seo ghid 2019
28 Oct
2018

GHID SEO 2019 – cum sa optimizezi site-ul in era mobile

Acesta este ghidul pentru SEO în 2019 in varianta finala.

Și să fiu clar despre ceva:

Acest lucru nu este un doar un ghid de “SEO in 2019” scris la repezeala.

În schimb, veți vedea strategii testate care funcționează chiar acum … și vor funcționa și mai bine în 2019.

Deci, dacă sunteți în căutarea pentru a vă imbunatatii scorul de SEO în acest an, vă va plăcea acest ghid.

Hai să ne apucam de treaba direct.

Semnalele RankBrian și experiența utilizatorului

ghid facebook ads funnel

Semnalele privind experiența utilizatorului au fost uriașe în acest an. Și mă aștept ca acestea să fie și mai importante în 2019.

De fapt, Google a anunțat anterior că RankBrain a fost al treilea cel mai important factor al clasamentului:

“În cele câteva luni pe care le-a desfășurat, RankBrain a devenit al treilea semnal cel mai important care a contribuit la rezultatul unei interogări de căutare”.

Întrebarea este:

Ce este RankBrain exact? Și cum puteți optimiza pentru asta?

RankBrain este un sistem de învățare aautomata a mașinilor care ajută Google să sorteze rezultatele căutării.

Ar putea fi complicat, dar nu este.

RankBrain măsoară pur și simplu modul în care utilizatorii interacționează cu rezultatele căutării …

… și le clasifică în consecință.

De exemplu, să presupunem că vreti sa  căutați “agentie SEO” în Google.

Rezultatul # 4 arată cu deosebire ispititor. Deci faceți clic rapid pe el.

Și când ajungi acolo … wow! Este cel mai bun articol despre SEO pe care l-ați citit vreodată. Deci tu devorezi fiecare cuvânt.

RankBrain va lua notă … și probabil va da ca rezultatul # 4 să ajungă la un rang mai bun în clasament.

Pe de altă parte, să spunem că faceți aceeași căutare. Dar de data aceasta, faceți clic pe rezultatul # 1 fără să căutați.

Dar conținutul este TERIBIL. Deci, săriți din pagină după câteva secunde.

Și faceți clic pe rezultatul # 4 pentru a găsi ceva despre SEO care merită citit.

RankBrain va observa și acest lucru. Și dacă suficienți oameni răsfoiesc repede rezultatul, Google îl va declasa din primul loc.

După cum puteți vedea, RankBrain se concentrează pe două lucruri:

1. Cât timp petrece cineva pe pagina ta (Timpul de odihnă)
2. Procentajul persoanelor care fac clic pe rezultatul dvs. (Rata de clic)

optimizarea pentru rankbrain

Să le explic pe fiecare.

RankBrain și timpul de așteptare – DWELL TIME

Dwell Time = durata de timp petrecută de un căutător Google pe pagina dvs.

După cum se dovedește, RankBrain acorda o mulțime de atenție la timpul petrecut de un user pe site.

De fapt, șeful Google Brain din Canada a confirmat recent că Google utilizează timpul de așteptare ca semnal de clasare.

El a declarat că  RankBrain ia in considerare semnalele când:

“Cineva face clic pe o pagină și rămâne pe acea pagină când se întoarce”

DWELL TIME

Un studiu recent realizat de SearchMetrics susține această afirmație. Au constatat că timpul mediu petrecut de un user pe un rezultat de top 10 al Google este de 3 minute și 10 secunde.

Dacă ați intrat în orice moment prin Google Analytics, știți că un timp de 3 ore de staționare este legitim.

Și nu este o coincidență că paginile cu Timpul de petrecere mare tind să fie cele mai bune. De fapt, RankBrain revendică aceste pagini pentru acest motiv exact.

Acest lucru are sens dacă vă gândiți la el:

Dacă petreceți o perioadă lungă de timp pe o pagină, probabil vă place conținutul din acea pagină.

