CAT COSTA O CAMPANIE DE SEO IN ROMANIA

Cand vrei sa investesti intr-o campanie de SEO probabil ca in minte iti vin mai multe intrebari precum: – care sunt costurile totale ale unei campanii de SEO? Cand apar primele rezultate ale campaniei de SEO? Cum se calculeaza preturile unei campanii de optimizare? Sa angajez mai bine un specialist SEO sau sa apelez la o agentie de SEO din oras?

Toate aceste intrebari sunt viabile si trebuie luate in considerare.

In Romania si in marile orase sunt multe agentii de SEO cu diverse pachete si preturi pentru serviciile de optimizare, iar alegerea furnizorului potrivit care sa iti ofere cele mai bune servicii de SEO poate fi unul derutant si riscant daca nu stii ce sa ceri.

agentie optimizare site timisoara

In medie, in tara, preturle SEO incep de la 50 euro lunar si ajung pana la peste 2000 de euro pentru magazine de Ecommerce mari.

Daca vrei sa iti raspund scurt si la obiect la intrebarea: “Cat costa o campanie de SEO?” – raspunsul meu este DEPINDE de mai multi factori.

Cand analizezi clar factorii care determina costul unei campanii de SEO pentru site-ul tau, doar atunci poti sa iei o decizie corecta pentru afacerea ta si poti alege furnizorul cu cea mai potrivita oferta.

1. Este SEO un canal de promovare scump?

Daca stam sa analizam doar pe termen scurt costul de promovare pe SEO atunci DA – optimizarea pentru motoarele de cautare este scumpa in functie de concurenta pe care o are un cuvant/expresie cheie.

Dar daca analizezi pe termen lung – costurile cu SEO se amortizeaza in cel mult un an de zile, pentru ca atunci cand ajungi in pozitia de top a rezultatelor de cautare Google, vei atrage clienti potriviti care cauta produsul/serviciul tau.

De obicei se face comparatia intre SEO si Google Adwords/Facebook Ads.

Daca vrei sa promovezi afacerea ta prin Adwords, practic tu platesti o suma de bani pentru a aparea in topul rezultatelor de cautare Google si vei fi taxat DOAR atunci cand oamenii dau click pe anuntul tau * daca ai o strategie de licitare Pay-Per-Click.

Daca din 200 de click-uri pe anuntul tau ai o rata de conversie de 0.5%, atunci doar 1 persoana comanda.

Sa zicem ca investesti 200 lei lunar in promovarea prin Google Adwords, iar costul pe click este de 2 lei si rata de conversie este de 0.5%. Astfel tu platesti pentru a atrage un client care sa comande SUMA de 200 lei.

In procesul de optimizare a site-ului, durata in care site-ul tau va ocupa o pozitie de top dureaza cateva luni. Dar atunci cand site-ul ocupa o pozitie de top, ROI va fi mereu pozitit pentru ca nu va mai trebui sa investesti bani in campanii de SEO “agresive” ci investesti doar in mentenanta.

Afla cum poti dezvolta un audit de SEO corect pe site-ul tau pentru a afla cu ce erori se confrunta.

2. Tipuri de cuvinte cheie in campania de SEO

Ca sa iti dai seamna pe ce cuvinte cheie sa alegi sa faci optimizarea site-ului tau trebuie sa te uiti la domeniul tau de activitate, la concurenta ta si la tipurile de produse/servicii pe care le oferi.

Sunt 3 tipuri de cuvinte cheie pe care le poti targeta:

1. Cuvinte cheie vaste

Aceste tipuri de cuvinte cheie iti aduc cei mai multi clienti pe site deoarece sunt foarte, foarte cautate de oameni.

Din pacate nu este totul roz cand vrem sa facem SEO pe aceste cuvinte cheie vaste si am sa iti explic de ce. In primul rand CONCURENTA este foarte mare si dureaza foarte mult timp pana ce site-ul tau va ajunge pe prima pagina a rezultatelor de cautare.

In al doilea rand – nu atragi vizitatori targetati care sunt pregatiti sa faca o comanda – vei atrage vizitatori pe site care fac browsing, se uita la noutati, la gama de produse.

Al doilea tip de cuvinte cheie sunt cele branduite – acele cuvinte care contin nume de branduri, marci, a afacerii tale. Atunci cand alegi sa dezvolti o campanie pe aceste tipuri de cuvinte cheie ai sanse mai mari de a clasa site-ul in prima pagina.

