Cum reducem rata de bounce de pe site - STAR MARKETING TIMISOARA
27 Dec
2018

Cum reducem rata de bounce de pe site

Rata de bounce sau in engleza bounce rate este o metrica misterioasa cand vine vorba de masurarea succesului eforturilor de marketing digital.

Bounce rate este analizata pentru a oferii date concrete asupra experientei de utilizare de pe site.

Google defineste rata de bounce rate ca fiind “proceuntul de vizite singulare pe pagina – ( vizite in care o persoana paraseste site-ul tau fara sa acceseze alte pagini)”.

Estential, aceasta rata inseamna ca vizitatorul “paraseste” pagina fara sa vada alta pagina.

Aceasta definitie este simpla, dar si este mai complexa.

De multe ori o rata de bounce poate indica faptul ca experienta de pe site este slaba.

Dar de multe ori poate insemna ca experienta de utilizare este placuta.

De exemplu, daca un user cauta ceva pe site – spre exemplu o reteta, dar paraseste pagina ta dupa ce au citit contentul, nu inseamna ca ai un UX slab.

Rata de click de pe site este foarte importanta si este mai nou un semnal pe care Google il ia in considerare cand vine timpul sa claseze un site in rezultatele de cautare. Daca imbunatatesti rata de click a site-ului in rezultatele de cautare organice ai sanse ca site-ul tau sa obtina o pozitie mai buna in Google.

Pe langa necesitatea de a avea o rata de click mare, este important ca site-ul tau web sa fie mai interactiv pentru ca multi oamenii intra pe site-ul si vor sa vada content util pentru ei si interactiv.

Google analizeaza cat timp stau oamenii pe site-ul tau prin Dwell Time – este o metrica prin care se analizeaza rata de engagement pe site.

Rata de bounce afecteaza oarecum direct pozitia site-ului tau in motoarele de cautare – deci daca vrei sa obti o pozitie mai buna in Google trebuie sa ai o rata de bounce cat mai mica si sa indemni oamenii sa ramana pe site-ul tau web.

Vizitatorul a gasit insant informatiile de care avea nevoie si a parasit site-ul.

Iata cum poti reduce rata de bounce de pe site:

1. Viteza de incarcare a site-ului

Cand un user asteapta prea mult timp pana sa se incarce complet o pagina, se creeaza o experienta de utilizare slaba.

Nu conteaza ca ai cel mai bun content din lume pe pagina, daca dureaza o vesnicie pana se incarca.

Este important sa optimizezi cat mai bine viteza de incarcare de pe site.

2. Asigura-te ca search-ul pe site functioneaza bine

Multe magazine de ecommerce ignora functionalitatea search-ului.

Daca un user cauta un produs anume, dar site-ul ii da alte produse atunci trebuie lucrat la optimizarea search-ului.

3. Navigare usoara

Navigarea pe site trebuie sa fie usoara si fara eforturi mari pentru vizitatori.

Cand un user ajunge pe site, ei trebuie sa isi dea seama rapid ce content vor gasi.

Nu este simplu sa ai o navigare buna pe site, dar aceasta afecteaza rata de bounce.

4. Focus pe design

Un site bun are un design de calitate care creeaza incredere.

Vizitatorii nu vor sta mult pe site daca acesta este greu de navigat pe el sau daca nu au incredere in el.

Ofera o experienta de utilizare placuta pentru useri prin oferirea unui design de calitate.

5. Mobile friendly

Multi vizitatori a site-urilor web le acceseaza de pe mobile.

De aceea site-ul tau trebuie sa aiba un design responsive pe mobile si sa ofere o experienta de utilizare placuta.

6. Usurinta de citire a textului

Contentul de pe pagina trebuie sa fie clar si formatat eficient.

Este crucial pentru experienta de utilizare pentru ca nu vrei ca vizitatorii sa vada texte dezorganizate.

Este important sa formatezi textul in blocuri mici sau bullet points.

7. Paragrafe scurte

Este important sa ai paragrafe scurte pe site care sa fie usor de citit.

Sparge contentul in paragrafe scurte, usor de citit de catre useri.

8. Mix de content

O alta arie prin care poti reduce rata de bounce de pe site este sa ai diverse tipuri de content precum text, imagini, infografice, video.

9. Eliminarea ad-urilor suparatoare

Este important sa elimini ad-urile irelevante si suparatoare pentru a nu enerva vizitatorii de pe site.

Aceste ad-uri trebuie sa fie plasate in sidebar si sa nu atraga complet atentia vizitatorilor.

10. Elimina pop-urile inutile

Este important ca pe site sa elimini popurile inutile care apar la fiecare click.

Nimic nu creste mai mult bounce rate-ul decat popup-urile enervante.

11. Call to action clar

Un buton de CTA trebuie sa fie foarte vizibil pe site. El trebuie sa fie usor de sesizat de useri in cateva secunde.

CTA-ul trebuie sa fie usor de vazut si sa indemne oamenii sa dea click pe el.

12. Linkuri interne

Daca vrei sa ti mai mult oamenii pe site, este bine sa ai o strategie buna de linkuri interne.

Ofera resurse complementare oamenilor prin linkuri interne.

CONCLUZIE

Nu trebuie sa lasi niciun moment oamenii sa paraseasca site-ul tau. Optimizarea experientei de utilizare pe site este direct corelata cu rata de bounce.

Ghid SEO 2019 – Crawling, Indexare si Clasare

 

GHID SEO 2019 – CAPITOLUL 3 – KEYWORD RESEARCH

 

Ghid SEO 2019 – Cum optimizam linkurile interne

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+