Google Adwords este una dintre cele mai utilizate si complicate platforme de marketing valabile. Cu un numar mare de tool-uri, rapoarte si moduri de a crea anunturi, trebuie sa intelegi fiecare aspect.
Toate aceste elemente joaca un rol important in impactul campaniei asupra bugetelor si asupra rezultatelor.
Daca nu ai grija de campania ta de Adwords, atunci poti risca sa pierzi bani si sa nu atragi clienti pe site. Dar acest lucru poate fi evitat daca ai grija de campania ta si de contul tau prin audituri regulate.
Google Adwords este o platforma excelenta in care iti poti promova rapid afacerea doar in cateva minute. Dar pentru cine nu are experienta in promovarea PPC, platforma Adwords poate sa fie una complexa care iti va da batai de cap.
Sunt zeci de optiuni de promovare in Adwords si setari de care sa ti cont. Deci este de inteles de ce multa lume se plange ca aceasta platforma este complexa.
Nu doar cei care fac primii pasi in Adwords se plang ca platforma este uneori prea complexa, dar si cei care au experianta in setarea de conturi PPC se plang de acest lucru pentru ca apar des noi modificari si features.
Este astfel important cand dezvolti campanii PPC si vrei sa le optimizezi si vezi cum poti dezvolta audituri complete si clare. In primul rand un audit de Adwords trebuie sa se alinieze cu obiectivele tale – care este scopul pentru care faci promovare pe Adwords?
Doresti branding, clienti pe site, conversii?
Inainte de a trece la detaliile tehnice, trebuie sa intelegi cum a rulat campania ta in ultima perioada. Arunca o privire peste performata contului -> campaniei -> anunturilor -> cuvintelor cheie si vezi daca se ridica la nivelul asteptarilor tale.
Dezvoltarea si rularea unei campanii de succes necesita segmentare si granularitate pentru a fi precis interpretata cand se face analiza si se executa modificari.
Campaniile trebuie segmentate pe locatie, servicii, obiective, cuvinte cheie.
Pe langa impartirea campaniei pe logica ierarhica, trebuie sa intelegi ca segmentarea te va ajuta sa ai un control mai mare asupra bugetului si setarilor.
Pe langa asta, este important sa targetezi campania de Adwords pe zone geografice in care ai activitate. Astfel vei putea sa ai control mai mare asupra setarilor si limbii dar si a programului de livrare.
Un Audit de Adwords de calitate nu cauta doar punctele nevralgigce ci te ajuta sa iti cresti performanta campaniilor / anunturilor pentru a genera mai mult venit si profit investind mai putini bani in timp mai scurt.
Iata cum poti realiza un audit de Adwords de calitate in cativa pasi simpli:
CE ESTE UN AUDIT DE ADWORDS MAI EXACT?
Auditurile de Adwords sunt necesare pentru a evita pierderile de bani si de clienti potentiali.
Este important sa intelegi ca daca nu intelegi cum ruleaza campania ta de Ads atunci vei avea de suferit pierzand bani si clienti. Astfel in ajutor iti vine un audit de Adwords care asigura ca nu pierzi bani si ca toate campaniile ruleaza bine.
Prin acest proces vei vedea exact unde se duc banii tai, ce anunturi sunt mai performante, pe ce cuvinte cheie sa licitezi mai bine.
Dar asta nu e tot.
Auditurile de Adwords te ajuta sa iti creezi o structura de cont buna si usor de navigat pe ea, ajutand sa ai un control mai bun asupra bugetelor. Cu cat ai o structura mai buna, cu atat mai usor iti va fi sa gestionezi anunturile.
AUDIT DE ADWORDS – PASUL #1
Cel mai crucial element de verificat intr-o campanie de Adwords este conversion tracking.
Un studiu efectuat de Adespresso a aratat ca doar 29% din conturile de Adwords au setat corect conversion tracking. Asta inseamna ca 71% din conturi nu au setat corect urmarirea conversiilor.
Aceasta urmarire a conversiilor este cheia de succes a unei campanii de Adwords. Altfel, nu vei stii daca campania ta are succes.
Fara conversion tracking, este imposibil sa stii daca oamenii convertesc din anunturile tale. Practic irosesti bani fara un ROI.