Cum sa intelegi mai bine vizitatorii de pe site - STAR MARKETING TIMISOARA
Cum sa intelegi mai bine vizitatorii de pe site

Daca vrei sa intelegi mai bine ce fac oamenii care ajung pe site-ul tau atunci acest articol iti va arata care sunt cele mai bune ustensile si tool-uri pentru a face acest lucru.

Acestea te vor ajuta sa iti dai seama ce gandesc si cum actioneaza concret oamenii care au ajuns deja pe site-ul tau web.

Pentru asta te invitam sa citesti in continuare acest articol 🙂

1. Google Analytics – afla de unde vin oamenii pe site

Acest tool de analiza a traficului iti va oferi mai multe detalii despre userii tai decat ai crede – de unde vin ei, pe ce linkuri au dat click.

Este estential pentru un proces de optimizare a ratei de conversie, dar spune doar o mica parte despre userii tai. Acest tool – Google Analyics iti da o imagine de ansamblu asupra vizitatorilor tai de pe site, dar nu iti spun de ce au venit pe site.

Analytics iti arata intregul proces de navigare pe site, dar din pacate nu iti arata de ce fac anumite actiuni pe site.

Iti mai arata unde si si cand parasesc userii site-ul tau, dar nu iti arata de ce au parasit site-ul tau. Pentru asta vom afla mai multe cand vom prezenta tool-ul numarul 5.

Vei gasi Google Analytics foarte util mai ales in primele faze ale proiectului de analiza a userilor de pe site, cand vrei sa vezi care sunt mediile care iti aduc cel mai mult trafic si paginile cele mai accesate. Iti arata de asemenea, pe ce pagini trebuie sa introduci tool-urile de analiza de mai jos.

Aceste tool-urile de web analytics te vor ajuta sa vezi si flow-ul pe care userii il vor avea pe site-ul tau web, dar si paginile care provoaca un bounce rate mare.

Cateva tooluri pentru web analytics sunt – Google Analytics care este cel mai utilizat, QuantCast, Piwik, Woopra.

Kissmetrics iti ofera mai multe functionalitati care sa iti fie utile.

TEHNICA #2 – Heatmap – vezi unde dau userii click

In timp ce web analytics tools iti arata linkurile pe care viizitatorii de pe site dau click, click-mapping software tool iti arata parti din pagin pe care vizitatorii vor da click.

Este o diferenta subtila – aceste click-maps iti arata undea userii dau click chiar daca nu este vorba de link.

Aceste tool-uri de click-mapping ofera cateva avantaje majore:

1. Iti arata elementele pe care oamenii dau click. Vei descoperii ca vizitatorii de pe site vor da click pe parti ale paginii care nu reprezinta linkuri, dar vor sa ajunga undeva. De exemplu, poate vei descoperii ca vizitatorii de pe site vor da click pe o poza de produs care nu are nicio reactie. Pentru asta, ai putea maginificarea/marirea pozezi.

2. Iti arata in mare, care elemente din pagina atrag cel mai mult atentia. Acest lucru poate sa fie foarte util mai ales cand faci un redesign.

3. Iti arata elemente din pagina care duc spre acelasi url.

4. Poate te-ai intrebat de multe ori cad de mult fac scroll userii pe anumite pagini. Multe click-mapping tools iti vor oferi acest raspuns sub forma unor scroll maps. Daca ai pagini lungi, aceste tool-ul te vor ajuta sa vezi cat de mult scroll-uite sunt.

Astfel iti vei da mai usor seama care parti din pagina sunt cele mai importante.

Tool-uri pentru click-mapping

Cel mai bun tool pentru click-map este crazzy egg si Hotjar. Acestea iti vor da toate informatiile de mai sus.

TOOL-URI #3 – Video recordings

Web analytics software tools se concentreaza mai mult pe miscarea userilor intre pagini. Session-recording Tools sunt complementare, pentru ca iti arata EXACT ce fac oamenii pe fiecare pagina, capturand actiunile cheie si miscarile mouse-ului.

