Tipuri de cuvinte cheie in Google Adwords - STAR MARKETING TIMISOARA
SEO & Marketing

Tipuri de cuvinte cheie in Google Adwords

Majoritatea agenților de publicitate petrec mult timp pentru a veni cu cuvintele cheie potrivite pe care doresc să le includă în campaniile lor de căutare Google.

Și pe bună dreptate. A avea cuvintele cheie potrivite este unul dintre pilonii unei campanii de căutare plătite cu succes.

Dar, foarte des, toate acele lucrări merg direct pe fereastră în timpul fazei de configurare.

Dacă nu acordați o atenție deosebită atunci când creați campaniile, cuvintele cheie pe care le-ați cercetat cu atenție vor declanșa o mulțime de impresii și clicuri irelevante.

Motivul pentru care se întâmplă acest lucru sunt tipurile de potrivire a cuvintelor cheie.

Știind ce sunt, cum funcționează și despre diferențele mici, dar importante dintre diferitele tipuri, poate însemna diferența dintre a pierde sau a face bani.

De ce ar trebui să vă pese de tipurile de potrivire a cuvintelor cheie?
La fel ca cuvintele cheie cu coadă lungă sau cu coadă scurtă, utilizarea diferitelor tipuri de potrivire a cuvintelor cheie poate face o mare diferență pentru campaniile dvs. Google Ads.

Dar cum?

Spuneți că vindeți șampon:

După o cercetare aprofundată a cuvintelor cheie, ați decis că veți folosi „șampon par uscat” ca cuvânt cheie (printre altele).

Dacă îl adăugați astfel la campania dvs., iată câteva dintre interogările de căutare pentru care va apărea reclama dvs.:

cel mai bun șampon uscat
șampon fără apă
șampon Schawtkopf
șampon uscat de casă
ce este șamponul uscat
șampon pentru par
recenzie șampon uscat
șampon pentru păr uscat
șampon pentru scalpul gras

ghid-facebook-ads-timisoara-flavius
ghid-facebook-ads-timisoara-flavius

Unele dintre acestea sunt destul de relevante, „cel mai bun șampon uscat” și „șampon fără apă”, vor aduce pe site oameni care ar putea fi interesați de șamponul pe care îl vindeți.

Dar o mulțime de alte interogări de căutare din lista respectivă nu sunt potrivite. Ca „șampon pentru câini”.

În acest caz, tocmai vă irosiți bugetul publicitar.

Dar nu trebuie să vă așezați și să urmăriți cum bugetul dvs. publicitar arde, puteți face ceva în acest sens.

Utilizarea eficientă a tipurilor de potrivire a cuvintelor cheie cu campaniile dvs. Google Ads vă va oferi un control mai mare asupra sumelor licitate (neofertând pentru interogările de căutare care nu sunt relevante), precum și a anunțurilor dvs. ţintă).

Acestea vă vor permite să controlați interogările de căutare când ar trebui să apară anunțurile dvs. și când nu ar trebui să apară.

Deci, pe scurt, tipul de potrivire a cuvintelor cheie vă permite să definiți cât de similare ar trebui să fie interogările de căutare cu cuvintele cheie pentru a vă declanșa anunțurile.

Să trecem direct la o prezentare generală a diferitelor tipuri de potrivire a cuvintelor cheie.

Cele patru tipuri de potrivire a cuvintelor cheie in Adwords

Există patru tipuri de potrivire a cuvintelor cheie în Google Ads:

Potrivire largă: cea implicită. Este cel mai puțin restrictiv și vă oferă cel mai puțin control.


Potrivire amplă modificată: apare pentru variante ale cuvântului cheie

Potrivirea expresiei: rămâneți la interogările care conțin această expresie specială


Potrivire exactă: cea mai restrictivă care vă oferă cel mai mult control
După ce le-am arătat, următoarea întrebare pe care o am adesea este care este cea mai bună?

Adevărul este că nu există niciunul dintre cei mai buni. Fiecare tip de meci are avantajele sale, în funcție de situație.

Tipuri de cuvinte cheie in Google Ads


Așadar, în cele ce urmează, ne vom adânci în toate cele patru și vom explora când să folosim ce tip de potrivire.

