Ghid User Testing Pentru Site-ul Tau - STAR MARKETING TIMISOARA
SEO & Marketing

Ghid User Testing Pentru Site-ul Tau

Testarea utilizatorilor are în vedere informații despre mintea utilizatorului și capacitatea de utilizare (dar nu este aceeași cu evaluarea utilizabilității).

Utilizabilitatea înseamnă practic cât de ușor de utilizat sunt interfețele de utilizator. Dacă un site web (sau un proces de pe site-ul web – cum ar fi plata cu plăți) este complicat de utilizat, oamenii nu vor cumpăra de la acesta. Dacă nu pot găsi un produs pe care îl doresc, nu îl pot cumpăra. Dacă nu își pot da seama despre ce este vorba site-ul, vor pleca. Deci, un fel de important.

Principalul beneficiu: identificarea blocajelor.

Când Google Analytics vă spune ce pagini au probleme, testarea utilizatorilor este extrem de utilă când vine vorba de a afla „de ce”.

Testarea utilizatorilor este utilă pe atât de multe niveluri, dar valoarea principală este înțelegerea a ceea ce îi împiedică pe oameni să facă ceva. Este că nu pot găsi lucrurile cheie? Ceva îi distrage? Copia nu este suficient de clară? Răspunsurile așteaptă.

După ce efectuați testarea, nu veți afla care ar fi cel mai bun design, copie sau aspect pentru a vinde produsul. Dar veți afla dacă soluția existentă are deficiențe și care sunt acestea. Este excelent pentru a determina dacă un proces are sens sau dacă funcționalitatea unei pagini conține multă frecare sau anxietate.

Premisa este simplă: observați cum utilizatorii și interacționează utilizatorii reali cu site-ul dvs. web, acordați atenție experiențelor lor și încercați să identificați tiparele. După ce aveți rezultatele, iterați design-ul și copia vânzărilor dvs. pentru a reduce la minimum barierele în realizarea obiectivelor lor la fața locului. La rândul său, aceasta va conduce, de asemenea, la creșterea conversiilor.

Jakob Nielsen a reușit să arate într-o analiză că creșterea medie a ratelor de conversie cu optimizarea utilizabilității a fost de 87% (a considerat 66 de studii cu măsurători înainte și după care s-a optimizat utilizabilitatea site-urilor web cu ajutorul testelor de uzabilitate). În medie, rata de conversie ar putea fi aproape dublată.

Deși analiza a fost făcută acum 5 ani, iar nivelul mediu de utilizare a site-urilor a crescut de atunci, ideea rămâne valabilă.

Cum diferă testarea utilizatorilor de testarea A / B:

Testarea A / B se face pe site-ul live cu vizitatori reali care habar nu au că fac parte dintr-un test. Testarea utilizatorilor pe de altă parte implică, de regulă, persoane care observă testeri recrutați care finalizează un set de sarcini date pe site-ul web. 

Observația utilizatorului poate avea loc personal sau poate fi la distanță, online – înregistrând ecranul și vocea utilizatorilor, în timp ce comentează cu voce tare procesul de gândire.

Frumusețea testării de către utilizatori constă în faptul că site-ul nu trebuie să fie online încă – puteți testa oricând doriți și orice doriți în orice etapă a procesului de proiectare.

O altă diferență este dimensiunea eșantionului: testarea A / B implică sute dacă nu mii de persoane, în timp ce testarea utilizatorilor se poate face cu 10 persoane sau mai puțin.

Testarea utilizatorului oferă informații suplimentare pe care testele A / B nu le pot, cum ar fi răspunsurile emoționale și detectarea rapidă a problemelor. Testarea A / B vă va oferi date statistice conform cărora X funcționează mai bine decât Y, în timp ce testarea utilizatorilor vă va spune DE CE ceva nu funcționează, CUM ar dori să utilizeze site-ul și CE anume provoacă frecare. Poate fi un proces de învățare mult mai intuitiv.

