Este rata de conversie de pe mobile mai mica decat rata de conversie de pe desktop? Nu iti poti permite in 2019 sa ignori userii de pe mobile – tinand cont ca numarul lor creste de la luna la luna.
Acest lucru se datoreaza faptului ca mobile este un canal prin care oamenii fac research de produse, servicii si cauta informatii utile.
Ultimele studii au aratat ca 70% timpul media si 79% din timpul pe social media se petrece pe mobile.
De aceea este important ca afacerile sa isi focuseze atentia pe userii de pe mobile si pe cresterea acestei rate de conversii mobila.
Optimizarea ratei de conversie mobile este procentul de oameni care au completat o actiune de marketing din numarul total de oameni care au vazut campania ta.
Cu cat mai mare este acest proces cu atat mai de succes este campania de marketing. Optimizarea ratei de conversie de pe mobile este compusa din diverse strategii si tehnici prin care faci oamenii sa converteasca.
In acest ghid, vom vedea cum sa utilizam tehnici si strategii testate care iti vor creste rata de conversie de pe mobile.
1. OPTIMIZAREA VITEZEI PE MOBILE
Este o regula de aur ca site-ul tau sa ruleze rapid indiferent de device, iar viteza de incarcare trebuie sa fie rapida. Pe langa asta, Google a adaugat ca factor de clasare viteza de incarcare a site-ului web.
Dovezile sunt de necontestat – 40% din oameni abandoneaza site-urile care iau mai mult de 3 secunde sa se incarce.
O parte mare o vitezei de incarcare a site-ului web se bazeaza pe render start time care arata cat de mult dureaza pana cand prima bucata de content apare pe ecran.
Cum ne asiguram ca avem un site rapid?
In primul rand trebuie sa folosim design responsive, o tema optimizata pentru mobile.
Este important sa adaugam un plugin de caching, sa optimizam imaginile de pe site, sa folosim content deliver network.
2. Imbunatatire design site
Prima impresie a unui site web conteaza mult, de aceea este esential sa ai un design mobile de calitate
Google research a aratat ca dureaza mai putin de 1 secunda pana cand oamenii isi fac prima impresie despre site-ul tau web. Alte studii arata ca un design de calitate si placut creaza incredere si incurajeaza userii sa stea mai mult pe site. Un design urat ii determina pe vizitatori sa paraseasca rapid site-ul web.
Este important astfel sa vezi cat user friendly este un site web, iar daca oamenii gasesc informatiile de care au nevoie.
Trebuie astfel sa ai un site mobile resposive, sa fi atent la user flow de pe mobile si daca se gasesc usor informatiile pe site.
3. Imagini atractive
Nu doar ca imaginile atrag atentia userilor, dar ele ajuta sa formam o conexiune cu userii. Jeff Bullas a afla ca un content cu imagini va avea 94% mai multe vizualizari fata de cel fara imagini.
Astfel este important sa adaugi imagini de calitate pe site care sa vina in ajutorul textelor.
Este important pe langa calitatea imaginilor ca acestea sa fie optimizate si comprimate pentru a permite o incarcare mai rapida a lor.
4. Experienta de utilizare mobile
Am mentionat mai devreme usability-ul unui site, dar si cum poate acesta sa fie o parte importanta a interactiunii online, indiferent daca site-ul este accesat de pe mobile sau desktop.
Usability include – usurinta cu care vizitatorii se obisnuiesc cu site-ul tau cand ajung prima data pe el
– asigurarea ca procesul de navigare este eficient
– asigurarea faptului ca oamenii se intorc pe site si ca pot sa completeze actiunile incepute in sesiunea recent incheiata
Deci cum putem imbunatatii rata de conversie prin usability?
– punerea in evidenta a unor elemente selectate – optiuni de culori, marimi, etc
– design-ul site-ului cu destul spatiu alb pentru ca userii cand fac tap sa atinga usor elementul dorit si sa nu existe frustrari
– asigurarea ca elementele de CTA pot fi usor accesate
Pentru testarea usability-ului unui site putem utiliza tools precum UXCam sau UserZoom.
5. Implementare autocomplete
Fiind tot un subiect de usability, daca userii pot sa gaseasca ceea ce cauta, ei sunt mai atrasi sa converteasca. O abordare buna este sa folosesti autocomplete ca partea a functionalitatii on site.
Pe langa asta, expertii CRO recomandam sa folosesti inteligent filtrele ecommerce.
