O intrebare care apare mai mereu in mintea posesorilor de site-uri web dar si a antreprenorilor este – cum gasesc cele mai bune si potrivite cuvinte cheie pentru site-ul meu?
Astfel, echipa STAR MARKETING iti vine in ajutor cu raspunsuri la aceasta intrebare si iti va explica modul in care sa gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru site-ul tau si strategia de SEO.
Orice cautare pe Google incepe cu un cuvant/expresie cheie pe care oamenii o introduc in bara de cautare.
Intrebarea mare este cum poti gasi cuvintele cheie potrivite pentru a optimiza si clasa site-ul tau in motoarele de cautare si sa depasesti concurenta ta?
Un element important al strategiei de SEO este sa gasesti cele bune expresii si cuvinte cheie pentru site-ul tau.
Este important ca oamenii sa iti gaseasca usor si rapid site-ul in rezultatele de cautare cand fac o cautare dupa anumite cuvinte cheie sau expresii.
Astfel tu iti vei adapta strategia de SEO si contentul dupa cele mai potrivite si cautate cuvinte cheie pe care oamenii le folosesc pentru a cauta produsele/serviciile pe care tu le oferi.
Aceste cuvinte sau expresii trebuie sa fie adaugate in content, titluri, imagini, meta tags, date structurate – cu scopul ca Google sa iti gaseasca mai usor site-ul web.
Nu trebuie sa uitam ca daca folosim prea mult aceste cuvinte cheie in contentul nostru putem risca sa facem keyword stuffing si sa fim penalizati de catre Google.
Este crucial astfel sa facem un keyword research de calitate prin care sa gasim cele mai bune cuvinte dupa care sa ne optimizam site-ul web.
Suntem siguri ca daca vei investi timp si resurse in keyword research de calitate vei avea doar de castigat atat pe termen scurt si lung.
Nu este o abordare universala asupra strategiei de research de cuvinte cheie – aceasta depinde de mai multi factori precum – site-ul tau , obiective, buget, resurse, industrie si in final competitie.
De aceea este greu sa gasesti o abordare stas de gasire a cuvintelor cheie potrivite pentru site-ul tau.
Este important sa vezi cam ce cuvinte ar folosi clientii potentiali pentru a-ti gasi produsele, serviciile si site-ul.
Astfel este important nu doar sa atragi clienti pe site ci sa atragi oameni care sunt dispusi sa iti cumpere produsul/serviciul.
Sunt mai multe cuvinte cheie dupa care sa iti adaptezi strategia de SEO.
Printre acestea gasim – cuvinte cheie de tip short tail – mai generale si cuvinte cheie long tail care sunt mai specifice si contin minim 3 cuvinte cheie.
De exemplu – laptop i5 ssd 8 gb Ram.
Cuvintele cheie mai scurte au cautari mai multe dar sunt foarte multe site-uri web care se bat pe acelasi cuvant cheie ceea ce inseamna ca trebuie sa investesti mai mult timp si resurse pentru a te clasa bine pe cuvinte cheie generale.
Este important sa vezi ce cuvinte cheie long tail – specifice cauta clientii potentiali pentru a-ti gasi site-ul web.
Daca cineva va cauta laptop i5 ssd 8gb Ram atunci acestia sunt foarte interesati de acest produs si au sanse mai mari de a cumpara de la tine.
Pentru a gasi cele mai bune cuvinte cheie pentru site-ul tau web este important sa dezvolti content de calitate care sa explice un subiect relevant pentru piata ta tinta.
Astfel in contentul tau de pe site poti adauga cuvinte cheie specifice dar si cuvinte cheie sinonime/semantice – foloseste-te de numele categoriilor de produse/servicii pentru a dezvolta content explicativ despre ele.
Sa zicem ca vinzi mobila in Bucuresti – astfel poti dezvolta o lista de minim 10 categorii de produse pe care le vinzi si pe care poti dezvolta content de calitate pe ele.
Exemplu – dulapuri Bucuresti, mobilier nou Bucuresti, canapele Bucuresti, dormitoare Bucuresti etc.
