Greseli in Google Adwords - STAR MARKETING TIMISOARA
22 Mar
2019

Greseli in Google Adwords

Category:SEO & Marketing

Daca si tu vrei sa iti promovezi afacerea prin Google Adwords si sa atragi mai multi clienti targetati pe site-ul tau, trebuie sa stii cum sa realizezi si mai apoi sa optimizezi campania de Adwords. Stiai ca peste 246 de milioane de clickuri primesc anunturile Adwords in fiecare zi?

Google Adwords este probabil cea mai cunoscuta platforma de PPC din lume, ea fiind lansata in 2000 si a avut in 2018 parte de un rebranding devenind Google Ads.

Aceasta platforma iti da sansa sa platesti doar cand cineva da click pe anunturile tale. Astfel cu cat dezvolti mai bine campania ta de promovare, cu atat mai multe clickuri vei atrage, iar sansa ca lead-urile sa apara va creste.

In acest articol poti sa afli pas cu pas cum sa iti optimizezi corect campania de Google Adwords pentru a reduce costurile si a creste ROI.

In primul rand trebuie sa intelegi ca promovarea pe Adwords se imparte in mai multe moduri – Search, Youtube, Blogger Display site-uri adiacente de la Adwords.

Acest ghid te va indruma in a realiza si optimiza corect campaniile de Adwords.

DE CE SA ITI PROMOVEZI AFACEREA IN ADWORDS?

In primul rand pentru ca rezultatele sunt aproape instantanee pentru ca zilnic se fac peste 3 miliarde de cautari. Astfel prin Adwords poti sa apari rapid in rezultatele de cautare si sa atragi clienti potentiali pe site.

Se spune ca ROI pentru o campanie de Adwords este undeva de 300%. Ceea ce inseamna ca pentru 1 leu investit in promovarea PPC vei castiga 3. Nu este rau.

Iata de ce multe campanii de PPC esueaza:

Daca si tu nu ai avut succes pana acum cu campania ta de PPC cu siguranta nu trebuie sa renunti. Hai sa vedem care sunt cele mai des intalnite motive pentru care campania ta de Adwords a esuat:

  1. Broad Keywords – daca vrei ca anunturile tale sa apara in fata clientilor tai potentiali, trebuie sa incluzi cuvinte/expresii cheie care sa fie cautate de oamenii care vrei sa ajunga pe site-ul tau.

Dar multa lume care utilizeaza Adwords foloseste termeni prea generici care costa o gramada de bani si nu au un ROI mare, iar conversiile sunt mici.

Astfel recomandarea noastra este sa iti pui cuvintele cheie in potrivire fie de tip fraza fie de tip exact match daca numarul si volumul de cautare iti permite.

  1. Anunturi irelevante – o greseala des intalnita in lumea PPC este ca multe anunturi nu se potrivesc cu intentia de cautare a oamenilor care vor sa gaseasca produsele sau serviciile tale. Iarr astfel oamenii dupa ce dau click pe anunturile tale, se trezesc ca landing page-ul nu este ceea ce s-a promis in anunturi. Este crucial astfel sa iti dai seama ca aici se pierd multe click-uri si bani. Iar rata de bounce va creste enorm, Google va sesiza acest lucru, iar costurile PPC vor creste.

Astfel ca solutie iti recomandam sa ai un mesaj constant atat pe landing page dar si in anunturile tale.

  1. Scor de calitate mic – acest scor de calitate este o metrica importanta dupa care Google determina cat de bune sunt anunturile tale si cuvintele cheie. Cu cat acest scor de calitate este mai mare cu atat mai bine clasate vor fi anunturile tale. Daca ai un scor de calitate mic, vei avea mai putine impresii si sansele de conversie vor scadea. Astfel trebuie sa imbunatatesti scorul de calitate.
  2. Un landing page de slaba calitate – toate eforturile tale in a optimiza campania de Adwords sunt in zadar daca userii care ajung pe pagina/site-ul tau nu au parte de o experienta de utilizare placuta si nu gasesc rapid si usor informatiile de care au nevoie.

Iata si cativa termeni des intalniti in orice campanie de Adwords de care trebuie sa ti cont cand vrei sa dezvolti o campanie PPC.

  1. Adrank

Acest termen arata cat de bine clasat va fi anuntul tau. Cu cat mai mare acest scor de Rank cu atat mai sus si mai bine clasat va fi anuntul tau si sansele de click vor creste. Ad rank este determinat de suma licitata * Scorul de calitate.

  1. Suma de licitat

Adwords se bazeaza pe un sistem de licitare, unde diversi advertiseri se bat pe sume de licitat pentru fiecare click. Cu cat mai mare aceasta suma de licitat, cu atat mai bine clasat va fi anuntul tau. Ai mai multe optiuni de licitare despre am scris in articolul anterior.

  1. Tipul de campanie

Inainte de a incepe sa dezvolti o campanie PPC in Adwords trebuie sa intelegi ca poti alege mai multe tipuri de campanii precum:

  • Search – sunt campanii de tip text care apar in rezultatele de cautare
  • Display – sunt campanii grafice care apar pe diverse site-uri web
  • video ads – video de promovare intre 6-15 secunde ce apar pe Youtube
  1. CTR – sau rata de click – arata numarul de clickuri pe care anunturile tale il atrag supra numarul de vizualizari. Aceasta metrica trebuie sa fie cat mai mare.

Un scor de calitate ridicat arata ca anunturile tale sunt de calitate si starnesc interesul userilor care le vad.

  1. Rata de conversie – este o metrica prin care se masoara numarul de conversii supra numarul de clickuri.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+