Cum analizam experienta de utilizare in ecommerce - STAR MARKETING TIMISOARA
cursuri-adwords-star marketing
27 Dec
2018

Cum analizam experienta de utilizare in ecommerce

Category:Ecommerce, Marketing
image_pdfimage_print

In ziua de azi daca vrei sa iti cresti vanzarile in online, trebuie sa ai un site web bine pus la punct care sa ruleze rapid – pe orice device, sa fie usor de gasit in Google si sa ofere o experienta de utilizare cat mai placuta pentru vizitatori.

Experienta de utilizare a unui magazin online sau site de prezentare joaca un rol important in intregul proces de vanzare.

De aceea este important sa ti cat mai mult timp oamenii pe site si sa nu ii lasi sa paraseasca site-ul ta web.

In acest articol. vom vedea cum putem analiza comportamentul oamenilor de pe site, unde stau ei cel mai mult, ce zone le atrag mai mult atentia, pe ce butoane dau ei click, care este timpul petrecut de ei pe site-ul tau. Acestea sunt elemente importante de cunoscut mai ales cand ai un magazin online.

Doar daca analizam atent si corect comportamentul oamenilor de pe site ne putem da seama intr-o oarecare masura ce ii fac sa paraseasca site-ul.

1. Este crucial sa analizam paginile care ii fac pe oameni sa paraseasca site-ul tau – asa numitele exit pages – asta inseamna ca pe aceste pagini se intampla ceva sunt sunt elemente care fac oamenii sa iasa de pe site si ii descurajeaza sa faca o actiune pe care noi o vrem.

In online vizitatorii sunt sensibili si daca ceva ii deranjeaza ei vor parasi site-ul tau.

Astfel trebuie sa analizam cu atentie bounce rate-ul de pe site si daca acesta este la un nivel mare. Aici ne referim la rata de drop-out de pe anumite pagini. Aici pot fi elementele precum un backlink sau un link spre o pagina de social media – care indeamna oamenii sa paraseasca magazinul nostru online.

Aceste pagini trebuie bine analizate pentru ca ele fac ca oamenii sa paraseasca site-ul tau.

Gasirea acelor pagini in care rata de drop-out este mare se face cu ajutorul Google Analytics – aici vedem clar si usor care este procesul de navigare a oamenilor pe site-ul nostru.

Drop-urile de trafic cu acelea cu rosu – iar noi va trebui sa insistam sa lucram pe paginile care au un drop mare.

Trebuie in primul rand sa vedem ce tipuri de pagini provoaca aceste drop-uri – homapage, pagina de produs, pagina de cos, pagina de checkout etc…

Dupa care trebuie sa vedem daca rata de drop este in parametrii normali. Aici trebuie sa vedem care este o medie buna a site-urilor concurente. Vezi ce elemente le distrag atentia userilor pe aceste pagini.

Pentru date mai precise recomandam sa folosesti un Heatmap sau Session Video pe aceste pagini.

Dupa ce ai gasit sursa problemei tale care face ca site-ul tau sa piarda din vizitatori trebuie sa remediezi ASAP problema.

Da spre exemplu multi oameni parasesc site-ul tau inca de pe homepage inseamna ca ai problema mare si ca oamenii si-au pierdut instant increderea in site-ul tau sau ca prima impresie a userilor despre site-ul tau nu a fost buna.

Descopera motivul cat mai repede pentru care oamenii parasesc site-ul tau inca de pe homepage si remediaza rapid problema.

Homepage-ul este pagina care trebuie sa lase o prima impresie buna si sa aiba un impact mare asupra vizitatorilor de pe site.

Poate ca multa lume ce ajunge pe site-ul tau isi da seamna ca ceea ce gasesc pe homepage nu este ceea ce cauta si de aceea il parasesc.

Magazinul tau online sau site-ul de prezentare trebuie sa ofere incredere si siguranta ca oamenii care au ajuns pe el sunt in locul potrivit.

Cateva elemente care determina parasirea site-ului inca din homepage:

– design-ul site-ului

– aranjarea elementelor in homepage

– propozitia de valoare

– imagini necalitative

– oferte incorect promovate

Multa lume paraseste un magazin online in pagina de produs pentru ca nu gasesc destule informatii relevante despre produse, sau chiar imaginile de produs lipsesc sa nu sunt clare.

Pe langa asta, multe pagini de produs poate nu inspira incredere in ochii clientului potential si nu il determina sa plaseze o comanda pe site.

Pe pagina de produs pe langa informatii complete despre produs, imagini/video clare, butonul de Call To Action trebuie sa iasa in evidenta.

Asigura-te ca pe pagina de produs oferi toate informatiile necesare despre produsul respectiv si ai poze clare cu produsul.


Un mare drop-out in magazinele online se produce in pagina de cos – momentul in care userul trebuie sa introduca datele de livrare si facturare.

Aici este momentul in care un user se decide daca va cumpara sau nu produsul. Toate eforturile tale de marketing pe Social Media, SEO si Adwords trebuie sa duca aici – in pagina de checkout.

Aici vizitatorul mai are un pas pana sa devina client – deci acest pas trebuie analizat cu atentie si imbunatatit pe cat de mult se poate.

Adauga heatmaps, sesiuni de inregistrare video, executa A/B testing, adauga exit pop-up.

Fa tot ce iti sta in putinta pentru a tine userul pe pagina de checkout si nu il lasa sa paraseasca site-ul web.

Concluzie

Este important ca magazinul tau online sa ofere o experienta de utilizare placuta pentru useri.

De aceea trebuie sa analizezi constant comportamentul userilor de pe site si sa te asiguri ca ei se simt bine pe site.

 

ARTICOLE UTILE:

Cum sa cresti credibilitatea site-ului tau

Cum sa intelegi mai bine vizitatorii de pe site

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+