Imbunatatire performanta anunturi Adwords -Star Marketing
Adwords

Cum sa imbunatatesti randamentul campaniei de Adwords

Optimizarea campaniei Adwords

Daca te gandesti sa incepi sa iti promovezi afacerea in online prin Google Adwords, atunci cu siguranta te intrebi cum poti sa imbunatatesti randamentul campaniei de Adwords.

Ei bine, in acest articol vei afla pas cu pas cum sa cresti performanta campaniei de Google Adwords.

Motivul pentru care este important sa optimizezi si sa monitorizezi constant campania de PPC este acela ca mereu este loc de imbunatatire a campaniei.

Acest proces de optimizarea si monitorizare poate parea complex la inceput, dar cu timpul te vei obisnuii cu platforma si modul de lucru.

Diferenta dintre setarea unei campanii de Adwords si optimizarea ei este precum diferenta dintre montarea unei conducte si gasirea locului in care se produc scurgeri de apa – in acest caz, scopul nostru este sa gasim locurile in care campania de Adwords pierde bani si sa remediem aceste probleme pentru a scadea costurile de achizitie de clienti si a creste performanta campaniei de Adwords.

In experienta mea de a monitoriza si optimiza campanii de Google Adwords, am dezvoltat o metodologie pe acest subiect legat de imbunatatirea randamentului campanilor de Adwords.

Esti pregatit? Hai sa incepem:

1. PASUL 1 – OPTIMIZAREA TEHNICA

1. Definirea obiectivelor

Poate suna putin prea evident, dar fiecare proces de optimizare trebuie sa aiba un scop principal.

Este 1 lei pe click scump sau ieftin? Depinde. Este CTR de 20% mare sau mic? Depinde. Toate aceste elemente depind de piata tinta targetata, de industrie, de concurenta si de alte elemente.

2. Asigura-te ca ai bifat “Auto Tagging”

Daca vrei sa monitorizezi mai bine campania de Google Adwords trebuie sa te asiguri ca se face tracking exact.

3. Rotatia anunturilor – indefinely

Optiunea de baza in Adwords este setata pentru optimizarea pentru click-uri, dar optiunile de baza sunt facute pentru incepatori. Daca vrei sa cresti performanta anunturilor tale trebuie sa setezi ca rotatie optiunea de “indefinitely”.

Astfel CTR-ul va fi mai semnificativ pentru ca anunturile vor fi afisate la orele in care publicul tinta este online.

2. PASUL 2 – OPTIMIZAREA LA NIVEL DE CAMPANIE

Campania ta de PPC nu iti aduce rezultatele dorite? Ei bine, ea trebuie optimizata.

Aminsteste-ti ca scopul optimizarii campaniei de Google Adwords este acela de a identifica sursa problemelor.

1. Device-urile

Stiai ca peste 60% din oameni acceseaza site-urile web de pe mobile? Astfel este important sa targetezi aceste device-uri mobile in campanile tale.
2. Networks si Search Partners

Stiai ca nu toate click-urile pe Adwords nu vin direct de pe motorul de cautare? Sunt si alte surse prin care poti atrage click-uri catre site precum – Maps, Product Market, etc.

Astfel trebuie sa setezi ca anunturile si campania de Adwords sa ruleze si pe site-urile partenere Google.

4. Alege cand sa fie afisat anuntul

Stiai ca in Google Adwords poti seta cand sa fie afisat anuntul tau?

Mai exact poti alege orele din zi cand sa fie afisat anuntul.

Astfel printr-o monitorizare buna poti vedea care ore iti aduc cele mai bune rezultate.
5. Livrare Accelerata VS Standard

Daca vrei sa cresti viteza de afisare a anunturilor din Adwords poti alege ca metoda de livrare cea accelerata.

Atentie! Bugetul de Adwords va fi consumat mai rapid daca alegi metoda accelerata.

3. OPTIMIZAREA LA NIVEL DE ANUNT

Daca ai 2 anunturi, unul care are 10 clicks si CTR de 20% si altul care are 20 clicks si CTR de 25% nu te grabi sa tragi concluzii pripite. Asteapta pana un ad ajunge la 100 de click-uri apoi ia o decizie.

1. Testeaza anunturile folosind metoda A/B

Un test de tip A/B se bazeaza pe dezvoltarea a 2 anunturi diferite doar printr-ul element precum – oferta, text, metoda de livrare, etc – si are ca scop descoperirea celei mai bune combinatii de elemente pentru ad-ul tau.

2. Includerea cuvintelor cheie in text

Daca vei introduce cuvantul cheie in textul anuntului fie in Titlu fie in Descrieri vei creste rata de click – pentru ca anuntul tau va fi afisat persoanelor care fac o cautare specifica.

4. NIVELUL 4 – OPTIMIZARE LA NIVEL DE CUVINTE CHEIE

Acesta nu este neaparat ultimul pas, dar este unul foarte important.

1. CTR pe primul loc

Asigura-te ca alegi cuvintele cheie potrivite care sa se potriveasca cu ceea ce cauta piata ta tinta.

Pe langa asta, asigura-te ca scorul de calitate este destul de ridicat pentru ca anuntul sa fie afisat corect.

2. Adauga cuvinte cheie negative

Gandeste-te la cuvinte cheie/fraze care sa nu fie afisat alaturi de cuvintele tale cheie.

Daca vinzi produse scumpe poti adauga cuvinte cheie negative precum gratis, discount, ieftin.

Google Adwords este o metoda incredibila prin care sa atragi clienti targetati pe site. Totusi trebuie sa ai o campanie bine optimizata care sa iti aduca noi clienti la costuri cat mai mici.

De aceea trebuie sa monitorizam constant contul si campania de Adwords pentru a ne asigura ca aceasta ruleaza bine si ne aduce rezultatele dorite.

Iata cum poti imbunatatii campania de Adwords:

1. Research mai riguros de cuvinte cheie – Tool-uri precum Adwords Keyword Planner si Keyword Explorer sunt ideale pentru a gasi cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta.

Incearca sa faci un brainstorming si sa gasesti cele mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta. Dupa care sa monitorizezi numarul de cautari pentru aceste cuvinte cheie.

2. Organizare cuvinte cheie similare in ad groups – nu doar da copy si paste la lista de cuvinte cheie si introdu-o in Adwords. Ele trebuie organizate dupa similaritate.

3. Creeaza ad text in functie de grupul de anunturi – fiecare grup de anunturi trebuie sa aiba cate un copy specific. Asta va duce la o crestere a scorului de calitate si ajuta cautatorul sa gaseasca mai rapid ad-ul tau.

4. Landing page in concordanta cu ad grup

Daca trimiti oamenii care dau click pe ad-ul tau pe o pagina care livreaza ceea ce ai promis in ad atunci vei avea sanse mai mari sa convertesti.

5. Foloseste targetarea exacta – asta inseamna ca atunci cand oamenii scriu exact fraza cheie pe care o targezi in Adwords – doar atunci anunturile tale vor fi afisate.

6. Monitorizeaza tot – asigura-te ca ai instalat si conectat Contul de Google Analytics cu cel de Adwords. Astfel vei putea sa monitorizezi traficul de pe site dar si metrici precum bounce rate, time on site samd.

7. Pune pe hold cuvintele cheie neperformante – verifica regulat performanta anunturilor tale pentru fiecare campanie si opreste anunturile si cuvintele cheie slab performante pentru a nu afecta scorul de calitate.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
analiza seo gratuita star marketing timisoara
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+