Cum să descoperiți strategia publicitară Facebook Ads a concurentilor - STAR MARKETING TIMISOARA
SEO & Marketing

Cum să descoperiți strategia publicitară Facebook Ads a concurentilor

Cercetarea concurenților este o mare parte din marketingul afacerii dvs.. Este întotdeauna o idee bună să înțelegeți ce oferă concurenții dvs., ce mesaje și oferte folosesc pentru a vă conecta cu publicul lor și cum vă încadrați în puzzle.

Multe mărci și multi marketeri înțeleg acest lucru și efectuează cercetări ale concurenților cu privire la orice, de la cuvinte cheie la campanii sociale, dar un procent mare fie uită, fie nu sunt siguri cu privire la modul de procedare cu Facebook Ads.

Anunțurile Facebook sunt puțin diferite decât alte tipuri de materiale de marketing, deoarece o simplă căutare nu va afișa rezultate ușoare care vă vor arăta cine este competitorul dvs. Istoric, singurul mod în care ați putea vedea ce a fost un concurent a fost să aveți norocul să vedeți un singur anunț în feedul dvs. Chiar și atunci, acesta este doar un singur anunț – nu vă oferă suficiente informații despre strategiile lor generale și, dacă vedeți un anunț aleatoriu nu vă va spune nimic despre performanțele.

Există resurse incredibile disponibile și strategii pe care le puteți utiliza pentru a descoperi strategia de anunțuri Facebook a concurentului. În această postare, vom analiza cu atenție ce instrumente și tactici puteți utiliza pentru a identifica strategiile lor, pentru a evalua ce poate funcționa și pentru a le adapta pentru propria marcă.

 De ce ar trebui să vă intereseze ce fac concurenții dvs. pe anunțurile Facebook? 

Orice ar face concurenții dvs. pe Facebook Ads a fost întotdeauna un mister, dar instrumentele disponibile astăzi s-au schimbat. Este încă mult mai multă muncă pentru a descoperi acele strategii publicitare decât pentru a vedea ce fac pe alte canale, dar cu siguranță merită.

Rețineți că majoritatea mărcilor depun foarte mult timp în marketingul lor organic pe Facebook, dar reclamele sunt acolo unde se cheltuie banii. Abordarea organică a paginilor a scăzut constant de ani de zile, ceea ce face mai dificil să atingeți chiar și cei mai implicați adepți cu postări în feed-ul lor.

Anunțurile Facebook vă permit să vă conectați la audiențe reci de nișă și să creați campanii hiper-focusate pentru segmente de audiență care sunt deja conectate cu dvs.

Da, trebuie să plătiți, dar puteți obține, de asemenea, mult mai multe impresii și, în cele din urmă, rezultate. Rețineți, totuși, că anunțurile Facebook pot fi puțin complicate. 

Găsirea strategiilor corecte este esențială pentru obținerea acestor conversii, iar abilitatea de a vedea care sunt concurenții dvs. este un avantaj uriaș.

Puteți înțelege cele mai bune strategii pentru dvs., adaptându-le sau chiar încercând să le depășiți, în același timp înțelegând ce puteți face diferit pentru a oferi valoare audienței voastre. Identificarea campaniilor lor cele mai puternice vă poate economisi timp și bani care s-ar putea să fie irosiți în anunțuri care nu funcționează la fel de bine, oferindu-vă o informație excelentă care poate fi profitabilă rapid.

 Ghidul pas cu pas pentru cercetarea competitivă pe Facebook 

Este avantajos să puteți vedea care sunt concurenții dvs. cu anunțurile lor Facebook dintr-o serie de motive, așa că haideți să aruncăm o privire exact la modul de obținere a informațiilor respective.

Amintiți-vă că strategiile de descoperire vor necesita puțin mai multă muncă decât doar „vizualizarea anunțurilor”. Va trebui să vă uitați la imaginea mare, așa că pentru cele mai bune rezultate veți dori să faceți mai mulți pași și să folosiți mai multe instrumente diferite pentru a privi totul din toate unghiurile. Acest lucru vă va oferi cele mai solide și mai acționabile informații pe care le puteți folosi apoi, oricât doriți.

1) Căutați Tendințele și longevitatea anunțurilor

Vom analiza o serie de instrumente diferite care vă pot ajuta să evaluați ce fac concurenții dvs. în prezent pe Facebook Ads.

