10 metode de a reduce rata de abandon a cosului - STAR MARKETING⭐️️
rata abandon
1 Jan
2019

10 metode de a reduce rata de abandon a cosului

Category:Ecommerce
image_pdfimage_print

Vrei sa reduci rata de abandon a cosului din magazinul tau online? Este o bataie de cap sa iti dai seama cu sa reduci aceasta rata de abandon fara sa iti pierzi mintile.

Vestea buna este ca ai in acest articol la dispozitie mai multe tehnici testate si dovedite prin care sa reduci numarul de cosuri abandonate a magazinului de ecommerce.

1. Implementarea de exit-intent popups

Daca nu ai inca pe site acest exit intent popup ar fi bine sa il il instalezi. Recomandam sa introduci exit popup pe pagina de checkout si pe pagina de cos de cumparaturi – astfel vei indemna vizitatorii de pe site sa ramana pe site si sa continue cumparaturile.

Acest popup se afiseaza doar cand un user vrea sa dea pe butonul de back sau sa paraseasca site-ul.

Prezinta o oferta exclusiva in exit popup pentru a-l face pe vizitator sa stea pe site.

2. Elimina surprizele

Chiar daca nu oferi livrare gratuita, poti sa reduci numarul de persoane care abandoneaza cosul tau din cauza unor costuri ascunse sau costuri neprezentate.

Studiile efectuate de Forrester arata ca 22% din oamenii care parasesc site-ul de ecommerce fac aceasta actiune pentru ca magazinul respectiv nu prezinta de la inceput costurile totale.

Astfel este important sa prezinti inca de la inceput toate costurile de achizitie + transport.

Daca ai alte costuri pe langa cele de livrare trebuie sa le faci vizibile de la inceput.

3. Pastreaza cart-ul vizibil tot timpul

24% din oamenii care abandoneaza cosul de cumparaturi o fac pentru ca vor sa se mai gandeasca inainte de achizitie.

Deci daca oamenii revin mai tarziu pe site, este important sa vada ca produsele au ramas in cos.


4. Guest checkout

Nu este o idee buna sa obligi oamenii sa isi faca un cont cand vor sa cumpere un produs. Nu doar ca acest lucru incetineste procesul de achizitie, dar va creste si rata de exit.

Este important sa permiti ca oamenii sa poata sa cumpere un produs fara sa isi faca un cont prin guest checkout.

5. Checkout rapid

Cea mai buna metoda de a reduce rata de abandon a cosului de cumparaturi este sa elimini pasii inutili din checkout.

Chiar trebuie ca clientul sa parcurga 5 pagini pentru ca el sa isi finalizeze comanda?

Cu cat este mai simplu procesul de checkout cu atat mai usor le va fi clientilor potentiali sa completeze comanda.

Astfel, treaba ta este sa reduci cat mai mult numarul de pasi din procesul de checkout.

Poti sa adaugi si optiunea ca site-ul sa isi aminteasca datele de facturare pentru ca data viitoare sa nu mai trebuiasca sa fie introduse manual de client.

6. Contact usor

Cei care sunt pe magazinul tau online vor avea inevitabil intrebari in timpul in care stau pe site. De aceea este important ca ei sa poata lua legatura rapid cu tine fie prin chat, whatsapp sau messenger.


7. Arata elemente de siguranta

In ziua de azi oamenii sunt foarte sceptici cand vine vorba de a cumpara online. Pentru a le reduce aceasta retinere de a cumpara trebuie sa ii informezi ca informatiile de pe site sunt sigure si ca pot face achizitia in siguranta.

8. Mai multe optiuni de plata

Pentru a te asigura ca oamenii vor finaliza rapid si in siguranta procesul de achizitie a produselor de pe site-ul tau web este important sa oferi mai multe optiuni de plata.

Adauga plata cu ramburs, cec, card.

9. Foloseste-te de oferte limitate

Este important sa intelegem acest proces psihologic numit FOMO – fear of missing out – prin care oamenii nu vor sa piarda ofertele limitate sau exclusive.

De aceea poti avea si tu oferte valabile 48H pe site, sau in limita stocului disponibil.


10. Livrare gratuita

Am lasat aceasta tehnica ultima pentru ca este cel mai usor de implementat. Poti seta o suma minima de care sa cumpere clientul potential pentru a beneficia de transport gratuit.

CONCLUZIE

Speram ca prin prezentarea tehnicilor de mai sus sa poti implementa macar 1 pe site-ul tau de ecommerce si sa te bucuri de rezultate pozitive.

Succes.

Citeste si articolul despre imbunatatirea paginii de produs pentru a afla cum sa cresti vanzarile.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+