Despre PageRank in 2019 - STAR MARKETING TIMISOARA
ghid seo 2019
25 May
2019

Despre PageRank in 2019

Category:SEO & Marketing

Haideti sa vadem o poveste. La inceputul Google a fost PageRank – acesta a facut din Google cel mai puternic motor de cautare din lume.

Totul a mers bine pana cand PageRank a avut formula secreta ca factor de clasare a site-uriloe web.Totuusi, de indata ce Google a facut acea formula vizibila pentru oameni, a declansat o masivitate de strategii de optimizare mai neortodoxe.

Hai sa vedem mai clar ce este PageRank, dar si cum determina pozitia paginii in rezultatele de cautare.

DEFINITIA PAGERANK-ULUI

PageRank-ul este un sistem de clasare a paginilor dezvoltat de catre Google si era mai bine zis folosit pentru a da un scor de relevanta pentru fiecare pagina in functie de importanta si autoritate prin calcularea calitatii si cantitatii de linkuri spre o pagina.

ghid optimizare site in 2018

Iata cum functioneaza – fiecare link spre o pagina este socotit ca fiind un vor, greutatea acelui link va avea un efect mare asupra paginii si clasarii acesteia. Dar nu se stia foarte bine despre cum se calcula greutatea acelui link.

CUM SE CALCULEAZA PAGERANK-UL

Matematica este baza in algoritmul de clasare a site-urilor in rezultatele de cautare Google, iar astfel si PAgeRank-ul este un scor calculat matematic. Deci cum se calculeaza acel page rank?

De fiecare data cand se calculeaza, se face o estimare cat mai preciasa a valorii unei pagini. Ne putem amintii ca valoarea unei pagini era calculata de fiecare data cand primea un link.

Pentru a preveni ca paginile sa devina prea influente in detrimentrul intregului site, formula de PageRank a devenit un factor ignorat de catre Google. Astfel, acest motor de cautare pune de ceva vreme accent mare pe autoritatea domeniului si pe calitatea contentului de pe intreg site.

Practic Google calculeaza media autoritatii tuturor paginilor de pe site si le da o autoritate de la 0 la 100. Se spune ca inca Google calculeaza PageRank-ul dupa fiecare proces de crawling. Deci PageRank-ul inca nu este mor dupa cum spun multi experti SEO. Chiar si Google a spus ca nu este dead.

PageRank-ul in 2019

Cand ceva este invizibil din punctul de vedere al Google-ului, nu inseamna ca nu exista sau nu are importanta.

indexare site google
indexare site google

La fel este si cand vine vorba de PageRank. Google a facut din formula PAgeRank-ului – care era secreta – publica, iar astfel multi experti SEO au profitat de acest lucru si au dezvoltat strategii de SEO – unele mai putin white hat- care a dus la o schimbare rapida si neplacuta de clasare a site-urilor.

Astfel in 2019, PageRank-ul nu mai este un factor de clasare a site-urilor in Google, dar sa nu uitam de baza SEO – trebuie sa ai content de calitate pe site, backlink-uri de calitate spre paginile importante, un numar si calitate ridicata de backlinks.

Deci prin esenta – PageRankul inca este o parte din mecanismul algoritmului Google de clasare a site-urilor in rezultatele de cautare. Este diferit de trecut dar joaca un mic rol in clasarea paginilor in Google. Desigur, nu exista o garantie de crestere a PageRank-ului actual si a scorului sau, dar poti sa monitorizezi performanta sa folosind un Tool numit SEO PowerSuite care are o metrica similara cu PR numita InLink Rank.

Practic sunt 2 factori care calculeaza acest InLink Rank: – calitatea de backlinks si linkurile interne.

Backlinkurile spre o pagina sunt sucul site-ului tau. Totusi, trebuie sa te asiguri ca acest suc este de calitate ridicata, daca nu vei avea de suferit. Pentru a vedea linkurile care vin spre pagina ta, poti sa dezvolti un audit de backlins.

servicii webdesign timisoara

Linkurile interne ajuta userii si robotii Google sa gaseasca paginile noi de pe site tau si ajuta la impartirea link juice-ului. Este important sa ai o structura cat mai buna a site-ului tau pentru ca orice pagina sa fie la distanta maxima de 3 click-uri de homepage.

Asigura-te ca nu ai pagini orfane – adica pagini care au zero linkuri interne si externe. Nu uita sa incluzi cuvantul cheie important in anchor text care sa indice Google-ului despre ce este vorba pe pagina.

CONCLUZIE ARTICOL

PageRank a facut ceva valuri in lumea SEO acum ceva ani, dar inca ramane o parte in algoritmul de cautare Google. Deci este foarte important sa iti amintesti sa atragi linkuri de calitate spre paginile importante si sa ai o structura buna a linkurilor interne.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+