Ghid Facebook Audiente Customizate - STAR MARKETING TIMISOARA
17 May
2019

Ghid Facebook Audiente Customizate

Category:SEO & Marketing

Motivul pentru care multi oameni de marketing folosesc Custom Audiences in campaniile lor de Facebook Ads este pentru ca ele functioneaza intr-adevar. Daca nu folosesti si tu audientele customizate, atunci sansele sunt ca vei pierde bani, ceea ce cu siguranta nu face parte din planul de business.

Stiai ca branduri precum KingNet, Open Sky,Emag, Cel, PC Garage si multe altele ce folosesc custom audiences au vazut o rata de click mai mare dar si o rata de conversie ridicata?

Daca ai o campanie de Facebook Ads care deja iti aduce rezultate, atunci audientele customizate vor creste rata de conversie si click la noi inaltimi.

In acest articol o sa afli cum sa folosesti corect audientele Custom pentru a creste vanzarile tale.

Ce este o audienta personalizata sau custom?

Este o audienta specific targetata pe Facebook prin care poti sa tintesti mai bine anunturile tale spre o lista de email, numere de telefon, vizitatori pe site, fan page, engagement.

ghid facebook ads 2019 star

Cred ca suntem cu totii de acord ca audientele customizate in Facebook sunt un tool foarte esential prin care sa targetam clientii ideali pentru campaniile noastre de promovare pe aceasta platforma.

Sunt multe schimbari care au avut loc cand vine vorba de custom audiences in Facebook de cand au fost lansate in 2013, de aceea acest articol iti va explica tot cei ai nevoie pentru ca tu sa intelegi cum sa utilizezi aceasta optiune de targetare pentru anunturile si campaniile de Facebook Ads.

CUM DEZVOLTAM AUDIENTE CUSTOMIZATE

Pentru a dezvolta audiente personalizate, trebuie sa mergem in Business Manager, in meniul in partea dreapta vom selecta “Audiente” si vom da click pe acel buton.

De aici vom da click pe Creare audienta acel buton albastru.

Dupa care iti va aparea un ecran cu 10 optiuni de creare a audientei tale din care sa poti alege.

TIPURI DE AUDIENTE PERSONALIZATE

Sunt multe tipuri de audiente personalizate pe care le poti dezvolta. Hai sa le vedem care sunt acestea:

  1. Customer list – este o lista de email-uri, numere de telefon, Facebook User ID pe care Facebook le va incerca sa le potriveasca cu toti userii. Facebook va incerca sa potriveasca datele din fisierul urcat de catre tine in proportie de maxim 70% cu contactele din lista.
  2. Website custom audience – in loc sa urci o lista cu email-uri si numerele de telefon, poti sa dezvolti si sa instalezi Facebook Pixel pe site, pentru a face tracking useriilor care viziteaza anumite pagini de pe site. Este foarte utila aceasta tehnica mai ales cand vrei sa faci remarketing.
  3. App activity – poti sa dezvolti audiente bazate pe ce actiuni fac oamenii care utilizeaza aplicatia ta sau jocul tau.
  4. Facebook Sources – engagement – vei putea dezvolta audiente care vin din oamenii care au reactionat la postarile tale, video, events, formulare de pe Facebook sau chiar si Instagram.
ghid facebook audiente customizate

Hai sa vedem un exemplu: Sa zicem ca avem o lista de 10.000 de clienti care au cumparat de la noi. Vrem sa promovam o campanie sau un produs catre acest clienti – putem sa urcam acel excel cu datele de contact ale persoanelor pe Facebook si sa dezvoltam o audienta customizata. Facebook va incerca in acest fel sa potriveasca aceste date de contact cu userii de pe FB.

Astfel audientele customizate te vor ajuta foarte mult sa ai o targetare mai buna si sa cresti rata de conversie.

Iata optiunile de realizare a unei audiente customizate:

  1. Standard custom audience

Poti sa urci o lista de email-uri, numere de telefon a persoanelor pe care doresti sa le targetezi si Facebook le va potrivi cu profilurile in concordanta.