CONCLUZIA: testarea utilizatorilor este diferită de testarea A / B, dar nu este o înlocuire a acesteia. Folosiți ambele. Efectuați testarea utilizabilității pentru a identifica problemele, a le rezolva și a testa impactul.

Când să efectueze testele utilizatorului

Ori de câte ori începeți să optimizați un nou site web

Când ați făcut un makeover de design pentru un site web, dar înainte de a-l face live (rețineți că atunci când creați un design nou, păstrați în minte principiile de uzabilitate de la început)

Ori de câte ori schimbați o parte critică a site-ului dvs. web (verificați plata, schimbați filtrele de categorie etc).

Este un lucru obligatoriu pentru fiecare proiect de optimizare a conversiilor.

Este mult mai ușor să efectuați mici modificări incrementale pe toată durata de viață a site-ului sau produsului dvs. decât să schimbați o forță imensă la sfârșitul acestuia. Și mult mai ieftin.

Testa-ți publicul țintă real ori de câte ori este posibil

Cele mai bune rezultate ale testelor sunt de la persoane care se potrivesc cu profilul dvs. ideal de client. Am făcut o mulțime de teste cu testeri recrutați prin intermediul site-ului usertesting.com, care nu și-au dat seama despre ce a fost site-ul, deoarece nu erau grupul țintă. S-ar putea să vă ofere un feedback aleatoriu și inutil. Un exemplu este momentul în care am efectuat teste ale utilizatorilor pentru un software online care ajută bloggerii să creeze cursuri online – iar testerii nu știau ce erau informațiile sau cărțile electronice (în timp ce publicul țintă erau persoanele care vindeau deja infoproduse).

Acestea fiind spuse, țineți cont de acest lucru – în mod ideal, site-ul dvs. este atât de simplu de utilizat încât orice idioană își poate da seama. Deci, testerii care NU sunt publicul dvs. țintă sunt în continuare de ajutor. O mulțime de testeri care oferă aceste servicii de testare la distanță sunt mămici care stau la domiciliu și alte persoane fără șomaj care încearcă să facă un plus. Este posibil să nu fie piața dvs. țintă, dar vă pot ajuta în continuare cu descoperirea blocajelor.

Recrutarea oricărei persoane la întâmplare ca tester poate funcționa dacă vindeți pantofi și șosete în masă, dar dacă produsul / serviciul dvs. este oarecum specializat, nu puteți face asta. Doriți să testați dacă copia și macheta dvs. funcționează pentru persoanele pe care încercați efectiv să le vindeți. Nu are rost să citiți feedback de la bunici care nu au computer, cu privire la serviciul dvs. de găzduire de cloud-edge.

Marimea mostrei de testat

Numărul minim de persoane cu care se efectuează testarea utilizatorului este de 5, iar maximul este de 15.

Zece persoane vor găsi 95% din problemele dvs. 15 persoane permitei găsiti în principiu toate problemele.

Datorită legii diminuării rentabilităților, în mod obișnuit nu este rentabil să folosești mai mult de 10 persoane:

Recrutarea testerilor

Practic, există două opțiuni: Utilizați instrumente care oferă o serie de testeri (cum ar fi Usertesting.com și TryMyUI) sau să recrutați testeri din propria rețea.

Participanții nu pot fi familiarizați cu site-ul dvs. web. În mod ideal, ei văd site-ul dvs. pentru prima dată în timpul testului.

Este cel mai ușor și mai rapid să folosim un instrument (precum cele menționate mai sus). Dar, faceți acest lucru numai dacă aveți un site web al pieței de masă – vindeți haine, încălțăminte, jucării etc.

Nu puteți utiliza aceste instrumente atunci când aveți o audiență de nișă (oftalmologi, oameni de marketing, dresori de câini etc.). În schimb, recrutează testeri din propria rețea. Puteți contacta pentru:

cititorii blogului dvs,

abonați la newsletter,

Adepți Twitter,

prietenii prietenilor, folosind instrumente precum Ethnio.com.

