SEO & Marketing

Ghid Google Adwords – Tipuri de cuvinte cheie

campanii inteligente adwords

Cuvintele cheie contează mai mult decât credeti.

Indiferent dacă încercați să atrageți trafic organic pe site-ul dvs. web, asigurându-vă că vă clasați în paginile cu rezultatele motorului de căutare sau doriți să obțineți adevărata valoare din campaniile dvs. PPC, totul începe cu cuvinte cheie.

În timp ce căutarea traficului organic prin SEO este onorabilă și merită, este, de asemenea, un proces care necesită mult timp, concentrare și angajament. Chiar dacă aveți un conținut excelent și o strategie puternică de optimizare a motorului de căutare, ar putea dura ani până când ajungeți la prima pagină Google pentru termenii de căutare preferați – mai ales dacă vă aflați într-o nișă competitivă.

Publicitatea PPC sau „Pay Per Click” este una dintre modalitățile prin care companiile își pot spori șansele de a atrage atenția publicului în timp ce strategia lor de SEO este încă în creștere. Cu un serviciu PPC precum Google AdWords, companiile își pot afișa imediat anunțurile în puncte mai înalte din paginile cu rezultatele căutării.

Deși Google AdWords este doar unul dintre serviciile de publicitate disponibile pentru companiile interesate în prezent de creșterea PPC, este una dintre cele mai populare alegeri. La urma urmei, 89% dintre clienți își încep călătoria de cumpărare cu o căutare pe Google.

Cercetarea cuvintelor cheie AdWords Desfășurarea cercetării cuvintelor cheie AdWords:

O introducere in promovarea pe Google Adwords

Google AdWords sau Google Ads este sistemul de publicitate PPC deținut și administrat de Google. În acest mediu, agenții de publicitate și companiile pot licita pentru anumite cuvinte cheie și pot plăti pentru ca conținutul lor pe care se poate face clic să apară mai sus în rezultatele căutării. În funcție de competitivitatea cuvintelor cheie pe care doriți să le clasificați, ar putea fi nevoie de mulți bani pentru a ieși în evidență pe Google AdWords.

Din acest motiv, companiile trebuie să fie foarte atenți la cuvintele cheie pe care le folosesc pentru campaniile lor. Spre deosebire de cercetarea tipică a cuvintelor cheie, în care vă gândiți la persoanele dvs. și la tipul de imagine pe care doriți să o creați pentru marca dvs., cercetarea cuvintelor cheie AdWords se concentrează mult mai mult pe buget. Adesea, companiile folosesc o listă mai largă de cuvinte cheie pe care le-au făcut brainstorming pentru strategia lor de SEO, pentru a le ajuta să găsească cuvinte cheie pentru care să liciteze în AdWords, care sunt atât competitive, cât și bugetare.

ghid-google-adwords-romania
ghid-google-adwords-romania

Deși găsirea termenilor și frazelor potrivite pentru licitarea pe Google AdWords poate fi complicată, o strategie bună poate avea rezultate pe termen lung. De exemplu, Google permite utilizatorilor să vizeze publicul precis pe care doresc să-l aducă pe site-ul lor web prin campaniile PPC. Puteți alege chiar și ora din zi când doriți să fie afișate anunțurile.

Alte beneficii includ:

Opțiuni pentru a viza anumite dispozitive: acest lucru este ideal pentru companiile interesate de PPC locale care doresc să atragă clienții către un magazin sau locație fizică.

Creștere favorabilă bugetului: plătiți numai pentru clicurile sau impresiile pe care le obțineți și nimic altceva. Aceasta înseamnă că plătiți pentru rezultatele pe care le puteți vedea cu adevărat.

Urmărire excelentă a performanței: la fel ca multe soluții PPC, Google AdWords vine cu rapoarte și instrumente de urmărire pe care le puteți utiliza pentru a măsura rezultatele campaniilor dvs.

Alegerea cuvintelor cheie pentru Google AdWords


Deci, cum vă asigurați că investiți în cuvintele cheie potrivite pentru campaniile dvs. AdWords?

Din fericire, Google face acest lucru destul de simplu, oferind un planificator de cuvinte cheie pe care îl puteți utiliza pentru a construi o campanie complet direcționată. Cu toate acestea, înainte de a începe să explorăm modul în care puteți utiliza planificatorul de cuvinte cheie pentru a începe definirea campaniei dvs. AdWords, trebuie să acoperim diferitele tipuri de cuvinte cheie pe care va trebui să le abordați pentru eforturile dvs. PPC.

