Update-ul Google mobile-first index a creat un pic de panica si controverse in lumea nu doar de SEO ci si de marketing online – dar pentru un motiv bun. Oamenii de marketing vor sa stie cum acest update de la Google va schimba modul in care site-urile web vor fi clasate.
Acest mobile first index inseamna ca Google va lua in considerare prima data versiune mobila a unui site web, apoi va indexa versiunea mobila – pentru a seta cum sa claseze paginile.
Acest update mobile-first index a creat multe controverse in 2018 in lumea SEO si cu siguranta a schimbat modul in care ne optimizam site-ul web. Multa lume nu stia ce afecta mai exact acest update – indexarea sau clasarea. Haideti sa lamuri aceste 2 concepte:
– indexarea unui site este citirea si stocarea informatiilor de pe site de catre robotii motoarelor de cautare – Google, Bing. De indata ce Google viziteaza si citeste o pagina, ii stocheaza toate informatiile in indexul sau. Acest index este ca o librarie mare, sau mai bine zis o arhiva imensa.
Clasarea – este procesul prin care motoarele de cautare evalueaza informatiile stocate in index si determina ce pagini indeplinesc criteriile potrivit anumitor cautari sau factori de clasare. Un site nu poate fi clasat in motoarele de cautare daca acesta nu este indexat.
Clasarea este ca un proces in care un bibliotecar recomanda anumite carti in functie de criteriile tale.
Acest upadte mobile-first index se refera la INDEXARE – nu la clasare.
Daca site-ul tau are o versiune mobile sau design responsive, Google iti va indexa prima data aceasta varianta mobile.
Deci si tu trebuie sa iei in considerare sa optimziezi varianta mobila a site-ului tau.
Pana la urma, daca vrei sa iti clasezi bine site-ul in motoarele de cautare, trebuie sa vezi cum Google iti indexeaza site-ul web.
Daca nu ai o varianta buna a site-ului mobile, atunci cu siguranta vei perinda pe la paginile 10-12 a SERPs.
Defapt, Google va analiza TOATE site-urile indexate si se va uita la varianta mobile a lor.
Dar daca ai o varianta mobila a site-ului tau, tot vei putea sa te clasezi.
Dar la un moment dat, trebuie sa iti dezvolti si o varianta mobile pentru a servii toti userii.
DECI CE ESTE GOOGLE MOBILE-INDEX FIRST?
Acest mobile index first este o metoda prin care Google serveste mai bine userii care fac cautari de pe mobile.
Acest motor de cautare a selectat mai multe site-uri dupa criterii mobile si acum folosesc versiunea mobile pentru a indexa prima data site-urile web.
Cand Google face crawling pe site-ul tau, atunci el iti va analiza prima data varianta mobile, apoi o va indexa.
Dupa care va face crawling pe varianta desktop si o va indexa si pe aceasta.
In trecut Google analiza prima data varianta destkop a unui site web dupa care indexa varianta mobile.
Dar ce face un site sa fie mobile friendly? Si cum ne dam seama ca site-ul nostru este pregatit pentru mobile first index?
Vom afla raspunsurile in randurile de mai jos:
La inceputul acestui update Google nu prea a dat foarte multe informatii despre acesta, dar in esenta Google foloseste boti creati special pentru acest update.
Acestia ajuta motorul de cautare sa indetifice site-urile care urmaresc cele mai bune mobile practici, dar si care sunt potrivite pentru mobile index.
Este astfel important sa ai un design responsive cel putin sau o varianta mobila a site-ului tau web.
CUM SA DEZVOLTI UN SITE PENTRU MOBILE INDEX?
Cu toate informatiile adunate pana acum, hai sa vedem cum ne pregatim site-ul pentru acest update.
Este important sa fim pregatiti cat mai bine pentru momentul in care Google va trimite robotii smart pe site-ul nostru.
1.Adauga un xml site map + media sitemap
Hartile de tip XML si HTML au existat de cand este internetul. Ele le permit robotiilor Google sa acceseze site-ul tau si sa vada cum este structurat site-ul tau web.
Media sitemaps sunt la fel ca cele XML doar ca ele includ toate informatiile despre elementele media de pe site.
Este important sa informezi in 2019 motoarele de cautare cu privire la toate elementele de pe site-ul tau.
2. Creare de content de calitate
Cea mai mare problema a oamenilor de SEO cand dezvolta content este ca ei nu dau allow ca acest content sa fie accesat de pe mobile.
Oamenii care intra pe site-ul tau pe mobile vor sa gaseasca informatii relevante.
Ei sunt interesati de textele de pe site, elemente media, deci nu le ascunde.
In schimb te poti focusa pe a crea content de calitate pe subiecte de interes pentru vizitatorii de pe site.
Foloseste-te de text, elemente media si optimizeaza corect meta descrierile.
3. Optimizare meta date
Gandeste-te la meta datele de pe site ca la niste elemente de comunicare directa cu userii care folosesc motoarele de cautare pentru a gasi informatii despre ceea ce tu comercializezi.
Ele sunt – titlurile, url-urile, descrierile si datele structurate.
Ele trebuie sa contina cuvantul cheie principal dupa care o pagina se optimizeaza.
4. Optimizare viteza
Viteza de incarcare a site-ului tau conteaza mai mult ca oricand si nu conteaza cati vizitatori ai pe site, daca ei asteapta mai mult de 20 de secunde pana se incarca o pagina.
Cand oamenii fac cautari mobile ei nu au rabdare si sunt in graba.
Ei vor sa alfe aproape instant raspunsurile la intrebarile lor.
De aceea trebuie sa reduci cat mai mult timpul de incarcare a site-ului.
5.Experienta de utilizare pe mobile
Vezi cum arata site-ul tau pe mobile. Gandeste-te pentru un moment ca nu este site-ului tau si ca tu esti un client potential.
Vezi cateva pagini de pe site, foloseste cam toate featurile valabile pe site.
Cand dai peste anumite probleme, noteaza-le si apoi imbunatateste aceste elemente.
CONCLUZIE
Acest update de mobile index nu este un motiv de panica. Este inca in teste dar este un indicator bun ca ar fi bine sa iti optimizezi rapid si bine varianta mobila a site-ului tau.
Google si oamenii vor content de calitate, livrat rapid care sa fie usor de accesat de pe orice device.