Dacă aveți nevoie de testatori pentru un site web complet nou (ceea ce înseamnă că reproiectați toate părțile sau site-ul dvs.), utilizați persoane care vă cunosc deja compania. Dacă testați un site existent, nu folosiți persoanele care vă citesc blogul sau s-au abonat la lista dvs., deoarece acestea sunt deja familiarizate cu site-ul. Folosiți-i pe acești oameni pentru a găsi participanți la test (oamenii cunosc oamenii ca ei înșiși).

Executarea testelor

Există 3 modalități de a rula teste de utilizare:

1) Vizualizare peste umar

Cea mai interesantă modalitate de a efectua teste de utilizare este de a le efectua în persoană, folosind așa-numitele teste ale utilizatorului „peste umăr”.

Tot ce trebuie este o cameră goală, un computer de lucru (cu înregistrarea pe ecran pornită – vei uita) și un bloc de notițe + pix pentru a nota observațiile tale. Oferiți subiecților testului o listă de sarcini pe care doriți să le facă pe site (răsfoiți, căutați produsul X, găsiți ceva care vă place și cumpărați-l etc.) și observați-le. Testerii trebuie să comenteze tot ceea ce fac și să gândească cu voce tare. Dacă întâmpină probleme în a înțelege o sarcină, puteți clarifica. Dacă aveți ceva în plus de întrebat, sunteți chiar acolo.

Acest lucru se poate realiza și într-o configurație mai formală de laborator, cu camere de luat vederi care înregistrează expresiile faciale ale participantului etc. emoție și excitare pe măsură ce îndeplinesc sarcinile pe site. Acest lucru vă permite să descoperiți ce utilizatori

Vizual: în timpul utilizării bazate pe sarcini, în ce zone este vizualizarea, cât timp și în ce ordine;

Feeling: cum percep ei relevanța, încrederea, orientarea, securitatea și comoditatea site-ului.

Dezavantajul acestei forme de testare a utilizatorilor este că oamenii ar putea să își schimbe comportamentul atunci când știu că sunt urmăriți. Un alt dezavantaj este că aranjarea unui loc și a unui loc convenabil poate fi obositoare și costisitoare (necesită o perioadă semnificativă de timp, iar nu multe companii au echipamente avansate de laborator biometrice).

2) Testare la distanță nemoderată

O altă formă de testare a utilizatorilor o face de la distanță prin intermediul unor instrumente online precum

UserTesting.com (favoritul meu),

OpenHallway,

TryMyUI,

Loop11.

si altii. Singura diferență reală în ceea ce privește testarea umărului este că nu are un facilitator fizic (dvs) care veghează asupra lucrurilor și astfel te poate economisi timp prețios. Este nemoderat.

Testarea de la distanță funcționează prin înregistrarea sunetului și a ceea ce se întâmplă pe ecran prin intermediul software-ului de captare a ecranului (toate acestea nu trebuie să vă faceți griji, vin cu serviciul). De obicei, acestea au o limitare de aproximativ 20 de minute la lungimea videoclipului, așa că trebuie să fie posibil să finalizați toate sarcinile în acest interval de timp.

Facilitarea se face prin prompturi preîncărcate care apar în partea de sus a site-ului web testat. La final, veți obține o înregistrare video în care puteți vedea și auzi exact ce se întâmplă.

Lipsa unei persoane reale care privește lucrurile creează o situație în care calitatea feedback-ului nu poate fi controlată și poate cauza probleme. Nu este neobișnuit ca o sarcină să fie comunicată în mod ambiguu, astfel încât utilizatorul petrece 10 minute făcând lucruri care nu sunt importante. Sau se confruntă cu probleme tehnice neprevăzute care, de asemenea, nu sunt relevante pentru test.

