Cum sa crestem profitabilitatea campaniilor de marketing - STAR MARKETING TIMISOARA
SEO & Marketing

Cum sa crestem profitabilitatea campaniilor de marketing

ROAS (rentabilitatea cheltuielilor publicitare) este o metrica de marketing care măsoară cât de mult obține afacerea dvs. în venituri pentru fiecare leu cheltuit în marketing sau publicitate.

În timp ce ROAS este similar cu ROI (rentabilitatea investiției), ROAS analizează în mod specific costurile unei campanii publicitare, față de investiția totală care ar putea fi contabilizată în ROI.

La baza sa, ROAS măsoară cât de eficient ne cheltuim banii de marketing.

Deci, dacă ROAS-ul dvs. este de 5: 1, înseamnă că faceți 5 lei în venituri pentru fiecare 1 leu pe care îl cheltuiți în publicitate.

Cum vă determinați ROAS-ul? Să vorbim despre numere.

Eficiența marketingului se referă la numere – ROI, CTR, rate de răspuns, conversii și CPA toate în topul listei când vine vorba de a stabili dacă o campanie are succes.

Dar, aceste numere nu se uită la întreaga imagine.

Ei bine, ROI o face, dar tinde să fie prea largă. Rata de clic vă indică câte persoane au dat clic – dar nu câte au cumpărat. Conversiile pot duce la profit, dar ar putea fi și descărcări sau înregistrări prin e-mail.

Și aceste numere pot fi utile. Dar, dacă nu urmăriți ROAS pe lângă alte numere, există șanse mari să luați decizii pe baza informațiilor limitate.

Deci, ce este ROAS, de ce contează și – cel mai important – cum îl îmbunătățiți?

Asta vom acoperi astăzi.

Cum putem calcula ROAS (rentabilitatea cheltuielilor publicitare)?

Ecuația de a calcula ROAS este destul de simplă, deși numerele care intră pot îngreuna un pic lucrurile – mai întâi, să vorbim despre cum să calculăm ROAS, apoi putem să ne asigurăm că aceste numere sunt corecte.

Ecuația pentru ROAS este:

Această ecuație vă oferă un raport care poate fi utilizat pentru a determina dacă funcționează sau nu o campanie de marketing. De exemplu, dacă o campanie generează venituri de 10.000 USD și costă 200 USD, ROAS-ul dvs. este de 5: 1.

Această ecuație pare cam familiară? Este posibil să observați că este foarte similară cu ecuația folosită pentru calcularea rentabilității generale.

ROAS și ROI nu sunt exact aceleași.

Deci, cum diferă ROAS de ROI

ROI tinde să privească imaginea de ansamblu, cum ar fi dacă un întreg proiect a avut succes. Poate fi afectat, de exemplu, de costul mărfurilor pentru o afacere de comerț electronic sau de lipsa marjei de profit.

ROAS, pe de altă parte, este mai granular. Analizează anumite reclame, campanii sau inițiative și are în vedere doar costurile publicitare.

Acest lucru poate face o valoare mai eficientă atunci când decideți unde să cheltuiți bani publicitari.

Ce numere ar trebui luate în considerare la calcularea unui ROAS exact?

Dacă doriți să obțineți o informație exactă asupra eficienței campaniilor dvs. utilizând ROAS, trebuie să vă asigurați că luați în considerare toate costurile pentru anunțuri.

În mod clar, ați include cheltuielile reale ale anunțurilor, dar ce alte costuri ar trebui să fie incluse la calcularea ROAS-ului dvs.?

Nu uitați să luați în considerare costurile de publicitate mai puțin evidente, cum ar fi:

Costuri ale furnizorilor: Taxe și comisioane de la parteneri și furnizori care vă ajută în campania dvs.

Costuri salariale: costul personalului publicitar intern care a asistat la campanie.

Comisioane de afiliere: Aceasta ar trebui să includă atât comisioane, cât și taxe de tranzacție de rețea.

cum sa ne promovam afacerea prin facebook

Dacă aceste costuri nu sunt contabilizate cu exactitate, ROAS-ul dvs. va fi inexact, ceea ce ar putea duce la pierderea cheltuielilor pentru o campanie care nu este eficientă – sau chiar anularea unei campanii care a avut rezultate bune.

De ce conteaza?

Pentru o astfel de ecuație simplă, ROAS se poate complica cu siguranță.

S-ar putea să vă gândiți: „Acest lucru pare a fi un efort prea mare și probabil că voi greși.”

Cu atât de multe valori diferite de măsurat, contează ROAS?