Potrivirea larga

Potrivirea amplă este tipul implicit de potrivire. Este cea mai puțin restrictivă opțiune și vă va afișa anunțurile pentru cea mai mare cantitate de interogări de căutare.

Deși este setarea prestabilită a Google, nu este cea mai bună opțiune pentru persoanele care încep.

Dar iată cum este: nu „alegeți” potrivirea amplă. Google îl folosește ca opțiune implicită.

ghid-romania-google-adwords
ghid-romania-google-adwords

În captura de ecran de mai sus, puteți vedea „educația” oferită de Google agenților de publicitate. (Mult mai succint decât lecția de 20 de minute despre subiectul din cursul nostru de anunțuri afișate în Rețeaua de căutare 🙃)

Asta înseamnă că mulți agenți de publicitate se lasă păcăliți de interfață și anunțurile lor apar pentru interogări de căutare de o calitate mult mai scăzută. Acest lucru irosește bugetul publicitar și distruge rentabilitatea investiției.

Exemplu de potrivire largă
Să presupunem că dețineți un magazin de comerț electronic care vinde articole de îmbrăcăminte și doriți să afișați anunțuri pentru cuvântul cheie „blugi barbati”. În cazul potrivirii ample, anunțul dvs. poate fi declanșat pentru următoarele interogări de căutare:

blugi pentru bărbați
blugi de bărbați
pantaloni denim
pantaloni scurți de antrenament
blugi dulgher
tip Jean


Aceasta nu este o selecție aleatorie, am găsit toate aceste interogări în instrumentul Google Keyword Planner.

Dacă le priviți cu atenție, veți vedea că primele două întrebări („blugi pentru bărbați”, „blugi pentru bărbați”) sunt cele mai relevante pentru cuvântul cheie inițial.

„Pantaloni denim” și „blugi carpenter” ar putea fi, de asemenea, relevanți pentru magazinul dvs., dar persoanele care îi caută nu vor face neapărat clic pe anunțul dvs. axat pe „Jeans bărbați”.

Deși aparent nevinovat, „jean guy” este un exemplu perfect al puterii distructive a cuvintelor cheie cu potrivire amplă.

O căutare rapidă pe Google a dezvăluit că „jean guy” este o tulpină de marijuana, ceva complet irelevant pentru un retailer de blugi. Și, potrivit Google, între 1.000 și 10.000 de persoane caută în fiecare lună interogarea „tipului jean” în Statele Unite.

Acest lucru ar putea însemna o mulțime de clicuri inutile pe anunțurile dvs.

Așadar, stați departe de potrivirea amplă și optați pentru vărul său mai sigur, potrivirea amplă modificată.

ghid-google-adwords-romania
ghid-google-adwords-romania

Potrivire amplă modificată

Cuvintele cheie cu potrivire amplă modificate vor declanșa, de asemenea, anunțurile dvs. pentru interogări care sunt diferite de cuvântul cheie inițial. Dar diferența mare cu potrivirea amplă este că Google va căuta variații care se vor lăsa mai atent la cuvintele cheie pe care le-ați selectat. Aceasta duce la interogări de căutare mai relevante (și mai valoroase).

Puteți recunoaște cuvintele cheie de potrivire amplă modificate după semnul plus care se află în fața termenilor de căutare.

De exemplu, cuvântul cheie + bărbați + blugi poate afișa anunțul dvs. pentru următorii termeni de căutare:

blugi pentru bărbați
blugi pentru bărbați
vânzare blugi pentru bărbați
blugi de designer pentru bărbați
blugi bărbați
blugi dulgheri pentru bărbați
Puteți vedea clar din acest exemplu că termenii de căutare sunt mult mai relevanți decât cu potrivire amplă, deoarece toți conțin cuvintele „bărbați” și „blugi”.

Potrivire expresie
Potrivirea expresiei se referă la ordinea cuvintelor. Anunțul dvs. va fi afișat persoanelor care caută expresia inclusă în cuvântul cheie, în această ordine exactă. Aceasta înseamnă că pot exista cuvinte înainte și după cuvântul cheie pe care l-ați furnizat.