Rating-ul RankBrain și organic (CTR)

Google Inginerul Paul Haahr a provocat o agitație în lumea SEO când a pus acest diapozitiv la o conferință:

Acest diapozitiv spune:

“RankBrain uneori clasifică paginile mai sus decât ar trebui să” clasifice “.

ce este google rankbrain

Și dacă această pagină obține o CTR peste medie, vom folosi acest lucru ca un semn că pagina ar trebui să obțină o creștere permanentă a clasamentului. ”

Acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză. La urma urmei, dacă nimeni nu face clic pe rezultatul dvs., de ce ar păstra Google pe prima pagină?

Dacă doriți câteva strategii simple pe care le puteți utiliza pentru a crește CTR, verificați acest infographic pe care l-a  făcut Brian Dean cu Larry Kim.

CAPITOLUL 2 – DEVINO UN EROUL AL CTR-ULUI

Daca vrei sa imbunatatesti pozitia site-ului tau in Google este necesar sa stii cum sa cresti rata de click a paginilor tale. Acest lucru se datoreaza RankBrank dar si din alte motive -imaginilor din SERP, featured snippets.

Nu mai este niciun secret ca oamenii cauta pe Google raspunsuri la intrebarile lor. Pentru ca site-ul tau sa iasa in evidenta fata de alte site-uri web acesta trebuie sa aiba un titlu, url si descriere persuasiva.

CAPITOLUL 3 – FEATURED SNIPPET

Potrivit studiilor SEMrush, aproape 12% din rezultatele de cautare sunt Featured Snippets.Asta inseamna ca aceste snippets fura din clickurile din SERPS.

Intrebarea ce apare in mintea tuturor este – cum faci ca si site-ul tau sa apara in featured snippets section?

1. Gaseste oportunitati

Primul pas pe care trebuie sa il faci este :

a. gaseste cuvinte cheie dupa care sa clasezi site-ul
b. cuvinte cheie care sa apara in featured snipp

De ce este important să vă concentrați asupra cuvintelor cheie pe care le clasificați deja?

99,58% din toate fragmentele recomandate aparțin paginilor care se clasifică pe prima pagină a respectivului termen.

Deci, dacă nu va clasați deja în top 10, nu ai nici o șansă de a ajunge în fața punctului de snippet recomandat.

Cum găsiți oportunități de snippet recomandate?

Raportul “Cuvinte cheie ecologice” Ahrefs.

2. Creaza un snippet bait

Acest snipp bait este o bucata de text de maxim 60 de cuvinte care este creata pentru a clasa site-ul in Featured Snippet. De ce maxim 60 de cuvinte?

Ei bine, un studiu SEMrush pe 7 milioane de featured snipp a aratat ca majoritatea featured snipp au intre 45-60 cuvinte.

indicatori de performanta site
indicatori de performanta site

Snippet bait ruleaza bine pentru paragrahp snippets – adica trebuie sa folosesti H2 si H3 pentru fiecare element din listele de pe pagina.

Google va extrage aceste subtitluri din continutul de pe site si le va include in Featured Snippet.

CAPITOLUL 4 – CONTINUT DENS SI DE CALITATE

GOOGLE pune mare accent pe continutul de calitate de pe site dar si pe cat de dens este acest continut.

Astfel trebuie sa masori cat de calitativ este contentul de pe site si cat de bine se pliaza pe CONTEXT.

Ce inseamna asta?

Google are taskul de a clasa site-urile dupa calitate si sa le afiseze cat mai corespunzator pentru ceea ce cauta anumite persoane.

Paginile care se claseaza in top acopera un subiect intreg.

Cu un continut de calitate si dens, Google isi va da seama mai usor despre ce este vorba pe pagina.

Defapt multe studii arata ca un continut dens se claseaza mai bine in rezultatele de cautare.

CUM SA DEZVOLTI UN CONTINUT DE CALITATE SI DENS PE SITE

Este important sa intelegi ce trebuie sa ai pe pagina minim 1000 de cuvinte diferite care sa acopere nevoile si intrebarile persoanelor care fac o cautare.

Factorii de clasare arata ca cu cat contentul este mai lung cu atat mai multe sanse are sa se claseze mai bine.

Trebuie sa intelegi ca este musai sa ai un continut 100% original care sa acopere un subiect.

Recomandarea expertiilor SEO este sa folosesti si cuvinte cheie semantice care se aseamana cu principalele cuvinte/expresii cheie.