Când vine vorba de cercetarea cuvintelor cheie, AdWords cere companiilor să se gândească cu atenție la cinci tipuri principale de cuvinte cheie. Acestea includ:

  1. Cuvinte cheie cu potrivire amplă

Cuvintele cheie cu potrivire amplă sunt opțiunea implicită pentru Google AdWords. Potrivirea amplă înseamnă, practic, că dacă licitați pentru cuvintele „Marketing digital”, anunțul dvs. va fi afișat tuturor celor care caută aceste cuvinte, chiar dacă sunt într-o ordine diferită sau combinate cu termeni suplimentari precum „Videoclipuri de marketing digital” , sau „Marketing digital pentru întreprinderi mici”.

ghid promovare prin google adwords romania
ghid promovare prin google adwords romania

Cuvintele cheie cu potrivire amplă permit companiilor să ajungă la cea mai largă selecție posibilă de clienți. Vă veți conecta cu toți cei care „ar putea” să vă caute afacerea, chiar dacă utilizează forma plurală a cuvintelor sau greșesc anumite termeni.

Cele mai mari probleme cu cuvintele cheie cu potrivire amplă din AdWords este că sunt extrem de competitive, ceea ce înseamnă că va trebui să cheltuiți mulți bani pentru a vă distinge și că sunt foarte vagi. S-ar putea să ajungi la oameni care nu au nevoie de fapt de serviciile tale. De exemplu, dacă sunteți o companie de audit de marketing digital, clasarea pe AdWords pentru termenul „Marketing digital” vă poate ajuta să ajungeți la clienții care caută videoclipuri de marketing digital, software de marketing digital și multe altele.

  1. Cuvinte cheie modificatoare de potrivire amplă

Dacă cuvintele cheie cu potrivire amplă sunt prea largi pentru dvs., puteți oricând să vă restrângeți puțin opțiunile cu termenii modificatori de potrivire amplă. Practic, acest lucru vă oferă o selecție mai precisă a termenilor pentru a încerca și clasifica. De exemplu, ați putea licita pentru termenul „Marketing digital + audit”. Aceasta înseamnă că anunțurile dvs. vor apărea numai pentru clienții care caută atât marketing digital, cât și cuvântul „Audit” în aceeași interogare.

Veți ajunge astfel la mai puțini clienți potențiali în acest fel, dar un modificator pentru potrivirea dvs. amplă ar putea însemna, de asemenea, că cheltuiți mai puțini bani și că vă conectați cu un public țintă mai relevant. Modificatorul poate apărea și înainte sau după cuvântul cheie principal, ceea ce vă oferă mai multă posibilitate de a apărea în diferite tipuri de căutări.

  1. Cuvinte cheie de potrivire a expresiei

Un alt tip de cuvânt cheie pe care va trebui să îl cunoașteți atunci când efectuați cercetarea cuvintelor cheie AdWords este termenul „Potrivire expresie”. Acesta este unul dintre tipurile de sume licitate de cuvinte cheie care vă oferă cel mai mare control asupra locului în care cheltuiți banii și asupra tipului de clienți pe care îi atrageți. Atunci când optați pentru un cuvânt cheie de potrivire a expresiei, anunțul dvs. va apărea numai în rezultate pentru termenii de căutare care sunt tastați în aceeași ordine ca fraza dvs.

De exemplu, dacă doriți să vă clasificați pentru „audit de marketing digital Londra”, anunțul dvs. va apărea pentru „Audituri de marketing digital în Londra”, dar nu și pentru „Londra auditează marketing digital”. Încă o dată, opțiunea de potrivire a expresiei reduce suma pe care o veți cheltui pe PPC și rafinează tipul de piață la care veți ajunge.

ghid-promovare-google-adwords-romania
ghid-promovare-google-adwords-romania
  1. Potrivire exactă

Cea mai concentrată opțiune de cercetare a cuvintelor cheie AdWords este fraza „Potrivire exactă”. După cum indică numele, această opțiune asigură că anunțul dvs. va apărea numai atunci când cineva vă caută utilizând termenii identici cu cuvintele cheie alese. De exemplu, dacă încercați să vă clasificați pentru „Companie de branding în Londra”, anunțul dvs. va apărea numai pentru acest lucru, nu va apărea pentru „Cea mai bună companie de branding din Londra” sau chiar „Companie de branding din Londra”.