Potrivirea expresiei sa schimbat ușor de-a lungul anilor și include, de asemenea, variații strânse (greșeli de ortografie, forme de singular și / sau plural, acronime, abrevieri, derivate și același sens) în

Iată un exemplu pentru cuvântul cheie de potrivire a expresiei „bărbați blugi”:

blugi bărbați
blugi bărbați ieftini
recenzie blugi bărbați
cumpărați blugi bărbați online
care este cel mai bun magazin de blugi pentru bărbați din Oakland
Exemplul de mai sus arată că acest tip de potrivire vă permite să fiți un pic mai specific cu privire la interogările de căutare pe care le afișați, dar aduce totuși o mare varietate de noi interogări de căutare.

Deci, comparativ cu modificarea amplă, potrivirea expresiei obține mai puține impresii, dar compensează calitatea vizitatorilor.

Potrivire perfecta
Potrivirea exactă este cea mai restrictivă dintre toate tipurile de potrivire a cuvintelor cheie.

Cuvântul cheie cu potrivire exactă va afișa anunțul dvs. în Google numai dacă termenul se potrivește exact cu cuvântul cheie sau cu variante apropiate cu același sens. Aceasta vă oferă cel mai mare control asupra locului în care apar anunțurile dvs.

Când a început Google Ads, Google a asortat interogările de căutare cu cuvinte cheie cu potrivire exactă … exact.

Termenii de căutare au reflectat cuvintele cheie, astfel încât anunțul pentru cuvântul cheie [blugi barbati] să fie afișat numai pentru potențialii care introduc „blugi bărbați” în Google.

ghid adwords 2020
ghid adwords 2020

Deși acest lucru le-a oferit agenților de publicitate un control perfect asupra cuvintelor cheie, aceștia au adesea nevoie să își monitorizeze îndeaproape rapoartele privind termenii de căutare și să adauge manual fiecare dintre variantele apropiate.

Așadar, după un timp, Google a extins potrivirea exactă cu variante apropiate (greșeli de ortografie, forme de singular, forme de plural, acronime, stemmings, abrevieri și accente). Acest lucru le-a permis agenților de publicitate să reducă lista de variante apropiate pentru grupurile lor de anunțuri. Dar a eliminat o parte din controlul asupra anunțurilor care au apărut pentru o anumită interogare de căutare.

Mulți agenți de publicitate (inclusiv eu) nu au fost mulțumiți de aceste modificări. Potrivirea exactă ar fi putut să-și fi pierdut o parte din eficacitate cu toate modificările, dar este cea mai bună pe care o avem.

Vă oferă în continuare cel mai mare control asupra cuvintelor cheie din toate tipurile de potrivire a cuvintelor cheie. Prin urmare, puteți obține clicuri de înaltă calitate și clicuri de puncte în locul potrivit.

Tipuri de potrivire a cuvintelor cheie negative
Cuvintele cheie negative merg mână în mână cu tipurile de potrivire a cuvintelor cheie. Ambele contribuie la reducerea cheltuielilor publicitare irosite.

Adăugarea unui cuvânt cheie negativ la un grup de anunțuri va elimina afișarea anunțului pentru interogări de căutare legate de acel cuvânt cheie.

Și cuvintele cheie negative au, de asemenea, diferite tipuri de potrivire, inclusiv potrivire amplă negativă, potrivire expresie negativă și potrivire exactă negativă.

Să vedem cum le schimbă asta.

Potrivire amplă negativă
Contrar tipurilor de potrivire „pozitivă” a cuvintelor cheie, potrivirea amplă negativă este cea mai restrictivă opțiune pentru cuvintele cheie negative.

Iată un exemplu pentru potrivirea amplă negativă:

cuvânt cheie negativ: blugi bărbați

Google va elimina, de asemenea, acei termeni de căutare care includ cuvântul cheie cu cuvinte după sau înainte, precum și interogările cu versiuni inverse ale cuvântului cheie.

