cuvinte cheie negative
By - flavius

Despre cuvintele cheie negative

Cuvintele cheie negative ajuta campania de Adwords sa fie mai targetata si sa afiseze anunturi catre publicul tinta potrivit dar si la reducerea costurilor si cresterea ROI.

cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative sunt diferite de cuvintele cheie pozitive. Cuvintele cheie pozitive sunt cele care targeteaza cautari relevante, si cuvintele cheie negative reduce cautarile irelevante.

De ce sa utilizezi cuvinte cheie negative?

Iti economisesti banii prin prevenirea afisarii anuntului tau cand vine vorba de cautari irelevante.

Cuvintele cheie negative creste CTR-ul care creste automat scorul de calitate si recude costurle.

Cum sa utilizezi cuvintele cheie negative in campania de Adwords

Cuvintele cheie pozitive de tip broad match au nevoie de mai multe cuvinte cheie negative pentru a reduce nivelul de irelevanta. Pentru un cont nou de Google Adwords este mai usor sa folosesti modified broad match si exact match type.

Cuvintele cheie sunt in general aplicate per grup de anunturi sau la nivel de campanie. Aceasta abordare devine mai greu de controlat cu cat contul de Adwords creste si cu cat numarul de campanii creste.

Astfel cuvintele cheie negative devin din ce in ce mai utile. Poti sa controlezi cuvintele cheie intr-un singur tab – Taubul de cuvinte cheie negative.

Cum sa gasesti cuvintele cheie negative?

Foloseste Adwords Search Terms Report – folosind acest raport poti vedea cautarile pe care le fac oamenii pe Google inainte de a da click pe Ad-ul tau. Sorteaza acest raport si termenii de cautare prin sortearea costulor si identificarea costurilor cu CTR MIC, conversii mici si low averge session duration.

Google Keyword Planner – cand faci research de cuvinte cheie, identifica acele cuvinte cheie care trebuie sa fie incluse in negative.

Poti utiliza si autocomplete pentru a idenfica acele cuvinte cheie negative si SERPS.

Tipuri de cuvinte cheie negative

Cuvintele cheie negative pentru text ads – sunt acele cuvinte cheie generice care poti fi atasate unor anunturi. Foloseste single broad match negative pentru un cuvant cheie care este 100% irelevant. Folosind aceasta tehnica vei impusca mai multi iepuri deaodata.

Google Shopping Negatives – ele arata atribute ale produselor tale de pe site. Daca aceste atribute nu sunt relevante ele pot fi introduse care si negative.

DSA – Dynamic Search Ads Negatives – aceste cuvinte cheie iau textul de pe landing page si il introduce in ads. Folosesc aceasta tehnica mai ales cand am de promovat un produs cu multe caracteristici sau articole cu o varietate de cautari.