Cum sa utilizam heatmaps in Ecommerce - STAR MARKETING TIMISOARA
servicii webdesign timisoara
1 Jan
2019

Cum sa utilizam heatmaps in Ecommerce

Category:Ecommerce
image_pdfimage_print

Daca ai un magazin online si vrei sa stii ce fac oamenii pe site si de ce nu finalizeaza comenzile probabil ca ai nevoie de un heatmap de calitate.

Acesta iti arata pe ce elemente dau oamenii click, care sunt zonele de interes de pe pagina si iti dau sansa sa vezi cu ce elemente interactioneaza oamenii.

Aceste heatmaps sunt reprezentari vizuale ale comportamentului oamenilor de pe site care iti dau mai multe date de care sa te folosesti cand vrei sa incepi procesul de CRO.

Azi vei afla cum sa te foloesti de heatmaps pentru a creste veniturile, conversile si experienta de utilizare a magazinului tau online.

Hai sa incepem!

Sunt multe concepte de heatmaps dar in mare toate spun acelasi lucru – iti arata gradul de interactiune a oamenilor cu site-ul tau.

Un heatmap este o reprezentarea vizuala a datelor despre ce actiuni fac vizitatorii pe site-ul tau web. Heatmap-urile de pe site folosesc diverse culori pentru a arata nivelul de activitate pe anumite sectiuni de pe site.

In ultimul deceniu, website heatmaps au devenit foarte populare pentru ca au ajutat posesorii de site sa afle mai multe detalii despre ce fac oamenii pe site-ul lor.

Spre deosebire de Google Analytics – aceste heatmaps ajuta la se ne dam mai bine seama ce fac oamenii pe site.

Multe tool-uri de Analytics ofera stastici de baza despre ce fac oamenii pe site – cee ce este de ajutor dar nu este indeajuns.

De ce nu este indeajuns? – Pentru ca nu explica precis ce fac userii pe site – aici vin in ajutor heatmap-urile.

Acestea ofera o explicatie vizuala cu zonele cele mai interesante petnru utilizatori.

Heatmap-urile sunt tool-uri foarte utile cand vrem sa analizam comportamentul oamenilor pe site-ul nostru sau pe anumite pagini.

Ele pot sa ne ajute sa determinam unde dau oamenii click, ce arii de pe pagina sunt cele mai interesante si engaging, daca userii sunt confuzi sau se chinuie cu anumite elementele de pe site, dar si daca userii nu vad anumite elemente cheie de pe pagina.

Indiferent ca utilizezi heatmaps pentru redesign al site-ului sau pentru a creste conversiile, acestea sunt un tool necesar pentru a intelege comportamentul oameniilor pe site.

Aceste heatmaps sunt folosiste impreuna cu clickmaps, miscarile de mouse si video session replay.

Cand sunt folosite pe site-uri web, aceste heatmaps te ajuta sa iti dai seama cum se simt oamenii pe site.

Cel mai bun software de heatmap este cel de eye tracking – aici sunt folosite miscarile ochiilor pentru a detecta care parti din site sunt cele mai interesante si care atrag cel mai mult atentia oamenilor.

Acest software are nevoie de echipamente speciale si sunt utilizate de marile companii de CRO.

Cele mai simple tipuri de heatmaps sunt scroll maps – ele arata cat de mult dau oamenii scroll pe site-ul tau.

Ele nu ofera detalii despre ariile in care oamenii gasesc informatii relevante dar ajuta sa vezi ce tip de content este preferat de vizitatorii site-ului.

O alta forma de heatmap de care ne putem utiliza sunt click maps – ele arata unde dau oamenii click.

Sunt foarte utile sa vezi ce elemente sunt cele mai interactive si placute pentru useri.

Sunt diverse tool-uri de heatmaps printre care gasim:

– Crazy Egg – ofera diverse tipuri de heatmaps si tool-uri de conversei precum A/B testing.

– HotJar – include tooluri precum heatmap, video recording, conversion funnel analysis, polls si sondaje.

Pentru a analiza site-ul de ecommerce iti recomandam sa cauti online cel mai potrivit tool de heatmap – sa il instalezi pe site si sa il activezi.

Cea mai buna utilizare a heatmap-urilor este sa fixezi erorile de interfata si user experience.

Vei vedea zonele care determina oamenii sa parasesca site-ul sau sa abandoneze cosul de cumparaturi.

Mai poti vedea zonele care atrag “clickuri nervoase” – acele elemente care par a fi clickable dar nu sunt.

Vei putea vedea ce elemente grafice de pe pagina atrag cel mai mult atentia si care atrag click-uri.

Pe langa asta, cu heatmaps poti vedea clar fieldurile necompletate din procesul de checkout.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+