Puteți doar să urmăriți rata de clic sau rata de conversie în schimb? Da, ati putea.

Dar este posibil să va lipsiți de datele critice despre campaniile dvs. plătite ignorând ROAS.

Iată ce este: publicitatea înseamnă să facem vânzări, nu doar să atragem trafic sau să obtinem clicuri. Traficul și clicurile sunt bune, dar veniturile sunt cele care contează cu adevărat la sfârșitul zilei.

Dacă nu puteți transforma traficul în venituri, ceva nu este în regulă.

ROAS oferă o perspectivă mai profundă asupra a ceea ce funcționează pentru anunțuri, grupuri de anunțuri sau campanii de anunțuri, astfel încât să puteți lua decizii în cunoștință de cauză despre ce trebuie să faceți și despre ce strategii este timpul să renunțați.

Este rentabilitatea cheltuielilor publicitare mai bună decât rata de clic?

ROAS oferă un aspect mai granular al eforturilor dvs. de publicitate decât ratele de clic. Ratele de clicuri vă spun doar câți oameni au dat clic pe un anunț – nu dacă au făcut din afacerea dvs. bani. Împreună, CTR și ROAS pot oferi o înțelegere mai profundă a campaniei dvs.

Deci, unul nu este cu adevărat mai bun decât celălalt.

De exemplu, dacă atrageti 1.000 de clicuri pe un anunț, dar ROAS-ul dvs. este de 2: 1, atunci știți că anunțul generează clicuri, dar clienții nu convertesc. S-ar putea să fie momentul să vă uitați la pagina dvs. de destinație, relevanța anunțurilor sau calea de conversie.

Ar trebui să urmarim ROAS peste rata de conversie?

ghid google adwords 2020 timisoara
ghid google adwords 2020 timisoara

Nu trebuie să urmăriți în mod necesar ROAS în loc de conversii. Aceste două metrici privesc lucruri diferite.

Rata de conversie măsoară acțiunea, nu neapărat venitul.

De exemplu, o pagină de destinație a cărții albe gratuite poate avea o rată de conversie de 45% – dar ce înseamnă asta în dolari? ROAS analizează veniturile, nu doar conversiile precum descărcări, clicuri sau adrese de e-mail.

În mod ideal, ar trebui să le urmăriți pe amândouă.

Ce ne poate spune ROAS despre anunțurile noastre?

Pe cont propriu, ROAS nu oferă date acționabile – pentru asta; trebuie să fie luate în considerare alături de alte valori pentru a identifica unde în procesul de conversie lucrurile nu merg bine.

De exemplu, să spunem că aveți un magazin de comerț electronic și derulați o campanie Google Shopping pentru încălțăminte de tenis. Este o nișă destul de competitivă, cu Zappos și DSW, și poate fi dificil de a genera vânzări.

Creați un anunț de cumpărături, lăsați-l să funcționeze câteva zile și acum este timpul să vedeți dacă funcționează. Există mai multe modalități de a măsura campania dvs. de cumpărături Google, inclusiv:

Product group page

Product page

Dimension page

Să presupunem că aveți un ROAS scăzut, dar o rată mare de conversie pentru pagina produsului Nike. Aceasta ar putea însemna că produsul dvs. ar putea avea un preț prea mic – sau că strategia dvs. de ofertă ar putea fi concentrată pe termenii cheie greșiți.

(Desigur, ar putea exista și alte câteva probleme, deoarece aceasta este o campanie ipotetică!)

Numai un ROAS scăzut vă spune doar că campania nu este efectivă.

De obicei, o rată mare de conversie este un lucru bun. Dar nu dacă cheltuiți prea mult.

ROAS nu oferă valori de trecere / eșec pentru campania dvs. publicitară; mai degrabă, vă indică rentabilitatea cheltuielilor dvs. publicitare și a contextului, astfel încât să puteți săpa în continuare.

Cum să-ți îmbunătățești rentabilitatea cheltuielilor publicitare

Ce faceți când ROAS-ul unui anunț este scăzut? Nu întrerupeți anunțurile deocamdată. Iată câțiva pași de făcut mai întâi.

cum sa iti promovezi afacerea in facebook Ads

Dacă o campanie are un ROAS sub 3: 1, este timpul pentru o mai aprofundată direcționare, exactitatea ROAS și costul reclamelor.

# 1 – Revizuirea exactității sale

Dacă ROAS-ul dvs. nu este exact, puteți încheia anularea unei campanii extrem de competitive, fără niciun motiv.

