Cum scadem rata de bounce - STAR MARKETING TIMISOARA ⭐
21 Apr
2019

Cum scadem rata de bounce

Category:SEO & Marketing
image_pdfimage_print

Rata ta de bounce este prea mare? Vrei sa o reduci la un nivel mediu pentru a te asigura ca site-ul tau ofera o experienta de utilizare cat mai placuta? Descopera in acest articol cum sa scazi rata de bounce de pe site si sa cresti conversiile aplicand tehnicile de mai jos:

O rata de bounce ridicata este un “killer” de conversii pentru ca arata ca userii nu sunt multumiti cu ceea ce gasesc pe site si il parasesc fara a mai cauta informatii pe alte pagini.

Rata de bounce prin definitie este procentul de useri care ajung pe site-ul tau si decid sa il paraseasca fara sa mai viziteze alte pagini.

O rata de bounce ridicata arata faptul ca site-ul tau nu este indeajuns de convingator petnru a convinge userii sa stea si sa actioneze.

Hai sa vedem procentul de bounce rate in general cand vine vorba de site-urile web:

80%+ is very bad
70 – 80% is poor
50 – 70% is average
30 – 50% is excellent
20% – ai o eroare de tracking poate din cauza ca nu ai instalat bine Google Analytics sau nu se face corect event tracking.

Rata de bounce – ca sa stii – difera de la industrie la industrie si nu este un procent universal – depinde de useri, content, pagina, multe elemente.

Daca vei identifica inca de la inceput probleme cu care se confrunta site-ul tau sau landing page-urile iti va fi mult mai usor sa iti fixezi problema cu rata de bounce mare. Hai sa vedem de ce multe site-uri web au o rata de bounce foarte mare si cum putem remedia cele mai comune probleme.

Inainte sa incepem, trebuie sa stim care sunt paginile care au o rata de bounce ridicata. Poti merege in Google Analytics si sa dai click pe Comportament->Site Content-> Landing Pages.

Hai sa vedem acum tehnicile prin care sa scazi cat mai mult rata de bounce de pe site:

  1. Viteza de incarcare

Aceasta joaca un rol important nu doar din punct de vedere SEO ci si al experientei de utilizare. Cand un user asteapta prea mult pentru ca o pagina sa se incarcare – va resimtii o experienta de utilizare neplacuta pentru ca nimanui nu-i place sa astepte 10-20 secunde pana ce o pagina se incarca full.

Nu va conta daca ai un content de nota 10 si cel mai bun din lume atata vreme cat dureaza mult pana se va incarca.

Este foarte important astfel sa reduci timpul de incarcare a site-ului tau cat poti tu de mult. Vezi cu ce viteza se incarca pagina ta folosind tool-uri precum Page Speed Insights sau Pingdom.

  1. Ofera o experienta de utilizare placuta

Un grup de consultanta si analiza de renume – Neilsen Norma Group – care se ocupa cu realizarea de studii legate de experienta de utilizare a useriilor si alte studii de marketing a relatat ca ” experienta de utilizare este suma tuturor elementelor de la inceputul pana la sfarsitul navigarii pe un site pe care un user o executa”.

Experienta de utilizare este pana la urma un sentiment pe care un vizitator il simte pe site-ul tau web si cand interactioneaza cu elementele sale. O buna experienta de utilizare este atunci cand un user gaseseste site-ul tau ca fiind placut si usor de navigat pe el.

Este astfel foarte important ca site-ul tau sa ofere o navigare cat mai facila pentru useri indiferent de device daca vrei sa scazi rata de bounce.

In acest articol vei mai afla alte tehnici prin care sa imbunatatesti radical experienta de utilizare pe site-ul tau web.

cum reducem rata de bounce
cum reducem rata de bounce
  1. Optimizeaza plasarea butoanelor de CTA

Majoritatea vizitatorilor de pe site deci in primele 2-3 secunde daca vor sta sau nu pe site-ul tau. Este de multe ori intalnit faptul ca userii nu dau scroll sub fold sa vada si alte elemente.

Tocmai de aceea este important sa plasezi butonul de CTA in partea de sus a site-ului pentru a fi sigur ca userii il vad si vor da click pe el.