  1. Website audience

Aceasta optiune iti arata ca poti sa targetezi persoanele care au vizitat site-ul tau folosind Facebook Pixel. Practic este o campanie de retargeting.

  1. Lookalike audience

De indata ce ai creat o audienta custom poti sa ceri FAcebook-ului sa creeze o audienta similara pentru a targeta anunturile tale spre userii similari. Facebook se va uita dupa elementele comune si caracterisiticile useriilor pentru a targeta alti useri. Aceste caracteristici pot fi varsta, sex, interese, etc.

Cu aceasta optiune tu poti sa cresti lista de clienti targetati pentru a creste in final rata de conversie.

Pentru dezvoltarea audientei personalizate mergi in Power Editor si da click pe audienta.

Daca este prima ta audienta trebuie sa dai click pe Creare audienta si o fereastra pop-up va aparea care iti spune ce fel de audienta sa dezvolti.

Daca ai o lista de email-uri poti sa urci in format CSV pe Facebook iar acesta va cauta adresele de email corespunzatoare cu profilurile de Facebook.

Poti sa dezvolti si o audienta customizata pentru persoanele care au vizitat site-ul tau. Astfel nu ai nevoie de date despre clientii tai precum email, numar de telefon, ci poti instala Facebook Pixel pe site-ul tau care sa recunoasca userii care au intrat pe site si sa creeze automat o audienta pentru retargeting.

audiente personalizate facebook

In linkul alaturat am dezvoltat un ghid de Facebook Pixel despre cum sa il dezvolti si sa il instalezi pe site-ul tau.

Cu FB Pixel instalat poti sa mergi sa dezvolti audienta customizata pentru a targeta persoanele care intra pe site-ul tau.

Mergi in Facebook Business Manager – da click pe audienta si creare o noua audienta. Un pop-ul va aparea si iti va spune ce fel de audienta sa alegi.

Selecteaza Custom Audiente de pe site.

Apoi Facebook iti va cere sa fi de acord cu termenii si conditiile lor pentru a permite pixelului sa faca tracking asupra useriilor de pe site-ul tau.

Spre exemplu, poti sa ii targetezi pe toti cei care au vizitat pagina de checkout si au intentia de a cumpara. Astfel vei avea sanse mai mari sa ii convertesti.

Poti sa setezi si numarul de zile de tracking. Asta inseamna ca audienta ta va include doar persoane care au vizitat site-ul tau in ultimele x zile.

Crearea unei audiente personalizate depinde foarte mult de cat trafic atragi pe site si de perioada in care atragi traficul pe site.

Daca ai trafic mult in ultimele 30 de zile, poti sa fi sigur ca ai o audienta buna.

Dar daca nu ai asa de mult trafic pe site, trebuie sa lasi o perioada de 30-90 zile pentru a avea o audienta ridicata.

Poti sa alegi cat de frecvent userii vor vedea anuntul tau si de pe ce device.

Mai poti targeta audienta tinta si dupa evenimentele standard pe care userii le pot face pe site precum vizitarea unei pagini anume, adaugare produs in cos, etc.

CAPITOLUL 3 Cum dezvoltam audienta similara

Audienele similare sunt un mod foarte bun de a targeta persoanele care seamana cu grupul tinta in functie de anumite caracteristici. Ele iti permit sa faci o audienta mai mare si sa targetezi persoane similare cu clientii ideali.

Intrucat folosim Power Editor pentru a le crea, putem sa asumam ca avem o audienta custom deja creata si putem da click pe Tools-Audienta-Creare audienta similara.

Apoi selectam audienta de baza pentru a avea un punct de start.

ghid facebook ads timisoara

Dureaza mai multa vreme pana Facebook va genera o audienta similara decat cand realizeaza audienta custom dar de indata ce am finalizat audienta similara, putem sa asteptam cateva ore sau o zi pana noua audienta este finalizata si gata de targetat.

