Strategii de licitare in Google Adwords - 💻STAR MARKETING TIMISOARA
16 Mar
2019

Strategii de licitare in Google Adwords

Category:Uncategorized

Daca si tu iti promovezi afacerea prin Google Adwords cu siguranta vrei sa scazi costurile de promovare si sa atragi mai multi clienti, nu-i asa?

Daca vrei reusi sa atragi clienti mai multi pe un buget mai mic cu siguranta reusesti sa cresti veniturile afacerii tale.

Daca nu esti familiar cu diversele optiuni de promovare pe care le ai in Google Adwords dar si cu tipurile de licitare, atunci vei avea mai mult de platit pentru fiecare click.

In acest articol vei afla cum sa folosesti diversele tipuri de licitare in Google Adwords pentru a scadea costul lunar de promovare si sa profiti cat mai mult de puterea acestei platforme.

Cand lansezi o noua campanie de PPC pe Google Adwords, aceasta platforma te intreaba ce fel de licitare sa folosesti:

Manuala sau automata.

Multa lume merge pe licitarea automata pentru ca nu stiu cat sa liciteze exact pentru campania lor.

Dar in Google Adwords, sunt multe optiuni de licitare din care poti alege pentru a obtine rezultate maxime.

Iata diversele tipuri de licitare pe care le poti utiliza in Google Adwords:

Target CPA (Cost Per Acquisition)
Target ROAS (Return On Ad Spend)
Maximize Conversions
Enhanced Cost Per Click (ECPC)
Maximize Clicks
Manual CPC Bidding
Target Search Page Location
Target Outranking Share
CPM Bidding (Cost Per Thousand Impressions)
vCPM Bidding (Cost Per Viewable Thousand Impressions)
CPV Bidding (Cost Per View)
Target Impression Share Bidding

Hai sa analizam fiecare tip de licitare in parte:

Target Cost Per Acquisition – CPA

Acest tip de licitare este folosit daca doresti sa optimizezi conversiile. Daca te intereseaza sa ai mai multe conversii ca obiectiv principal al campaniei tale, selecteaza CPA targetat – ca strategie de liictare si sa te focusezi pe incercarea de a convertii userii la un cost de achizitie specific.

Cu ajutorul acestui tip de licitare, Google Adwords va seta automat suma de licitare pe fiecare campanie in parte bazata pe CPA. In timp ce unele conversii costa mai mult, altele vor costa mai putin pentru a se alinia cu intregul cost de achizitie.

Licitarea de tip Target CPA poate sa fie complicata daca nu stii ce cost de achizitie ai.

Costul per achizitie este suma de bani pe care vrei sa o cheltui pentru a aduce un client.

De exemplu, daca vinzi un produs de 50$ nu vrei sa setezi un CPA targetat de 50$. Astfel nu vei avea profit.

Cand selectezi acest tip de metoda de licitare, poti sa alegi target CPA si sa ii dai drumul la campanie.

  1. Target Return on Ad spend (ROAS)

Este acel tip de licitare in care profiti cel mai mult de banii investiti.

De ce?

Pentru ca ai nevoie de putina matematica atunci cand calculezi acest cost.

Din pacate trebuie sa calculezi bugetul tau pentru Adwords si pentru a alege cea mai buna strategie de licitare.

Target ROAS este o strategie de licitare prin care Google Ads va seta automat licitarea pentru a maximiza valoarea conversiei bazata pe cat ROI vrei sa atragi din anunturile tale. Acest numar se bazeaza pe procentaj.

Hai sa vedem un exemplu:

In urmatoarea campanie de Google Adwords, vrei sa generezi 10$ pentru fiecare 2$ cheltuiti. Pentru asta trebuie sa urmezi urmatoarea formula:

Vanzari / cheltuieli * 100% = target ROAS

Adica in exemplul nostru avem 500% roas.

  1. Maximizarea conversiilor

Este cea mai simpla metoda de a licitare pe care Adwords o ofera.

Folsoind la maxim bugetul zilnic pe care il folosesti, Google va rula automat licitarea petnru ca tu sa obtii cat mai multe conversii pentru banii tai.

De exemplu, daca ai un buget zilnic de 50$, Google il va consuma cu cap pentru a obtine cat mai multe conversii.

Daca o singura conversie te va costa 50$, Google nu va licita pentru tine.

Inainte de a finaliza aceasta campanie, vezi daca ai un ROI pozitiv.

  1. Enhanced CPC

Este o strategie de licitare pe care noi o folosim des in promvoarea pe Google Ads.

Cum functioneaza?

In cateva cuvinte simple, acest tip de licitare Smart, ajuta Google sa creasca sau sa scada licitarea in functie de cat de likehood sunt userii care vad anuntul tau sa dea click pe el. Sumele licitate sunt o medie dintre maximul de cost per click.

Daca o cautare este prea competitiva si CPC este foarte ridicat, Google va scadea licitarea pentru a nu irosii bugetul.

Daca persoana care vede anuntul tau nu are sanse mari sa dea click pe el, Google va decide ce suma liciteaza per click.

  1. Maximizare click-uri

Este o strategie de licitare automata care se va baza pe bugetul maxim per zi.

Google va atrage cat mai multe click-uri posibile pentru a se incadra in buget.

  1. Manual CPC

Este o strategie de licitare ce iti va oferi mai mult control. Dar mai mult control are nevoie de timp mai mult pentru a monitoriza costurile si a le ajusta manual.

Daca nu ai experienta mare cu Google Adwords, aceasta strategie nu este potrivita pentru tine. Poti combina aceasta strategie de licitare cu cea ECPC.

  1. Target Search Page Location

TSPL – acest tip de licitare iti permite sa lasi Google sa ajusteze automat sumele de licitat pentru ca anunturile tale:

  • sa fie prezente pe prima pagina
  • sa apara in primele 4 rezultate de cautare

ATENTIE! Acest tip de licitare nu garanteaza plasamentul.

  1. Target Outgrank share

Este o alta strategie de licitare automata care este perfecta pentru a te lupta cu concurenta ta.

Poti alege un concurent sau un site care apare in rezultatele de cautare platite si sa spui Google ca vrei sa il intreci.

Astfel, cand cineva face o cautare si site-ul tau + al concurentului, Google va creste automat licitarea pentru ca anuntul tau sa fie mai sus.

  1. Cost per mia de impresii (CPM)

Este suma de platit pentru mia de impresii baza pe numarul de afisari.

Este targetata strict pentru Display, Youtube Ads.

  1. Cost per view

Este o strategie de licitare pentru video ads din Adwords, care poate sa fie utilizata in TrueView video platform.

Interactiunile in TrueView platform pot fi urmatoarele:

Call to action clicks
Overlay clicks
Cards
Companion banners

Un view este determinat de perioada in care cineva vizualizeaza un video ad mai mult de 30 secunde.

CPV este o setare basic sau default de licitare in TrueView.

  1. Target Impression Share Bidding

Este o strategie noua de licitare care a aparut in Adwords in 2018.

Este o strategie de licitare smart care se focuseaza pe brand awareness si a ajuta afacerile sa isi creasca expunerea.

Atentie! Costurile pot creste foarte mult daca selectezi 100% la targets.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+