Si ultimul, dar nu cel din urma, tip de cuvant cheie este LONG-TAIL. Acele cuvinte cheie care includ caracteristici ale produselor tale- Laptop ASUS ZENBOOK Xobnsk 4gb RAM. Alegand aceste cuvinte cheie pentru dezvoltarea campaniei de optimizare a site-ului tau vei avea sanse mari sa pozitionezi site-ul in topul rezultatelor de cautare in timp scurt si sa atragi vizitatori care sa cumpere.

ce-este-optimizarea-seo

3. Care sunt costurile principale ale unei campanii de SEO?

Pentru ca tu sa iti dai seama exact ce costuri include o campanie de optimizare SEO a site-ului ai mai jos o lista generala cu etapele unei campanii SEO:

1. INTELEGEREA AFACERII – inainte de a incepe orice campanie de promovare prin SEO trebuie sa analizezi impreuna cu agentia de SEO afacerea TA – ce produse/servicii vinzi, care sunt cuvintele cheie principale care vrei sa le targetezi, concurenta ta, volumul de cautare a acelor cuvinte cheie. In medie aceasta etapa implica niste costuri care ajung la 50-60 euro/luna.

2. AUDITUL TEHNIC AL SITE-ULUI – in aceasta etapa se analizeaza atent si clar problemele tehnice cu care se confrunta site-ul afacerii tale si modul in care aceste probleme impiedica site-ul tau sa se claseze bine in rezultatele de cautare Google.

In aceasta etapa sunt analizate problemele precum – lipsa fisierului Robots.txt, lipsa Sitemap-urilor, lipsa unei arhitecturi clare a site-ului, continutul duplicat/subtire, lipsa unui site responsive, viteza de incarcare a site-ului, lipsa implementarii codului de Analytics/Search Console, samd.

De obicei acest pas este realizat de un SENIOR SEO SPECIALIST cu experienta in domeniu, iar costul variaza in jurul a 25euro/ora.

3. Optimizarea On Page

In acest pas se optimizeaza paginile care contint cuvintele cheie alese de tine impreuna cu specialistul SEO. Aici se lucreaza la dezvoltarea CORECTA a – titlurilor
– url-urilor
– meta descrierilor
– imaginilor
– link-urilor interne si externe
– continutului de pe pagina
– meta datelor/datele structurate
– copywriting-ul paginilor

Costurile pentru aceasta parte a campaniei de SEO variaza intre 25-30 euro/ora.

4. Optimizarea Off Page

In aceasta etapa se porneste activitatatea de obtinere a link-urilor de calitate catre site-ul tau prin materiale de tip text, video, audio, imagini, directoare, forumuri, bloguri. Marea parte a bugetului de SEO este investita in aceasta etapa – iar costul pe ora este de 30 euro.

5. Gestionarea campaniei de optimizare SEO a site-ului

Aici se gandeste bine impreuna cu specialistul SEO cum sa fie implementata campania de SEO, monitorizarea ei, raportarea rezultatelor.

RISCURILE UNEI CAMPANII DE SEO IEFTINE – EVITAREA LOR

De multe ori, mai ales in ROMANIA, multi proprietari de afaceri cauta sa scada costurile de promovare prin SEO apeland la artificii care cred ei ca sunt benefice pentru site-ul lor. Mai jos vei vedea cateva metode low cost de SEO care pentru multi vor avea un efect negativ pe terment scurt si lung.

ghid optimizare seo off page
ghid optimizare seo off page

1. Inscrierea site-ului in directoare spammy, gratutie, mai ales la inceputul campaniei de SEO – acest lucru va dauna campaniei de Optimizare SEO pentru ca vei atrage link-uri “goale” – fara valoare ca nu aduc beneficii site-ului tau.

2. Backlink-uri generate automat de softuri care sunt de calitate LOW si din tari ciudate precum Taiwan, Vietnam, etc. Iarasi prin acesta tehnica low-budget vei obtine un impact negativ. Trebuie sa atragi link-uri in mod natural de pe platforme de autoritate in ochii Google.

3. Optimizarea incorecta on-page – multi oameni ( am avut si eu interferente cu ei) cred ca daca au citit 2 articole online despre SEO stiu ca optimizeze on page si nu lasa specialistul SEO ( cu Know-How si EXPERIENTA) sa isi faca treaba. Multi se pun sa isi faca ei SEO on page pentru ca “oricine care a citit putin despre SEO sau a urmat un curs cu sala plina de 20 de persone stie sa faca SEO on page”.