Cu toate acestea, anunțul dvs. va declanșa în continuare o interogare de căutare care include părți ale expresiei („bărbați” sau „blugi”), după cum puteți vedea în exemplele „tricou bărbați albastru” și „blugi ieftini”.

ghid-google-adwords-romania
ghid-google-adwords-romania

Potrivire de expresie negativă
Fiind o opțiune mai puțin restrictivă, cuvintele cheie de potrivire a expresiei negative nu vor declanșa anunțurile dvs. pentru clienți potențiali dacă caută termeni care includ expresiile exacte ale cuvântului cheie și în aceeași ordine.

În timp ce potrivirea amplă negativă nu va afișa anunțul dvs. pentru interogări de căutare care includ expresiile dvs. de cuvinte cheie în ordine inversă, potrivirea expresiei negative va declanșa anunțul dvs. pentru „bărbați blugi”.

Acest lucru îi face să fie buni candidați de utilizat dacă folosiți mai multe campanii pentru Cumpărături Google.

Cu toate acestea, cuvintele cheie de potrivire a expresiei negative încă nu vor permite afișarea anunțului pentru interogări care includ exact cuvântul cheie negativ („blugi bărbați” și „blugi bărbați albaștri”).

Tipul de potrivire exact negativ

Dacă doriți să vă asigurați că nu eliminați termeni de căutare suplimentari legați de cuvântul cheie negativ, atunci potrivirea exactă negativă este cel mai bun pariu.

Potrivirea exactă negativă elimină numai interogările de căutare care conțin expresia exactă, în aceeași ordine și fără alte cuvinte.

Cu alte cuvinte, acest tip de potrivire negativă nu va afișa anunțul căutătorilor care au reflectat cuvântul cheie în interogările lor de căutare.

Google folosește potrivirea exactă negativă ca opțiune implicită. Aceasta este din nou, este o opțiune valoroasă pentru ei (exclude cel mai mic număr de căutări), dar se opune așteptărilor cuiva care adaugă cuvinte cheie negative în campaniile sale.

Iată un exemplu pentru a demonstra potrivirea exactă a cuvintelor cheie negative:

cuvânt cheie negativ: [blugi bărbați]

Deci, dacă adăugați cuvinte cheie negative, asigurați-vă că utilizați tipurile lor de potrivire a cuvintelor cheie pentru a elimina orice interogare de căutare care nu este relevantă pentru magazinul dvs. online.

Strategia dvs. de tipuri de potrivire Google Ads

Acum că cunoașteți diferitele tipuri de potrivire a cuvintelor cheie, este timpul să le folosiți eficient pentru a construi lista de cuvinte cheie pentru campaniile dvs. de căutare.

Sfatul Google este să începeți cu potrivire amplă și negative.

Dar, așa cum am menționat anterior, ar trebui să stați departe de cuvintele cheie cu potrivire amplă. Acestea vor declanșa anunțurile dvs. pentru termeni de căutare care sunt complet irelevanți pentru magazinul și produsele dvs.

curs adwords online

O opțiune mai bună este să începeți cu cuvinte cheie cu potrivire amplă modificate. Acestea vă vor oferi un număr solid de afișări și clicuri pentru a găsi mai multe cuvinte cheie, rămânând în același timp relevante pentru căutătorii dvs.

După ce vedeți performanța interogărilor de căutare, puteți începe să adăugați diferite tipuri de potrivire.

Cel mai bun loc pentru a face acest lucru este Raportul privind termenii de căutare, deoarece vă arată cum au funcționat anunțurile dvs. atunci când au fost declanșate de căutările efective din rețeaua de căutare Google.

Găsiți acest raport în contul dvs. Google Ads: Selectați o campanie> Cuvinte cheie> Termeni de căutare (fila)

În acest raport, puteți vedea ce interogări de căutare au declanșat anunțurile dvs.

Acordați o atenție specială interogărilor de căutare cu un CTR sau o rată de conversie ridicată. Aceștia sunt candidați excelenți pentru a le adăuga ca cuvinte cheie cu potrivire exactă sau expresie.

Să știți că puteți avea diferite tipuri de potrivire pentru același cuvânt cheie în același grup de anunțuri. S-ar putea să aibă performanțe foarte diferite (și să necesite un CPC maxim diferit.)

