Principalele update-uri de algoritm de la Google - Star Marketing⭐️
ghid seo 2019
23 Dec
2018

Principalele update-uri de algoritm de la Google

Category:SEOTag: , , , :
image_pdfimage_print

Inca de la inceputul existentei sale, Google ca motor de cautare a evoluat de la un simplu motor de cautare pana la cel mai mare motor de cautare.

Acest lucru s-a datorat faptului ca Google si-a imbunatatit mereu sistemul de afisare si clasare a site-urilor fata de cautarile facute de oameni.

Astfel Google a pus mare accent pe updatarea constanta a algoritmului sau.

Deci ce sunt update-urile de algoritm de la Google?

Aceste update-uri sunt actiuni intreprinse de Google pentru a imbunatatii rezultatele de cautare pentru a oferi cele mai bune rezultate de cautare.

Fiecare update in parte targeteaza anumiti factori specifici precum contentul, linkurile, experienta de utilizare a unui site web. Nu este o regula fixa cand Google isi updateaza algoritmul dar nu exista nici o data specifica cand se face un update.

Bazat pe observatiile marilor companii si softuri de SEO, Google lanseaza un update o data sau de mai multe ori per luna, dar ele nu au impact major.

Totusi sunt cateva update-uri importante care au mare efect asupra site-urilor web.

In acest articol vom afla cele mai importante update-uri de algoritm de la Google care afecteaza direct site-urile web si rezultatele de clasare.

1. PANDA

A fost lansat in 2011 Februarie si declaseaza site-urile web cu content slab.

Google Panda este un update de algoritm cu influenta mare si are ca scop eliminarea site-urilor care au continut slab, duplicat.

Chiar daca este in functiune din 2011 – nu a fost incorporat in algoritmul de baza Google pana in 2016.

Google Panda nu afecteaza o pagina individuala sau o sectiune, ci un site intreg si poti vedea un drop masiv in rezultatele de cautare.

Cum sa faci SEO in functie de update-ul Panda?

– elimina contentul duplicat

– nu targeta mai multe pagini pe acelasi cuvant cheie

– elimina contentul slab

– creaza continut lung, dens, original

2. PENGUIN

A fost lansat in Aprilie 2012 si declaseaza site-urile cu content slab si backlink spammy

Un alt update major de la Google este PENGUIN care a fost lansat in 2012 cu scopul de a elimina site-urile cu content slab si profil de backlink spammy/nenatural.

Penguin targeteaza site-urile web cu un content nenatural, slab calitativ, non-relevant si cu linkuri manipulative.

Potrivit celor de la Google, acest update a afectat pana la 31% din rezultatele de cautare.

Astfel trebuie sa tinem cont ca Penguin opereaza in real timp si afecteaza mai rapid site-ul tau web.

Pentru asta trebuie sa tinem cont ca trebuie sa facem SEO dupa regulile de mai jos:

– elimina linkurile de slaba calitate

– evita sa cumperi linkuri de pe PBN

– nu crea linkuri de pe site-uri din alte nise

– atrage linkuri de pe site cu autoritate

– creaza content de calitate

3. PIRATE

A fost lansat in August 2012 si are scopul de a declasa site-urile care au un content slab si backlinkuri spammy

Dupa cum ii spune si numele, acest update Pirate targeteaza site-urile care au content copiat sau furat – fara drepturi de autor.

4. HUMMINGBIRD

Lansat in August 2013 cauta sa imbunatateasca rezultatele de cautare in functie de intentia de cautare a userilor. Google Hummingbird targeteaza intentia de cautare din spatele queriurilor. Acest update ajuta Google sa isi dea seama mai bine intentia pe care o au utilizatorii.

De indata ce acest update a devenit live, paginile care au informatii relevatne se pot clasa mai bine in rezultatele de cautare.

Aici se includ si cuvintele sinonime, semantice, past search history.

Astfel tu trebuie sa dezvolti continut care sa acopere un subiect cheie si sa utilizezi cuvinte cheie semantice si sinonime.

6. PIGEON

Lansat in 2014 se focuseaza pe rezultate de cautare locale. Google si-a indreptat atentia spre targetarea geografica a persoanelor care fac o cautare si afiseaza site-urile care sunt mai apropiate de locatia userilor.

Potrivit Google, acest update a dus spre o declinare cu pana la 50% a rezultatelor de cautare, a imbunatatit clasarea site-urilor si afacerilor locale, dar a si afectat direct Google Maps. Pigeon update are un beneficiu urias asupra afacerilor locale.

Astfel tu trebuie sa setezi corect Google My Business page, sa adaugi datele de contact corecte

7. Mobile-friendly

Lansat in Aprilie 2015, acest update afecteaza site-urile non responsive.

Astfel Google isi focuseaza atentia pe cat de responsive sunt site-urile web si cat de rapid se incarca site-urile web.

Astfel tu trebuie sa ai un site mobile friendly si care sa se incarce rapid daca iti doresti sa ai sanse sa te clasezi bine in rezultatele de cautare.

8. RANK BRAIN

Acest update a fost lansat la sfarsitul anului 2015 si foloseste inteligenta artificiala si machine learning pentru a oferi rezultate de cautare mai bune.

Google RankBrain este ca o extensie a lui Hummingbird si utilizeaza machine learning pentru a interpreta mai bine cautarile si pentru a oferii rezultate de cautare mai relevante.

Cu ajutorul acestui update, Google acum are o mai mare intelegere asupra intentiei de cautare a userilor, dar si poate sumariza despre ce este vorba in contentul de pe o pagina/site.

Astfel trebuie sa avem pe site o experienta de utilizare cat mai placuta, sa optimizam contentul in jurul unui subiect.

Ghid SEO 2019 – Crawling, Indexare si Clasare

 

GHID SEO 2019 – CAPITOLUL 3 – KEYWORD RESEARCH

 

Ghid SEO 2019 – Cum optimizam linkurile interne

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+