Evident, este mult mai greu să ajungeți la o mare varietate de clienți atunci când utilizați cuvinte cheie cu potrivire exactă în AdWords. Cu toate acestea, dacă știți exact ce caută publicul dvs. online, puteți reduce semnificativ costul PPC cu ajutorul acestei strategii.

  1. Cuvinte cheie negative

Există doar un alt tip de cuvânt cheie pe care trebuie să îl cunoașteți atunci când efectuați cercetarea cuvintelor cheie pentru AdWords. Cu toate acestea, mulți oameni cred că acesta este cel mai important tip de cuvânt cheie PPC existent. Cuvintele cheie negative sunt termeni care vă ajută să vă asigurați că nu afișați anunțurile pentru publicurile care nu vor cumpăra de la dvs.

La fel ca cuvintele cheie tipice, cuvintele cheie negative au un format larg, expresie și potrivire exactă, astfel încât să puteți stabili exact cât doriți să eliminați acești termeni din rezultatele căutării. Cu ajutorul cuvintelor cheie negative, vă puteți reduce riscul de a pierde bani pe un tip greșit de persoană atunci când plătiți pentru strategiile dvs. PPC.

Folosind instrumentul de cercetare a cuvintelor cheie AdWords

Dacă conceptul de planificare a cuvintelor cheie pentru AdWords pare un pic copleșitor în acest moment – nu vă panicați. Google are propriul instrument unic de planificare a cuvintelor cheie pe care oricine îl poate folosi. Tot ce aveți nevoie este un cont Google AdWords pentru a începe. Planificatorul de cuvinte cheie inclus în AdWords vă ajută să vă optimizați anunțurile afișate în rețeaua de căutare și, de asemenea, vă poate ajuta să vă inspirați blogurile, paginile de destinație, paginile produselor și alte tipuri de conținut.

Planificatorul de cuvinte cheie Google AdWords este ideal pentru persoanele care au deja o idee de bază despre cuvintele cheie și expresiile pentru care doresc să liciteze cu campaniile lor de cuvinte cheie. Dacă nu sunteți sigur ce tip de termeni căutați încă, încercați să verificați cuvintele pe care concurenții dvs. le clasifică online sau aruncați o privire asupra frazelor care apar atunci când căutați o selecție de cuvinte cheie concentrate în Bara de căutare Google.

După ce aveți o idee de bază despre ceea ce veți căuta cu cercetarea cuvintelor cheie, accesați AdWords și începeți să tastați termeni în planificatorul de cuvinte cheie. Planificatorul vă va oferi numerele din volumul de căutare și concurența pentru fiecare cuvânt sau expresie pentru care ați putea dori să licitați.

Cu planificatorul de cuvinte cheie Google AdWords, vă puteți restrânge opțiunile prin:

Sortarea după concurs: faceți clic pe antetul „concurență” din partea de sus a listei dvs. de cuvinte cheie sugerate. Va trebui să filați acest buton de două ori pentru a sorta selecția dvs. din cuvintele cheie cu niveluri de concurență mai mici la cele mai ridicate. Deși cuvintele cheie cu concurență redusă vor avea de obicei un volum de căutare mai mic, ceea ce înseamnă că obțineți mai puțin trafic, veți avea, de asemenea, mai puțină concurență de depășit pentru a apărea în primele locuri. Dacă aveți un buget limitat, cuvintele cheie cu concurență redusă sunt esențiale.

ghid-google-adwords-romania
ghid-google-adwords-romania

Utilizarea opțiunilor de cuvinte cheie: o altă modalitate de a vă perfecționa rezultatele atunci când efectuați cercetări AdWords privind cuvintele cheie este utilizarea selecției opțiunilor de cuvinte cheie din colțul din stânga jos al ecranului. Faceți clic pe opțiunea care spune „Afișați numai idei strâns legate de termenii mei de căutare”. Acest lucru va elimina unele dintre cuvintele cheie care ar putea să nu fie potrivite pentru afacerea dvs. Acest proces de rafinare a cuvintelor cheie va funcționa cel mai bine atunci când aveți o listă lungă de termeni de rezolvat.