Asigura-te si de faptul ca duci userii pe pagini care sunt promise de call to action.

  1. Foloseste video-uri pentru a creste engagementul

Video-urile sunt foarte engaging de catre useri pentru ca atrag atentia si sunt mai usor de consumat decat imaginile si textele. De aceea este important sa ai video-uri de calitate pe site-ul tau care sa te ajute sa cresti rata de engagement si sa determini userii sa viziteze si alte pagini si sa stea mai mult pe site.

  1. Foloseste imagini de calitate ridicata

Daca ai un magazin online si vrei sa vinzi mai mult si sa scazi rata de bounce – iti recomandam sa utilizezi video-uri de calitate ridicata prin care sa oferi informatii vizuale de top despre produsele pe care le vinzi.

Adauga poze cu produsul din diverse unghiuri, din viata de zi cu zi si chiar si de la useri.

Cu cat sunt mai calitative imaginile cu atat mai mari sanse ai sa reduci rata de bounce.

  1. Live chat

Vei creste foarte mult rata de interactiune cu site-ul tau daca vei adauga un chat live sau Facebook Messenger/Whatsapp pe site-ul tau prin care sa oferi sansa useriilor sa interactioneze cu site-ul tau.

Astfel vei putea directiona userii spre paginile de informare, de produse, etc.

Pe langa asta vei creste si rata de conversie, engagement si vei oferi o experienta de utilizare cat mai placuta.

  1. Content de calitate ridicata

In timp ce multi experti recomanda sa jonglezi cu diverse tipuri de content, este important sa ai un plan de continut pentru site-ul tau web.

Astfel prin content plan vei putea utiliza text, imagini, video, infografice prin care sa indemni userii sa stea mai mult pe site si sa viziteze alte pagini web.

cum scadem rata de bounce

Contentul tau trebuie sa fie de calitate ridicata, sa fie original, sa contina atat text dar si poze/video ca suport.

  1. Usurinta de a citii textul

Este important ca site-ul tau sa aiba content usor de citit cand vine vorba de text. Poate ai intrat pe mai multe site-uri web si ai vazut bucati mari de text care te fac sa te chinui sa il citesti.

Acesta este un factor care determina multi useri sa paraseasca site-ul tau pentru ca nu ofera o experienta de utilizare placuta.

Recomandam sa spargi textele de pe site in paragrafe scurte, bulet points, liste, samd.

Asigura-te ca si fontul de pe site este usor de citit si este destul de mare.

Servicii web design profesionale in Timisoara
  1. Asgiura linkuri interne de calitate

Este important atat din punct de vedere SEO cat si din punct de vedere a experientei de utilizare sa ai o strategie de internal links de calitate prin care sa asiguri ca oamenii care ajung pe o pagina anume pot sa descopere si alte pagini de pe site care sa le vina in ajutor.

Foloseste-te de linkurile interne in mod strategic in functie de obiectivele tale de marketing si cum vrei sa indrumi userii pe site-ul tau.

Vrei ca oamenii sa vada si alte pagini de pe site – astfel linkurile interne sunt solutia ideala.

  1. Deschide linkurile in alt tab

Multe site-uri web au linkuri care se deschid in acelasi tab – dar pentru a reduce rata de bounce – iti recomandam sa alegi ca userii sa deschida toate linkurile in taburi noi.

  1. Analizeaza site-ul tau in mod constat

Este important sa monitorizezi constant site-ul tau daca vrei sa te asiguri ca el ruleaza la parametrii normali si ca esti in control.

Poti utiliza Google Search Console pentru a vedea starea indexarii, Google Analytics pentru a vedea statistici despre site-ul tau – de unde vin userii, ce pagini viziteaza, etc, dar si Hotjar ca sa vezi exact cum se comporta userii pe site-ul tau.

Astfel vei avea mai mult control asupra site-ului tau si vei vedea ce probleme are acesta.

CONCLUZIA ACESTUI ARTICOL ESTE:

Ca multe afaceri si site-ul au nevoie sa scada rata de bounce si daca vor aplica macar jumatate din tehnicile de mai sus cu siguranta vor vedea o scadere majora a ratei de bounce.

Succes.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+