Factori de decizie in ecommerce - STAR MARKETING TIMISOARA
25 May
2019

Factori de decizie in ecommerce

Category:SEO & Marketing

Daca vrei ca oamenii care iti viziteaza site-ul sa iti cumpere produsele, trebuie sa stii cum fac ei achizitiile si ce ii influenteaza.

Oamenii cerceteaza produsele. Ei te compara cu competitia ta. Aproape 87% din decizia de cumparare incepe cu un research online pe Google sau social media.

Calitatea produselor dar si reputatia magazinului conteaza desigur, dar cand ce faci cand produsul satisface nevoile clientului si acesta are incredere in tine?

Ce influenteaza decizia de cumparare cand cele 2 nevoi sunt satisfacute?

Iata 9 lucruri de care sa ti cont cand vrei sa cresti vanzarile in magazinul tau online si sa influentezi decizia de cumparare.

  1. Recenziile

Multe studii au aratat in ultimii ani ca oamenii citesc foarte multe recenzii si decid ce trebuie sa cumpere pe baza lor.

Aproape 88% din oameni spun ca recenziile online sunt precum recomandarile personale si 39% din ei spun ca citesc in mod regulat recenziile inainte de a cumpara un produs.

Deci incpee sa aduni recenzii pe site-ul tau. Daca vezi produse de zi cu, poate vrei sa atragi recenzii de tip third-party care sa fie afisate pe site-ul tau. Foloseste datele structurate pentru a atrage recenzii pe site-ul tau. Studiile ConversionXL au arata ca recenziile cresc vanzarile online cu pana la 35%.

Multe recenzii ajuta sa iti stabilesti reputatia in online pentru clientii sceptici. Astfel nici recenziile negative nu trebuie sa fie ignorate pentru ca ele arata ca ai un brand real cu bune si cu rele.

  1. Oamenii iau informatii despre tine si afacerea ta din mai multe surse

Chiar daca Google este principalul loc in care se cauta informatii despre produse, oamenii cauta si pe bloguri, youtube, forumuri informatii despre produsele tale. Deci trebuie sa te asiguri ca prezenta afacerii tale pe forumuri, social media, youtube sau pe alte platforme este una activa si pozitiva.

cum dezvoltam content pentru site
  1. Oamenii nu prea stiu ce isi doresc

Este un studiu despre degustatul de gem. Oamenii de stiinta au luat un sample mare de oameni si i-au pus sa claseze gemurile dupa gust de la cel mai bun la cel mai putin bun.

Apoi, au schimbat grupul de studiu, iar surpriza – ordinea s-a schimbat.

Motivul este acela ca mintea care este implicata intr-un task face eforturi mari pentru a-l intelege. Deodata, presiunea sociala isi spune cuvantul.

Oamenii iau decizii inconstient cand sunt presati de timp sau de alti oameni. Cand trebuie sa isi explice alegerea, ei de multe ori gresesc implicand emotia si nu ratiunea.

  1. Actiunile altor oamenii

Multe preferinte sunt invatate si formate de catre normele sociale si asteptari.

Este important sa incorporezi pe site dovezi sociale precum numarul de clienti, cate produse ai vandut, premii, samd.

indexare site google
indexare site google
  1. Pastreaza site-ul si procesul de checkout cat mai simplu

Fluenta cognitiva este tendinta umana de a prefera lucruri care nu sunt doar familiare ci si simplu de inteles. De aceea site-urile simple sunt mai bune.

Astfel cu cat persoana care vede oferta ta o intelege mai bine cu atat mai tentat este sa faca o actiune.

Oamenii de stiinta si psihologii au determinat ca firmele si brandurile cu nume usor de pronuntat au intrecut in vanzari si recunoastere brandurile cu nume grele de retinut.

Experientele trecute conteaza foarte mult pentru ca oamenii sunt tentati sa cumpere de la branduri cu care au avut experienta placuta.

Este simplu – ai incercat un produs/serviciu, a functionat pentru tine, nu vrei sa iti bati capul din nou cu cercetarea. Nu vrei sa risti sa iei o decizie gresita. Astfel ca om de marketing trebuie sa oferi valoare in plus pentru clienti cu scopul ca ei sa stea mai mult cu brandul tau.

Asigura-te si ca ai un content usor de digerat si de citit prin bulet points, subtitluri, video+imagini de calitate.

  1. Influencerii

Este o moda in online ca brandurile sa se asocieze cu diversi influenceri pentru a se promova. Acestia au o putere de convingere mare asupra clientilor tai. De aceea este o tehnica buna pentru a influenta clientii tai sa cumpere de la tine.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+