Cum sa ai o campanie PPC de succes - STAR MARKETING TIMISOARA
Cum sa ai o campanie PPC de succes

In medie advertiserii generaza in jur de 2x suma pe care o investesc in Google Ads.

Asta se traduce ca fiecare advertiser de pe Google Ads asteapta dublul baniilor investiti.

Chiar daca uneori este suprasolicitant, sunt cazuri in care oameni fara experienta au pierdut sute de lei in acest proces de a atrage clienti pe site.

Daca nu ti-ai promovat pana acum afacerea in Adwords, atunci probabil ca vei crede ca aceasta platforma este nefolositoare.

Adevarul este ca:

  • Nu este niciun buget minim de promovare in Adwords!

Nu trebuie sa risti un buget mare in Google Ads ca sa vezi daca poti genera clienti. Defaptm campaniile cu buget limitat sunt uneori mai bune.

Iata cum poti dezvolta o campanie Adwords cu buget limitat.

SETEAZA UN BUGET ZILNIC

Inainte de a merge mai departe in creare campaniei noastre de PPC, trebuie sa avem cateva previziuni clare asupra viitoarelor rezultate pentru a avea asteptari cat mai apropiate de realitate.

Pentru asta trebuie sa ne setam un buget mic de cateva zeci lei per zi:

 

img1

Daca nu esti sigur cat sa cheltui per zi atunci gandeste-te la o suma confortabila de “testat” per luna si imparte la numarul de zile.

Acum, sa ne uitam la costurile medii in Google Ads:

Este oare bugetul tau prea mic? Atunci nu iti va aduce rezultatele sperate de tine.

INCEPE CU O LISTA SPECIFICA DE CUVINTE CHEIE

Campaniile “low budget” in Adwords sunt des folosite pentru a testa diverse strategii si tehnici de promovare. Astfel painea si mierea promovarii in Adwords sunt cuvintele cheie, iar pentru a le gasi pe cele potrivite trebuie sa le testam si sa vedem cat de performante sunt ele si daca ne aduc traficul sperat pe site.

Nu trebuie sa ne focusam pe cuvinte vagi precum – mobila, service auto, SEO, etc. ci trebuie sa cautam cuvintele cheie care sunt cautate de potentialii clienti. Acestea pot sa fie de tip long tail – ex. mobila Germania in Timisoara, pile unghii false, etc.

Cheia succesului in Adwords este specificitatea si intetia de cautare a clientilor potentiali.

Cu cat esti mai specific, cu atat vei avea costuri mai mici care sa iti permita sa produci mai mult cu mai putin.

Deci, ce tipuri de cuvinte cheie ai nevoie?

Cauta acele cuvinte cheie cu volum mediu de cautare, dar cu un nivel de competitie mai mic si care sa se potriveasca cu intentia de cautare.

Daca oamenii cauta ” service auto Cluj” atunci cu siguranta au o problema ce trebuie rezolvata. Dar daca oamenii cauta ” cel mai bun telefon” atunci poate ei vor sa gaseasca un articol / video despre acest subiect.

Pentru a cauta cuvintele cheie, iti recomand sa folosesti Google Ads Keyword Tool care iti va oferii date valoroase precum licitarea, suma, cele mai bune pozitii a anunturilor concurentilor.

SKAG – SINGLE KEYWORD AD GROUP

De indata ce ai gasit cuvintele cheie potrivite, este timpul sa dezvolti un single keyword ad group – cunoscut ca si SKAG.

SKAG – sunt exact ce se citeste – grupuri de anunturi in cadrul campaniei tale care au doar un singur cuvant cheie.

Astfel prin SKAG poti adauga acelasi cuvant cheie in cadrul ad grupului doar ca modific potrivirea.

AdEspresso a facut un research complet pe cadrul acestui subiect si au descoperit ca SKAG a crescut scorul de relevanta si CTR-ul ad-urilor cu pana la 20% iar costurile au scazut cu pana la 15%.

Cu cat esti mai specific in Google Ads, cu atat mai bune vor fi rezultatele tale si costurile vor scadea dramatic.

Pentru a seta SKAG, trebuie sa creezi un ad grup in campania ta si sa utilizezi cele 3 tipuri de modificatori – broad match modifier, phrase match si exact match.

UTILIZEAZA ECPC Bidding

Pe Google Adwords, sunt 10 tipuri de licitari pe care le poti utiliza.

Cei mai multi dintre noi folosesc strategia de licitare de tip maximizare conversii – clicks.

De ce fac asta? Pentru ca sunt eficient, mai ales daca un buget de promovare destul de mic. Dar noi iti recomandam sa testezi macar 2 saptamani licitarea ECPC – Enhanced Cost Per Click.

Cum functioneaza acest tip de licitare?

ECPC este o strategie smart de licitare in Google unde se poate implemente machine learning si automatizarea pentru a creste/descreste sumele licitate pe anumite cuvinte cheie in functie de probabilitatea acestora de a atrage clienti potentiali.

Aceasta licitare ia in considerare cuvintele cheie, funnel stage, competitia ta, relevanta anunturilor – iar Google va determina daca bidul este prea mare/mic.

Astfel vei putea sa fi sigur ca Google va cheltuii cu atentie bugetul de promovare pe cuvintele cheie potrivite.

CREAZA UN LANDING PAGE DE CALITATE

In mod tipic landing page-urile sunt cele in care se pierd multi clienti si in care bugetul de Ads este cheltuit fara rezultate.

Sa atragi clienti pe site este usor, dar este foarte greu sa iti dai seama de ce acele persoane care ajung pe site nu convertesc.

Deci de unde este diferenta aceasta de performanta cand CTR-ul ad-urilor noastre este mare dar conversiile sunt mici?

MESAJUL

Unbounce a aratat ca – “o masura ubna prin care masuram cat de performanta este campania noastra de Adwords este sa vedem daca oamenii care ajung pe landing page CONVERTESC. Pentru marketerii PPC, asta inseamna ca mesajul ad-ului si cel de pe landing page trebuie sa se potriveasca. Un mesaj puternic atat in Ads cat si pe landing trebuie sa fie usor de inteles”

Mesajul trebuie sa includa si intentia de cautare a userilor.

Cand oamenii cauta “service auto Cluj” anuntul tau trebuie sa aiba aceasta fraza in titlu dar si pe landing page.

Toate pentru ca userii care cauta service auto in Cluj sa gaseasca rezultatele dorite.

CONCLUZE ARTICOL

Google Ads poate sa iti aduca multe rezultate pozivite cu un buget rezonabil, fara sa cheltui fara rost averi. Dar trebuie sa ti cont ca ai nevoie de o perioada de testare pana sa iti dai seama care sunt cele mai potrivite combinatii in strategia de PPC.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+