Platforma Adwords functioneaza pe baza unui sistem de licitare prin care advertiserii liciteaza pe anumite cuvinte cheie pentru ca site-urile lor sa apara in rezultatele de cautare Google si sa atraga trafic. Astfel si tu poti sa iti clasezi site-ul in topul rezultatelor de cautare Google.
Sunt multi factori care vor afecta costurile de promovare prin Google Adwords pentru afacerea ta. In mare acestea tin de concurenta ta, suma de licitate, calitatea anunturilor / contului si experienta de utilizare a site-ului tau.
Ei bine poti sa utilizezi campanii de tip Search, Display, Shopping Ads si Video Promotion pentru ca tu sa iti faci mai cunoscuta afacerea in online si sa atragi clienti targetari pe site.
Publicitatea online vă permite să afișați anunțurile către persoanele care ar putea fi interesate de produsele și serviciile dvs., în timp ce filtrați persoanele care nu sunt interesate de ceea ce vindeti. Și puteți urmări dacă acei oameni au făcut clic pe anunțurile dvs. Publicitatea online vă oferă, de asemenea, oportunitatea de a ajunge la clienți potențiali, deoarece utilizează mai multe dispozitive – desktop, laptop-uri, tablete și smartphone-uri pentru afisarea anunturilor.
Ehipa Star Marketing va vine acum in ajutorul dumneavoastra cu acest ghid de promovare prin Google Adwords adaptat pentru 2025.
AdWords vă permite să profitați de avantajele publicității online: afișați anunțurile către persoanele potrivite, la locul potrivit și la momentul potrivit. AdWords oferă câteva avantaje, dar aici sunt principalele:
1. Targetarea mai buna a anunțurilor in Adwords
Direcționarea vă oferă posibilitatea de a afișa anunțurile dvs. pentru a ajunge la persoane interese specifice – și anume, persoanele care sunt interesate de produsele dvs. și servicii – și sa le aratati anunțuri relevante.
AdWords oferă diferite modalități de direcționare, pe care le vom examina mai detaliat mai târziu. Deocamdată, uită-te la alegerile pe care le ai cu anunțurile online care va pot face campaniile de marketing și mai targetate:
• Cuvinte cheie: cuvinte sau expresii relevante pentru produsele și serviciile dvs.,
care sunt utilizate pentru a afișa anunțurile dvs. atunci când clienții le caută termeni sau vizitați site-uri web relevante.
Locația anunțului: afișați anunțurile pe motoarele de căutare, site-uri comerciale sau site-uri personale.
• Vârsta, locația și limba: alegeți vârsta, locația geografică și limba clienților dvs.
• Zile, ore și frecvență: afișați anunțurile în anumite ore sau zile din săptămână și determinați cât de des apar anunțurile.
• Dispozitive: Anunțurile dvs. pot apărea pe toate tipurile de dispozitive și puteți regla bine pe ce dispozitive apar afișările și când.
2. Control mai mare a costurilor
AdWords vă oferă control asupra modului în care cheltuiți banii. Nu există niciun minim. Și puteți alege cât cheltuiți pe lună, pe zi și pe anunț. Veți plăti doar atunci când cineva face clic pe anunț.
3. Măsurați-vă succesul in promovarea prin Google Adwords
Cu AdWords, dacă cineva a făcut clic pe anunțul dvs., veți ști. Dacă au dat clic pe anunț și apoi au făcut ceva valoros pentru afacerea dvs. – au achiziționat produsul, au descărcat aplicația sau au apelat telefonic într-o comandă – puteți să urmăriți și asta.
Văzând ce reclame au clicuri și care nu, veți vedea rapid și unde să investiți în campania dvs. Acest lucru, la rândul său, poate stimula randamentul investiției. Puteți obține alte date valoroase, inclusiv cât costă, în medie, pentru publicitate care duce la achizițiile online sau apelurile telefonice ale clienților.
Și, de asemenea, puteți utiliza instrumente analitice pentru a afla despre obiceiurile de cumpărături ale clientului dvs. – cât timp, de exemplu, acestea tind să cerceteze produsul dvs. înainte de a cumpăra.
4. Gestionati mai bine campaniile de promovare
AdWords vă oferă, de asemenea, instrumente pentru gestionarea și monitorizarea cu ușurință a conturilor. Dacă gestionați mai multe conturi AdWords, un cont de manager al Centrului meu de clienți (MCC) este un instrument puternic care vă poate economisi timp. Vă permite să vizualizați și să gestionați cu ușurință toate conturile AdWords dintr-o singură locație.