Partea bună este că este relativ ieftin, rapid și ușor. După ce configurați testul într-unul dintre instrumentele menționate mai sus, nu trebuie decât să trimiteți linkul către subiecții de testare și ei pot face testul ori de câte ori – nu trebuie să fiți acolo. Acest lucru este deosebit de grozav dacă aveți o bază de utilizatori globală și altfel ar trebui să muncească din greu pentru a găsi un timp adecvat în zonele orare.

Sfat Pro: odată ce ați configurat testul și sarcinile – înainte de a le trimite tuturor celor 10 testatori simultan, trimiteți-l doar unei persoane – și urmăriți imediat videoclipul. Uneori, sarcinile pe care le-ați setat nu sunt clare și oamenii ajung să facă un lucru greșit. Așadar, dacă o analizați imediat după prima înregistrare, puteți să vă asigurați că totul va fi bine pentru restul videoclipurilor. Ar fi trist să irosim 10 teste din cauza unei descrieri a testului prost.

Urmarirea acestor sesiuni cu tragerea unor concluzii clare.

În timp ce există unele servicii care vizionează înregistrările pentru dvs. și oferă doar raportul (care este util), urmăriți întotdeauna și videoclipurile dvs. Nu este atât de mare timp. Vizionarea a zece videoclipuri de 15 minute și luarea de note vă vor lua în jur de 3,5 ore. Nu este nimic, dar nu este o zi de muncă.

Vă recomand să NU vizionați cele 10 videoclipuri simultan – veți obosi și veți acorda mai puțin atenție ultimelor 5. Așa că împărțiți-le sau împărțiți vizionarea videoclipurilor cu coechipierul dvs. și comparați notele mai târziu.

3) Testare la distanță moderată

Avantajul testării moderate este că puteți clarifica sarcina dacă nu o obțin. Dar aveți grijă să nu conduceți participantul – fără sugestii despre cum să faceți ceva, fără idei de partajare, fără exemple.

Dezavantajul este că trebuie să petreci ceva timp aranjând un timp convenabil reciproc (uneori în zone orare), și trebuie să fii acolo pentru fiecare test când se întâmplă.

Dacă aveți proprii testatori cu care doriți să testați, există o modalitate foarte bună și ieftină de a face acest lucru.

Configurați partajarea ecranului cu join.me (nimic de instalat pentru participanții la test, proces fără frecare)

Înregistrați ecranul cu un software de înregistrare a ecranului (Camtasia Studio, CamStudio, Screenflow pentru Mac)

GATA!

Întrebări pe care le pun de obicei și de ce:

Principalul lucru pe care dorim să îl învățăm este dacă există fricțiuni în procesul de selecție a produsului sau în procesul de cumpărare – ceva care îi oprește sau îi încetinește atunci când vor să ne ofere bani.

Ce trebuie să observați:

Cât de bine înțeleg oamenii despre ce este site-ul?

Ce cale vor lua odată pe site?

Cât de ușor este pentru ei să găsească un produs (un anumit produs și navigare, ambele)

Cât de ușor este să comparați și să alegeți un produs (dacă site-ul vinde multe)

Vor întâmpina probleme în timpul procesului de finalizare / înregistrare?

Începeți cu o mentalitate:

Înainte de a da sarcina, menționați mentalitatea în care ar trebui să se afle: una care reflectă mentalitatea cea mai mare parte a vizitatorilor dvs. Exemplu: Dacă aveti un magazin online care vinde produse de alergare pentru alergie, ati putea spune ceva de genul: „Imaginează-ți că ai căutat pe Google produse de alergare și ai debarcat pe acest site”.

Sarcini pe care le fac de obicei testeri (rețineți că trebuie să le personalizați pentru afacerea dvs. particulară, nu sunt universale)

„Ce puteti spune despre acest site web?”

Este vorba despre claritatea propunerii de valoare. Dacă nu înțeleg (sau durează mult), aveți o problemă.