Pe măsură ce facem acest lucru, este important să ne amintim aici: un singur anunț nu indică o strategie generală de anunțuri Facebook sau chiar una de succes. Marketerii au împărțit campaniile publicitare de testare tot timpul pentru a vedea ce funcționează, așa că dacă pur și simplu săriți și să copiați o strategie pentru o campanie publicitară care nu a funcționat niciodată pentru concurentul dvs., ați pierdut banii.

Gândirea imaginilor mari va fi esențială aici; doriți să căutați tendințele și tiparele în anunțurile pe care le vedeți, deoarece aceasta va dezvălui strategiile de bază pe care le utilizează concurenții.

Ce copy, oferte și strategii folosesc alte mărci concurente? Există o mulțime de povești care sunt folosite pentru a crea emoție, sau concurenții dvs merg cu strategii mai cold?

Ce caracteristici de produs sau puncte de vânzare folosesc concurenții dvs.? Există o mulțime de videoclipuri sau reclame pentru carusel sau anunțuri cu o singură imagine?

Acordați atenție la toate acestea și veți putea vedea unde își concentrează atenția concurenții.

2) Folosiți Biblioteca publicitară Facebook pentru o analiza pertinenta

Biblioteca publicitară Facebook este o dezvoltare recentă pentru lumea marketingului și este una bună. Puteți căuta orice nume, subiect sau organizație și puteți vedea anunțuri legate de căutarea dvs.:

Biblioteca publicitară a fost creată pentru a promova transparența, permițând utilizatorilor să vadă toate campaniile publicitare pe care o marcă le rulează și informații cheie despre marcă, inclusiv la momentul fondării paginii. Deși a fost creat pentru transparență, este destul de valoros ca instrument de resurse.

Biblioteca publicitară Facebook a înlocuit secțiunea Informații și anunțuri (despre care am discutat cu doar câteva luni în urmă) , care se găsea în fiecare pagină. Teoretic, biblioteca vă va arăta toate anunțurile active pe care rulează o pagină, chiar dacă nu sunteți în cadrul publicului țintă.

Din păcate, Biblioteca publicitară nu este întotdeauna fiabilă. Vă vor afișa întotdeauna anunțuri cu afiliații politice și conflicte de interese de pavilion, dar nu par să înregistreze întotdeauna anunțuri care se difuzează în prezent. 

BigSpy este un instrument de transparență publicitară care vă permite să căutați cuvinte cheie sau categorii, cum ar fi „pantofi” sau „marketing” și să vedeți ce reclame sunt difuzate în prezent care implică subiectele pe care le alegeți. Funcționează la fel ca biblioteca de anunțuri Facebook – inclusiv faptul că nu pare să ridice toate anunțurile difuzate la un moment dat.

Totuși, informațiile pe care le puteți afla aici sunt incredibil de valoroase. Ca și în cazul instrumentului de bibliotecă Facebook, puteți căuta tendințele de la concurenți anumiți și puteți privi acele campanii de lungă durată. Puteți obține idei despre orice, de la ce tipuri de CTA funcționează cel mai bine, până la a vedea cum sunt atrăgători pentru utilizatori în diferite etape ale pâlniei .

BigSpy este un instrument gratuit și vă va oferi informatii despre anunțurile Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest și Yahoo ale concurenților, toate dintr-un tablou de bord. 

Acest lucru vă ajută să obțineți această imagine de ansamblu care vă ajută să evaluați cu adevărat strategia unei mărci și să încadrați piesele la locul lor.

Funcționează în mod similar cu Biblioteca publicitară Facebook, dar conține mai multe campanii publicitare și vă oferă o gamă mai largă de campanii de revizuire, așa că luați timp suplimentar pentru a le privi pe ambele.

4) Analizati Anunțurile Google ale Concurenților

Când majoritatea oamenilor se gândesc la anunțurile Google , primul lor gând este cel al reclamelor. Deși verificarea anunțurilor de căutare Google vă poate spune cu siguranță multe despre caracteristicile sau serviciile specifice pe care le evidențiază concurenții dvs., acordând o atenție deosebită anunțurilor afișate vă va oferi mai multe informații pentru misiunea de reconciliere a strategiei Facebook.

