Prima Impresie Conteaza in WebDesign - STAR MARKETING TIMISOARA
prima impresie online
25 May
2019

Prima Impresie Conteaza in WebDesign

Category:SEO & Marketing

Inspirata din articolul de pe www.conversionxl.com

Oamenii iau decizii rapid si isi fac o parere despre site-ul tau in mai putin de o secunda. Studiile arata ca oamenii isi formeaza prima impresie despre site-ul tau sau orice alt site in 1/10 secunde.

Studiile efectuate de catre ConversionXL au aratat ca site-urile care sunt placute vizual mai ales pe homepage au sanse cu pana la 28% sa aiba o rata de vanzare mare.

Prima impresie a unui website depinde de mai multi factori precum structura, spatiile, culorile, simetrica, texte, font, poze. In acest articol vom afla cum putem sa creem o prima impresie de succes care sa tina userii pe site.

Acum cativa ani Google a lansat un test care arata ca oamenii au nevoie de 50 ms pentru a-si face o impresie despre un site.

Elementele de care au fost surprinsi au aratat ca site-urile cu complexitate vizuala mica si putin text+imagini sunt mai placute.

Astfel este important sa iti structurezi site-ul cat mai simplu si familiar pentru a creste rata de conversie.

Ai nevoie de doar 2.6 secunde pentru a te focusa pe elementele importante de pe pagina. Cercetarile arata ca oamenii care au fost monitorizati si le-au fost urmatire miscarile ochiilor – au avut nevoie de maxim 2.6 secunde pentru a se focusa pe elementele centrale de pe pagina.

Aici ne referim la logo, imagini, social media icons. Studiile arata ca daca ai facut o prima impresie buna, atunci ai sanse foarte mari sa tii oamenii pe site.

In 94% din cazuri prima impresie tine foarte mult de design-ul general al site-ului. Multe cercetari arata ca modul in care este design-ul site-ului si modul in care el este structurat joaca un rol important cand vine vorba de prima impresie.

Dintre toți participanții la test au dat, 94% au spus ca pentru ei un site slab este are urmatoarele elemente:

Complextitate ridicata;
Layout plin;
Lipsa mijloacelor de navigație;
Servicii de proiectare web plictisitoare;
Utilizarea culorii;
Anunțuri pop-up;
Introducerea lentă a site-ului;
Texte mici;
Prea mult text;
Aspectul și simțul corporativ;

Doar 6% din feedback a fost despre content – iar astfel elementele vizuale si navigarea au jucat un rol crucial in influentarea deciziei de cumparare si a primei impresii.

Astfel, in acelasi timp, o interfata slaba a fost asociata cu respingerea site-ului si lipsa de incredere.

Studiile efectuate de catre Consumer WebWatch -> https://dejanseo.com.au/media/pdf/credibility-online.pdf arata ca oamenii pun accent pe elementele vizuale ale unui site, decat pe content. Credibilitatea unui site este astfel determinata in mare masura de design si elementele vizuale.

Astfel pentru ca site-ul tau sa fie credibil trebuie sa aiba un design elegant si simplu.

O prima impresie pozitiva poate sa creasca rata de satisfactie a userilor. Acest experiment ->https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S095354381100035X – arata ca efectele pe care asteptarile le ofera pe partea de usability, joaca un rol important in cumparaturile online.

Astfel recenziile de pe site pentru ecommerce sunt strans corelate de catre partea de design si experienta de utilizare.

Daca vei creste experienta de utilizare a site-ului tau si vei avea elemente vizuale de top, cu siguranta si produsele / serviciile tale vor fi apreciate.

CUM NE ASIGURAM CA PRIMA IMPRESIE ESTE POZITIVA

  1. Diferentiere site

Este important ca site-ul tau sa fie mai diferit dar in mod pozitiv fata de competitia ta pentru ca doar asa va atrage atentia. Poti sa comunici mesajul tau cat mai rapid posibil prin design, imagini, video?

Este un balans intre site-urile inovative si cele corporate. De multe ori este bine sa atingi cele 2 arii.

Astfel adauga imagini unice pe site-ul tau, font usor de citit, video personalizate cu brandul tau dar si ai un design general care sa atraga atentia.

Cheskin Research & Studio Archetype a aratat ca site-urile care au elementele de mai jos au sanse mari de a crea incredere:

Branding, naviage, indeplinire asteptari, prezentare, tehnologie, security logo.

Iata un site care iasa in evidenta in domeniul gecilor de piele si care cu siguranta creaza o prima impresie de nota 10.

prima impresie in webdesign
prima impresie in webdesign

Fata de alte site-uri din nisa sa, acesta iasa imediat in evidenta pentru design, look si culori.

Se vede ca acest site are personalitate si reprezinta un brand de renume.

  1. Inspira userii

Un studiu realizat de Universitatea din Berlin arata ca rolul inspiratiei este important pentru orice site mai ales cele care vand produse/servicii scumpe.

Iata mai jos un exemplu cara inspira oamenii sa faca o actiune anume – acea de a face o rezervare legata de o destinatie de vacanta.

turism prima impresie
  1. Asigura-te ca zona above the fold atrage atentia

Acest subiect a fost foarte atent dezbatut in ultimii ani si studiile arata ca oaenii nu au o problema cu scrolling-ul, dar ei prefera defapt, sa vada informatiile importante inca din partea de fold.

Iata ceva la care sa te gandesti putin cand vine vorba de above-the-fold – oamenii au nevoie de 50 milisecunde pentru a-si forma o impresie despre site-ul tau – deci zona de above-the-fold este importanta in acest sens.

Multe heatmaps arata ca zona de navigare este cea mai vizualizata parte a site-ului. Trebuie astfel in zona de above the fold sa adaugi un tag line care sa indemne la actiune si o imagine resprezentativa a afacerii tale.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+