De asemenea, vă puteți gestiona contul AdWords offline cu Editorul AdWords, o aplicație desktop gratuită și descărcabilă care vă permite să faceți rapid și convenabil modificări în contul dvs. Cu Editorul AdWords, puteți descărca informațiile contului dvs., puteți modifica campaniile offline și apoi puteți încărca modificările în AdWords.
Puteți utiliza editorul AdWords pentru a gestiona, edita și vizualiza mai multe conturi în același timp, copia sau muta elemente între grupurile de anunțuri și campanii și anula și reface mai multe modificări în timpul editării campaniilor.
Acum că știți despre avantajele publicității online și AdWords, să aruncăm o privire mai atentă asupra locurilor în care puteți face reclame.
Despre rețelele de promovare Google Adwords
Cu AdWords, anunțurile dvs. pot apărea pe una sau în ambele rețele de publicitate Google: Rețeaua de căutare Google și Rețeaua de afișare Google. Tipul campaniei pe care îl alegeți determină pe care dintre aceste rețele vor apărea anunțurile dvs.
Rețea de căutare
Rețeaua de căutare include Căutarea Google, alte site-uri Google, cum ar fi Hărți și cumpărături, și sute de site-uri web care nu sunt partenere de căutare Google (cum ar fi AOL) care arată anunțuri AdWords potrivite cu rezultatele căutării. Rețeaua de căutare poate ajuta agenții de publicitate să facă următoarele:
• Afișați anunțurile text alături de rezultatele căutării Google
• Ajunși clienții în căutarea activă a produsului sau serviciului lor specific
Rețeaua de afișare
Rețeaua de display include o colecție de site-uri web Google (cum ar fi Google Finance, Gmail, Blogger și YouTube), site-uri partenere și site-uri și aplicații mobile care arată anunțuri AdWords potrivite conținutului dintr-o anumită pagină.
Rețeaua de display poate ajuta agenții de publicitate să facă următoarele:
• Utilizați formate publicitare atrăgătoare pentru a ajunge la o gamă largă de clienți cu interese largi
• Creează conștientizarea brandului și loialitatea clienților
• Creșterea implicării cu clienții
• Alegeți mai exact locurile în care pot apărea anunțurile și în ce tip de public…
3 Unde pot apărea anunțurile in Adwords
Pentru a înțelege modul în care funcționează AdWords, veți dori să vă familiarizați cu unele dintre elementele cheie: unde pot apărea anunțurile dvs., calitatea anunțurilor dvs. și ce plătiți pentru ele. Veți afla despre fiecare dintre acestea în acest modul și despre cele care urmează.
După cum ați aflat într-un modul anterior, anunțurile dvs. pot apărea în diferite locuri de pe web, în funcție de modul în care vizați anunțurile dvs., către cine alegeți să le afișați și tipurile de reclame pe care le creați.
Pentru a înțelege modul în care sunt afișate anunțurile dvs. în rețeaua de căutare, să aruncăm o privire mai atentă la cuvintele cheie.
Veți folosi cuvinte cheie – cuvinte sau expresii care descriu produsul sau serviciul dvs. – pentru a vă orienta anunțurile. Când cineva caută termeni care sunt similari cu cuvintele dvs. cheie, anunțurile dvs. pot apărea alături sau peste rezultatele căutării pe site-uri care fac parte din rețeaua de căutare.
Anunțul dvs. ar putea fi eligibil să apară pe baza asemănării cuvintelor dvs. cheie cu termenii de căutare, precum și a tipurilor de potrivire a cuvintelor dvs. cheie, pe care le vom explica mai detaliat mai târziu.
Cuvintele cheie ajută, de asemenea, să determinați cât plătiți. Fiecare dintre cuvintele dvs. cheie are o sumă licitată cost-pe-clic maximă (sau „CPC maxim”), care specifică suma maximă pe care sunteți dispus să o plătiți de fiecare dată când cineva face clic pe anunțul dvs.
Formate de anunțuri de căutare
De asemenea, este important să ne gândim la diferitele tipuri de anunțuri care pot apărea pe site-urile din Rețeaua de căutare:
• Anunțuri text: Cel mai simplu și mai obișnuit tip de anunț de căutare, anunțuri text sunt alcătuite dintr-un titlu, o adresă URL afișată care arată adresa site-ului dvs. web și o descriere.
