Cum functioneaza algoritmul Google
Cum functioneaza algoritmul Google? Este o intrebare care apare des in mintea oamenilor.
Motorul de căutare Google este complex dpdv tehnic.
Există sute (unii spun mii) de diferiți factori luați în considerare, astfel încât motorul de căutare să isi poată da seama ce ar trebui să afiseze in topul rezultatelor de cautare.
Este ca o cutie neagră misterioasă și foarte puțini oameni știu exact ce este înăuntru.
Cu toate acestea, vestea bună este că motoarele de căutare sunt destul de ușor de înțeles.
S-ar putea să nu știm fiecare factor (din o sută sau o mie), dar de asemenea nu avem nevoie sa stim totul.
In acest articol veti afla cum functioneaza algoritmul Google.
De asemenea, vă voi prezenta câteva dintre cele mai recente evoluții, cum ar fi RankBrain, care ajută Google să ghicească ceea ce căutați de fapt (chiar dacă nu îl introduceți).
Însă, mai întâi, vă voi ajuta să vedeți exact cum funcționează motorul de căutare Google, astfel încât să puteți vedea că nu este atât de greu de înțeles cum credeți.
Cum motoarele de căutare accesează site-ul cu crawlere ?
Primul lucru pe care Google il face este să “acceseze cu crawlere” webul cu “păianjeni”.
Acestea sunt programe puțin automatizate sau roboți care scotocesc “netul” pentru toate informațiile noi.
Păianjenii vor face note pe site-ul dvs., din titlurile pe care le folosiți la textul de pe fiecare pagină pentru a afla mai multe despre cine sunteți, ce faceți și cine ar putea fi interesat să vă găsească.
Acest lucru poate părea simplist la prima vedere.
Dar aceasta nu este o faptă mică, având în vedere că există peste 300-500 de noi pagini web create în fiecare minut al zilei.
Așadar, prima provocare masivă este găsirea de noi date, înregistrarea a ceea ce este vorba și stocarea acestor informații (cu o anumită precizie) într-o bază de date.
Următorul lucru pe care Google il face este să isi dea seama cum se potrivește cel mai bine și să afișeze informațiile din baza de date atunci când cineva scrie ceva in bara căutare. Scalarea devine din nou o problemă, totuși.
Google procesează acum peste două bilioane de căutări într-un singur an. Acest lucru se ridică la doar un miliard de cautari pe an în 1999.
Aceasta este o creștere de aproximativ 199,900% în ultimii șaptesprezece ani!
Deci, informațiile din baza sa de date trebuie clasificate corect, rearanjate și afișate în mai puțin de o secundă după ce cineva se așteaptă.
Și timpul este esențial aici. Viteza câștigă, potrivit Marissa Mayer, când a lucrat pentru Google acum peste un deceniu în urmă.
Ea a raportat că atunci când a reușit să-și accelereze timpul de încărcare (prin reducerea dimensiunii sale), traficul a crescut cu 10% în șapte zile și cu 25% doar câteva săptămâni mai târziu.
Google a câștigat cursa pentru motoarele de căutare, pentru că poate:
Găsi și înregistra mai multe informații
Oferi rezultate mai precise
Și efectueaza ambele sarcini mai repede decât orice alt motor.
Unul dintre motivele pentru care Google a sărit într-o primă fază de start pe toate aceste lucruri a ajuns la precizia rezultatelor sale.
Informațiile afișate au fost pur și simplu mult mai bune.
Gândește-te în acest fel.
Când introduceți ceva în Google, vă așteptați la ceva. Ar putea fi un răspuns simplu, cum ar fi vremea din orașul dvs. sau poate un pic mai complex, cum ar fi “cum funcționează motorul de căutare Google?”
Rezultatele Google, în comparație cu alte alternative de atunci, au răspuns mai bine acestor interogări. Informația a fost cea mai bună dintre cele mai bune.
Rezoluția PageRank a fost simplă.
Lucrările academice au fost deseori “clasificate” de numărul citărilor pe care le-a primit o lucrare. Cu cît au primit mai mult, cu atât mai multă autoritate, cu atat mai bine au fost luate în considerare pe această temă.
Cofondatorii Google, Larry Page și Sergey Brin, au dorit să aplice același sistem de “clasificare” informațiilor web. Au folosit backlink ca proxy pentru voturi. Cele mai multe link-uri pe care le-a primit o pagină, cu atât mai multă autoritate a fost percepută pe acel subiect.
Desigur, nu se uita doar la numărul de legături. De asemenea, acestea au fost luate în considerație în ceea ce privește calitatea, considerând cine face legătura.
Dacă ați primit două linkuri, de exemplu, de la două site-uri diferite, cel cu autoritate mai mare pe un subiect ar merita mai mult.
Ei au considerat, de asemenea, relevanța pentru a evalua mai bine “calitatea” unei legături.
De exemplu, în cazul în care site-ul dvs. vorbește despre “hrana pentru câini”, link-urile de la alte pagini sau site-uri care vorbesc despre lucruri legate de “câini” sau “alimente pentru câini” ar merita mai mult decât o vorbă despre “pneuri pentru camioane”
Acum, înainte de a merge mai departe, vă rugăm să înțelegeți că vorbim despre concepte care au peste un deceniu vechime.
PageRank poate să fi avut importanță acum câțiva ani, dar a evoluat foarte mult de atunci. Deci, nu vă faceți griji în mod explicit astăzi.
Unul dintre motive este datorat noilor dezvoltări de algoritmi precum RankBrain.