Includeți cuvinte cheie selectate: în partea de jos a ecranului planificatorului de cuvinte cheie, în partea stângă, puteți utiliza caseta „Cuvinte cheie pentru a include” pentru a rafina căutarea dvs. în funcție de termeni specifici. De exemplu, vă recomandăm să vă concentrați exclusiv pe cuvintele cheie legate de achiziție, care includ termeni precum „De vânzare” sau „Cumpărați”. Toate rezultatele care nu includ unul dintre aceste cuvinte vor fi eliminate din lista dvs.

Utilizați locații: în partea din stânga sus a paginii, instrumentul Google de cercetare a cuvintelor cheie AdWords oferă o opțiune pentru a vă schimba locația. Puteți selecta toate locațiile sau puteți introduce un anumit oraș, stat sau țară, pentru a afișa rezultatele numai de la utilizatori dintr-o anumită zonă. Dacă vă concentrați asupra dezvoltării strategiei SEO locale, aceasta va fi o caracteristică utilă pe care o puteți folosi.

Sfaturi pentru cuvintele dvs. cheie Google AdWords

ghid-romania-google-adwords
ghid-romania-google-adwords

Google AdWords sau Google Ads este unul dintre cele mai importante instrumente pentru companiile interesate să-și dezvolte brandul prin marketing PPC astăzi. Conform datelor AdStage colectate și partajate de echipa Google, Costul pe clic Google Ads a fost redus între anii 2018 și 2019 – ceea ce reprezintă o veste pozitivă pentru specialiștii în marketing și pentru liderii de afaceri. Desigur, asta nu înseamnă că rentabilizarea unei campanii Google Ads este ușor instantaneu.

Mediul AdWords este unul valoros, dar este, de asemenea, scump pentru unele companii și, de asemenea, extrem de competitiv. Deși (cel puțin în acest articol), nu vă putem spune cum să deveniți un maestru Google AdWords, vă putem oferi câteva sfaturi pe care le puteți utiliza atunci când efectuați cercetarea cuvintelor cheie AdWords, astfel încât să vă puteți spori șansele de licitare pentru termenii corecți.

  1. Alegeți echilibrul corect al cuvintelor cheie cu volum mic și mare

Înainte de a începe să utilizați instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie AdWords sau să vă planificați strategia PPC, trebuie să înțelegeți un lucru foarte important. Selectarea cuvintelor cheie, cel puțin în lumea AdWords, este un act de echilibrare. La fel cum aveți nevoie de cuvinte cheie cu coadă lungă și scurtă în strategia dvs. SEO pentru a atrage cea mai largă selecție de clienți potențiali, aveți nevoie și de o combinație de termeni cu volum mic și volum mare.

Dacă alegeți toate cuvintele cheie generale care au sute de mii de căutări lunare, atunci veți avea potențialul de a câștiga o mulțime de clicuri de la posibili clienți. Cu toate acestea, există, de asemenea, șanse mari să ajungeți la o mulțime de trafic neorientat de la oameni care nu sunt cu adevărat interesați de ceea ce aveți de oferit. Pe de altă parte, în timp ce un cuvânt cheie cu volum mai mic ar putea atrage mai puțini vizitatori pe site-ul dvs. web, toate vor proveni de la persoane care doresc efectiv conversia.

Cu cuvintele cheie, doriți întotdeauna un echilibru adecvat atât pentru volumul ridicat, cât și pentru volumul redus, atunci când încercați să obțineți cel mai bun ROI din campaniile dvs. PPC.

  1. Licitați numai în condițiile care au sens

Cercetarea cuvintelor cheie Google AdWords poate fi dificilă. Trebuie să vă gândiți nu numai la imaginea dvs. de marcă și la clienți, ci și la rezultatul dvs. și la bugetul dvs. Ratele tipice de conversie pentru Google Ads în rețeaua de căutare sunt de aproximativ 2,7% în fiecare industrie. Având în vedere acest număr, trebuie să vă gândiți cu atenție la costul pe conversie pentru fiecare cuvânt cheie sau expresie pe care urmează să îl vizați.

Data viitoare când utilizați planificatorul de cuvinte cheie pentru a căuta în termeni potențiali pentru campania dvs. PPC, întrebați-vă cât de mult veți licita pe cuvintele cheie pentru a fi clasate și cât de mult puteți câștiga potențial de la fiecare client care convertește. În cazul în care costul pe clic este ieftin, atunci vă puteți crește suma licitată și vă puteți clasa mai sus. Cu toate acestea, dacă costul dvs. pe cuvânt cheie este prea scump, atunci licitați mai mic.