6. Folosirea de video de produs
Este important sa atragi atentia userilor daca vrei ca ei sa converteasca. Iata cateva date statistice despre video-urile pe site:
– 79% din user prefera sa vada un video de produs decat sa ii citeasca descrierea
– 84% din useri au cumparat ceva dupa ce au vazut un video
– 90% din useri privesc video-urile pe mobile
Astfel in 2019 este important sa foloesti cat mai mult video-urile in strategia si actiunea de marketing.
7. Cresterea increderii in site
Cand oamenii au incredere in tine, ei sunt mai tentati sa faca lucrurile indicate de catre tine. Cum poti astfel sa dezvolti increderea pentru mobile users?
In multe cazuri se folosesc aceleasi tehnici ca pe desktop:
– folosirea dovezilor sociale precum testimoniale, recenzii petnru a reasigura clientii potentiali ca fac decizia buna
– asigurarea faptului ca informatiile personale si financiare sunt in siguranta
– aratarea informatiilor de contact
8. Foloseste urgenta
Oamenii sunt contectati sa reactioneze la mesajele urgente, iar userii mobile nu sunt exceptii de la regula.
Defapt, userii mobile cumpara mai des si cheltuie mai mult, potrivit studiilor ConversionXL.
In jur de 30% din userii mobile cumpara de pe acest device, iar 1/3 folosesc cupoane de cumparaturi pentru a beneficia de discount!
De aceea este important sa folosesti urgenta in strategia de marketing online pentru mobile.
9. Mobile SEO
Optimizarea pentru Google a site-ului va ajuta clientii potentiali sa te gaseasca mai usor pe Google.
Este important sa intelegi ca in 2018 Google a introdus update-ul mobile-first index – care va utiliza versiunea mobile a unui site pentru a indexa prima data site-ul si a clasa paginile. De aceea site-ul tau trebuie sa fie optizat pentru mobile.
Poti incepe sa optimizezi on page site-ul cu elementele de mai jos:
– meta tags, titluri, urls, meta-descrieri
– content usor de citit, original, pe subiecte mari
– optimizare link interne, imagini, viteza
10. Mobile Optins
Multe afaceri folosesc optin forms pentru a creste rata de conversie atat pe desktop dar si pe mobile.
De aceea este o strategie buna de a creste rata de conversie pe mobile prin pop-ups sau optin forms.
11. Personalizare marketing
Este important sa intelegi ca oameniilor le place sa isi vada numele, de aceea este ideal sa folosesti personalizarea in actiunile de marketing.
Pe langa nume, poti utiliza ofertele potrivite la timpul potrivit.
Aceste tehnici se bazeaza pe date despre client – cine este el, cum a interactionat cu mesajul tau si site.
12. Utilizarea CTA Corect
Conversiile de pe orice device sunt legate strans de cat de eficiente sunt CTA-urile tale.
Ele spun vizitatorilor de pe site ce sa faca in continuare dupa ce s-au prezentat motivele pentru a face acea actiune.
Un bun CTA face urmatoarele lucruri:
– comunica mai clar beneficiile unei actiuni
– foloseste cuvinte de actiune si puternice pentru a duce spre o conversie
– duce spre livrarea a ceea ce s-a promis
13. Formular usor de completat
Multe persoane parasesc site-ul indiferent ca el este accesat de pe mobile sau desktop pentru ca au mari batai de cap cu formularul de comanda.
El fie are prea multe fielduri, fie fieldurile sunt greu de completat.
Pe mobile, rata de abandon este cu pana la 44% mai mare decat pe desktop cand ne referim stric la formular.
Astfel este important ca formularul sa fie usor de completat, sa aiba fielduri putine si mari ca dimensiune – pt mobile version.
14. SMS notification
Daca vrei sa profiti cat mai mult de mobile marketing, trebuie sa integrez cateva aspecte core ale platfomelor mobile in strategia de CRO.
Printre ele gasim SMS si push notifications – ambele vor ajuta la cresterea conversilor pe site.
Mult mai multa lume reactioneaza pozivit la SMS-uri si la push notifications.
Poti intrega si Facebook messenger si whatsapp pe site-ul tau pentru a creste rata de conversie.
CONCLUZIE
Este important sa iei in considerare userii de pe mobile mai ales in 2019 pentru ca ei sunt peste 50% din traficul de pe site-ul tau.
Folosind tehnicile de mai sus poti creste rata de conversie de pe site.
Te invitam sa citesti articolul despre optimizarea ratei de conversie in ecommerce.
Pe langa aceasta credem ca te ajuta si acest articol despre optimizarea paginii de produs.