Gandeste-te ce nevoi are clientul si ce produse ar cauta clientul tau si vezi daca poti adauga cuvintele cheie si expresiile cheie in contentul pe care il vei dezvolta.
Sunt pe internet cateva tool-uri free si paid prin care sa gasesti cele mai bune cuvinte cheie dupa care sa faci SEO pe site-ul tau web.
Un astfel de Tool este Google Keyword Research – ai nevoie de un cont de Adwords, intri in tabul de Tools si dai click pe Keyword Planner.
Mai gasim SemRus, WordStream, Ubbersuggest – tool-uri utile prin care sa gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru site-ul tau.
Dupa ce am vazut volumul de cautare pe acele cuvinte cheie este timpul sa dezvoltam subiecte si content pentru ele.
Ca exemplu putem sa ne gandim ca avem un magazin de mobila in Bucuresti – astfel putem sa dezvoltam content precum:
– cum sa alegi patul potrivit
– la ce sa te uiti cand alegi mobila de bucatarie
– tipul de dulap pentru camera de copii
Asfel poti sa iti adaugi cuvintele cheie in contentul de pe site si sa vezi alte fraze utile pe care le poti adauga in content pentru a ajuta oamenii sa iti gaseasca serviciile si produsele.
Poti vedea si ce cautari fac oamenii pe Google pentru alte cuvinte cheie.
Mai poti analiza si dupa ce cuvinte cheie se claseaza bine concurenta ta. Poti folosi tehnicile de succes pe care concurenta ta le utilizeaza pentru a gasi cuvintele cheie potrivite dar si sa dezvolte content de calitate.
Astfel poti vedea daca anumite cuvinte cheie sunt de interes pentru concurenta ta, dar si cum le poti implementa si tu in contentul de pe site.
Vezi si de ce acele cuvinte cheie si expresii sunt importante pentru concurenta ta si astfel iti va fi de ajutor sa vezi cum le poti utiliza si tu pe site-ul tau.
Ca sa vezi aceste cuvinte cheie utilizate de concurenta ta pentru a se clasa bine in rezultatele de cautare iti recomandam sa intri in modul Private in Firefox sau Incognito pe Google Chrom si sa faci 10-20 de cautari pe categoria de produse/servicii pe care le oferi.
Vei putea vedea astfel cum se claseaza real concurentii tai, dar iti recomandam sa faci un pas inainte si sa iti faci un cont free pe SemRush.com unde poti vedea exact datele despre anumite cuvinte cheie si expresii – precum numarul de cautari, concurenta, dificultatea cuvintelor cheie.
BONUS:
Daca site-ul tau este inscris de minim 3 luni in Search Console, deja ai date concrete despre cateva cuvinte cheie dupa care site-ul tau se claseaza bine in motoarele de cautare. Este important sa vezi aceste rapoarte si sa vezi clar cuvintele cheie potrivite.
O sursa excelenta de informatii este raportul de “Search Analytics”. Acest raport iti arata exact pozitia media pentru fiecare cuvant cheie dupa care site-ul tau este clasat dar si cat de multe vizualizari are + numarul de clickuri.
Daca ai nevoie de mai multe date iti recomandam sa iti faci un cont pe Ahref si sa mergi in taul de Organic Keywords.
Aici poti introduce si site-urile competitorilor tai si sa vezi exact dupa ce cuvinte cheie se claseaza ei bine.
BONUS 2: METRICI DE ANALIZA A CUVINTELOR CHEIE
Cand cauti cele mai bune cuvinte pentru site-ul tau este important sa vezi care sunt cele mai potrivite.
Pentru asta trebuie sa vezi in primul rand volumul de cautare pentru acele cuvinte cheie.
O alta metrica importanta dupa care sa analizezi cuvintele cheie dupa care iti formezi strategia de SEO este – numarul de clickuri pe care le primesc acele cuvinte cheie.
O metrica mult ignorata de oamenii de SEO este dificultatea cuvintelor cheie – aste important sa vezi care este numarul de concureti care se lupta pentru anumite cuvinte cheie si cat de greu iti va fi sa ii depasesti.