metrici ecommerce
11 Feb
2018

Metrici de monitorizat in Ecommerce

Category:Ecommerce

wife loese bet gives blowjobs Cele mai de succes magazine online sunt obsedate de metrici si le monitorizeaza constant. Aproape orice decizie de marketing si business este ghidata de aceste date de mai jos.

http://cricbench.com/sexo-w-roznych-miejscach Daca nu poti masura ceva, este foarte greu sa schimbi si imbunatatesti performanta.

Masurarea succesului in ecommerce necesita:

1. Setarea de kpi potrivite cand masori si analizezi aceste metrici

2. Asigurarea ca ai tool-uri utile si performante care sa te ajute sa analizezi aceste metrici cat mai precis.

source url Acest articol iti va arata cum sa monitorizezi cele mai vitale metrici pentru fiecare pas din funnel-ul de vanzare a magazinului tau.

http://findlawyersca.com/sexy-indian-dance-videos metrici ecommerce

Iata categoria de metrici de monitorizat in magazinul tau online:

1. Descoperirea – cum sa analizezi impresiile

follow site 2. Considerarea – cum sa analizezi traficul inbound, inclusiv ce fac oamenii pe site, cum interactioneaza cu magazinul tau online

3. Venit – cum sa masori micro-conversiile, vanzarile, tranzactiile

4. Retentia – cum sa analizezi clientii fideli

Hai atunci sa analizam metricile pentru un magazin online pas cu pas

EXEMPLE DE METRICI IMPORTANTE IN ECOMMERCE:

1. Customer lifetime value – este venitul generat de vanzarile viitoare per fiecare client

2. Profitul marginal – este suma de bani care iti ramane dupa ce scazi costurile per produs – dupa ce scazi costul produsului, de promovare, intretinere a site-ului.

3. Rata de conversie a magazinului online – este fundatia de baza care monitorizeaza afacerea ta online, iar rata de conversie arata numarul de vizitatori care au devenit clienti. Aminteste-ti ca rata de conversie se poate masura pe numarul de clienti, subscriberi, etc.

4. Cresterea bazei de subscriberi – multi oameni de marketing folosesc email-urile pentru a promova magazinele online. Dar daca oamenii nu reactioneaza la aceste email-uri atunci irosesti timp si bani. Astfel trebuie sa masori eficacitatea acestor campanii de email.

5. Valoarea per vizita – aceasta metrica iti arata valoarea per fiecare vizita per fiecare vizitator. Este foarte utila, mai ales daca vrei sa iei decizii de marketing.

6. Comanda medie – este important sa monitorizezi care este valoarea medie a comenzilor de pe site. Imparte venitul lunar / numarul de tranzactii. Aceasta metrica trebuie sa fie cat mai mare.

7. Rata de abandon a cosului – acum ca stii care este valoarea medie a comenzilor, trebuie sa monitorizezi care este rata de abandon a cosului. Aceasta se calculeaza daca imparti numarul de comenzi/ numarul de persoane care au adaugat un produs in cos.

Indicatori de performanta a site-ului web
Indicatori de performanta a site-ului web

8. Vizite de pe mobile – daca magazinul tau online nu este optimizat pentru mobile atunci ai probleme. Afla care este procentul de vizite de pe mobile.

METRICI ECOMMERCE DE MONITORIZAT LA FIECARE FAZA

La partea de descoperire in funnel, toata concentrarea eforturilor de marketing va fi la cresterea notorietatii si dorintei de cumparare.

Iata metricile de monitorizat la faza de descoperire:

1.Vizibilitatea brandului – toate eforturile trebuie sa fie la cresterea notorietatii brandului fata de clienti.

Putem merge in Google Adwords si crea campanii pe baza de brand si monitoriza numarul de impresii.

Putem merge in Search Console si analiza Search Traffic > Search Analytics > Queries
Apoi monitorizam numarul de impresii.

2. Social media – daca vrem sa monitorizam numarul de impresii de pe social media putem monitoriza reach-ul.

METRICI DE MONITORIZAT IN FAZA DE CONSIDERARE

La faza aceasta ne concentram sa convingem oamenii sa interactioneze cu brandul nostru.