Aceste tool-uri de analiza a vizitatorilor de pe site sunt utile in mai multe moduri:

1. Session replay – iti arata exact ce fac userii pe fiecare pagina in parte. Poti sa vezi exact miscarile si actiunile facute de userii tai. Poti vedea aceste video-uri dupa mai multe criterii, tara/trafic/etc.

Vei vedea unde se blocheaza userii tai pe anumite pagini cheie.

2. Poti sa “intri” in mintea userilor – session-recording tools iti dau sansa sa iti dai oarecum seama cum interactioneaza oamenii cu site-ul tau.

3. Vezi erorile de pe site – aceste softuri iti arata exact cu ce probleme se confrunta vizitatorii de pe site.

4. Analiza funnel – vezi unde parasesc userii site-ul tau web.

Tool-uri utile pentru session recordings

ClickTale – Hotjar – Inspectlet – SessionCam – UserReplay – MouseFlow.

TEHNICA #4 – FORM ANALYTICS SOFTWARE

Aceste softuri iti dau sansa sa studiezi cum interactioneaza oamenii cu formularele de pe site. Acest soft este foarte important, pentru ca vizitatorii care vor interactiona cu formularele tale vor avea sanse mai mari sa converteasca. Daca afli de ce nu completeaza pana la capat formularele de pe site, vei putea sa iti cresti rata de conversie.

Aceste software-uri iti pot da rapoarte la mai multe elemente precum:

1. Succesul in mare a unui formular – cum au interactionat oamenii cu el, cat la suta au interactionat cu el, etc.

2. Procentul de drop pentru fiecare field in parte – intelegand acest proces poti sa imbunatatesti formularele de pe site.

3. Timp petrecut pe fiecare field in parte – chiar si cei care nu vor abandona un field anume dar stau destul de mult timp pe un field pot fi convertiti.

TOOL-URI UTILE – ClickTale, Hotjar, Formisimo, Inspectlet.

Indicatori de performanta a site-ului web

TEHNICA #5 – LIVE CHAT

Acest live chat te va ajuta sa ti legatura mai usor cu oamenii de pe site. Multe persoane prefera livechat pentru ca nu vor sa vorbeasca in public, este free, nu vor sa astepte pana raspunde cineva la telefon.

Aceste live chat-uri iti vor arata urmatoarele:

– ce pagini le dau batai de cap oamenilor
– ce produse sunt de interes
– care sunt obiectiile, intrebarile, fricile oamenilor

Pe langa acestea, live chats iti ofera sansa sa interactionezi direct cu clientul potential.

Tool-uri pentru live chat – zendesk, livechat, olark si multe altele.

TEHNICA #7 – SURVEY TOOLS – alfa mai multe despre userii tai

Este important sa intrebi din cand in cand vizitatorii de pe site intrebari pertinente care sa te ajute sa oferi raspunsurile corecte.

Intrebari bune pentru vizitatorii de pe site:

– cat de mult ai recomanda produsul/serviciul X prietenilor tai? = raspunsurile ar trebui sa fie de la 0-10. Astfel vei afla daca userii de pe site vor recomanda ceea ce tu le oferi.

– ce este important pentru tine la X – este important sa vezi care sunt caracteristicile cheie ale produsului/serviciului tau pe care clientii potentiali le prefera.

– cat de multumit esti de experienta de utilizare de pe site – aici vei afla daca persoanele care au intrat pe site-ul tau sunt multumite de experienta lor de utilizare.

Tool-uri pentru survey-uri – google forms, SurveyMonkey, Clicktools, etc

optimizarea in 2018

TEHNICA #8 – EXIT SURVEY TOOLS

Un moment bun pentru a captura obiectiile vizitatoriilor de pe site este cat mai devreme, sau la momentul in care vor sa iti paraseasca site-ul web. Iata cateva intrebari pertinente:

– care este scopul vizitei?
– ti-ai indeplinit obiectivul de pe site?
– ce te-a oprit sa iti indeplinesti obiectivul pe site?

Tool-uri pentru exit survey

Usabilla, Qualaroo, Hotjar.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+