Pe măsură ce campania dvs. merge mai departe și aveți mai multe date de căutare disponibile, puteți utiliza o combinație de cuvinte cheie cu potrivire exactă și expresie pentru a converti interogările dvs. de căutare performante, precum și pentru a adăuga cuvinte cheie negative pentru a exclude termeni cu CTR-uri și rate de conversie reduse ( precum și interogări irelevante).

ghid-romania-google-adwords
ghid-romania-google-adwords

Pe măsură ce adăugați mai multe cuvinte cheie, structura campaniei dvs. se va schimba, de asemenea.

S-ar putea să descoperiți un subset de cuvinte cheie care ar fi mai eficiente dacă ar avea propriul lor anunț specific (și grup de anunțuri).

Deci, cu cât aveți mai multe date, cu atât vor urma mai multe grupuri de anunțuri cu tipuri de potrivire mai strânse în termenii de căutare și cuvintele cheie care au avut cel mai bun rezultat.

Tipuri de potrivire în evoluție și grupuri de anunțuri cu un singur cuvânt cheie (SKAG)
Grupurile de anunțuri cu un singur cuvânt cheie sau SKAG-urile au fost un subiect fierbinte și controversat în comunitatea PPC.

Un grup de anunțuri cu un singur cuvânt cheie este un grup de anunțuri care conține un singur cuvânt cheie (care poate avea diferite tipuri de potrivire).

Ideea din spatele lor este că, plasând fiecare cuvânt cheie în propriul său grup de anunțuri, aveți controlul suprem asupra sumei licitate și a reclamei care se însoțește cu acesta.

Specialiștii în marketing care preferă SKAG-urile afirmă adesea că această strategie le permite să țină totul bine organizat și concentrat.

SKAG-urile se bazează în mare măsură pe cuvinte cheie cu potrivire exactă. Dar, odată cu modificările recente ale Google la tipurile de potrivire exacte, această strategie a devenit mai puțin eficientă.

Principalul impact a fost că interogările de căutare apar în grupuri de anunțuri în care nu ar trebui să se afle și că vizibilitatea a scăzut din cauza utilizării grele a cuvintelor cheie negative.

Juriul este încă în legătură cu modul în care toate acestea vor evolua. Dar dacă doriți să fiți eficienți cu anunțurile afișate în Rețeaua de căutare în 2019, nu urmați orbește abordarea SKAGs.

Cum să implementați tipurile de potrivire a cuvintelor cheie în campaniile dvs.
Acum că aveți lista de cuvinte cheie gata, iată un ghid rapid despre cum să implementați diferite tipuri de potrivire a cuvintelor cheie în campaniile dvs.

cum sa dezvolti campanii in adwords
cum sa dezvolti campanii in adwords

Alegeți una dintre campaniile dvs. pentru a vedea prezentarea generală a grupurilor de anunțuri:

Aceasta vă va arăta toate cuvintele cheie diferite din acele grupuri de anunțuri.

Dacă faceți clic pe semnul Plus mare, puteți adăuga cuvinte cheie noi:

Aici adaug patru cuvinte cheie noi la acest grup de anunțuri. Două expresii potrivite, o potrivire exactă și una modificată cuvinte cheie potrivire amplă

Dacă aveți o mulțime de cuvinte cheie pe care doriți să le adăugați, există câteva instrumente care vă pot ajuta să accelerați procesul.

Accesați tipurile de potrivire a cuvintelor cheie

Scopul principal al articolului a fost să vă arate implicațiile diferitelor tipuri de potrivire a cuvintelor cheie. Așadar, dorința mea este să te scutesc de răul opțiunii implicite Google: cuvinte cheie cu potrivire amplă.

Sunt cel mai puțin eficient tip de cuvânt cheie și unul de care ar trebui să stați departe.

Este mult mai bine să începeți cu potrivirea amplă modificată și să utilizați Raportul privind termenii de căutare pentru a găsi și a adăuga cuvinte cheie performante, cu tipuri de potrivire mai restrictive.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
analiza seo gratuita star marketing timisoara
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+
Deschide chat
Discuta cu noi
Salut,
Cum te putem ajuta?