Procesul de achizitie de produse pe magazinele de ecommerce trebuie sa fie cat mai usor posibil. Este important sa indreptam vizitatorul din faza de awareness in faza de consideratie si in faza de decizie printr-ul proces lin fara sa fie distras de elemnente inutile.

Frictiunea pe site apare atunci cand sunt elemente sau erori pe site care stau in calea progresului persoanei de la treapta de vizitator la treapta de client final.

Este astfel foarte important sa vedem punctele de frictiune de pe site si din procesul de checkout pentru a le remedia si a creste vanzarile de pe site.

Sunt 5 metode prin care sa reducem frictiunea de pe site si sa crestem conversiile.

1. Optimizarea design-ului site-ului

Aproape 1/4 din persoanele care viziteaza site-uri de ecommerce se plang ca layout-ul este prea confuz si navigarea este greoaie. Un design bun trebuie sa permita persoanei sa navigheze lejer pe site, permitand contentului si produselor sa iasa in evidenta, dar si sa faciliteze trecerea vizitatorului usor prin toti pasii de achizitie a unui produs.

Daca ai un format de pagina confuz si greoi, iar daca ai prea multe optiuni, butonul de adauga in cos nu functioneaza corect sau este greu de gasit, atunci vei pierde din vanzari.

Altfel, daca procesul de cumparare este prea lung si ai prea multe fielduri, iar aceste fielduri sunt greu sa completat, trebuie sa vezi cum poti remedia aceste probleme.

Design-ul unui site web, mai ales de ecommerce trebuie sa aiba mult spatiu alb, sa fie simplu, curat si usor de navigat pe el.

Ese important sa iasa in evidenta butonul de add to cart, imaginile de produs, descrierile de produs.

2. Imbunatateste viteza de incarcare a site-ului

Viteza cu care un site se incarca trebuie sa fie cat mai mare, adica site-ul sa se incarce rapid.

Potrivit Kissmetrics, 47% din vizitatorii de site-uri de ecomemrce vor ca pagina accesata sa se deschida in maxim 3 secunde, iar 40% din ei vor abandona site-ul daca acesta se incarca in mai mult de 3 secunde.

Este adevarat in special daca imaginile si layout-ul paginii sunt mari.

Astfel trebuie constant sa monitorizezi viteza site-ului, mai ales pe paginile de checkout si de produs, cart si sa scazi timpul de incarcare.

3. Simplifica optiunile

Cand suntem in fata mai multor optiuni, multi dintre noi simt o stare de blocaj numita si analysis paralisys – prin care evita sa luam o decizie din cauza fricii ca vom alege optiunea gresita.

Daca site-ul tau este confuz, ofera prea multe optiuni, sau nu comunica bine si clar diferentele dintre optiuni, vizitatorii tai se vor bloca si nu vor lua nicio decizie.

Astfel ce poti face tu este sa reduci numarul de optiuni, simplificand alegerile si oferind un numar mic de optiuni – maxim 3.

4. Ofera mai multe optiuni de palta

Daca iti vine sa crezi sau nu sunt multe persoane care renunta la cosul de cumparaturi daca nu pot plati cu cardul.

De aceea este bine sa ai diferite metode de plata pe site-ul tau web.

5. Redu numarul de cerinte

Cu cat mai mult efort este necesar sa depuna oamenii pentru a completa o achizitie pe site, cu atat mai mult se vor enerva.

Pentru a creste conversile pe site, este recomandat sa reducem numarul de fielduri pe care userii trebuie sa le completeze.

Poti sa te folosesti si de logarea cu Facebook, Gmail.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+
Deschide chat
Discuta cu noi
Salut,
Cum te putem ajuta?