„Cumpărați o rochie care vă place”

Acest tip de întrebare le oferă spațiu liber pentru a face sarcina.

Evaluează modul în care o fac, dacă există sarcini repetitive obositoare care ar putea fi optimizate, orice dificultate întâmpină. Este ușor să găsești un produs care le place? Ce lipsește?

„Găsiți o pereche de pantaloni verzi cu mărimea 36, sub 50 USD”

Oferiți câteva sarcini foarte specifice pentru a vedea dacă oamenii sunt capabili să folosească filtre, căutare și alte funcții.

„Găsiți 3 purificatori de aer adecvați. Evaluează-le și alege-l pe cel mai bun pentru tine ”

Cum pot compara utilizatorii articole? Cât de greu este să compari articole? Utilizatorii găsesc ușor informații importante despre produs?

„Găsiți produsul Canon EOS 5D Mark II 21.1MP”

Cum se întâmplă să o găsească? Prin căutare, categorii de produse, etc? Ai vreo provocare?

„Începeți și finalizați procesul de finalizare”

Există vreo fricțiune în procesul de checkout?

Utilizatorii ar trebui să parcurgă întregul proces de checkout – fără oprire pe ecranul de plată. Este o pagină critică și trebuie să observați dacă există fricțiuni.

Oferiți testerilor cu numere de carduri de credit dummy, cupoane cu 100% reducere sau utilizați carduri de credit reale dacă nu există altă opțiune și restituiți ulterior.

După ce testul este finalizat, doriți să aveți o scurtă sesiune de reflecție / rezumat. Cere:

„Cum a fost experiența dvs. generală?” Percepția lor este o reflectare a realității lor.

„Care a fost cea mai bună parte a experienței?” Înțelegeți ce le-a plăcut

“Care a fost partea cea mai rea, ce ai schimba?” Informații despre cum ar dori să cumpere

De ce ar trebui să fiu conștient?

Puneți doar întrebări de la care puteți afla.

Evitați da / nu întrebări de genul „îți place?”, Obiectivul este să obții informații.

Testatorii nu sunt cumpărători:

Când oamenii îți testează site-ul, știu bine că îl testează. Nu sunt în aceeași stare de spirit ca și vizitatorii care trebuie să cheltuiască bani reali. Deci trebuie să iei tot ce auzi cu un bob de sare.

Mărimea eșantionului (și limitările acestuia):

Testele utilizatorului se fac de obicei cu 5 până la 10 persoane.

Ceea ce înseamnă asta este că grupurile care sunt prea mici pentru semnificație statistică. Nu puteți face concluzii finale despre site-ul dvs., dar veți obține idei suplimentare și veți identifica mai multe întrebări științifice care vor face teste bune. Trebuie să efectuați întotdeauna teste efective de împărțire pentru a valida ipotezele.

Nu sarti la concluzii

Oamenii sunt diferiți și unici în felul lor. Este esențial să țineți cont de acest lucru atunci când efectuați testarea utilizatorilor – doar pentru că unul sau doi participanți au avut probleme cu ceva nu înseamnă că ar trebui să săriți în a schimba totul.

Faceți modificări numai atunci când există o tendință clară în rândul testerilor și puneți-le în context provocările (cine au fost acești oameni, nivel de abilitate etc).

Înregistrați sesiunile de testare:

Există doar atât de multe pe care le poți scrie în același timp, astfel încât să înregistrezi sesiunea este un zeu.

Fiti open minded:

Nu intrați în procesul de testarea utilizatorului așteptând un rezultat specific și căutați doar dovezi care să vă susțină ipoteza. Încercați să păstrați o minte deschisă și să ascultați feedback-ul utilizatorilor dvs. Vedeți ce spun rezultatele, faceți tot posibilul să aflați de la ei, iar site-ul dvs. va fi mult mai bine pentru acesta.

MULT SUCCES!

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
analiza seo gratuita star marketing timisoara
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+