CAPITOLUL 5 – OPTIMIZEAZA PENTRU MOBILE FIRST INDEX

Acum cateva luni, milioane de site-uri au primit mesajul ca site-ul lor mobile nu a fost indexat.

Ceea ce inseamna ca Google a pus foarte mare accent pe versiunea mobila a unui site web.

Astazi peste 60% din cautari se fac de mobile, iar Google s-a adaptat rapid.

Primul pas pe care trebuie sa faci este ca creezi un continut care sa poata fi citit atat de pe mobile cat si de pe desktop.

cum sa optimizezi site-ul pentru rankbrain

In trecut multe site-uri web isi ascundeau continutul pe versiunea mobila.

Asta era o mare problema pentru mobile-first index pentru ca acum Google indexeaza prima data versiunea mobile.

Asta inseamna ca acel continut ascuns era ignorat de Google.

Pasul 2 – renunta la varianta m si treci la un design responsive

Pasul 3 – asigura-te ca site-ul tau ruleaza rapid pe mobile

Am vazut multe site-uri web care sunt greu de utilizat in varianta mobile. Astfel RankBrain isi va da seamna ca oamenii parasesc rapid site-ul tau.

Recomand sa analizezi user experience-ul de pe site mobile cu mobile friendly test tool de la Google.

CAPITOLUL 6 – Axeaza-te pe video-uri sau ramai in urma

Online videos sunt un trend ascendent acum. Pana si studiile Cisco au aratat ca pana in 2021 80% din traficul online va fi acaparat de video-uri.

Asta inseamna ca oamenii vor sa vada video-uri si acest lucru poate ajuta la clasarea mai buna a site-ului tau web.

Youtube este al 2lea cel ami mare mare motor de cautare dupa Google. Si precum orice platforma video online Youtube creste rapid cu pana 35% in fiecare an.

Deci daca vrei sa atragi trafic pe site trebuie sa ai o strategie de continut pe Google care sa fie combinata cu Youtube-ul.

Astfel poti dezvolta continut optimizat pentru Youtube care sa faca acele video-uri sa fie mai bine clasate in motoarele de cautare.

Partea buna este ca multi oameni de marketing sunt lenesi si nu vor sa creeze video-uri.

Daca vei publica video-uri de calitate si bine optimizate vei avea sanse mai mari de a atrage trafic de calitate pe site.

De ce? Pentru ca ce cel putin 50% din rezultatele de cautare au cel putin 1 video.

Poti sa incorporezi video-urile in postarile si paginile tale pentru ca astfel vei creste Dwell Time si vei avea un content divers.

optimizare rankbrain

CAPITOLUL 7 – OPTIMIZAREA PENTRU CAUTARILE LOCALE

Stiai ca voice search este noul trend in materie de SEO?

Se pare ca 41% din adultii din State fac cel putin o cautare vocala pe zi
20% din cautarile pe mobile sunt de tip voce

Stiind aceste statistici poti sa incepi sa optimizezi contentul de pe site pentru cautarile vocale.

Mai jos este un articol detaliat despre cautarile vocale.

Iata cum sa optimizezi continutul de pe site pentru cautarile vocale.

Afla daca ai un continut destul de bun pentru a se clasa in rezultatele de cautare.

Google a anuntat ca tinde ca acele cautari vocale sa fie potrivite pentru site-urile care se claseaza in top 4.

Dupa care – contentul care apare in featured snippet va ajuta la optimizarea pentru cautari vocale. Oare de ce oamenii efectueaza o cautare vocala?

 

Pentru ca ei vor sa afle rapid informatii si raspunsuril la intrebarile lor.

Nu in ultimul rand include o intrebare in primele 2 paragrafe ale continutului de pe pagina care sa fie urmata de un rapsuns de maxim 60 de cuvinte. In acest fel vei usura munca Google pentru ca vei avea in primele paragrafe o intrebare pe care oamenii s-ar putea sa o aiba in minte dupa care vi cu un raspuns scurt si concis.

Concluzie

Daca vrei ca site-ul tau sa fie bine clasat in rezultatele de cautare Google recomand sa urmezi pasii de mai sus cu strictete si vei vedea in timp foarte scurt ca toate eforturile tale vor da roade si vei atrage clienti potentiali pe site.

 

 

Call Now