Cum influenteaza recenzile rata de conversie - Star Marketing 🔥
25 May
2019

Cum influenteaza recenzile rata de conversie

Category:SEO & Marketing

Stiai ca aproape 95% din oamenii care fac cumparaturi online citesc cu atentie recenziile inainte de a adauga un produs in cos sau de a finaliza comanda? Recenziile clientilor care au cumparat in trecut un produs joaca un rol important cand vine vorba de factorii de decizie de cumparare in online si nu numari. Dar acestea sunt si un mod prin care putem sa ne informam mai in detaliu despre produsele sau serviciile pe care dorim sa le cumparam.

Ele sunt si un mod de engagement intre clienti. Universitatea NorthWestern a facut cateva studii prin care au pus intrebari legte de modul in care clientii online interactioneaza cu brandurile si cum afecteaza recenziile rata de conversie inca din 2011.

Ca parte a acestui studiu, s-a tras concluzia ca o mare parte din clientii care vad recenzii pozitive de produse au ales sa continue procesul de checkout.In aceste studii s-au raspuns la urmatoarele intrebari:

  • cum afecteaza recenziile online procesul de achizitie
  • daca afecteaza vanzarile, cat de mult le afecteaza si in ce circumstante

S-a descoperit, iata, ca produsele care au recenzii pozitive au un impact cuantificabil si semnificativ in decizia de cumparare, dar depinde si de alti factori precum star reviews, natura recenziilor, numarul de recenzii, sursa recenziei.

Aceste descoperiri au un impact mare pentru retaileri si i-au pus pe ganduri despre cum sa colecteze recenzii, cum sa le organizeze, dar si cum sa le promoveze.

In acest articol, vom examina cu atentie research-ul facut de Spiegel si iti vom da cateva recomandari despre cum poate magazinul tau online sa profite de pe urma recenziilor oamenilor si cum poate sa isi creasca rata de conversie.

DESPRE RESEARCH

Echipa de cercetarea de la Spiegel a facut un parteneriat strategic cu PowerReviews si au analiza milioane de experiente ale clientilor in online. Ei s-au uitat cu predominanta la cum afecteaza recenzile procesul de achizitie,dar si interactiunea userilor cu site-urile pe care au fost aceste recenzii.

Pentru bunurile de valoare mica – Spiegel a analizat recenzile si ratings de la clienti de la 2 mari retaileri din Europa si acest studiu a acoperit 22 de categorii de produse cu peste 110 mii de produse.

Pentru produsele mai scumpe – s-a facut un research care a analizat 15 milioane de page views pentru 1800 produse unice pe durata unui an.

CE S-A DEMONSTRAT

Studiile au aratat ca nu doar recenziile online sunt foarte valoroase pentru client in influenteara procesului de decizie, dar si un numar mare de circumstante au fost luate in calcul pentru a cuantifica experienta clientului resimitita.

Analiza Spiegel a recenzilor si ratings de la mai multe site-uri de ecommerce a demonstrat ca ele au puterea dramatica de a influenta decizia de cumparare. Dar gradul in care influenteaza aceasta decizie depinde foarte multe factorii de mai jos:

  • Pretul produsului
  • Modul de incertitudine a persoanei care citeste recenzia
  • Average star rating
  • Numarul de recenzii negative / total

Poate ca deja pare intuitiv dar este important sa afisezi recenziile pe pagina de produs pentru a influenta decizia de cumparare. Datele din studiile realizate in ultimii ani pe magazinele online de retail, a arata ca produsele care au recenzii pozitive afisate pe pagina de produs, au avut o rata de conversie mai mare cu pana la 270%.

Pentru a intelege cat mai bine impactul pe care recenziile le au asupra ratei de conversie in diverse circumstatne, Spiegel research s-a uitat la modul in care sunt afisate recenziile pe site-urile care vand produse scumpe. S-a rezultat ca recenziile au impact mai mare asupra produselor mai scumpe decat a produselor de zi cu zi. Aceste date de la high-end gift retailer au aratat ca recenziile pe paginile de produse scumpe pot creste rata de conversie de pana la 4 ori. WOW.

Cu cat pretul este mai mare, cu atat mai mult timp are nevoie un user sa gandeasca inainte de a-l cumpara. Avand la indemana recenzile altor clienti, clienti actuali pot extrage informatii cu privire la produsele scumpe.

Atentie insa la recenziile de 5 stele maxim pentru ca ele sunt percepute ca fiind prea bune ca sa fie adevarate. Studiile au aratat ca recenziile maxime de 5 stele sunt de impact pozitiv pana la un moment dat.

Pe mai multe categorii de produse, s-a gasit ca dorinta de cumparare este influentata in mod maxim de recenzii intre 4.0 si 4.7. Dar cand sare de 4.7 spre 5.0 atunci oamenii se gandesc ca ceva este prea bun ca sa fie adevarat.

Sa nu iti fie frica de recenzile negative pentru ca 82% din clienti magazinelor online cauta aceste recenzii negative. Ele sunt in corelanta cu teoria de mai sus care a aratat ca produsele care au recenzii de 5 stelute – adica maxim – nu au o asa mare rata de conversie fata de produsele care au recenzii de 4.0 -4.7 stelute.

Cititorii sunt sceptici la recenziile prea bune, dar in multe cazuri o recenzie mai putin buna stabileste un grad ridicat de credibilitate.

Studiile extensive folosite de un specialist Revoo indica faptul ca oamenii in online, tind sa petreaca de 4x mai mult timp pe un site care are 2-3 recenzii negative la un produs, iar rata de conversie creste cu 67% pe aceste site-uri.

ghid facebook ads - despre anunturi dinamice

CE INSEAMNA ASTA PENTRU BRANDURI

Puterea recenzilor online are o influenta mare asupra vanzarilor, iar asta inseamna ca retailerii au sansa sa dezvotle credibilitate in randul oamenilor care le viziteaza site-ul daca vor face vizibile recenzile clientilor anteriori.

Primele recenzii pentru un produs vor avea un impact foarte mare asupra ratei de conversie, deci focuseaza-te pe colectarea unui numar minim de recenzii, in special pentru produsele scumpe.

Nu te feri de recenzile negative – ele iti vor ajuta brandul sa fie mai credibil, mai real. Nu le elimina, ci incearca sa le raspunzi in mod politicos.

Fa follow-up prin email pentru a strange cat mai multe recenzii de la clienti.

Stiai ca nu toate recenziile sunt egale? Raspunsul la aceasta intrebare este bazat pe studiile analizate de diverse Universitati din SUA pe baza recenzilor si rating-urilor clientilor care au fost impartiti in 2 categorii mari – clienti verificati, recenzii anonime.

S-a aratat ca recenzile de la clienti verificati sunt mult mai influente decat recenzile anonime. O medie a recenzilor de la clienti verificati este de 4.34, cand recenziile medii anonime sunt de 3.89. Pe langa asta, recenzile de la clienti verificati au mai multe 5 star decat de la oameni anonimi.

Aceste date au aratat ca oamenii care sunt multumiti de produsele tale au sanse mult mai mari de a lasa un review pozitiv.

Pe langa asta, recenzile de la clientii verificati au impact mult mai mare asupra clientilor indecisi. Multe site-uri au un badge in proximitatea recenzilor verificate care arata ca aceste reviews au fost lasate de clientii care chiar au cumparat produsul respectiv.

funnel facebook ads

Ce inseamna asta pentru branduri – ei bine daca ai mai multe recenzii de la clientii verificati, poti sa cresti valoarea perceput de client pentru un produs si sa influentezi mai mult decizia de cumparare.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+