• Anunțuri cu extensii: extensiile de anunțuri sunt îmbunătățiri vizuale pentru a căuta anunțuri care afișează mai proeminent informații despre afacerea dvs., cum ar fi un număr de telefon, locație sau link-uri către alte bucăți de conținut relevant din profunzime.
Puteți adăuga aceste îmbunătățiri, care apar adesea în anunțurile deasupra rezultatelor căutării, manual sau pot fi adăugate de sistemele noastre de formatare automate.
De asemenea, puteți alege să afișați anunțurile către oameni în timp ce navighează pe web. Anunțurile dvs. pot apărea pe anumite site-uri web sau destinații de plasare pe care le alegeți sau pe site-uri web pe baza metodelor de direcționare pe care le alegeți, cum ar fi cuvinte cheie, destinații de plasare, audiențe și subiecte.
Cuvintele cheie pot declanșa anunțul dvs. pentru a se afișa pe destinații de plasare, care sunt site-uri de pe Internet unde pot apărea anunțurile. Google stabilește automat locurile în care apar anunțurile dvs. prin potrivirea cuvintelor cheie cu aceste destinații de plasare sau puteți alege singuri destinații de plasare pentru un control mai mare asupra locurilor în care apar anunțurile.
În plus față de cuvintele cheie, puteți utiliza diferite opțiuni de direcționare în Rețeaua de display pentru a afișa anunțurile dvs. către anumite grupuri de oameni, în funcție de interesele, vârsta sau sexul lor sau dacă au vizitat anterior site-ul dvs. Vom trece aceste opțiuni mai detaliat mai târziu.
Formatele de anunțuri afișate in Google Adwords
Acum că știți mai multe despre felul în care anunțurile dvs. pot apărea în Rețeaua de display, să analizăm diferitele formate de anunțuri pe care le puteți utiliza. Pe lângă anunțurile text pe care le veți vedea pe căutarea Google, site-urile din Rețeaua de display afișează și alte tipuri de anunțuri implicate vizual.
Iată o listă de formate de anunțuri pe care le puteți utiliza în Rețeaua de display:
• Anunțuri text
• Anunțuri imagine
• Anunțuri media bogate
• Anunțuri video
Afișarea anunțurilor dvs. pe telefoanele mobile
Ajungeți la potențialii clienți în timp ce caută sau vizitează site-uri web din mers – cercetând sau completează achizițiile de pe telefoanele lor mobile, de exemplu.
Iată diferitele locuri în care pot apărea anunțurile dvs.:
• Anunțurile text pot apărea când oamenii caută pe Google și în altă rețea de căutare de pe dispozitivele lor mobile.
• Anunțurile text, imagine și video pot apărea pe site-urile din Rețeaua de display atunci când oamenii vizitează aceste site-uri de pe dispozitive mobile de înaltă calitate (cum ar fi iPhone, dispozitive Android).
Afișarea anunțurilor dvs. către anumite categorii de public
Puteți afișa anunțurile dvs. persoanelor din locații selectate, care vorbesc o anumită limbă sau unor grupuri de persoane specifice. Dacă aveți anunțuri text, puteți alege să le arătați clienților dintr-o țară întreagă, o anumită locație geografică și chiar și clienților care folosesc nume de locații în căutările lor.
De asemenea, vă puteți orienta campaniile către limbile pe care le vorbesc potențialii dvs. clienți.
Anunțurile de calitate superioară pot duce la prețuri mai mici și la o poziție mai bună a anunțurilor.
Pentru a vă oferi o mai bună înțelegere a modului în care funcționează calitatea anunțurilor pe AdWords, vom trece peste Scorul de calitate și Clasamentul anunțurilor.
Scorul de calitate raportat în contul dvs. este o estimare a calității anunțurilor și a paginilor de destinație declanșate de acest cuvânt cheie în licitații de-a lungul zilei. Clasarea anunțurilor determină ordinea în care anunțul dvs. apare în pagină (cunoscută și sub numele de poziția anunțului).
Componentele Scorului de calitate sunt estimate rata de clic (CTR), relevanța publicității și experiența paginii de destinație. Fiecare cuvânt cheie primește un scor de calitate pe o scară de la 1 la 10, unde 1 este cel mai mic punctaj și 10 cel mai mare. De ce contează calitatea dvs. publicitară?
Cu cât anunțurile și paginile de destinație sunt mai relevante pentru utilizator, cu atât este mai probabil să obțineți un scor de calitate mai mare și să beneficiați de componente de calitate mai ridicate din clasamentul dvs. publicitar, cum ar fi o poziție publicitară mai mare sau un cost mai mic. -click (CPC).