Astfel trebuie monitoziate metricile urmatoare:

1. Sesiuni – cand analizam aceasta metrica trebuie sa tinem minte ca un user poate avea mai multe sesiuni de pe diverse browsere si device-uri.

Sesiunea se incheie dupa 30 minute de inactivitate.

2. Useri – aceasta metrica este important de monitorizat pentru ca ne arata cati oameni intra pe site intr-o anumita perioada de timp.

3. Pagini/Sesiune – este numarul de pagini vizitate intr-o sesiune

4. Rata de bounce – este vizitele per o singura pagina. Aceasta trebuie sa fie cat mai mica.

5. Durata medie a sesiunii – arata cat sta in medie o persoana pe site.

6. Useri noi – arata care este procentul de noi vizitatori per site din totalul vizitatorilor.

7. Numarul de click-uri din SERP – este important sa vedem cati vizitatori ajung pe site din motoarele de cautare

8. Rata de CTR medie – arata cati oameni au ajuns pe site din totalul oamenilor care au vazut anuntul nostru, site-ul in SERPs.

Daca ai un magazin online si nu monitorizezi eforturile de marketing si site-ul tau este ca si cum ai conduce cu ochii inchisi. Nu exista o afacere care sa atinga succesul fara sa monitorizeze performanta de marketing.

Stim ca este greu sa decizi ce metrici trebuie sa monitorizezi pe site, mai ales daca ai un magazin online la inceput de drum.

De aceea in acest articol vei afla care sunt cele mai potrivite metrici de monitorizat.

1. Average Acquisition Cost

Indicatori de performanta a unui site
Indicatori de performanta a unui site

Aceasta metrica de ecommerce masoara care este costul de achizitie / client nou. Este important sa vezi cat te costa sa atragi clienti.

Daca vrei sa ai o afacere profitabila trebuie sa scazi costul de achizitie pentru ca acesta sa fie sub pretul de vanzare a produsului/serviciului.

Cateodata o rata de conversie mare din trafic mic este mai buna decat o rata de conversie mica din trafic mare.

Analizeaza toate canalele de achizitie – social media, ads, referalii, SEO si evalueaza fiecare canal. Daca investesti in canalele potrivite poti sa platesti mai putin pentru achizitia de clienti.

Asigura-te ca stii care este costul maxim de achizitie.

1. Valoarea totala a clientului

CLV masoara cat de mult cheltuie un client pe site-ul tau pe toata durata vietii. Este calculata ca fiind diferenta dintre venit si cost / viata.

Daca un client este atras prin sume mari acesta trebuie sa cumpere peste punctul de breakeven.

2. Average order value

Este important sa stii care este valoarea medie a comenzilor de pe site. Astfel vei afla cat de mult apreciaza oamenii produsele tale. Vrem ca aceasta valoare sa fie cat mai mare.

Asta depinde de afacere, piata tinta si produse.

Iata cum poti creste AOV:

– pachete de produse
– upsell
– crossell
– program de loializare

4. Rata de retentie

Clientii care se intorc pe site trebuie sa fie monitorizati. Ei sunt mai profitabili fata de clientii noi. Stiind ca fiecare cost de achizitie este scump, este recomandat sa retargetam clientii vechi.

5. Rata de conversie

Este una din cele mai importante metrici de monitorizat pe site.

Aceasta metrica arata din cati vizitatori devin clienti. Este o problema pentru magazinele online faptul ca atrag mult trafic dar acesta nu converteste.

O rata medie de conversie pentru magazinele online este de 2.5%.

Astfel aceasta rata de conversie trebuie sa fie cat mai mare.

6. Profitul mediu

Este important ca magazinul tau online sa fie profitabil altfel muncesti degeaba sau in pierdere. De aceea recomand sa monitorizezi profitul mediu per fiecare categorie de produse.

Daca vezi ca ai un profit mic atunci redu costurile de achizitie si mareste preturile.

7. Rata de abandon a cosului de cumparaturi

De obicei rata de abandon a cosului este de 70%.

De obicei acestea sunt motivele pentru care oamenii nu completeaza in totalitate formularul de checkout:

– formular prea complex
– oameni ce fac doar browsing
– checkout nesigur
– lipsa transportului gratuit
– costuri prea mari de transport

samd.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+