Acest fapt incurca intreaga campanie de SEO si va avea un impact negativ pe termen scurt si lung.

4. Incapacitatea de a dezvolta o analiza CORECTA a link-urilor site-ului tau si al concurentilor.

5. Lipsa monitorizarii campaniei de SEO si progresului in timp.
Combinand elementele de mai sus, intr-adevar sa pot face economii la bugetul de SEO dar rezultatele vor fi sub asteptari.

CARE SUNT METODELE DE PLATA A UNEI CAMPANII DE OPTIMIZARE SEO?

De obicei, idustria SEO are 3 mari metode de plata pentru serviciile de optimizare a site-ului. Printre ele regasim:

1. Plata pentru rezultate – se foloseste mai ales atunci cand clientul isi face singur campania de SEO, stie ce vrea, dar nu are timp sa se ocupe de toate elementele campaniei de optimizare. Sa luam un exemplu basic – realizarea a 3 comunicate de presa per luna, realizare SEO on page pentru 50 pagini, etc.

2. Plata pe ora de optimizare – se practica in mare parte de catre consultanti si freelanceri. Se livreaza analize, implementari de TEHNICI, audituri, etc. Preturile difera de la om la om, de la complexitatea task-ului, activitatilor, costul instrumentelor.

3. Plata per strategie si campanie completa de SEO – utilizata de agentiile de SEO care se respecta.

Cand se stabileste costul serviciul de SEO trebuie sa ti cont de tipul de plati de mai sus, tipul de colaborare, tool-urile folosite, concurenta cuvintelor cheie, complexitatea actiunilor.

Cat Costa O Campanie De SEO
Cat Costa O Campanie De SEO

“OK, FLAVIUS, AM INTELES CE AI SCRIS PANA ACUM, DAR PRIMESC GARANTII PENTRU SERVICIUL DE SEO PLATIT?”

Am intalnit in foarte multe cazuri clienti care afirmau urmatorul lucru -“daca nu dai garantii pentru ce platesc, inseamna ca nu esti bun pe SEO”. Ei cred ca daca nu le garantezi ca vor ajunge cel putin pe prima pagina a rezultatelor de cautare Google dupa 3-5 luni, pe cuvinte cheie ciudate, mai bine zis fanteziste, cu o concurenta extrem de mare – inseamna ca nu stii SEO si esti un oportunist care vrea sa le ia banii.

Acest miraj al garantiilor imposibil de respectat oferi de furnizori “ieftini” de servicii de SEO, i-a facut pe multi doritori de servicii de SEO sa ceara garantii ciudate, de multe ori in defavoarea prestatorului.

De multe ori, acesti furnizori ieftini, le sucesc mintea clientilor cu garantii de genul: ” va asiguram pozitia 1 pe pagina in 1 in maxim 6 luni, dar va va costa triplu”.

Astfel cei care intr-adevar vor sa investeasca bani in SEO pentru afacerea lor, lasa balta acest proiect si isi pierd increderea in agentiile de SEO pentru ca au fost “intepati” o data.

Sau mai sunt scenarii in care clientul, fiind neinformat si nestiind ce este intr-adevar procesul de SEO, cere garantii fanteziste, iar dupa o vreme, daca prestatorul serviciilor de SEO a aceptat aceste garantii nerealiste, clientul se baga peste furnizor, ceea ce dauneaza relatiei de business.

CONCLUZIA ACESTUI ARTICOL:

Sper ca am raspuns la celebra intrebare ” CAT COSTA O CAMPANIE DE SEO?” prin articolul scris si ca am raspuns la toate intrebarile din mintea ta cand vine vorba de campania de SEO.

Acum, daca ai citit cu atentie articolul vei intelege care sunt costurile unei campanii de SEO, ce implica ele, tipul de plati pentru serviciile de optimizare, garantiile, ce inseamna SEO ieftin.

Daca ai orice intrebare legata de SEO, Marketing iti stau la dispozitie pe mail la flavius@star-marketing.ro

PS: Vrei sa inveti cum sa iti optimizezi singur site-ul web? Ia parte la un curs de SEO pentru incepatori de la Star University!

PS2: Afla cum sa iti optimizezi magazinul online citind ghidul de SEO pentru Ecommerce Star Marketing.

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+
Deschide chat
Discuta cu noi
Salut,
Cum te putem ajuta?