Putem dezvolta o audienta similara dupa – fanii paginilor, emailist, clienti anteriori/curenti, site, engagement

CUM SA UTILIZAM AUDIENTELE PERSONALZIATE PENTRU CAMPANIILE TALE

Acum ca intelegi cum sa dezvolti tipuri de audiente personalizate, este timpul sa vedem cum putem pune in aplicare tot ce ai citit mai sus.

Depinde foarte mult de business-ul tau cum sa segmentezi lista de contacte. Hai sa vedem cateva exemple.

  1. Ghideaza oamenii prin sales funnel

Poti sa targetezi o parte mica din publicul tau tinta daca oferi ceva de valoare pentru oamenii care iti vad anuntul. Poti da boost unei postari spre un trafic cold si sa dezvolti o audienta formata din oamenii care au vizitat site-ul tau in ultimele 30 zile si sa le promovezi ceva de valoare. Dupa ce ei sunt constienti de tine, poti sa promovezi ceva de valoare pentru ei cu scopul ca tu sa dezvoti audienta personalizata.

Folosind Facebook Pixel – poti sa retargetezi aceste persoane in lista ta de audiente.

  1. Transforma video-urile in vanzari

Un video este o metoda foarte buna pentru a dezvotla brandul tau spre oamenii care nu sunt constienti de tine, dar este greu sa te ocupi de brand awareness si de call to action in acelasi timp, nu-i asa? Realizand un video view pe audientele customizate, este posibl sa atingi cele 2 elemente in acelasi timp.

  1. Upselling

Este foarte usor sa vinzi ceva persoanelor care deja au cumparat de la tine decat unui strain. Este surpinzator cate branduri cred ca faza de vanzare se va opri atunci cand cineva a cumparat. De multe ori, ei exclud clientii potentiali din lista lor de audiente si din ad campaign, in loc sa profite de acest lucru.

Cum sa utilizam audientele customizate corect

Acum ca suntem familiari cu cele 4 tipuri de audiente din Facebook si cum sa le dezvoltam trebuie sa ne uitam la cum sa le punem in practica.

Mai jos vei afla cateva moduri in care sa utilizezi Facebook Custom Audiences pentru a creste ROI-ul campaniilor tale.

  1. Retargeteaza oamenii ce au fost pe site

Daca ar fi sa folosesti audientele customizate pentru a retargeta userii care au fost pe site-ul tau acesta este modul ideal.Sunt oamenii care deja au vizitat site-ul tau si stiu despre tine. Deci ei sunt ideali pentru a fi retargetati.

Acest lucru este ideal pentru ca tu targetezi anunturile tale spre o audienta hot care are idee despre tine si afacerea ta. Oferta din anunturile tale trebuie sa fie aceeasi cu cea din landing page.

Retargetarea oamenilor care deja au fost pe site-ul tau este o idee foarte buna pentru a face teste A/B pentru diverse propozitii de valoare. Vei vedea ce fel de mesaj este mai potrivit pentru audienta ta tinta si clientul potential.

  1. Retargetare persoane care au vizitat anumite pagini de pe site.

Nu toate paginile de pe site-ul tau sunt la fel de importante pentru useri. Probabil ca deja platesti sume amri pentru a atrage oameni pe site. Daca nu retargetezi oamenii cu diverse oferte pierzi multe sanse de a vinde.

De ce este bine sa retargetezi oamenii care au fost deja pe site-ul tau?

Pentru ca ei sunt constienti de brandul tau. Sunt oarecum interesati de ceea ce vinzi tu. Poti sa promovezi un landing page cu oferte relevante.

Poti spune clar Facebook-ului – uite eu vreau sa retargetez userii care au vizitat pagina X.

  1. Retargetare userii care au interactionat cu postarile tale.

Este foarte util sa retargetezi oamenii care au fost deja activi cu postarile tale, au dat like, share, distribute la postarea ta.

Ei deja sunt constienti de tine si vor sa afle mai multe despre brandul tau.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+