Primul pas când vă confruntați cu un ROAS scăzut este să vă revizuiți valorile. Aveți în vedere toate costurile publicității dvs.? Ce model de atribuire Google Ads utilizați?

Modelele de atribuire cu primul sau ultimul clic pot avea impact asupra ROAS, ceea ce face ca o campanie de succes să arate nereușită. Asigurați-vă că utilizați un model de atribuire care are sens pentru campania dvs.

Includeți costuri în afara costurilor dvs. de publicitate? Aceste costuri vă pot reduce ROAS-ul.

# 2 – Reduceți costul anunțurilor dvs.

ROAS include două valori – costul reclamelor și veniturile dvs. Dacă puteți reduce costul publicitar, vă puteți îmbunătăți drastic ROAS-ul.

Cum arată acest lucru va varia în funcție de afacerea dvs., cine vă gestionează anunțurile și tipurile de anunțuri pe care le difuzați. Cu toate acestea, iată câțiva factori care trebuie să vă uitați atunci când lucrați pentru a reduce costul anunțurilor.

Reduceți timpul petrecut în gestionarea anunțurilor: dacă utilizați o companie de gestionare a anunțurilor, o puteți aduce în casă. Dacă oamenii dvs. din casă se luptă și petrec prea mult timp, s-ar putea să fie timp să externalizați.

Examinați cuvintele cheie negative: vedeți dacă pierdeți cheltuielile publicitare în condiții pe care nu doriți să le vizați. Contul Google Ads mediu risipește până la 76% din bugetul său pe cuvinte cheie greșite.

Îmbunătățirea scorului de calitate: Scorul de calitate al Google este o valoare care măsoară calitatea și dacă un anunț este relevant pentru cuvintele cheie pe care le vizează.

Un scor de calitate mai bun are ca rezultat un clasament mai mare al anunțurilor, care poate îmbunătăți drastic veniturile și reduce cheltuielile publicitare pierdute. Consultați acest ghid pentru a afla mai multe despre cum să vă îmbunătățiți scorul de calitate.

# 3 – Îmbunătățirea veniturilor generate de anunțuri

A doua măsură în ROAS este venitul. Dacă ați făcut tot ce puteți pentru a reduce costurile anunțurilor dvs., este timpul să căutați modalități de a îmbunătăți veniturile generate din anunțurile dvs. Asigurați-vă că luați în considerare ROAS, alături de alte valori, cum ar fi CTR și CPC, pentru a vedea unde nu sunt anunțurile. Apoi, încercați aceste strategii pentru a vă îmbunătăți ROAS-ul.

Optimizați paginile de destinație: dacă un anunț are un CTR mare și un ROAS redus, problema ar putea fi paginile dvs. de destinație. Asigurați-vă că utilizați un limbaj similar atât în anunț, cât și pe pagina de destinație, conduceți cu un CTA puternic și luați acești alți pași pentru a optimiza pagina de destinație.

Regândiți-vă cuvintele cheie: vizați cuvintele cheie potrivite? Dacă ROAS este scăzut, reporniți cercetarea cuvinte cheie. Luați în considerare cuvintele cheie cu mai puțin concurență în care anunțurile dvs. pot obține tracțiune.

Automatizarea ofertelor: Dacă difuzați anunțuri Google, este posibil să doriți să luați în considerare utilizarea funcțiilor de licitare automate Google. Puteți seta un ROAS țintă.

Gânduri finale

ROAS (rentabilitatea cheltuielilor publicitare) este o valoare puternică a reclamei, dar nu există în vid. Adevărata valoare a ROAS constă în capacitatea sa de a oferi o perspectivă mai detaliată atunci când este luată în considerare alături de alte valori pe care probabil că le urmăriți deja.

Majoritatea marketerilor nu ar visa să cumpere online un produs de 10 dolari fără să citească recenziile și să compare prețurile. Cu toate acestea, prea multe companii se bazează pe doar o parte din imagine atunci când iau decizii de publicitate care ar putea costa mii – sau zeci de mii – de dolari.

Rețineți că campaniile cu un ROAS ridicat ar putea pierde în continuare bani dacă irosiți bani cu costuri aferente non-publicității, cum ar fi cheltuielile generale.

De exemplu, dacă o campanie are un ROAS de 10: 1, dar costurile de transport măresc veniturile totale, puteți pierde în continuare din profit.

Este util să luați în considerare ROAS în linie cu alte valori, cum ar fi CTR, care vă pot ajuta să determinați dacă o anumită campanie publicitară este profitabilă, mai devreme decât mai târziu.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
analiza seo gratuita star marketing timisoara
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+