👍Cum utilizam Google Search Console - STAR MARKETING 👍
3 Feb
2019

Cum utilizam Google Search Console

Category:Uncategorized

Google Search Console este varianta rebranduita a Webmaster Tools si este un must have ca tool pentru SEO cand vine vremea sa analizam cum se claseaza si comporta site-ul nostru in rezultatele de cautare. Poti sa folosesti acest tool pentru a gasi informatii extrem de valoroase despre performanta site-ului tau precum dupa ce cuvinte este accesat si afisat site-ul, probleme de securitate, erori de crawling care iti afecteaza negativ SEO.

Google Search Console este plin de informatii care te vor ajuta in strategia de SEO generala a site-ului precum aparenta sa in SERPs, search traffic, indexare, crawling. Cei care stiu aceste informatii vor putea sa isi creasca rata de click si sa isi claseze mai bine site-ul in rezultatele de cautare.

In acest articol iti voi arata cum sa te folosesti la maxim de Google Search Console pentru a imbunatatii performanta site-ului tau in Google.

1. Profita de rich cards

In sectiunea se Search Appearance vei vedea exact cum se vede site-ul tau in cautarile de pe Google. In aceasta sectiune gasesti o subsectiune numita – Rich Cards.

Aceste Rich Card iti ofera tie si userilor o experienta de utilizare mai placuta cand vine vorba de vizualizarea contentului in cautarile Google. In loc sa dai scrol in SERPS poti da swipe pe diverse rich cards care sa iti ofere informatii mai structurate despre ce este pe pagina.

Nu doar ca este mai placut din punct de vedere vizual dar genereaza mai multe clickuri si afecteaza direct clasarea unui site in rezultatele de cautare.

Potrivit Content Marketing Institute, schema markup code spune motoarelor de cautare ce tip de content este pe site.

Poti spre exemplu sa spui motoarelor de cautare ca pe pagina ai un articol, un video, o reteta, samd. Aceste markups sunt utilizate pentru a afisa rich cards.

Aceste rich card iasa mai mult in evidenta in cautarile Google si ajuta oamenii sa gaseasca mai usor raspunsuri la intrebari.


2. Imbunatatire HTML

Unele site-uri web au probleme cu HTML-ul si le afecteaza pozitia in pagina cu rezultate de cautare. De exemplu poti avea probleme cu meta descrierile, titlurile, content care nu este indexat de catre Google.

Mergand in Search Console la ->Search appearance -> Imbunatatiri HTML – poti vedea problemele specifice cu codul HTML pe care Google le gaseste pe site-ul tau.

Asigura-te ca titlurile de pe pagina nu depasesc 70 caractere, meta taguri de maxim 170 caractere, evita contentul duplicat, asigura-te ca robots.txt nu blocheaza motoarele de cautare in indexarea site-ului tau.

3. Disavow Links

Daca site-ul tau a simtit un picaj in cautarile Google, se poate intampla pentru ca ai fost afectat negativ de SEO.

Poate ca site-ul tau a fost indexat in directoare spammy sau atrage linkuri spammy.

Sau poate Google gaseste content duplicat pe site-ul tau.

Astfel poti cu disavow sa impiedici Google sa faca crawl pe linkurile spammy.


4. Optimizarea pentru mobile

Potrivit Moz, motoarele de cautare se uita la elemente precum design-ul site-ului, structura lui, viteza acestuia pentru a se asigura ca userii au o experienta pozitiva pe site si ei iau in considerare aceste elemente cand vine vorba de clasarea unui site.

Mergand la tabul de – Mobile Usabilty sub Search Traffic – poti sa vezi un raport a problemelor de pe site.

Unele probleme pot fi utilizare excesiva de Flash, viewport neconfigurat, font size prea mic pe mobile, elemente touch prea apropiate.


5. Atentie la statusul indexarii

Sub sectiunea de Index Status – poti vedea cum sunt indexate paginile de pe site-ul tau in cautarile Google si daca ele sunt blocat de Google sau de robots.txt

Daca vei ce pagini nu sunt indexate poti remedia aceasta problema daca adaugi un fisier robots.txt corect.

6. Probleme de securitate

Aceste probleme pot avea impact negativ asupra site-ului tau daca Google considera site-ul tau ca fiind spammy sau nesigur. De exemplu vizitatorii pot vedea anumite probleme in search in care Google le spune ca site-ul lor are probleme cu SSL.

Astfel in Search Console poti vedea clar ce probleme de securitate ai pe site-ul tau.


7. Fixarea problemelor de crawl

Sub sectiunea de erori de crawl din SE. poti vedea ce probleme a intampinat Google cu site-ul tau cand a incercat sa il acceseze.

Poti vedea erori 404, url-uri care duc spre pagini inexistente, pagini irelevante.

Poti utiliza acest tool – Fetch As Google pentru a trimite la indexare o pagina.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+