  1. Nu uitați de intenție

Intenția este unul dintre cei mai importanți factori din lumea cercetării cuvintelor cheie AdWords, dar adesea trecute cu vederea. Google Ads este un instrument valoros pentru specialiștii din marketing din multe motive. Funcționează deoarece se adresează utilizatorilor care caută în mod activ soluții la problemele lor. Pe de altă parte, oamenii din alte medii din afara motoarelor de căutare ar putea naviga sau căuta educație.

ghid adwords 2020
ghid adwords 2020

Gândirea la „De ce” din spatele căutărilor dvs. ar putea fi cheia îmbunătățirii rentabilității investiției strategiei dvs. AdWords. De exemplu, cineva care caută termenul „Cel mai bun CRM” probabil nu este pregătit să facă o achiziție sau să se aboneze la ceva. În schimb, ei caută o varietate de opțiuni pentru soluții care să le rezolve problemele. Cu toate acestea, amplitudinea termenului înseamnă că probabil ați plăti mult pentru a vă clasa foarte bine – chiar dacă nu veți vedea rezultate imediate.

Pe de altă parte, dacă puteți clasa pentru „Prețul designului logo-ului” există șanse mari să ajungeți la persoanele care se află deja în etapa de cumpărare a pâlniei lor. Gândirea la intenție vă va ajuta să vedeți zonele în care veți vedea cel mai rapid profit din bugetul dvs. de cuvinte cheie AdWords.

  1. Profitați întotdeauna de cuvintele cheie negative

Am menționat mai sus că cuvintele cheie negative sunt considerate de mulți drept unul dintre cele mai importante elemente din orice campanie de cercetare a cuvintelor cheie AdWords. Acești termeni sunt esențiali pentru rafinarea modului în care cheltuiți banii pentru campaniile dvs. PPC. După cum am evidențiat anterior, cuvintele cheie negative sunt termenii pentru care nu doriți să afișați anunțurile. De exemplu, doar pentru că doriți să vă clasificați atunci când cineva caută marketing digital, nu înseamnă că doriți să vă clasificați pentru „Descărcare software de marketing digital”.

Utilizarea cuvintelor cheie negative poate reduce cantitatea de bani pe care o pierdeți pentru cheltuielile publicitare, asigurându-vă că vă folosiți bugetul doar pentru persoanele care caută efectiv serviciile și soluțiile pe care le puteți oferi.

Utilizați planificatorul de cuvinte cheie Google pentru a afla ce tip de termeni caută oamenii care sunt legați de cuvintele dvs. cheie de bază. De acolo, întrebați-vă ce termeni doriți să păstrați activ în afara campaniei dvs. PPC.

Efectuarea cercetării cuvintelor cheie AdWords

ghid google adwords 2020
ghid google adwords 2020

O cercetare aprofundată a cuvintelor cheie AdWords este doar o parte a unei strategii cuprinzătoare de PPC și SEO. Cu toate acestea, este ceva la care va trebui să vă gândiți cu atenție atunci când construiți o campanie pentru creștere digitală. O strategie bună de cuvinte cheie AdWords vă poate îmbunătăți șansele de a atrage atenția publicului și de a câștiga conversii, într-un moment în care campaniile dvs. SEO nu au avut încă șanse să câștige teren.

Cu toate acestea, în timp ce atât SEO, cât și AdWords se bazează pe cuvinte cheie, strategiile pe care le veți folosi pentru a alege termenii pentru care doriți să vă clasificați sunt foarte diferite. Când investiți în AdWords, va trebui să vă gândiți la ce fel de termeni doriți să vă clasificați, cât de amplă trebuie să fie potrivirea dvs. de expresie și cât vă puteți permite să cheltuiți pentru fiecare ofertă. Mai mult, va trebui să petreceți ceva timp gândindu-vă la cuvintele și expresiile pentru care nu doriți în mod special să le clasificați, astfel încât să vă puteți spori șansele de a obține un rentabilitate investiției bună.

Pentru a afla mai multe despre PPC, AdWords și instrumentele de planificare a cuvintelor cheie, răsfoiți articolele de aici la Fabrik. Alternativ, dacă aveți nevoie de ajutor pentru a găsi o strategie care să vă facă brandul să iasă în evidență online, contactați echipa Fabrik astăzi. Vă vom ajuta să deblocați misterele tuturor, de la SEO la AdWords.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+
Deschide chat
Discuta cu noi
Salut,
Cum te putem ajuta?