Cum monitorizam cosurile abandonate in Google Analtyics - STAR MARKETING TIMISOARA
1 Jan
2019

Cum monitorizam cosurile abandonate in Google Analtyics

Category:Ecommerce, Marketing, SEO
image_pdfimage_print

 

Am tot vazut statistici care spun ca peste 70% din oamenii care adauga un produs in cos nu finalizeaza comanda. Ca sa punem in perspectiva practica, din 10 persoane care adauga un produs in cos, doar 3 finalizeaza comanda. Dar ce se intampla cu ceilalti 7? Pooooff! Au disparut!

Suna cam aiurea acest lucru, sa pierzi o vanzare din cauza diversilor factori.

Un studiu realizat de Business Insider arata ca aproape 4 trilioane de $ sunt pierduti in abandonarea cosurilor de cumparaturi online. Dar 63% din aceste cosuri sunt recuperabile.

Dar ce putem face in acest sens? Avem produse in stoc, comenzi de finalizat, email de trimis. Cine are timp in ziua de azi sa analizez si sa descopere problema cosului de cumparaturi abandonat in magazinele online.

Pentrua simplifica lucrurile pentru voi, am creat un proces prin care sa analizam mai usor rata de abandon a cosului de cumparaturi.

Poti sa implementezi acest lucru in maxim 5 secunde si sa incepi colectarea de date despre ce cauzeaza oamenii sa abandoneze cosul de cumparaturi.

Dupa ce ai afla cauza problemei poti sa faci teste A/B pentru a gasi cea mai buna solutie.

DE CE SE ABANDONEAZA COSUL DE CUMPARATURI

Inainte de a incerca sa fixam problema, trebuie sa intelegem clar motivele pentru care oamenii abandoneaza cosurile magazinelor online.

Statista a dezvolta un sondaj de opinie care a durat 12 luni si a aflat ce ii fac pe oameni sa abandoneze cosul de cumparaturi.

Cateva din motive sunt – costurile ascunse

– fac doar browsing

– au gasit un pret mai bun in alta parte

– pretul comenzii este prea mare

– s-au razgandit

– etc

In loc sa ghicesti motivul pentru care oamenii abandoneaza cosul de cumparaturi, hai sa lasam Google Analytics sa se ocupe de acest lucru.

Cand monitorizam checkout funnel-ul putem vedea in ce faza abandoneaza oamenii cosul de cumparaturi.

CUM SETAM UN FUNNEL IN ANALYTICS

Pentru a seta un funnel in Google Analytics putem merge in GA, sa activam ecommerce tracking si sa incepem sa monitorizam. Putem da click pe Convesii -> Comportament Achizitie

Pasul 1 – Creare obiectiv

Din panoul de control Google Analytics mergem in Obiective, aici dam click pe View.

Selectam contul si proprietatea pe care vrem sa adaugam codul si sa facem tracking.

Pasul 2 – setare obiectiv

Dupa acesta dam click pe “Creat Goal” acel buton rosu – si selectam tipul de obiectiv. In cazul nostru pentru tracking-ul cosului de cumparaturi putem utiliza – “Checkout Compelte” sub sectiunea de “Venituri”.

Pasul 3 – Descrieri obiectiv

Dupa care, trebuie sa ne descriem obiectivul si tipul de event la care facem tracking. Alegem la final pagina de thank you – aici Google va stii ca obiectivul a fost indeplinit.

Pasul 4 – setare url final

Pentru ca Google Analytics sa monitorizeze si sa stie ca obiectivul a fost atins trebuie sa ii spunem care este pagina de succes. Aici este pagina pe care userii o vad dupa ce au finalizat achizitia.

Aici adaugam url-ul acelei pagini.

Pasul 5 – Creare funnel

Acest funnel ne va ajuta sa ne dam seama care este procesul de navigare a oamenilor pe site.

Pentru a crea un funnel trebuie sa il activam.

Aici adaugam paginile prin care un user trece pentru a finaliza comanda.

Vizualizarea raportului se poate vedea dupa ce Google Analytics a adaunat destule date despre site-ul tau web.

In tabul de – RAPORT , mergem la CONVERSII si vedem vizualizarea funnel-ului.

Aici Google Analytics ne va arata exact ce se intampla in funnel si de ce oamenii abandoneaza cosul de cumparaturi.

 

Citeste si articolul despre cum sa cresti rata de conversie a magazinului online pentru a afla cum poti avea mai multa vanzari cu acelasi trafic.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+