Rețineți că Scorul de calitate este conceput pentru a vă oferi un sens general al calității anunțurilor dvs., dar nu ia în considerare niciun factor de timp de licitație, cum ar fi termenii efectivi de căutare, tipul de dispozitiv, preferința limbii, locația, sau ora zilei.
Cu toate acestea, Clasarea anunțurilor ia în considerare factorii de timp de licitație și stabilește locul în care apare anunțul dvs. pe pagină sau dacă apare deloc. De fiecare dată când unul dintre anunțurile dvs. concurează la licitație, AdWords calculează Clasamentul dvs. publicitar folosind suma dvs. licitată, componentele Scorului de calitate (CTR preconizat, relevanța anunțurilor și experiența paginii de destinație) și impactul preconizat al extensiilor și al altor formate de anunțuri.
Aceasta înseamnă că o ofertă mai mare poate duce întotdeauna la o poziție mai mare a anunțului? Nu. Chiar dacă concurența dvs. are oferte mai mari decât a dvs., puteți câștiga o poziție publicitară mai mare la un preț mai mic folosind cuvinte cheie, reclame și extensii de anunțuri extrem de relevante.
5 Ce platim in Marketingul prin Google Adwords
AdWords vă oferă controlul asupra costurilor dvs. de publicitate și nu trebuie să cheltuiți suma minimă. În schimb, setați un buget zilnic și alegeți cum vă veți cheltui banii.
Alegerea unei strategii de ofertare
Alegerea modului în care veți cheltui banii înseamnă a alege cum doriți să licitați.
Încercați să alegeți o strategie de licitare bazată pe obiectivele dvs., cum ar fi dacă doriți să vă concentrați pe obținerea de clicuri, afișări sau conversii. Vom examina mai detaliat opțiunile de licitare, dar iată o imagine de ansamblu asupra strategiilor:
Cost-pe-clic (CPC): dacă doriți să vă concentrați pe clicuri pe anunțurile dvs. și să conduceți traficul către site-ul dvs. web, veți dori să utilizați licitarea CPC.
• Cost-pe-mii de afișări (CPM): dacă doriți să vă concentrați pe afișări – numărul de ori pe care îl afișează anunțul dvs. – și creșteți gradul de conștientizare a mărcii dvs., veți dori să utilizați licitarea CPM. Rețineți că licitarea CPM este disponibilă numai pentru campaniile din Rețeaua de display.
• Cost-pe-achiziție (CPA): dacă doriți să vă concentrați pe conversii – care este atunci când oamenii întreprind o acțiune specifică pe site-ul dvs. web după ce fac clic pe unul dintre anunțurile dvs. – veți dori să utilizați licitarea CPA.
Stabilirea unui buget zilnic Bugetul dvs. zilnic este suma pe care doriți să o cheltuiți în fiecare zi, în medie, pentru fiecare campanie publicitară din cont. Suma depinde de dvs. și o puteți edita oricând doriți.
Când setați sumele licitate, setați suma maximă pe care sunteți dispus să o plătiți fie pentru un clic pe anunț, 1.000 de afișări publicitare sau 1 conversie. Costurile reale vor varia probabil de la licitație la licitație. Dar, chiar dacă costurile dvs. reale pot varia, bugetul dvs. zilnic stabilește o limită pentru cât puteți acumula costuri peste numărul mediu de zile dintr-o lună (30.4). Pentru mai multe informații despre setarea bugetelor și sumelor licitate potrivite, consultați acest videoclip:
Cât sunteți taxat in Google Ads in 2025
Suma finală pe care o percepeți depinde de tipul de strategie de licitare pe care o alegeți. Dacă utilizați licitarea CPC sau CPM, suma reală pe care o veți fi taxată nu este mai mare decât ceea ce este necesar pentru ca anunțul dvs. să apară mai mare decât cel care face publicitate imediat sub dvs.
Dacă utilizați licitarea CPA, suma reală pe care o veți percepe ar putea depăși oferta dvs. specifică, deoarece suma reală depinde de factori care nu sunt sub controlul Google, cum ar fi modificările aduse site-ului dvs. web sau anunțurilor sau o concurență sporită la licitațiile publicitare. Rețineți că sistemul nostru este proiectat să se ajusteze în timp, astfel încât cu cât utilizați licitația CPA mai mult, cu atât este mai puțin probabil ca suma CPA reală să depășească suma dvs. licitată.
Author