Anunțurile afișate funcționează la fel ca sistemul publicitar Facebook: agenții de publicitate pot viza utilizatori pe baza unor lucruri precum interesul și retargetul pentru ca anunțurile lor să apară în destinații de plasare relevante pe site-urile participante online. Anunțurile arată dacă utilizatorii le caută sau nu, ceea ce le face asemănătoare cu cele ale Facebook.

Consultați un instrument precum Adbeat , care vă va afișa anunțuri standard, reclame native și video pe care le difuzează un anumit agent de publicitate. Spre deosebire de alte instrumente, acesta este excepțional de amănunțit și nu va rata o bătaie; trebuie doar să introduceți adresa URL a concurentului pentru a vedea ce au de făcut.

Este bine să aruncați o privire asupra vizualurilor pe care le utilizează concurenții dvs., inclusiv videoclipurile pe care le rulează, mesajele pe care le revin. Videoclipul poate juca un rol important în Facebook Ads și văzând poveștile pe care le spun și ce emoții le evocă vă vor spune multe despre strategia lor.

De asemenea, puteți analiza modul în care concurenții dvs. își împart creativitățile. Care este procentul campaniilor lor video față de campaniile lor standard, de exemplu, și care este cea mai lungă campanie publicitară difuzată? Din nou, longevitatea este esențială aici, deoarece înseamnă fie că campania funcționează, fie că concurentul tău este un mare fan al pierderii de bani.

5) Campanii de retargeting ale concurentiilor

Această metodă nu este la fel de fiabilă ca și alții de pe lista noastră, dar este una pe care am găsit-o că poate funcționa bine.

Cele mai multe companii care investesc în Facebook Ads și le fac bine au setări de retargeting grele pe site-ul lor. Acest lucru este făcut pentru a se asigura că niciun client nu alunecă prin fisuri, permițându-le să reangajeze vizitatorii site-ului chiar dacă nu au achiziționat pentru prima dată.

Prin urmare, în multe cazuri, puteți declanșa o campanie publicitară de la concurent prin vizualizarea paginilor de produse sau abandonarea unui coș. 

Când efectuați acest lucru, este posibil să vedeți un anunț de la ele conceput pentru a convinge căldurile calde sau fierbinți vor fi convertite. Uitați-vă la ce strategii și oferte pe care le folosesc pentru a genera acele conversii: oferă reduceri, transport gratuit sau alte avantaje? Dacă da, luați în considerare potrivirea lor sau depășirea acestora în campaniile proprii.

 Cum să vă adaptați strategia de Facebook ads in functie de concurenta 

După ce parcurgeți toate acele cercetări aprofundate ale concurenților, ar fi trebuit să întocmiți o listă de strategii pe care alte mărci din industria dvs. le utilizează pentru a atrage și converti clienții. Următoarea întrebare logică este: „Acum ce?”

Niciodată nu copiați și inserați copy-ul anunțurilor din campania lor în a dvs. Nu numai că este lipsit de etică, dar nu va funcționa, deoarece fiecare public este diferit. În schimb, cel mai bun lucru pe care îl puteți face este să adaptați strategiile cele mai atrăgătoare ale concurenților dvs. într-un mod care să se potrivească mărcii dvs.

Să spunem că observați că un concurent folosește o strategie care implică o mulțime de recenzii ale clienților în campaniile lor publicitare. Acestea atașează textul de recenzie la imaginea anunțului și revizuirea completă în copie.

O idee grozavă, dar recenziile dvs. sunt mai lungi și mai cuvinte, așa că nu doriți să vă bazați doar pe ele exclusiv pentru copierea anunțurilor. În schimb, utilizați povestiri și mărturii ale clienților, obținând câțiva clienți pe cameră pentru a vorbi despre experiența lor cu dvs. Utilizați aceste videoclipuri în campaniile dvs. publicitare pentru a atrage clienți noi.

 Concluzie 

Dezvoltarea și testarea propriilor strategii de anunțuri Facebook este întotdeauna un apel bun, pentru că nimeni nu cunoaște publicul tău ca tine. Dacă cineva s-ar apropia, totuși, ar fi cu ușurință concurența dvs., iar a vedea ceea ce face vă poate oferi un avantaj competitiv puternic.

Totul se rezumă la cercetări minuțioase și adaptabilitate, lucru valabil pentru publicitate în general. Oricine este capabil să depășească concurența cu oferte mai puternice, mai relevante și prin înțelegerea punctelor de durere ale audienței, va ieși mereu în top.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
analiza seo gratuita star marketing timisoara
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+