba in content.

De aceea url-ul paginii trebuie sa fie scurt si sa includa cuvantul cheie. Ex: www.star-marketing.ro/ghid-seo-2019

2. Linkuri interne

De ce sunt linkurile interne asa de importante?

Pentu ca ajuta motoarele de cautare sa isi dea seama mai usor de continutul de pe pagina.

Google se uita in primul rand la anchor textul linkurilor pentru a-si da seama despre ce este vorba pe pagina.

3. Cuvinte cheie in Titlu si Headers

Este important ca titlul paginii sa aiba maxim 65 caractere, sa includa cuvantul cheie dupa care optimizam pagina – la fel si subtitlul H1.

Fiecare pagina trebuie sa aiba un subtitlul h1 si titlu unic!

optimizare rankbrain

4. Optimizare Imagini

Trebuie sa intelegi ca motoarele de cautare nu vad imaginile cum le vedem noi oamenii. Ele vad imaginile dupa numele fisierului, alt tag, title tag samd.

Astfel trebuie sa incluzi cuvantul cheie/sinonime ale lui in file name, alt tag, descrieri.

CAPITOLUL 5 – LINK BUILDING CORECT

Nu mai este nici o indoiala ca daca vrei sa te clasezi bine in 2019 trebuie sa ai backlinks de calitate.

Intrebarea este cum pot sa atrag backlinks de calitate spre site-ul meu.

In primul rand noi folosim Cognitive SEO si Ahrefs pentru a vedea ce linkuri atrag concurentii clientiilor nostri. Dupa care mergem pe fiecare site in parte si contactam detinatorii acelor site-uri care dau link spre concurenti pentru a crea articole pentru ei in sperata unui link inapoi.

Uneori acei detinatori de site-uri nu vor sa ne dea sansa sa creem articole pentru tine si trebuie sa trecem la pasul 2.

Skyscraper – este o tehnica promovata de Brian Dean prin care vedem dupa ce cuvant cheie vrem sa ne clasam o pagina in Google, vedem cine se claseaza pe primele paginii a SERPS, dupa care vedem ce content au ei pe acea pagina. Urmatorul pas este sa dezvoltam un continut mult mai bun si mai dens pentru a creste autoritatea paginii noastre.

Apoi mergem un pas mai departe si trecem la guest posting – gasim bloguri din nisa noastra cu Domain Authority mare > 35 si cerem sa creem un articol pentru ei in care sa includem 2-3 linkuri spre site-ul nostru.

cursuri web design timisoara

CAPITOLUL 5 – OPTIMIZARE TEHNICA A SITE-ULUI

Acest pas poate sa iti aduca multe beneficii daca vei implementa corect sfaturile de mai jos pentru ca multa lume ignora acest pas de SEO tehnic.

1. Optimizeaza viteza de incarcare a site-ului

Google a adaugat recent ca factor de clasare viteza cu care se incarca un site web.

De aceea este important ca site-ul tau sa se incarce rapid de pe orice device.

Cum analizezi viteza de incarcare a site-ului tau?

In primul rand foloseste un Tool numit PageSpeed Insights.

Dupa care mai poti utiliza Pingdom, GTMetrix.

Ele iti vor arata ce elemente de pe pagina/site mananca cele mai multe resurse.

2. Arhitectura site-ului

Cand ai un site mic – de prezentare nu prea ai multe pagini – dar cu cat site-ul tau creste – arhitectura lui conteaza foarte mult.

Arhitectura site-ului se refera la modul in care sunt organizate si aranjate paginile de pe site.

Scopul este ca userul din maxim 3-4 clickuri sa ajunga la orice pagina de pe site.

3. Fixarea erorilor de indexare

Acum ne vom intoarce la Google Search Console si vom vedea daca site-ul nostru are erori de indexare. Putem merge la tabul ” index coverage report”. Aici putem vedea clar daca avem probleme de indexare.

ghid optimizare site in 2018

CONCLUZIA ACESTUI GHID DE SEO IN 2019

Acum ca ai aflat cum sa optimizezi site-ul pas cu pas pentru anul 2019 te invit sa pui in practica pasii de mai sus si sa citesti si ghidul Google Search Console de la Star Marketing.

Daca vrei sa afli cum sa iti optimizezi site-ul pentru cautarile locale te invit sa citesti articolul de mai jos.

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+
Deschide chat
Discuta cu noi
Salut,
Cum te putem ajuta?