Ce este RankBrain și cum funcționează?
RankBrain a fost recunoscut pentru prima oară doar câțiva ani în urmă de către inginerul Google, Greg Corrado:
RankBrain a devenit cel de-al treilea semnal cel mai important care contribuie la rezultatul unei interogări de căutare.
Google lucrează la această tehnologie în ultimii cinci ani pentru a ajuta motorul de căutare să se ocupe de creșterea masivă a volumului fără a pierde precizia.
Sosul secret al RankBrain este că utilizează inteligența artificială pentru a învăța continuu cum să îmbunătățească.
Cu cât procesează mai mult informații noi sau interogări de căutare noi pentru utilizatori, atunci devine mai bine și mai precis la returnarea acestor informații.
De exemplu, algoritmul Google “ar putea avea până la 10.000 de variante sau sub-semnale”, potrivit Search Engine Land. Asta e mult!
După cum vă puteți imagina, gestionarea cumva a tuturor celor aflați în mișcare ar fi incredibil de dificilă (dacă nu chiar imposibilă).
Aici intră RankBrain pentru a ajuta la gestionarea încărcării.
În general, cei mai importanți doi factori de clasificare sunt:
Link-uri (și citări)
Cuvinte (conținut și interogări)
De exemplu, faceți o căutare generică chiar acum pentru orice, cum ar fi “pizza”.
Acum, ce vedeti?
Consultați spațiile de anunțuri tipice sus în partea de sus.
Cu toate acestea, rezultatele locale de mai jos anunțurile presupun că cereți “unde să obțineți pizza”.
Graficul de cunoștințe de pe extrema dreaptă serveste aproape orice fapt și se gândește la imaginea pizza.
RankBrain poate procesa și filtra toate aceste date pentru a vă oferi răspunsuri înainte de a le întreba.
Schimbați puțin căutarea (ca aceasta pentru “pizza hut”) și pagina cu rezultatele motorului de căutare (SERP) se schimbă cu informații noi.
Cum se poziționează mai sus site-ul dvs: Rezolva problemele oamenilor
Oamenii introduc șiruri de căutare în Google pentru a obține un răspuns la orice întrebare cu care se confruntă.
Dacă caută un răspuns, înseamnă că au o întrebare.
Și dacă au o întrebare, înseamnă că au o problemă.
Deci, slujba dvs principală este de a rezolva problema cuiva.
În teorie, e foarte simplu. Dacă rezolvați problema cuiva mai bine decât oricine altcineva, veți obține o clasare mai bună și mai mult trafic.
Să aruncăm o privire la câteva exemple, astfel încât să puteți vedea exact cum funcționează acest lucru în viața reală.
Cineva vine acasă de la o zi lungă la serviciu. Tot ce așteaptă cu nerăbdare să facă este să ia ceva să mănânce rapid și să stea împreună cu familia sau să vizioneze un nou spectacol pe Netflix.
Dar înainte de a putea arunca o masă împreună, ei încearcă să ruleze chiuveta de bucătărie și să descopere că este înfundată.
Păcat.
De exemplu, Tag-ul Titlu și Meta Descriere sunt utilizate de Google pentru a oferi un răspuns oficial pentru ceea ce este vorba despre această pagină.
Acestea sunt cele două elemente care vor apărea, de asemenea, pe un SERP atunci când cineva tip în interogarea lor.
Înseamnă că trebuie să folosiți subiectul principal în aceste domenii, astfel încât toată lumea să știe exact ce discută pagina dvs.
Google chiar ia în considerare acum datele de utilizare a site-ului pentru a determina cât de util este conținutul dvs.
De exemplu, să presupunem că cineva face clic pe site-ul dvs. de pe Google și este dezactivat de designul slab sau de conținutul greu de citit. Deci, ei “se întorc” la Google imediat pentru a găsi un rezultat diferit.
E un semn prost! Google poate acum să ia decizia și să determine că nu sunteți un căutător fericit. Deci, poate că Google va încerca să găsească alte câteva rezultate pentru a schimba cu acel care, sperăm, va face pe toți fericiți.
De aceea și eu am rupt paragraful și am inclus o mulțime de imagini. Scopul este de a ajuta oamenii să găsească rapid ceea ce caută. Vreau ca ei să citească pagina mai repede și să-și digere informațiile mai ușor, astfel încât să rămână în jur mai mult decât să se răsucească.
Concluzie
Motorul de căutare Google este una dintre cele mai complexe tehnologii din lume.
Creează o cantitate mică de date la viteza fulgerului pentru a oferi oamenilor exact ceea ce caută și când o doresc.
Există un motiv bun pentru care activitatea de publicitate a Google atrage 78% din toate veniturile din anunțurile de căutare.
Dar atunci când puneți totul la bază, motoarele de căutare sunt destul de ușor de înțeles.
Încercă doar să-i ajute pe oameni să găsească ceea ce caută.
Oamenii folosesc Google pentru a găsi răspunsuri și soluții. Ei au ceva în mintea lor și doresc să găsească un răspuns care să îi ajute să clarifice problema pentru a merge mai departe cu ziua lor.
Google face asta mai bine decât oricine altcineva trăgând date de pe tot felul de locuri pentru a determina exact ceea ce căutați, în mod special – chiar dacă nu-l tastați în acest fel!
Concluzie
Acum ca ai aflat cum functioneaza algoritmul Google, te invit sa citesti site restul articoleleor de pe blog sau articolul despre optimizarea pentru cautarile vocale.