Cum fiecare website este diferit, avem nevoie de o multitudine de indicatori de performanta pentru a ne masura obiectivele.
De aceea in acest articol vei gasi cele mai importante KPI de monitorizat pe site-ul tau web.
1. Cost per vizita
Potrivit pentru – masurarea campaniilor de marketing, targeting, ROI
Raport – Achizitie->trafic total->sursa/medium+cost data
Multi analisti se opresc la datele despre campanii. Mie unul imi place sa merg un pas mai in fata si sa analizez costurile campanilor de SEO, Adwords, Social.
2. Cost per vanzare
Potrivit pentru – masurarea campanilor, targeting, roi
Raport – Conversii-Ecommerce-Performanta vanzari
Aici putem vedea cat de mult a vandut afacerea noastra.
3. Vanzari / canal
Potrivit pentru – masurarea campanilor, roi, aflarea celui mai bun canal
Raport – Conversii-Ecommerce-Sales Performance
Dimensiun – mediu de trafic
4. Sales per vizita
Potrivit pentru masurarea campanilor, scalarea lor, roi
Raport – Conversii-Ecommerce-Performanta vanzari
Dimensiuni – trafic medium
Aici masuram care este vanzarea per vizita. Ne ajuta sa scalam eforturile de marketing.
5. Istoric vanzari
Potrivit pentru – site-uri de ecommerce, intelegerea comportamentului vizitatorilor, intentie de cumparare
Raport – Audiente-Custom-Variabile custom
Dimensiuni – ecommerce
Segmente – Traffic type
Daca monitorizam aceasta metrica trebuie sa avem implementat tracking de ecommerce in Analytics.
6. Cost per KPI
Potrivit pentru – masurarea campanilor, targeting si ROI
Raport – Achizitie-Tot traficul-Sursa/medium
Cat de multi platesti pentru actiunile de pe site.
7. Timp per conversie
Potrivit pentru a masura performanta produselor, cercul de vanzare
Raport – Conversii-Multichannel Funnel->Time lag
Aici poti vedea de cat timp au nevoie oamenii pentru a cumpara
8. Rata de abandon a cartului
Potrivit pentru – masurarea optimizarii conversilor, puncte de durere a clientilor
Raport – Conversii-Obiective-Funnel
Dimensiuni – obiective
Aici putem vedea pasii in care se impotmolesc clientii nostrii pe site.
9. Average order value
Potrivit pentru site-uri de ecommerce, intelegerea comportamentului userilor, intentia de cautare
Raport – audiente-custom-custom variables
Dimensiuni – ecommerce
Segmente – traffic type
10. Product/service conversion rate
Potrivita pentru a masura intentia de cautare, performanta continut, mesajul continutului
Raport – comportament – site content – toate paginile
Dimensiune – pagini/sesiune
Segmente – goal completionts
Foloseste aceasta metrica pentru a vedea cat de bine performeaza produsele tale.
11. Newsletter sign up conversion rate
Potrivita pentru masurarea performantei continutului
Raport – Comportament-events-overview
Raport nr 2 – conversii – obiectiv- total
Segmente – tip de trafic
Aici putem utiliza aceasta metrica pentru a vedea care este rata de sign-up la newsletter.
12. Landing page Bounce Rate
Potrivita pentru o mai buna monitorizare mai buna a performantei paginilor de aterizare
Raport – comportament – site content – landing page
Segmente optionale – tip de trafic
Rata de bounce este o metrica neaparat de monitorizat pe site care arata cate de calitativa este o pagina.
13. Form conversion rate
Potrivita pentru a masura performanta traficului si continutului de pe pagina
Raport – conversii – obiective – goal urls
Dimensiune – Pasul precedent al obiectivului
Segmente – traffic type
Acest form poate fi formularul de checkout, cel de subscriere la newsletter.
14. KPI – Rata de abandon a formularului
Potrivita pentru a masura traficul si content performance
Raport – conversii – obiective- funnel vizualization
Dimensiuni – obiectiv
Este important sa masuram cati la % din oameni incep completarea unui formular si cati % abandoneaza formularul.
Poti afla multe informatii legate de form UX si UI dar si de satisfactia formularului.
15. Rata de deschidere a email-ului
Potrivita pentru a masura calitatea datelor, lead gen efforts
Raport – in functie de providerul serviciilor de email
16. Brandend keyword visits
Este o metrica potrivita pentru a masura expunerea brandului, cererea pentru brandul tau
Raportul poate fi gasit in Achizitie-SEO-Queries
17. Vizite directe
Aceasta metrica ne ajuta sa masuram intentia de cumparare a userilor de pe site, expunerea brandului, cererea pentru brand
Raport – Audiente-Overview
Segmente – trafic direct
18. Social media share rate
Este o metrica potrivita pentru a fi monitorizata si a analiza performanta continutului, micro conversii
Raport – Comportament – Events- Overview
19. Pagini per sesiune
Ajuta la monitorizarea performantei continutului, UI performance, engagementul pe site
Raport – Audiente – Overview
Dimensiuni – Pagini/Sesiune
Aceasta metrica este recomandat sa fie monitorizata des pentru a vedea cate pagini/site vad oamenii intr-o sesiune.
20. Noi vizitatori
Masoara brand exposure, content performance, campaign performance
Raport – audiente – overview
Dimensiune – % new sessions
Segmente – new users
Este important sa vezi cati useri noi atrage site-ul tau web fata de userii recurenti!